WALLENSTEIN
Re: Roger Wallenstein
Ik ben van mening veranderd over de Tousist. Vond ik hem eerst te extreem maar nadat ik de pijp enige malen nader aanschouwd heb kan ik de schoonheid er van in zien. Alleen jammer dat het bij foto's bekijken blijft en er niet de mogelijkheid is om de pijp in handen te houden en nader te inspecteren. En zou ik de keuze hebben gehad dan was mijn voorkeur naar de originele houtkleur i.p.v groen gegaan. Gelukkig verschillen smaken (anders zou de wereld er maar saai uitzien) en kan ik me voorstellen dat deze pijp te extreem is voor een roker die voor de klassieke vormen gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MilleLuci
- Contacteer:
Ik vind hem weer heul mooi!!
- maboc
Ik voel met je mee Laafke.
Ik moet hier even aan wennen. Maar ik stel me zo voor dat ik dit op den duur wel zou kunnen gaan waarderen.
Ik moet hier even aan wennen. Maar ik stel me zo voor dat ik dit op den duur wel zou kunnen gaan waarderen.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- Immler
Ik kan Wallenstein wel waarderen en deze zeker.
In welke prijsklasse zit deze?
In welke prijsklasse zit deze?
Dat moet ik even navragen. De meeste freehands van hem liggen rond de 350,= en hoger. Zal gelijk ook vragen waar die te koop wordt aangeboden.
Hallo Immler,
Prijs is nog niet vastgesteld, ook de winkel die hem gaat verkopen is nog niet bekend. Mocht je werkelijk interesse hebben dan kan Roger voor je regelen dat je hem op zo eenvoudig mogelijke wijze in je bezit kunt krijgen.
Prijs is nog niet vastgesteld, ook de winkel die hem gaat verkopen is nog niet bekend. Mocht je werkelijk interesse hebben dan kan Roger voor je regelen dat je hem op zo eenvoudig mogelijke wijze in je bezit kunt krijgen.
- lestat
vind hem qua vorm heel mooi. De afwerking vind ik echter helemaal niets, en dat heb ik wel vaker bij hem.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
- Dukdalf
Het eerste ben ik niet met je eens, het tweede dubbel en dwars.lestat schreef:vind hem qua vorm heel mooi. De afwerking vind ik echter helemaal niets, en dat heb ik wel vaker bij hem.
Wat bevalt er dan niet aan de afwerking....zie ik iets over hoofd???
Op deze site meerdere foto's en als je het duits machtig bent het commentaar van collega pijpenmakers:
http://www.daskunstportal.at/pipemaker/ ... f=2&t=2933
Op deze site meerdere foto's en als je het duits machtig bent het commentaar van collega pijpenmakers:
http://www.daskunstportal.at/pipemaker/ ... f=2&t=2933
- lestat
zoals je zelf zegt de kleur. Gewoon blank hout had volgens mij veel mooier geweest.
Qua model doet hij me wat denken aan een pijp van één of andere japanner, maar die was 3000euro
Qua model doet hij me wat denken aan een pijp van één of andere japanner, maar die was 3000euro

Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
- Immler
Ja idd smaken verschillen, gelukkig maar. Anders had de wereld er heel saai uitgezien. En Roger trekt zich van andermans smaak weinig aan. Hij gaat zijn eigen gang (ook aan een klassiek model zoals de Cutty weet hij nog zijn eigen draai te geven zodat het een typische Wallenstein is en voor de kenner ook direkt herkenbaar) en toch (desondanks) over de hele wereld zijn liefhebbers. Dat is het gekke van het verhaal.
En die kleur, tja hij heeft nu eenmaal sinds een tijd die bui en nu is veel in kleur. Daarvoor was alles driftwood.....en als ik kiezen mocht dan wist ik het wel.
Die Japanner moet dan haast een ander zijn dan Tsuge want die heb ik nog niet op zulke modellen kunnen betrappen. Wel op prijzen van 3000$
En die kleur, tja hij heeft nu eenmaal sinds een tijd die bui en nu is veel in kleur. Daarvoor was alles driftwood.....en als ik kiezen mocht dan wist ik het wel.
