Voor Winslow Collector..
- Eliminator
- Moderator
Weet iemand of er een zaak is (ala Willem Schimmel) die meerdere Crown Viking pijpen op voorraad heeft ?
(Willem voor zover ik gezien heb toch meer de duurdere 'echte' Winslows)
Winslow pijpen liggen al niet in alle tabakszaken en als je dan al een winkel vind die Winslows verkoopt dan zijn het vaak direct de modellen die niet in mijn financieele plaatje passen.
Nou weet ik mijn weg op internet wel te vinden, maar vroeg me af of er ook ergens een winkel is die er meerdere heeft liggen.
Anybody (liefst in Nederland, maar voor onze Belgische vrienden is Belgie waarschijnlijk ook wel interesant natuurlijk)
(Willem voor zover ik gezien heb toch meer de duurdere 'echte' Winslows)
Winslow pijpen liggen al niet in alle tabakszaken en als je dan al een winkel vind die Winslows verkoopt dan zijn het vaak direct de modellen die niet in mijn financieele plaatje passen.
Nou weet ik mijn weg op internet wel te vinden, maar vroeg me af of er ook ergens een winkel is die er meerdere heeft liggen.
Anybody (liefst in Nederland, maar voor onze Belgische vrienden is Belgie waarschijnlijk ook wel interesant natuurlijk)
-
-
- Eliminator
- Moderator
- multiballs
Re: Poul Winslow
mischien een idee voor een moderator,
om ff het gesloten topic,enkele posts hierheen te plaatsen,zodat de starter zijn verhaal hier kan oppakken...
om ff het gesloten topic,enkele posts hierheen te plaatsen,zodat de starter zijn verhaal hier kan oppakken...
WINSLOW Waarom niet ?
- Forza1961
Ik ben de aanstichter van ´het kwaad´. Het is niet de eerste keer dat me dit gebeurd. De vraag over Poul Winslow was voor mij van algemene aard en had niet zozeer met de pijp zelf te maken. Ik merk dat Winslow garant staat voor design en kwaliteit en wilde hier een algemeen oordeel over hebben, eventueel vergelijkend met andere pijpmerken. Voor mij is het namelijk een raadsel waarom de ene pijp wel goed rookt en de andere niet. Ik zoek namelijk nog een merk waar ik altijd tevreden over ben. Nu zit ik , terwijl ik dit typ. misschien weer in een verkeerde topic? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik heb 'algemeen' gepost omdat ik het vrij algemeen wilde houden en andere merkenrokers wilde horen. Wellicht was mijn intro verkeerd.
Succes hebben is één keer vaker opstaan dan het aantal keren dat je valt......
- Nekker
- Erelid
Sorry, Forza... Op zich zat je helemaal niet verkeerd om het daar te posten. Misschien was je vraag inderdaad iets te algemeen, als je hem nu meer had gesteld zoals hier... Maar dan nog, ik ben voorstander voor het allemaal redelijk spontaan te houden. Ik hou niet van strakke regels en vele verwijzingen en terechtwijzingen die je steeds opnieuw een andere richting uit wijzen. Het was alleszins zeker niet mijn bedoeling om je op je tenen te trappen.Forza1961 schreef:Ik ben de aanstichter van ´het kwaad´. Het is niet de eerste keer dat me dit gebeurd. De vraag over Poul Winslow was voor mij van algemene aard en had niet zozeer met de pijp zelf te maken. Ik merk dat Winslow garant staat voor design en kwaliteit en wilde hier een algemeen oordeel over hebben, eventueel vergelijkend met andere pijpmerken. Voor mij is het namelijk een raadsel waarom de ene pijp wel goed rookt en de andere niet. Ik zoek namelijk nog een merk waar ik altijd tevreden over ben. Nu zit ik , terwijl ik dit typ. misschien weer in een verkeerde topic? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik heb 'algemeen' gepost omdat ik het vrij algemeen wilde houden en andere merkenrokers wilde horen. Wellicht was mijn intro verkeerd.
Heropen anders een topic met deze vraagstelling, geen enkel probleem lijkt me.
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
In de volgende topics kun je alvast inlezen m.b.t. pijpen van verschillende prijsklassen en kwaliteit:
Dunhill: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=329 (vraagstelling: wat is er bijzonder aan)
Big Ben: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=219
Exclusieve merken: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=87 (verdient meer inhoud)
Van welke pijp droom jij: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=1442
Tabakspijpen voor beginners: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=2504
Dunhill: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=329 (vraagstelling: wat is er bijzonder aan)
Big Ben: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=219
Exclusieve merken: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=87 (verdient meer inhoud)
Van welke pijp droom jij: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=1442
Tabakspijpen voor beginners: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=2504
Volgens mij is er geen kwaad geschied, hoor.Forza1961 schreef:Ik ben de aanstichter van ´het kwaad´. Het is niet de eerste keer dat me dit gebeurd. De vraag over Poul Winslow was voor mij van algemene aard en had niet zozeer met de pijp zelf te maken. Ik merk dat Winslow garant staat voor design en kwaliteit en wilde hier een algemeen oordeel over hebben, eventueel vergelijkend met andere pijpmerken. Voor mij is het namelijk een raadsel waarom de ene pijp wel goed rookt en de andere niet. Ik zoek namelijk nog een merk waar ik altijd tevreden over ben. Nu zit ik , terwijl ik dit typ. misschien weer in een verkeerde topic? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik heb 'algemeen' gepost omdat ik het vrij algemeen wilde houden en andere merkenrokers wilde horen. Wellicht was mijn intro verkeerd.
Maar jouw vraag ging over de pijpen van PW (Poul Winsløw) en of deze goed zijn/goed roken.
Als iemand met een groot vooroordeel hierover kan ik volmondig zeggen: JA. De pijpen van PW zijn stuk voor stuk van zeer goede kwaliteit en gemaakt met zorg en van goede materialen. Dit wil niet zeggen, dat er nooit iets mee gebeurt, want ook PW kan niet "in" het hout kijken of er een foutje in zit.
PW maakt pijpen in diverse klassen en prijzen:
Filterloze pijpen in de serie Elliott (zo heet zijn kleinzoon) ,meestal wat kleinere pijpen.
Een goedkopere serie onder het merk Crown, sommigen zeggen hierover "afgekeurde Winsløws", maar het zijn zeer goede pijpen die het nét niet halen tot het kwaliteitsniveau dat PW voor zijn Winsløws wil behouden. Winsløw kwaliteit voor een wat vriendelijkere prijs.
En dan de Winsløws zelf, onderverdeeld in diverse gradaties. De Grade E en EG (E Groot, dikke knotsen) zijn de "minste". Deze pijpen hebben geen spectaculaire mooie nervatuur in het hout en omdat hier nog weleens zandinsluitingen in zitten, rustificeert PW deze pijpen gedeeltelijk. Een Grade E kost rond de € 200,-.
Dan gaat de kwaliteit omhoog via Grade D, C en B naar zeer mooie en goede (houtkwaliteit) pijpen.
Boven in de linie zit de Grade A: mooie grains zoals straight grain, cross grain en flame grain.
Top van zijn serie is de Grade PC (Private Collection): absoluut foutloos bruyère, perfecte (straight) grains en, helaas, duur. Tussen de € 900,- en € 1.000,-.
PW maakt alle pijpen handmatig, dus geen computergestuurde machinale productie. Elke pijp is dus uniek en hij maakt haast nooit 2x dezelfde pijp. Dit betekent dat hij in bepaalde series die hij wél maakt (elk jaar een jaarpijp met een oplage van 220-350 stuks en elk jaar een "voorjaarspijp" met een speciaal thema in dezelfde aantallen, dit jaar de Flamenco) zie je met het blote oog al afwijkingen in de maatvoering tussen 2 of meer pijpen.
PW maakt pijpen met extreme modellen, kleurige applicaties en gebruikt vaak zilveren ringen (Sterling zilver), maar ook zeer klassieke modellen. Grote variatie, dus.
Hieronder nog een link met een door mij vertaald interview van enkele jaren terug:
http://www.pijprokenzeeland.nl/Pennenvr ... 02002.html
Verder is PW een erg vriendelijke en toegankelijke vent. Dit heeft niets met de kwaliteit van zijn pijpen te maken, maar schetst een beeld van de man achter de pijpen. Ik spreek hem sinds een jaar of vijftien 2x per jaar op beurzen en heb regelmatig e-mailcontact met hem. Heb ook al een aantal speciale pijpen laten maken en daar doet hij nooit moeilijk over. Wel kan het soms even duren, voordat hij aan zulke vragen kan voldoen. Zo wacht ik inmiddels sinds december 2009 op een speciale pijp voor een vriend, die een Winsløw wil hebben, geïnspireerd op foto's van de auto die hij rijdt.
Hopelijk heb je hier wat aan. Als je nog vragen hebt, zie ik ze wel.
Oh ja, een PS:
Met ongeveer 150 Winsløws in bezit meet ik mezelf de arrogantie aan hier een beetje vanaf te weten. Maar ik leer nog dagelijks bij, dus opmerkingen zijn welkom.
- Forza1961
Mijn dank is groot Winslow Collector! Hier heb ik wat aan!
- Forza1961
Heb vanmiddag zijn website bekeken en nu dan het bewuste artikel. Vind zijn pijpen werkelijk schitterend. Dit jaar word ik 50 jaar....Zal dus geld gaan vragen....of mijn lief op een tactische manier de richting van Poul Winslow opduwen.
- Nekker
- Erelid
Als je ergens een magazine vind waar de pijpen in staan, degene die je wilt hebben drie dubbel omcirkelen en op slinkse wijze in het salon, keuken of wc laten rondslingeren. Zo doen zij het tenslotte ook altijd...Forza1961 schreef:Heb vanmiddag zijn website bekeken en nu dan het bewuste artikel. Vind zijn pijpen werkelijk schitterend. Dit jaar word ik 50 jaar....Zal dus geld gaan vragen....of mijn lief op een tactische manier de richting van Poul Winslow opduwen.

