De Parker Prince die ik kocht had precies het zelfde, gewoon een metalen buisje dat te ver doorliep (mijn Parkers komen voor een deel nog uit de tijd dat het afgekeurde Dunhills waren). Ik heb het eruit gehaald. Het buisje had dezelfde functie als de metalen frutselfilters.
Je hebt om een Dunhill te stempelen nogal een verzameling stempels nodig, er staat niet alleen Dunhill in het hout gestempeld, maar ook verschillende maten nummers, soms met cirkels erom en dergelijke. Die hele stempelatuur is op internet terug te vinden en redelijk goed gedocumenteerd, dus als je aan het vervalsen wilt slaan is dat minder eenvoudig dan alleen de witte stip. Daarnaast zul je, als je je een beetje voor Dunhill begintte interesseren, ook vrij snel een redelijk beeld krijgen van wat uiterlijke kenmerken van de verschillende soorten (de veel voorkomende shell pijpen waar dit er éénvan is, de erg donkerbruin gebeitste gladde afwerking, de cumberland mondstukken en meer van dat soort typische Dunhill dingen).
http://www.rdfield.com/Articles/A%20Dun ... Dating.htm is een ardig beginpunt.
Al met al denk ik niet dat er echt veel valse Dunhill's rondzwerven. Wat mijn het grootste risico lijkt te zijn is het vervalsen van het jaartal van een pijp door een ouder jaarnummer over een nieuwere pijp te stempelen, al kan ik me niet herinneren daar ooit van gehoord te hebben.