Wat wel spreekt voor deze pijp is dat er op een forum een stel mensen over de mogelijke stijlinvloeden aan het speculeren zijn. Dat komt ook niet al te vaak voor.

We nemen je niks kwalijk. Ik denk dat ik in jouw geval ook overstag zou zijn gegaan. Gefeliciteerd met de aankoop! Neem je ze mee naar de mini-meeting in Sittard? Ik wil ze wel eens zien.janneman schreef:Twee pijpen met 4 koppen voor net iets meer dan hier één hele Falcon kost... Janneman bezweek.
Dat verbaast mij ook. Ik zie zelden iemand met pijp, en als ik een pijproker zie is het eigenlijk altijd eentje met een houten pijp.janneman schreef:En de meest gerookte pijp die ik zag was... Falcon. Dat werd op de terugreis bij Barber bevestigd. Het was hun meest verkochte pijp. Dat verbaasde me buitengewoon; ik zie hier vrijwel nooit iemand met een Falcon,
Ik ben ook zo'n twijfelaar. Hmm, om het moment dat ik denk: 'ik ben klaar met verzamelen, en zeker geen dure pijpen meer' ga ik toch weer twijfelen...janneman schreef:En nog een tip op een ander gebied -tell all your friends from the newsgroup- : Wie nog denkt over de Vauen Lord of the Ring pijpen doet er misschien verstandig aan om niet meer te lang te twijfelen. De filmmaatschappij heeft het contract met toestemming voor de vervaardiging van die pijpen niet meer verlend, en Vauen ztopt de productie in december van dit jaar. Even in alle eerlijkheid, ik weet niet of dit onderhandelgedoe is, of dat ze echt verdwijnen, maar als je er echt een wilt hebben... (ik ben ook nog zo'n twijfelaar)
Ja bedankt! Zo had ik het nog niet bekeken; nou ben ik ook (bijna) overstagRob schreef:...Het enige is dat Steampunk-achtige.
Dat maakt dan de grootste kans denk ik...Bart Iron schreef:Nee, het mondstuk is hard plastic. Acrylaat?
Ik weet niks van Falcon-pijpen, maar weet wel dat er mondstukken zijn die gemaakt zin van een mix van acryl en vulcaniet Doel is het comfort van vulcaniet combineren met de kleurvastheid van acryl. Dat zou toch wel behoorlijk overeen komen met je beschrijving.janneman schreef:Ik weet niet waar de mondstukken van gemaakt zijn; geen gewoon acryl, en geen vulcaniet in elk geval. Qua hardheid zit het wat ertussenin, en op zichzelf vind ik het een prettig materiaal. Wel heb ik aan beide mondstukken wat minimaal bijwerk moeten doen om een paar scherpe randjes weg te werken (niks moeilijks, gewoon even met een 1200 schuurpapiertje). Dat even bijwerken van mondstukken doe ik overigens vrij vaak bij nieuwe pijpen, ik ben misschien wat gevoelig voor scherpe randjes aan een mondstuk.
Mooie set hejanneman schreef:Enfin, en nadat ik gisteren mijn nieuwe aanwinsten fotografeerde en hier neerzetten:
melde vandaag de post zich. Met de aanvulling waar ik eigenlijk op had zitten wachten:
Ha! Een volledige pijprokersset, 6 pijpen, en dat in een tasje van 6x12x20 cm. Je vraagt je af wat al die lieden met enorme pijpenrekken bezielt...![]()
Persoonlijk vind ik dat wel een nadeeltje van de Falcon: zelfs ik vind dat de inhoud is niet groot, terwijl ik toch een kort-roker ben.Kynikos schreef:Daar maak je iemand met minimalistische neigingen toch wel erg jaloers mee, Janneman. Zijn die Falcon koppen overigens niet aan de kleine kant?
Gypscoprotheres schreef:Als ik dit zo lees zie ik een speciaal op maat gemaakt pijpenrek (van ongeveer dezelfde grootte als het legendarische kabinet) voor me met uitsluitend Falcon-koppen en plaats voor wat mondstukken.
Joey Peters schreef:wel niet met voor