Groet, Nekker
- Bommel
-
dus,
een tweedehands, maar nauwelijks gerookt exemplaar,
met her en der een hele kleine beschadiging,
grade E mag dus geen €100,- kosten?
grade D zal ongeveer € 200 doen?
grade C € 300,- ?
er komt een dag dat iedereen nog eens (al is het maar voor de heb) een Winslow heeft prijken!?
een tweedehands, maar nauwelijks gerookt exemplaar,
met her en der een hele kleine beschadiging,
grade E mag dus geen €100,- kosten?
grade D zal ongeveer € 200 doen?
grade C € 300,- ?
er komt een dag dat iedereen nog eens (al is het maar voor de heb) een Winslow heeft prijken!?
... rook rustig ...
- St Patrick
Ik denk dat het gros al een Poul Winslow of een Crown heeft liggen... Maakt niet zozeer uit. Je komt vanzelf een mooie Winslow tegen als je er aantoe bent...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
-
Blijf vooral zoeken! Ik heb er een gekocht in een opwelling, vooral voor de "heb", maar deze inmiddels al weer door gespeeld naar een ander omdat ik geen klik kreeg met de pijp en haar (misschien wel om die reden) niet lekker vond roken...
- Eliminator
- Moderator
Kan uit stille bron vermelden dat 'de nieuwe eigenaar' wel die klik heeft en een prima band heeft weten op te bouwen met de dame in kwestie 

