Sigaren

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Sigaren

Bericht door dr. Watson »

Op een of andere manier heb ik nooit geen klik gekregen met Monte Christo en Romeo y Jiulietta.
Bolivar vind ik geweldig.
Prijstechnisch zijn de sigaren uit Honduras erg goed en ze hebben ook karakter. Ik kan erg genieten b.v. van Don Tomas.
Toch geniet ik meer van de pijp en voor de prijs van een goede havanna koop je minimaal 1 goed blikje pijptabak!! Ik voel mij daarom ook een rijk mens :D
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Arno »

St Patrick schreef:De laatste welke ik heb aangeschaft waren 22 euro per stuk.
:shock: OMG
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Sigaren

Bericht door St Patrick »

Ja, ook aan sigaren kan je je maandsalaris kwijtraken... Mijn duurste sigaar welke ik destijds heb gerookt was de Trinitat. Dit was volgens zeggen de sigaar van Fidell... Kosten per stuks 67 gulden. Het was gelukkig een kado voor mijn 18e verjaardag (dus alweer 16 jaar geleden) maar een herinnering om nooit te vergeten. Wat een onwijs lekkere sigaar was dat zeg...
Voor de rest heb ik nu nog een paar mooie cubanen in de humidor, en ben ik meer en meer pijptabak aan het verzamellen.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Sigaren

Bericht door Master-Fan »

heerlijk vind ik de maduro sigaren van Arturo Fuente. In de verte een beetje zoetig. Verder rook ik wel Cohiba Club en Partagas chicos.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Sigaren

Bericht door Master-Fan »

Master-Fan schreef:heerlijk vind ik de maduro sigaren van Arturo Fuente. In de verte een beetje zoetig. Verder rook ik wel Cohiba Club en Partagas chicos.
Afbeelding
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Sigaren

Bericht door Luys »

Master-Fan schreef:
Master-Fan schreef:heerlijk vind ik de maduro sigaren van Arturo Fuente. In de verte een beetje zoetig. Verder rook ik wel Cohiba Club en Partagas chicos.
Afbeelding
Die moet ik ook eens proberen! Ken wel de maduro's van Balmoral (vermoedelijk een stuk gunstiger geprijsd). Ben verzot op die donkere, warme smaak die van Maduro tabak afkomt. En idd een beetje zoetig (en dat zegt iemand die eigenlijk niet van zoet houd. Maar d'r is een groot verschil tussen Maduro sigaren en gesausde pijptabak).
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Sigaren

Bericht door Master-Fan »

Luys schreef:
Master-Fan schreef:
Master-Fan schreef:heerlijk vind ik de maduro sigaren van Arturo Fuente. In de verte een beetje zoetig. Verder rook ik wel Cohiba Club en Partagas chicos.
Afbeelding
Die moet ik ook eens proberen! Ken wel de maduro's van Balmoral (vermoedelijk een stuk gunstiger geprijsd). Ben verzot op die donkere, warme smaak die van Maduro tabak afkomt. En idd een beetje zoetig (en dat zegt iemand die eigenlijk niet van zoet houd. Maar d'r is een groot verschil tussen Maduro sigaren en gesausde pijptabak).
ja behoorlijk, het is niet zoet zoals gesausde pijp tabak, het is echt ver weg op de achtergrond. Ik rook dunnen kleine maduros van A.Fuente ( ze kosten 4 euro per stuk ) zijn ongeveer even groot, tot iets langer dan de Cohiba `clubs. Ben ff de naam kwijt van het model. Als ik er weer eens een haal zal ik het hier posten. wellicht kan de sigaren handel je verder helpen.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Sigaren

Bericht door St Patrick »

