Wat betreft de meerschuim.... volgens mij gaat t bij iedereen een beetje kriebelen haha. En wederom gouden tips!
En dan is er voor de echte mafkezen ook nog de colouring bowl: http://pipesmokersforum.com/community/t ... haum.9747/robvoorburg schreef:Een meerschuimen pijp is kwetsbaar, ze zitten niet voor niets in een
harde doos.
Meerschuim is zeer gevoelig voor krassen, dit neemt sterk af naarmate
je er langer uit rookt.
Het materiaal wordt steeds harder, naarmate het materiaal harder wordt
neemt het absorberende vermogen af.
De rookkwaliteiten van een meerschuim zijn zeer goed, daarnaast zal je
pijp door deze te roken verkleuren, dit kan langer in beslag nemen dan
je lief is.
Zolang ik pijp rook heb ik iets met meerschuim.
Da's waar, nou de laatste dan, een paar met een betere camera dan de eerste op de geboortedag zelf,... één met d'r grote broer,... en uiteraard één met trotse opa Eli,... dan gaan we terug naar bruyere aanwinsten (of olijf, of meerschuim whatever).kiske schreef:Eli, da's niet eerlijk. Hiermee zet je alle andere aanwinsten in de schaduw!
Eliminator schreef:Da's waar, nou de laatste dan, een paar met een betere camera dan de eerste op de geboortedag zelf,... één met d'r grote broer,... en uiteraard één met trotse opa Eli,...kiske schreef:Eli, da's niet eerlijk. Hiermee zet je alle andere aanwinsten in de schaduw!
url=http://postimage.org/image/n40ucu971/][/url]
Het is behoorlijk erg, zelfs om pijpen kan hij zich niet meer bekommeren....Eliminator schreef:dan gaan we terug naar bruyere aanwinsten (of olijf, of meerschuim whatever).
Heb hem inmiddels cadeau gedaan aan een kennis.culann schreef:Na het zien van al dat mooie Meerschuim hier, begint het PKZ toch ook wel een beetje te kriebelen. Heb zelf al een klein Meerschuimertje, dat erg prettig rookt, maar is geen volwaardige pijp, qua grootte dan, m'n pink past net in de ketel. En ook een Big Ben Calabash met een meerschuim inzet. Beiden zijn in mijn ervaring perfect voor Latakia. En rook ze ook graag. Miscchien moet ik toch stiekum eens gaan uitkijken naar ook zo'n mooie echte Meerschuimer.
Heren veel plezier met de nieuwe aanwinsten!
Zodan...da's geen kattedrek.Anhängerkupplung schreef:Een paar dagen alweer de Walt Cannoy-pijp waar ik in december aan dacht binnen.
Hier een twintigtal afbeeldingen!
Ben er waanzinnig content mee!