Knoflook

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Knoflook

Bericht door Peregrijn »

Ik ben niet vies van gekruidt eten en in italiaanse gerechten mag ik graag een teentje knoflook (of 2,3) uitknijpen, nu valt mij op dat wanneer ik na een maaltijd met knoflook er in een pijp opsteek er bijna niets van de smaak de tabaksmaak overblijft. Misschien wel heel logisch maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen: zijn er gerechten of dranken waarmee het genieten van een pijp minder goed valt te combineren?
Afbeelding

Whitesnake

Re: Knoflook

Bericht door Whitesnake »

Lijkt me mogelijk maar is me nog niet echt opgevallen.

Zal van mens tot mens afhangen.

Winslow Collector

Re: Knoflook

Bericht door Winslow Collector »

Zeker, bij mij smaakt de pijp niet na menthol (in snoep en kauwgum) en evenmin na sterk gekruid eten (knoflook, sambal, tabasco, combi's met koenjit, saffraan, flink thijm, koriander, e.d.).
Sommige kruiden, zoals knoflook, blijven ruiken vanuit je maag. Dan duurt het nog wat langer voordat de pijp smaakt.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Knoflook

Bericht door Kynikos »

Wat dat betreft is roken wat mij betreft onderheven aan lekker eten. Mooi vier tenen knoflook per persoon en een zooi rode pepers.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Knoflook

Bericht door Bommel »

Drink eens na een gekruide maaltijd een kopje cappuccino of een andere koffie met veel melk.
Of kauw op een plakje schapen of geiten kaas na het eten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Knoflook

Bericht door Peregrijn »

Winslow Collector schreef:Zeker, bij mij smaakt de pijp niet na menthol (in snoep en kauwgum) en evenmin na sterk gekruid eten (knoflook, sambal, tabasco, combi's met koenjit, saffraan, flink thijm, koriander, e.d.).
Sommige kruiden, zoals knoflook, blijven ruiken vanuit je maag. Dan duurt het nog wat langer voordat de pijp smaakt.
Ik blij dat ik geen snoepkont ben :mrgreen:
Bommel schreef:Drink eens na een gekruide maaltijd een kopje cappuccino of een andere koffie met veel melk.
Of kauw op een plakje schapen of geiten kaas na het eten.
Een zeer waardevolle tip heer Bommel! Zal dat de volgende keer na een stevige beknoflookte maaltijd uitproberen.
Afbeelding

Plaats reactie