Ik heb vroeger de Bauza Maduro gerookt. Deze gebruikte ik altijd al tegenhanger van de Punch-Punch of Hoyo de Monteri dubbele corona. Een heel erg lekkere sigaar voor rond een tientje (euries). Erg mooie smaak, zacht bijna fluweel zacht dekblad en een heerlijke roomnote. Mijn voormalig echtgenote rookte deze sigaren ook erg graag. Vandaar ook deze keuze voor een gezamelijke humidor... Nu heeft ze dikke pech, want de Humidor was het eerste wat ik heb geclaimt tijdens de scheiding (incl "tot de rand toe" vulling)... :lol: :P :lol:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Sigaren

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Slim!
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door superpelic »

Na lezen op internet en ook youtube...een goedkope maar zeer lekkere sigaar gevonden.
Namelijk marca fina...te krijgen in verschillende maten en gewichten verschillende dekbladen en binnengoed (panama, dominicaanse, honduras....)
2 euro per sigaar... en zouden nog fair trade sigaren zijn ook...
Ik heb ze online besteld...binnen de 5 dagen lag het pakje aan de deur...
http://www.marcafina.de
“If you are going through hell, keep going.”

Whitesnake

Re: Sigaren

Bericht door Whitesnake »

Een (zeldzaam) lekker sigaartje apprecieer ik wel doch: "Met de pijp in de hand komt men door het ganse land". Of "Beter één pijp in de hand dan tien in de lucht" of "zoals het pijpje thuis rookt, rookt het nergens". :)

"Rokende pijpen blaffen niet..." :D

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Sigaren

Bericht door Luys »

Whitesnake schreef:Een (zeldzaam) lekker sigaartje apprecieer ik wel doch: "Met de pijp in de hand komt men door het ganse land". Of "Beter één pijp in de hand dan tien in de lucht" of "zoals het pijpje thuis rookt, rookt het nergens". :)

"Rokende pijpen blaffen niet..." :D
Je draaft een beetje door, Whitesnake! :mrgreen:
Pijproker des forums

Whitesnake

Re: Sigaren

Bericht door Whitesnake »

Ik weet het Luys...ik weet het, 't zal eindejaar zijn!! :)

Ben wat over m'n toeren Luys! :roll:
Laatst gewijzigd door Whitesnake op 19 dec 2011 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re: Sigaren

Bericht door Fossiel »

Ik rook af en toe sigaren. Een Mechelse tuitknak kan ik waarderen, smaakt zeer aangenaam.
Afbeelding

:-?
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Whitesnake

Re: Sigaren

Bericht door Whitesnake »

Ik veronderstel van Windels???
Ken je dat een "Buktamadammeke"?? :D

Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re: Sigaren

Bericht door Fossiel »

Whitesnake schreef:Ik veronderstel van Windels???
Inderdaad!
Whitesnake schreef:Ken je dat een "Buktamadammeke"?? :D
Nee, nooit van gehoord.
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Whitesnake

Re: Sigaren

Bericht door Whitesnake »

Stond vroeger op de website van Windels...grappig verhaal. (petite histoire). :D

"Voor de Grote Oorlog kwamen jonge mannen hier hun pijptabak kopen. De goedkoopste soort hiervan bevond zich onder de toonbank. Telkens wanneer een klant zo'n tipzakje bestelde, diende de verkoopster zich te bukken, waardoor deze goedkope tabak de grappige bijnaam "Bukta Madammeke" kreeg. In algemeen Nederlands betekent dit zoveel als: "Buk je, mevrouwtje". En terwijl het 'madammeke' zich bukte, kon de klant gauw één of twee sigaartjes uit de open kistjes op de toonbank stelen..."

