Show hier je nieuwe aanwinsten
- Hanske
mooie Oom Paul!Mortimer schreef:T iz zeker een mooie verzameling voor nop. Inderdaad zit er een bruyere pijpstopper van Radfords bij en een driedelig bestekje. Ik heb inmiddels de 3 best uitziende al een grote beurt gegeven en inmiddels heb ik de kromste op de foto een lorenzo erica al de vuurdoop gegeven. Die benik op dit moment aan t roken met signature.janneman schreef:Dat is een mooie verzameling Mortimer, een soort van instant kompleet pijpenrek, met toebehoren zo te zien...
Groet, Janneman
veel rookgenot!
- Joey Peters
Capstan navy flake in een Nautic. Best lekker eigenlijk.
Mooie pijp hoor, alleen hoe maak je die schoon met 'ne rager?
Mooie pijp hoor, alleen hoe maak je die schoon met 'ne rager?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils
- Bommel
- Victor Baarn
- Mortimer
Gegroet geachte confrere,Victor Baarn schreef:Waarde collega, maar dan van een andere gemeente maar wel regelmatig in Veenendaal komt voor overleg.Mortimer schreef:Je mag nooit meer raden.
En in welk illustere taakveld is u werkzaam?
Als je nog eens in Veenendaal komt moet je eens een seintje geven kunnen we misschien even ontmoeting regelen.
There are two kind of people in this world my friend, those who smoke pipe and those who doesn´t.
- Mortimer
- Martin Romijn
- Contacteer:
- Joey Peters
Ziet er degelijk uit Martin. Laat ons weten hoe hij rookt!
- janneman
- Contacteer:
- Martin Romijn
- Contacteer:
Ik ben er inmiddels achter dat het een pijpje van engelse makelij is. Gisteren dus maar besloten dat ik er mijn engelse / latakia blends in ga rokenJoey Peters schreef:Ziet er degelijk uit Martin. Laat ons weten hoe hij rookt!

Zodoende dus gestopt met Shortcut to mushrooms en ik moet zeggen, het viel geheel niet tegen. Het pijpje rookt erg fijn, lekker licht en goed in balans. Da's voor mij al een pré, gezien ik meestal rondloop met de pijp tussen mijn kaken geklemd, wat nog wel eens wil resulteren in een paar lamme kaken als de pijp te zwaar is.
Een pijpenrager komt niet gemakkelijk tot in de kop, niet helemaal perfekt geboord, maar desalniettemin rookte het droog en bleef er tenslotte niets anders over dan een fijne grijze as. Wat wil je nog meer, voor een eerst keer. Het is al met al dus een mooi aanwinst voor de collectie en zal zeker in de rotatie mee gaan draaien.
- Victor Baarn
Veiligheid: openbare orde en crisisbeheersing dus.Mortimer schreef:Gegroet geachte confrere,Victor Baarn schreef:Waarde collega, maar dan van een andere gemeente maar wel regelmatig in Veenendaal komt voor overleg.Mortimer schreef:Je mag nooit meer raden.
En in welk illustere taakveld is u werkzaam?
Als je nog eens in Veenendaal komt moet je eens een seintje geven kunnen we misschien even ontmoeting regelen.
-
In de jaren 70 van de alweer vorige eeuw was er het pijprokersmagazine van Theodorus Niemeijer. Het blad werd een aantal keer per jaar gratis thuis gestuurd. Een heel lezenswaardig blad ook met ervaringen van pijprokers. Helaas ben ik deze kwijtgeraakt. Ze zullen onbedoeld bij het oud papier terechtgekomen zijn.
Bert
Bert
-
- janneman
- Contacteer:
-
-
Het is de primera op hoog catherijne tegenover die parfum zaak.Bert van Hell schreef:Dat is interessant. Welke Primera in Utrecht is dat? Ik werk in Utrecht. Dan ga ik daar morgen eens snuffelen.
Bert
Ik heb vandaag de pijp voor de eerste keer gebruikt (lees ingerookt) en voor 1/3de gevuld met Danske Blue Sky die ik gekocht had bij de oude tijd samen met het pijpbestek. En heb maar 2 lucifers nodig gehad en had een mooie constante verbranding van de (heerlijke) tabak. Ik ben om, een pijp roken is net zo lekker als een sigaar... ik ga dit vaker doen !
-
-
Die Primera zit toch als je van het Vredenburg HC opkomt richting station aan de rechterkant? Bij de Oude Tijd koop ik altijd mijn tabak. Met pijpen is die zaak vrij prijzig. Ik ga nog wel eens naar Van de Loosdrecht in Veenendaal. Daar hebben ze een ruime sortering en altijd goede garantie, mocht een pijp snel doorbranden. Dat heb ik een paar keer gehad. Ik kreeg zonder mankeren een nieuwe.
Morgen weet ik mijn pauze tussen de middag goed te besteden.
Bedankt voor de tip en veel plezier met je nieuwe pijp.
Groet,
Bert
Morgen weet ik mijn pauze tussen de middag goed te besteden.
Bedankt voor de tip en veel plezier met je nieuwe pijp.
Groet,
Bert
-
Ik ben helemaal in mijn nopjes. Vanmiddag twee Big Ben pijpen gekocht bij de Primera voor € 24,95 per stuk. Ze lijken wel wat op die van jou, Rutger. Het zijn twee exemplaren met nummer 212, maar van de ene is het roer wat langer. Vreemd, je zou denken dat het exact dezelfde pijpen zijn als ze hetzelfde nummer hebben. Ik zit er nu één te roken met m'n favoriete baai. Dit wordt een vriendschap voor langere tijd, want hij rookt heerlijk. Die Primera was ook de winkel waar ik in april 1977 mijn eerste pijp kocht met een pakje gele Sail. Ik was gestopt met sigaretten roken en was met de sigaar begonnen. Dat beviel me niet zo. Tot ik op een koopavond langs die zaak kwam en een rek met pijpen buiten zag staan. Hé dat ga ik eens proberen. En nu ben ik dus alweer bijna 33 jaar pijproker. Leuk. Ik heb me deze week aangemeld op het forum en nu heb ik door jouw tip er weer twee fijne pijpen bij voor een klein prijsje. Bij De Oude Tijd betaal je voor deze pijpen zomaar € 70,00 per stuk. En nu nog op zoek naar een pakje Rode Ster. Die had de Primera niet.
- Joey Peters
Rode ster vind je in de compaenen keten (te herkennen aan het eikenblad)
Lekkere tabak hoor, maar niet voor "jongens" maar voor mannen
Lekkere tabak hoor, maar niet voor "jongens" maar voor mannen

-
- Rob