Dat deze tabak dus met stip in mijn lijst van favorieten staat moge duidelijk zijn

Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is?Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.
Wat een zware vraag stel jij zo op een zonnige woensdagochtend...Winslow Collector schreef:Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is?Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.![]()
![]()
't Was ook maar een grapje, Wowbagger.Wowbagger schreef:Wat een zware vraag stel jij zo op een zonnige woensdagochtend...Winslow Collector schreef:Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is?Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee hoor, ik zeg alleen dat mijn directe omgeving meer op heeft met zoete geurtjes. Ik zou zelf veel meer in mijn nopjes zijn met een kamergenoot die op rustige wijze een latakia wegpaft.
Joh, echt waar?Winslow Collector schreef:'t Was ook maar een grapje, Wowbagger.Wowbagger schreef:Wat een zware vraag stel jij zo op een zonnige woensdagochtend...Winslow Collector schreef:Dus eigenlijk zeg je, dat Latakia a-sociale tabak is?Wowbagger schreef:Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee hoor, ik zeg alleen dat mijn directe omgeving meer op heeft met zoete geurtjes. Ik zou zelf veel meer in mijn nopjes zijn met een kamergenoot die op rustige wijze een latakia wegpaft.
Wowbagger schreef:Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Als de plaatselijke lotenverkoper er eentje op de plank heeft zal ik vanmiddag eens een pakje aanschaffen.
Van begin af aan heb ik gedacht dat ik aromatische tabakken niet lekker zou vinden. De Alsbo gold die ik bij mijn eerste pijp van de verkoper in de winkel aangeraden kreeg bevestigde dit vermoeden.
Echter heb ik recentelijk een pijp van Alvader overgenomen waar hij als ik het me goed herinner voornamelijk deze melange uit gerookt zou hebben. Klinkt gek, maar de abrikozen-ghost die dit in de pijp achter heeft gelaten vond ik best lekker ruiken. Ook zat er een ruime sample Winslow Harlekin bij die ik inmiddels op heb. Deze zoete was best te pruimen, bovendien zijn de commentaren van de omgeving stukken prettiger als bij het roken van een lekkere latakia. Natuurlijk rook ik vooral voor mezelf maar om een sociaal tabakje voor tussendoor te hebben lijkt me wel prettig eigenlijk.
Danske Club Caramel.Dolledokus schreef: Hebben jullie naampjes voor me die ook dit soort caramel achtige flavors laten zien/proeven/ruiken?
Ehhrr... Nee geen latakia erin geproefd.smoking-rob schreef:Ik heb de Melange vroeger wel vaak gerookt maar proefde er ook wat latakia in....ben ik de enige?
Nope, ik ook niet.Arno schreef:Ehhrr... Nee geen latakia erin geproefd.smoking-rob schreef:Ik heb de Melange vroeger wel vaak gerookt maar proefde er ook wat latakia in....ben ik de enige?
Ik heb hem ook gerookt maar ook hier geen latakia ontdekt....Wowbagger schreef:Nope, ik ook niet.Arno schreef:Ehhrr... Nee geen latakia erin geproefd.smoking-rob schreef:Ik heb de Melange vroeger wel vaak gerookt maar proefde er ook wat latakia in....ben ik de enige?
Misschien zijn ze er wel, maar ik ken ze niet.Dolledokus schreef:Kan ik deze nog aanvullen met een flake caramel? Of zijn er misschien zelfs helemaal geen flake caramels? Kan natuurlijk ook nog.
Ik kan je wel zeggen dat alle tabakken die WC hierboven in flake uitvoering opnoemt "ALLEN" bijzonder en heel erg lekker zijn... Die Planta spant voor mij de kroon, en is dus een zeer goede om mee te beginnen....Winslow Collector schreef:Misschien zijn ze er wel, maar ik ken ze niet.Dolledokus schreef:Kan ik deze nog aanvullen met een flake caramel? Of zijn er misschien zelfs helemaal geen flake caramels? Kan natuurlijk ook nog.
Er zijn sowieso weinig zoete flakes. Meeste flakes zijn neutralere blends, licht of niet gesausd (veel Virginia en Burley gebaseerde tabakken) en natuurlijk diverse Latakia en/of Perique blends.
De zoete flakes die ik regelmatig rook zijn Indigo, Mac Baren Vanilla Cream (NIET de Toffee), Planta's Black Vanilla flake en Stanwell Rose & Crown. De laatste is voornamelijk honing-aroma, de eerste drie vanille, waarbij de Planta's Black Vanilla ook wat kruidigheid heeft.
Dus helaas, een karamelflake ben ik nog niet tegengekomen.