Als dat niet mooi is!!! :D

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Sigaren

Bericht door AlbertE »

Ik rook regelmatig een sigaartje. Meestal een olifantje (corona). Vind ik toch wel erg prettig op zijn tijd. In de auto wil nog wel een meharis opsteken. Pijproken in de auto vind ik minder prettig.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Sigaren

Bericht door pipealicious »

In bijlage deel 1 van mijn sigarenrecensies. Deel 2 en 3 in volgende berichten. Ik moet eens een gelijkaardig project maken van pijptabakken.
Kort samengevat: sigaren met een smaakje (lees gearomatiseerd) zijn niet mijn ding en ik verkies cubaanse longfillers boven niet cubanen. De meest volle Cubanen zijn die van Bolivar. De meest complexe sigaren zijn de grote en langere modellen zoals lonsdales, churchills en dubbele coronas. Mijn favoriete sigaar is de Monte Cristo Nr2: een sigaar waar je algauw 90 min aan kunt roken met een fantastische smaakontwikkeling. Ik lees hier prijzen van 22 Eur voor deze sigaar, wat volgens mij onmogelijk is. Ik betaal in de winkel niet meer dan 13 eur voor 1 exemplaar.
sigaren1.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Sigaren

Bericht door pipealicious »

sigaren2.pdf
Deel 2 met sigarenrecensies.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Sigaren

Bericht door pipealicious »

deel 3 sigarenrecensies
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

Zo langzaamaan ben ik ook steeds meer op ontdekkingstocht door sigarenland gegaan. Nu net mijn eerste Balmoral Dominican selection sigarillo gerookt en ik ben niet helemaal om. Minder scherp dan mijn eerst aankoop (Oud Kampen Brasil Cum Laude Elite) maar ik ga toch voor de wat mildere sigaren denk ik. Tot nu toe favoriet: De Olifant VOC. Heerlijk bij een glas single malt...

Mocht er trouwens geïnteresseerd zijn in de eerder genoemde Balmoral; ik bied ze (19 stuks) ter ruil aan. Voor pijptabak of een ander sigaartje.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Sigaren

Bericht door Luys »

Robb schreef:Zo langzaamaan ben ik ook steeds meer op ontdekkingstocht door sigarenland gegaan. Nu net mijn eerste Balmoral Dominican selection sigarillo gerookt en ik ben niet helemaal om. Minder scherp dan mijn eerst aankoop (Oud Kampen Brasil Cum Laude Elite) maar ik ga toch voor de wat mildere sigaren denk ik. Tot nu toe favoriet: De Olifant VOC. Heerlijk bij een glas single malt...

Mocht er trouwens geïnteresseerd zijn in de eerder genoemde Balmoral; ik bied ze (19 stuks) ter ruil aan. Voor pijptabak of een ander sigaartje.
Tip: Balmoral Maduro (zonder dam) vind ik zelf een lekkere Balmoral sigaar. Donker blad, en een wat zoetige, milde smaak. Ook los te koop, scheelt weer sigaren aanbieden op een pijprokersforum :P
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Eliminator »

Als je 'minder scherp' wilt kun je juist beter wat groters gaan roken dan een cigarillo Robb, integenstelling tot wat de meeste mensen denken, zijn juist de forsere maten lichter van smaak.
Probeer eens een Corona van Balmoral Dominican Selection, dan zul je het verschil duidelijk merken, overigens is de Maduro serie inderdaad ook erg lekker, maar ook dan,... een lekkere robusto !
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Sigaren

Bericht door St Patrick »

Mijn Opa heeft mij vroeger al geleerd dat als je een lekkere zachte sigaar wilt roken dat je niet kleiner moet gaan dan het formaat van een Wilde Havanna (of Senoritas). Dat is dus ook de reden waarom ik eigenlijk nooit een kleiner sigaartje heb gerookt. Wel eens per ongeluk een tuitknakje voor mijn verjaardag gehad, maar deze meteen omgeruild voor een kistje Senoritas of Wilde Havanna's... En natuurlijk de grotere jongens voor na een lekkere stevige maaltijd. Een mooie Robusto van Balmoral of Montaque (weet niet of deze nog bestaan), een Pyramidos van Monte Cristo (de nr2) of van Bausa, en een mooie Corona of grand/dubble Corona van Hoyo de Monterey, Cohiba, Romeo&Juliette, Partagas, Bolivar etc etc... Ooooohhhhh... ik heb er nog een paar liggen... Mmmmmm
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Sigaren