- St Patrick

- Huub
Re: Show your Winslow
Ik zag deze Winslow pijpen op het Internet.
Het zijn niet mijn pijpen.Maar ik vond het model wel interessant.
Ik heb een voorkeur voor Nosewarmers. Maar ze zijn gemaakt voor het roken van een 9mm filter.
Dat vind ik niet prettig.
Ze worden door Winslow Stumpy genoemd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Ik heb een zwarte en deze rookt zeer naar wens, ligt bovendien goed in de hand. De pijp is foeilelijk, toch wanneer ik nog een keer een gladde met een mooie nerf zie liggen, dan koop ik.
-
- Eliminator
- Moderator
-
ZuchtEliminator schreef:Het vlees is zwak antoniusgefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten !

Je voelt je als een kleuter in een snoepwinkel.
Buiten aan de anderekant van de straat rook ik al de vers gemixte pijptabak al buiten.
Heerlijk gewoon en je wordt er uiterst vriendelijk en correct behandeld,ook in afgeknipte spijkerbroek.
Mocht overal aan komen en voelen en in de vele laadjes kijken.
Gewoon geweldig,ook nog een blik tabak meegenomen maar die bewaar ik nog even.
Gold of My Sore Sweet Virginia ready rubbed van DTM,Het rook heel lekker en natuurlijk gezoet met een vleugje vanilla.
gr antonius
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Mooie Winsløw! (en ook een mooie aansteker natuurlijk)
- St Patrick
Ziet er weer mooi uit Antonius... Die Winslow is erg gaaf... De Old Boy mag er ook zijn...
Geniet ervan...

Geniet ervan...

- Vandaahl
- Contacteer:
Mooi Antonius! Heb je nog foto's gemaakt bij Dan Pipe?
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
- Huub
Beste Antonius,
Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop.
Ik hoop dat ze jouw aangename rook uren zal brengen.
Vriendelijke groet,
Huub
-
Nee helaas geen foto`s gemaakt bij danpipe,het is wel een heerlijke ouderwetse winkel in een oud monumentaal pakhuis.Vandaahl schreef:Mooi Antonius! Heb je nog foto's gemaakt bij Dan Pipe?
gr antonius
- Vandaahl
- Contacteer:
Jammer, ik moet er toch eens een keer heen... 

http://www.vandaahl.com
-
Het adres is: LauwenburgVandaahl schreef:Jammer, ik moet er toch eens een keer heen...
Hafenstrasse 30
Das een weg langs de elbe,net buiten het dorp.
gr antonius