Die Japanner moet dan haast een ander zijn dan Tsuge want die heb ik nog niet op zulke modellen kunnen betrappen. Wel op prijzen van 3000$
- Dukdalf
Inderdaad, Immler. Die Upshall is een bijzonder aantrekkelijk fris en jong en mooi en leuk pijpje, in de echte 'klare lijn' die ik graag zie
. Maar dat is smaak, net als de kleur. Er zijn technische aanmerkingen te maken op deze pijp, vind ik. Dat kan zo bedoeld zijn door Wallenstein, maar zo'n ketelrand is vragen om problemen.

De reis die Roger toentertijd (per Citroën 2CV) naar Denemarken heeft gemaakt heeft m.i toch zijn invloed gehad. Ik vind de nieuwste modellen behoorlijk deens geïnspireerd. Van de Whistle geeft hij toe dat het ontwerp gestolen is van een collega.
Voor wie een overzicht van de nieuwste creaties wil hebben ......
http://www.daskunstportal.at/pipemaker/ ... &sel5=Alle
http://www.daskunstportal.at/pipemaker/ ... &sel5=Alle
Ik vroeg Roger of hij, na alle nieuwigheden die hij creéert ook nog wel eens zin had om zijn oude modellen nog weer te maken. Ik noemde daarbij het voorbeeld van de Longford. (één van mijn favorieten van hem) Een tijdje bleef het stil en zowaar...deze week 3 nieuwe variaties op het oude thema Longford.
De finish is bij alle pijpen driftwood.
De finish is bij alle pijpen driftwood.
- Eliminator
- Moderator
Ik blijf het een aparte pijpenmaker vinden, zeker vindt ik enkele modellen van hem mooi, maar de meeste zijn toch voor de echte liefhebbers,.... ook deze weer, het model vindt ik op z;n minst twijfelachtig,..... en als je spreekt over 'de finish', ik zou willen zeggen 'geen',... het lijkt net of hij halverwege het proces dacht, 'zo, ben er wel klaar mee voor vandaag'.
Leuk dat er zoveel smaken zijn en dat ook deze pijpen hun weg vinden naar een liefhebber !
Leuk dat er zoveel smaken zijn en dat ook deze pijpen hun weg vinden naar een liefhebber !
En opnieuw komt Roger met een aantal controversionele modellen. Niet alleen het model is controversioneel maar ook het gebruik van kleuren. Ik heb hem gevraagd hoe hij ertoe gekomen is om kleuren te gaan gebruiken. Ik hoop daar spoedig een antwoord op te hebben, al weet je dat bij hem nooit.
Diegene die niks zien in zijn pijpen raad ik aan om te stoppen met lezen, laat je dag niet bederven.
Voor de liefhebber (die er wereldwijd zijn, sommige modellen zijn al gereserveerd voor ze bij de importeur liggen) veel plezier met de foto's.
Als ik er eentje uit mocht kiezen dan koos ik de Lugalla "French Mustard", een uitermate luxe uitvoering van The Jackbone (die speciaal ontwikkeld om de pijp tijdens het roken tegen je kin te laten rusten) een pijp die gebaseerd op een heel oud model.
In ieder geval voor een ieder een plezierige dag gewenst!
GJ
Diegene die niks zien in zijn pijpen raad ik aan om te stoppen met lezen, laat je dag niet bederven.
Voor de liefhebber (die er wereldwijd zijn, sommige modellen zijn al gereserveerd voor ze bij de importeur liggen) veel plezier met de foto's.
Als ik er eentje uit mocht kiezen dan koos ik de Lugalla "French Mustard", een uitermate luxe uitvoering van The Jackbone (die speciaal ontwikkeld om de pijp tijdens het roken tegen je kin te laten rusten) een pijp die gebaseerd op een heel oud model.
In ieder geval voor een ieder een plezierige dag gewenst!
