Captain Black - Cherry

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Captain Black - Cherry

Bericht door Eliminator »

Brand: Captain Black
Blender: Lane Ltd.
Tin Description: A Cavendish blend with a rich cherry flavor, exceptionally mild, delightfully aromatic.
Country of Origin: US
Curing Group: Air Cured
Contents: Cavendish
Black Cavendish
Flavoring: Cherry
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Pouch
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=2686

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Captain Black - Cherry

Bericht door Eliminator »

Het eerste pakje van de bestelling welke ik van Dukdalf heb mogen ontvangen is van de week op vochtigheid gebracht en vandaag voor het eerst gerookt.
De eerste indrukken zijn niet reuze positief, de smaak is nog redelijk (hij mag niet in de schaduw staan van de Black Cherry van Samuel Gawith hoor, maar toch, redelijk), alleen halverwege de pijp blijft er niets van de smaak hangen omdat hij eigenlijk alleen nog maar scherp overkomt.
Er gaan zeker nog wat pogingen volgen, andere tijd, andere pijp, maar so far,.... een onvoldoende, jammer !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Captain Black - Cherry

Bericht door Eliminator »

Inmiddels wat vaker gerookt, krijg het pakje best weg gerookt, maar dat komt door de nog redelijke start bij elke pijp, maar de scherpte halverwege krijg ik er niet af, ook niet door hem serieus langzaam te roken.
Zou deze niet zo 1, 2, 3 aanschaffen, dus hij krijgt van mij 2 sterren (onvoldoende dus).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Captain Black - Cherry

Bericht door Mus »

Ik heb 'm een aantal keren gerookt, en mijn oordeel is: bah! Het smaakt veel te chemisch, alsof je een pot slechte Lidl-jam leeg zit te lepelen. Zowel mijn tong als mijn maag beginnen na een minuut of tien te protesteren. De room note is bovendien onbeschaafd opdringerig en er blijft een enorme ghost achter in de pijp.

Eliminator, jij gaf 'm twee sterren, maar van mij krijgt-ie er gewoon nul. Mijn tong gaat er zeer van doen en ik word er misselijk van.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Captain Black - Cherry

Bericht door Eliminator »

Laatste beetje van deze tabak heb ik weggegooit, ik dacht het pakje wel op te krijgen, maar helaas.
Doorzetten betekend roken met tegenzin en daar is het pijproken niet voor bedoeld !
Afbeelding

Plaats reactie