Samuel Gawith - Algemeen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
maboc

Re: Samuel Gawith - Algemeen

Bericht door maboc »

Arclaud schreef:Goedemorgen Huub,

Een interessant en leuk weetje vertel je me daar. Ik had het nog niet eerder gehoord. :)

Ik raad mensen die af en toe graag een longfiller roken, maar (nog) geen humidor willen kopen, altijd aan om de sigaren ik een kast in de badkamer te bewaren. Daar is het van nature ook altijd wat vochtiger.

Bij mij gaan De Olifant-sigaren (Nederlandse shortfillers) ook altijd de humidor in. Ik vind ze hierdoor altijd voller en minder scherp smaken.
Prettige dag!
Bij mij ook :-)
Nouja ... humidor ..... 't is een kist met sponjes zeg maar.
Maar...de sigaren blijven er prima in :-)
--
Cheers maboc

Huub

Bericht door Huub »

Goedenmiddag.

Onder deze Duitse link staat ook leuke informatie over de Samuel Gawith Fabriek.

http://www.pfeife-tabak.de/Artikel/Reis ... awith.html

Groet,

Huub

Stanwell

Bericht door Stanwell »

Heel mooi Huub, bedankt daarvoor.
De mist rondom SG klaart op.
Nu nog zien hoe we het onder de liefhebbers in NL/B gaan krijgen :twisted:

Huub

Bericht door Huub »

Hallo,

Hier is nog een aardige in het Engels over de Samuel Gawith fabriek.

http://lohandbehold.com/2011/03/17/samu ... ory-visit/

Groet,

Huub

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Zojuist maar eens rustig dit draadje met al die informatie zitten doorpluizen, en

Afbeelding

IK WIL OOK ZULKE VLOERTEGELS! :shock: 8)

Dank allemaal voor dit soort mooie informatie!
Laatst gewijzigd door janneman op 24 jan 2014 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Heb er met Perfection in de pijp van genoten!

Huub

Een nieuwe Samuel Gawith tabak?

Bericht door Huub »

Hallo,

En Duitse vriend rookte deze volgens hem heerlijke Va/Per Flake van Samuel Gawith. Had iemand voor hem uit Polen meegebracht. Schijnt alleen daar en in Rusland te koop te zijn. Hij staat ook niet vermeld in Tobaccoreviews.
Ook een mooi blikje met die raderstoomboot. Zeer toepasselijk bij de naam.

Fijne dag verder,

Huub
SG_Louisiana%20Flake.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

dinck

Re: Een nieuwe Samuel Gawith tabak?

Bericht door dinck »

Interessant, Huub, is dit echt puur VaPer of zit er een Lakeland-topping over? Ik ken de Louisiana Flake van Gawith & Hoggarth en die heeft een hele lichte topping (o.a. tonquin - maar dan niet zoveel als 1792 Flake) die hem erg lekker maakt.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

dinck schreef:Interessant, Huub, is dit echt puur VaPer of zit er een Lakeland-topping over? Ik ken de Louisiana Flake van Gawith & Hoggarth en die heeft een hele lichte topping (o.a. tonquin - maar dan niet zoveel als 1792 Flake) die hem erg lekker maakt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De lakeland-topping bij de G&H heb ik trouwens niet kunnen ontdekken.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

dinck

Bericht door dinck »

Nee, hij is zo licht (de topping dan, hè) dat ik me soms afvraag of ik het nu wel of niet proef. De G+H is voor mij in ieder geval een blijver.
Laatst gewijzigd door dinck op 26 mei 2014 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Geoff

Bericht door Geoff »

SMAK - Klinkt veelbelovend!!! - SMAK SMAK
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Huub

Bericht door Huub »

Geoff schreef:SMAK - Klinkt veelbelovend!!! - SMAK SMAK
Dat vind ik ook Geoff, maar hij zal voor ons wel nooit ter beschikking komen. Is zoals ik al eerder had geschreven alleen in Polen en Rusland te koop.

Fijne dag verder,

Huub

Huub

Bericht door Huub »

dinck schreef:Interessant, Huub, is dit echt puur VaPer of zit er een Lakeland-topping over? Ik ken de Louisiana Flake van Gawith & Hoggarth en die heeft een hele lichte topping (o.a. tonquin - maar dan niet zoveel als 1792 Flake) die hem erg lekker maakt.
Hallo Franz,

Dat weet ik niet. Ik heb hem niet zelf gerookt en vriend Rainer is vanaf vandaag voor enkele weken op een werk reis naar Japan. Ik zal hem een mailtje sturen. Misschien dat hij wel antwoord. Ik denk dat er wel een lichte Lakeland smaak aan zit maar zeker geen tonquin. Daar houdt hij absoluut niet van.

Fijne avond,

Huub

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

[quote
Afbeelding[/quote]

Vorig jaar plaatste Arno deze image van de Seasons flake van Stanislaw/ Samuel Gawith. Deze flakes waren alleen in Tsjechie te koop en toen ik in Praag was heb ik voor Arno er 3 kunnen kopen.