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:Als je 'minder scherp' wilt kun je juist beter wat groters gaan roken dan een cigarillo Robb, integenstelling tot wat de meeste mensen denken, zijn juist de forsere maten lichter van smaak.
Probeer eens een Corona van Balmoral Dominican Selection, dan zul je het verschil duidelijk merken, overigens is de Maduro serie inderdaad ook erg lekker, maar ook dan,... een lekkere robusto !
+1, ik rook nog steeds regelmatig cigarillo's en die zijn inderdaad een stuk scherper van smaak dan een forse longfiller. Die 'wat mensen denken' zin doet me ook weer terugdenken aan een aantal mensen die van mij weleens een tuitcigarillo of tuitknak bietsen en dan vervolgens de dunste kant (de tuit dus) in een snavel douwen :roll:

Maak die fout niet, want je staat voor l*l! :mrgreen:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Eliminator »

St Patrick schreef:..........of Montaque (weet niet of deze nog bestaan)
Ohhh, da's lang geleden, die heb ik al in geen jaaaren meer ergens gezien, dus denk dat 'tie er niet meer is, jammer want die heb ik lang met veel plezier gerookt !

Luys schreef:.... aan een aantal mensen die van mij weleens een tuitcigarillo of tuitknak bietsen en dan vervolgens de dunste kant (de tuit dus) in een snavel douwen :roll:
Hebben wij gezamelijke vrienden gehad in het verleden :mrgreen:

Of mensen die je aankijken of ze vuur zien branden als je een kwart van de sigaar in de asbak legt om hem langzaam heen te laten gaan,... en hem dan stoer oppakken en oproken en als 'ie dan bitter smaakt, uitdrukken :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Re: Sigaren

Bericht door Terpentijn »

Montague, is een longfiller uit Indonesië, ontworpen in eind jaren negentig of misschien zelfs nog 2001. later niet. Het wsa een bescheiden succes, maar is nooit écht gaan lopen. Wel erg fraaie kisten trouwens, heb er nog twee liggen van wat ik toeng erookt heb. Ik vond ze wel lekker, maar heel spannend waren ze niet. Maar ja, wat is spannend in tabak?
Het merk heeft jaren wat doorgesudderd zou ik willen zeggen, gemodderd klinkt negatief en dat is het niet. Het is uiteindelijk geloof ik midden jaren 2000 opgehouden te bestaan, maar je zag een jaar of wat geleden nog wel eens wat losse sigaren liggen. Kisten eigenlijk nergens meer. Althans ik heb ze bij mijn talloze bezoeken aan sigarenwinkeliers door het hele land niet meer gezien.
Belangrijke noot overigens is dat de sigaar Montague ook een Nederlands initiatief is geweest. Uit m'n hoofd weet ik niet meer vanuit wie of wat, maar het is een Nederlands-Indonesisch product geweest. Ik herinner mij voornamelijk de wat grotere modellen als lonsdales en gran corona's.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Sigaren

Bericht door Luys »

Eliminator schreef: Hebben wij gezamelijke vrienden gehad in het verleden :mrgreen:

Of mensen die je aankijken of ze vuur zien branden als je een kwart van de sigaar in de asbak legt om hem langzaam heen te laten gaan,... en hem dan stoer oppakken en oproken en als 'ie dan bitter smaakt, uitdrukken :roll:
Gezamenlijke vrienden? Gezien het feit dat wij het aardig met elkaar kunnen vinden, en een aantal overeenkomende interesses hebben zou het zomaar kunnen :P

Mensen die mijn resten sigaar oproken ken ik niet, mensen die sigaren uitdrukken alsof het sigaretten zijn daarentegen: daar zijn er veel te veel van! :evil:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sigaren

Bericht door culann »

Zelf ben ik in het verleden wel eens uitgelachen in de kroeg omdat ik een tuitknakje met de stompe kant in m'n mond stak... :roll:
Heb gewoon smakelijk terug gelachen :lol:

Plaats reactie