GJ
De onderste foto vind ik erg mooi , alleen een probleem je kunt ze niet kopen
Alleen zijn vrij gangbare of oudere modellen
kom je wel tegen bij bv Haddock of elders .
De bovenste noem ik maar kabouter plop en lijkt mij een onding , compleet uit balans en met tussenringen her en der waar ik geen voorstander van ben ( geeft op den duur altijd problemen )
Verder houdt Wallenstein altijd mijn aandacht en zijn sommige modellen prachtig , maar het moet ook rookbaar blijven .
Godfrey

kom je wel tegen bij bv Haddock of elders .
De bovenste noem ik maar kabouter plop en lijkt mij een onding , compleet uit balans en met tussenringen her en der waar ik geen voorstander van ben ( geeft op den duur altijd problemen )
Verder houdt Wallenstein altijd mijn aandacht en zijn sommige modellen prachtig , maar het moet ook rookbaar blijven .
Godfrey
Hallo Godfrey,
Haddocks kan bij Kopp.de alle pijpen bestellen die Roger maakt, niet alleen de Jolly Rogers.
Ik weet niet of het al genoemd is maar Roger heeft zijn website vernieuwd: www.blue-lobster-pipes.com
Haddocks kan bij Kopp.de alle pijpen bestellen die Roger maakt, niet alleen de Jolly Rogers.
Ik weet niet of het al genoemd is maar Roger heeft zijn website vernieuwd: www.blue-lobster-pipes.com
Mooi
Ik ga eens kijken of de Lugala nog ergens te koop is , bedankt voor de link .
Momenteel nog een pijp in de maak bij Thomas Bazant welke in Juni klaar zou zijn .
Groetjes
Godfrey
Ik ga eens kijken of de Lugala nog ergens te koop is , bedankt voor de link .
Momenteel nog een pijp in de maak bij Thomas Bazant welke in Juni klaar zou zijn .
Groetjes
Godfrey
Hoi Godfrey,
Die Lugalla is nog niet te koop want hij is nog niet bij Kopp.(en ik weet ook niet wanneer of dat gebeurt) Ik kan aan Roger vragen of hij hem eventueel voor je reserveren wil. Maar dat zal dan wel via Haddocks moeten want die is officiieel dealer van de pijpen.(anders verdient die beste man ook niks
)
Het is wel jammer dat het zo moet want vroeger kon je de pijpen gewoon bij Roger kopen......
Die Lugalla is nog niet te koop want hij is nog niet bij Kopp.(en ik weet ook niet wanneer of dat gebeurt) Ik kan aan Roger vragen of hij hem eventueel voor je reserveren wil. Maar dat zal dan wel via Haddocks moeten want die is officiieel dealer van de pijpen.(anders verdient die beste man ook niks

Het is wel jammer dat het zo moet want vroeger kon je de pijpen gewoon bij Roger kopen......
Dat is wel jammer daar de tussenhandel natuurlijk ook zijn % erop zet om wat te verdienen . Dat dit met fabriekspijpen zo is maakt natuurlijk niet uit . De freehandmakers vindt ik jammer dat sommige niet direct verkopen . Zeker een man als Wallenstein die het eigenlijk niet voor het geld hoeft te doen .
De modellen die Haddocks momenteel van Roger heeft liggen zit niets voor mij bij .
Godfrey
De modellen die Haddocks momenteel van Roger heeft liggen zit niets voor mij bij .
Godfrey
Hoi Godfrey,
Wat ik op t moment in de gauwigheid zo zie zitten er twee tussen die me erg aanspreken. Maar die zijn dan ook geinspireerd op de Longford. Voor mij zijn beste/mooiste model
De Lugalla zal ongeveer rond de 350,= euro kosten. Wanneer hij beschikbaar komt weet ik niet.....maar het is idd een heel bijzonder pijpje!!
Het mooiste berichtje kreeg ik tevens net van hem: dat naar aanleiding van mijn posting over de nieuwe Longfords hij een bestelling uit Nederland had ontvangen!!
Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd of dat een lid van dit forum is geweest of misschien een gast.
De gekleurde pijpen blijven weerstand oproepen maar er is een steeds groter wordende groep van liefhebbers.(Het schijnt dat Rusland een groeimarkt is) Hij kan tenminste de vraag ernaar nauwelijks bijbenen.
Wat ik op t moment in de gauwigheid zo zie zitten er twee tussen die me erg aanspreken. Maar die zijn dan ook geinspireerd op de Longford. Voor mij zijn beste/mooiste model
De Lugalla zal ongeveer rond de 350,= euro kosten. Wanneer hij beschikbaar komt weet ik niet.....maar het is idd een heel bijzonder pijpje!!
Het mooiste berichtje kreeg ik tevens net van hem: dat naar aanleiding van mijn posting over de nieuwe Longfords hij een bestelling uit Nederland had ontvangen!!

Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd of dat een lid van dit forum is geweest of misschien een gast.
De gekleurde pijpen blijven weerstand oproepen maar er is een steeds groter wordende groep van liefhebbers.(Het schijnt dat Rusland een groeimarkt is) Hij kan tenminste de vraag ernaar nauwelijks bijbenen.
Hallo Laafke
Net bericht gehad van Roger Wallenstein , volgende week gaat er een nieuwe zending naar Kopp. waaronder ook de Lugalla .
Het schijnt dat ik rechtstreeks bij Kopp mag bestellen van Wallenstein daar wij een tabak en pijpgerelateerd bedrijf hebben .
Kopp zou mij hierover bellen dus dat wacht ik dan wel af .
Bedankt zover voor je informatie .
Groetjes
Godfrey
Net bericht gehad van Roger Wallenstein , volgende week gaat er een nieuwe zending naar Kopp. waaronder ook de Lugalla .
Het schijnt dat ik rechtstreeks bij Kopp mag bestellen van Wallenstein daar wij een tabak en pijpgerelateerd bedrijf hebben .
Kopp zou mij hierover bellen dus dat wacht ik dan wel af .
Bedankt zover voor je informatie .
Groetjes
Godfrey
Hey Godfrey,
Gefeliciteerd man!!!! Potverdomme, niet dat ik je de pijp niet gun maar ik had er heel wat voor over gehad om die Lugalla te mogen hebben!! Hij mailde me ook al dat er een bestelling uit Holland was geweest en hij bedankte me voor mn bijdragen in de diverse fora. Het is echt een hartstikke geschikte kerel met heel veel verstand van zaken....een genot om mee te praten!!
En wat lekker voor je dat je direkt bij Kopp kunt bestellen, dat scheelt je echt een heel stuk. Ik meen dat het normale winstpercentage van een tabakelier zo tegen de 50% ligt maar dat weet ik niet zeker.
Maar als ik jou was zou ik zo gauw mogelijk naar Kopp mailen want Roger schreef me vandaag dat de vraag nauwelijks bij te benen is. Als je het emailadres van Oliver Kopp moet hebben stuur me dan even een PB. Het is een hele geschikte man, met hart voor de zaak waar je volgens mij best afspraken mee kunt over wanneer je die pijp wilt bestellen. Zeker als je er bij vertelt dat je contact met Roger hebt gehad.
Ik hoop dat er nog een keer een meeting komt waar we allebei naar toe kunnen en dat je dan de Lugalla meeneemt zodat ik hem even kan vasthouden.....
Nogmaals..ik ben hartstikke blij voor je!! Gefeliciteerd!!
GJ
Gefeliciteerd man!!!! Potverdomme, niet dat ik je de pijp niet gun maar ik had er heel wat voor over gehad om die Lugalla te mogen hebben!! Hij mailde me ook al dat er een bestelling uit Holland was geweest en hij bedankte me voor mn bijdragen in de diverse fora. Het is echt een hartstikke geschikte kerel met heel veel verstand van zaken....een genot om mee te praten!!
En wat lekker voor je dat je direkt bij Kopp kunt bestellen, dat scheelt je echt een heel stuk. Ik meen dat het normale winstpercentage van een tabakelier zo tegen de 50% ligt maar dat weet ik niet zeker.
Maar als ik jou was zou ik zo gauw mogelijk naar Kopp mailen want Roger schreef me vandaag dat de vraag nauwelijks bij te benen is. Als je het emailadres van Oliver Kopp moet hebben stuur me dan even een PB. Het is een hele geschikte man, met hart voor de zaak waar je volgens mij best afspraken mee kunt over wanneer je die pijp wilt bestellen. Zeker als je er bij vertelt dat je contact met Roger hebt gehad.
Ik hoop dat er nog een keer een meeting komt waar we allebei naar toe kunnen en dat je dan de Lugalla meeneemt zodat ik hem even kan vasthouden.....
Nogmaals..ik ben hartstikke blij voor je!! Gefeliciteerd!!
GJ
Hoi
Jammer dat je er Zondag niet bij bent . Of het echt zoveel scheelt zou ik niet weten ik weet de marges niet van Wallenstein . Had hem ook nog om twee baseball caps gevraagd maar die moest hij bij laten maken ze waren op.
Email van Kopp heb ik inmiddels , ik ken hem verder niet dus ik ben benieuwd .
Wallenstein was idd druk maar werkt alleen aan zijn pijpen als hij er zin in heeft volgens hem , en soms ook dagen niet . Easy going was het devies .
Hij had ook nog even de website van www.dreampipes.nl bekeken lachen toch
Godfrey
Jammer dat je er Zondag niet bij bent . Of het echt zoveel scheelt zou ik niet weten ik weet de marges niet van Wallenstein . Had hem ook nog om twee baseball caps gevraagd maar die moest hij bij laten maken ze waren op.
Email van Kopp heb ik inmiddels , ik ken hem verder niet dus ik ben benieuwd .
Wallenstein was idd druk maar werkt alleen aan zijn pijpen als hij er zin in heeft volgens hem , en soms ook dagen niet . Easy going was het devies .
Hij had ook nog even de website van www.dreampipes.nl bekeken lachen toch

Godfrey
Ja ik heb ook al heel veel met hem gelachen....t is echt een unieke man met bijzondere humor maar ook heel veel verstand van zaken! En wat t werken aan zijn pijpen betreft: dat klopt idd. Hij werkt alleen als hij er echt zin in heeft. Maar dat kan hij ook doen...het is m"maar"een nevenfunctie.....
- Eliminator
- Moderator
Mooi te zien dat het behulpzaam zijn en elkaar iets gunnen een vanzelfsprekendheid is hier, tof mannen ! 

Ja Eli, dat is nou eenmaal de aard van het beestje. Dat is er vroeger bij de opvoeding al met de paplepel ingegeven, dat was toen normaal in de Achterhoek. Daar komt bij dat het fenomeen Wallenstein mij ontzettend intrigeert en ik de discussies die zijn werk oproepen schitterend vind.
Ik kreeg vandaag een mailtje van hem n.a.v. een aantal vragen die ik had en dat wil ik morgen uitwerken en plaatsen (o.a. over het hoe en waarom van zijn vormen en het gebruik van kleur, inspiratie etc) Daar het Duits niet mijn moederspraak is moet ik het altijd een paar maal overlezen en daarna overdenken om de essentie goed te interpreteren. Ik kreeg tevens het predikaat "trouwste volgeling"opgeplakt....en daar ben ik dan weer blij mee dat hij mijn schrijfsels waardeert!
(Hij vroeg om alle links op de diverse fora en die heeft hij allemaal bekeken en is het met alle schrijfsels eens)
Ik kreeg vandaag een mailtje van hem n.a.v. een aantal vragen die ik had en dat wil ik morgen uitwerken en plaatsen (o.a. over het hoe en waarom van zijn vormen en het gebruik van kleur, inspiratie etc) Daar het Duits niet mijn moederspraak is moet ik het altijd een paar maal overlezen en daarna overdenken om de essentie goed te interpreteren. Ik kreeg tevens het predikaat "trouwste volgeling"opgeplakt....en daar ben ik dan weer blij mee dat hij mijn schrijfsels waardeert!