Nu zag ik dat deze nu ook in Amerika te koop zijn. Bij Smokingpipes.com en 4 Noggins. Alleen de Spring flake heeft 4 Noggins (nog) niet in het assortiment.
Bij mijn volgende bestelling maar eens een Winter Time flake bestellen omdat deze gelardeerd is met LATAKIA.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik heb een aantal weken geleden de spring en summer in Aken gekocht.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Huub

Bericht door Huub »

Bananabox-Ninja schreef:Ik heb een aantal weken geleden de spring en summer in Aken gekocht.
Hallo Arjen,

Waren ze aanvankelijk alleen voor de Tsjechische markt gemaakt in samenwerking met de firma Stanislaw in Praag.
Ze zijn nu inderdaad overal in Duitsland, in Engeland en de US te koop.
Naast het SG-logo dragen de blikken tevens het Stanislaw Logo met het dubbeldekker vliegtuig.

Fijn weekend,

Huub
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Huub op 23 aug 2014 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Huub schreef:
Bananabox-Ninja schreef:Ik heb een aantal weken geleden de spring en summer in Aken gekocht.
Hallo Arjen,

Zijn nu inderdaad overal in Duitsland en ook in Engeland te koop.

Fijn weekend,

Huub
Ah kijk dat schiet op, dank Huub voor de info.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Godfrey59

Samuel Gawith altijd te nat oplossing?

Bericht door Godfrey59 »

De SG is meestal veel te nat om zo uit het blik te roken . Heb je net trek in een SG pijpje moet het weer een paar uur drogen . Maar mijn vrouw kwam met een oplossing , leg het 10 minuten op het warmhoudplaatje van de theepot en klaar :lol: dat ik daar zelf niet op ben gekomen :lol:

Godfrey

robvoorburg

Re: Samuel Gawith altijd te nat oplossing?

Bericht door robvoorburg »

Slim!
Aan de andere kant wanneer je het weet kan je ook tijdig de benodigde
hoeveelheid apart leggen.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Dat klopt Rob , maar met veel tabakken open en een aantal nog te proberen komt de SG niet altijd aan de beurt :lol:

Godfrey

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Hier heb ik momenteel even een blik openstaan voor een paar uurtjes. Hopelijk is daarna het geheel op goede vochtigheid. Anders morgenochtend nog voor de BBQ meeting even wat te drogen leggen, want ik verheug me nu al op een pijpje Squadron Leader :P
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Lijkt me mooi te passen in het "Samuel Gawith - Algemeen" topic, dus samengevoegd !
Afbeelding

Geloof

Bericht door Geloof »

The_Undertaker schreef:Hier heb ik momenteel even een blik openstaan voor een paar uurtjes. Hopelijk is daarna het geheel op goede vochtigheid. Anders morgenochtend nog voor de BBQ meeting even wat te drogen leggen, want ik verheug me nu al op een pijpje Squadron Leader :P
Dat is geen verkeerd tabakie.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

The_Undertaker schreef:Hier heb ik momenteel even een blik openstaan voor een paar uurtjes. Hopelijk is daarna het geheel op goede vochtigheid. Anders morgenochtend nog voor de BBQ meeting even wat te drogen leggen, want ik verheug me nu al op een pijpje Squadron Leader :P
Squadron Leader gaat op zicht wel met het vochtgehalte . De flake tabakken van SG zijn altijd te vochtig vindt ik zelf.

Godfrey

Serge

Waarom geen Samuel gawith

Bericht door Serge »

Waarom wordt er in Nederland geen Samuel gawith tabakken verkocht haast?
Iemand enig idee? Misschien is het weleens vaker besproken op het forum. Mijn excuses dan als ik in herhaling val.
Kennis is macht, karakter is meer.

Eliminator
Moderator

Re: Waarom geen Samuel gawith

Bericht door Eliminator »

Da's een vraag die ik eerder bij de winkelier neer zou leggen dan bij de liefhebber :wink: zonder gekheid, denk het een simpel vraag en aanbodverhaal is.
Wij denken dat we met veel zijn maar het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde tabakszaak meer verkoopt aan bladen en loten dan aan pijptabak. Overigens, als je een beetje goedwillende winkelier treft, kunnen ze meestal wel bestellen (*), het feit dat ze het niet op voorraad hebben is omdat er simpelweg te weinig verkocht wordt.
Komt nog bij dat het vaak in het buitenland goedkoper is waardoor we weer graag over de grens shoppen, het is zeker jammer, maar kan het ze niet eens echt kwalijk nemen.

(*) mits het wel een tabak betreft die in NL geimporteerd wordt uiteraard.
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Het heeft niet met de winkelier te maken maar met de importeur die er meestal geen moeite voor wil doen . Dit terwijl SG uitermate soepel is met zijn verkoop en importeurs niet verplicht tot een bepaalde afname per keer . Dus het verhaal van een importeur dat hij zo en zoveel af moet nemen en er dan mee blijft zitten is een broodje aap verhaal ( in ieder geval wat SG betreft )

Aan de medewerking van SG zal het in ieder geval niet liggen .( Bron uit 1e hand ) Dit geeft al aan dat de huidige importeurs het geen ene moer interesseert of er nu wel of niet mooie tabakken bij hun klanten terecht komen . Alleen de bulk verkoop en snelle geld is belangrijk helaas.

Een gemiste kans om een van de beste tabakshuizen ( eigen mening) in Nederland te importeren .

Godfrey

Serge

Bericht door Serge »

Op zich een plausibel verhaal eli! Maar zou het ook zo kunnen zijn dat we juist over de grens kopen omdat het niet verkrijgbaar is in Nederland?
Kennis is macht, karakter is meer.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

In dat geval is het interessant om te kijken wanneer SG voor het laatst in Nederland verkrijgbaar was. Iemand een idee?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

2013 heb ik nog SG gekocht in Rijswijk.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie