DAVID WAGNER
- Arno
- Contacteer:
- Martin Romijn
- Contacteer:
- Eliminator
- Moderator
- belgianpipesmoker
- Eliminator
- Moderator
Misschien een rare vraag, maar bij de olijfhoutenpijp kan ik me voorstellen dat je deze zo hebt laten maken, zeker met de briar inzet, die vindt je niet in de winkels.
Maar wat is (naast het kunnen volgen van het proces van 'jouw' pijp natuurlijk) de meerwaarde van deze bulldog t.o.v. een gerustificeerde bulldog van dezelfde maker, die je zo uit voorraad zou kunnen bestellen ??
Maakt hij alleen op verzoek, of heb je er nog dingen aan laten veranderen die alleen voor jouw, bij deze pijp, anders zijn dan anders ?
Just curious !
Maar wat is (naast het kunnen volgen van het proces van 'jouw' pijp natuurlijk) de meerwaarde van deze bulldog t.o.v. een gerustificeerde bulldog van dezelfde maker, die je zo uit voorraad zou kunnen bestellen ??
Maakt hij alleen op verzoek, of heb je er nog dingen aan laten veranderen die alleen voor jouw, bij deze pijp, anders zijn dan anders ?
Just curious !

-
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
- St Patrick
Ik heb voor een bruyere inleg gekozen omdat olijf wel goede rookeigenschappen heeft, maar zeer gevoelig is voor hoge temperaturen en gevoeliger is voor scheurtjes en bartsjes. Met een bruyere inleg heb ik langer plezier van de pijp. (advies van David Wagner)Martin Romijn schreef:MOOI!!!
vraagje...waarom bruyere aan de binnenkant van de olijfhoten pijp? Olijfhout heeft prima rookeigenschappen.

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- St Patrick
Eli, ik heb deze Bulldog speciaal laten maken met een grote kop. De ketel is 40mm hoog/diep, en de breedte van de ketel is 58mm. Een normale Bulldog heeft kleinere afmetinge betreft de ketel. Deze pijp is maar 13cm lang/kort, terwijl de normale Bulldog 15,5cm lang is. Ook heb ik het rare witte logootje (? in een rondje) op de stem, laten vervangen voor de initialen van David onderin de pijp ipv in de stem.Eliminator schreef:Misschien een rare vraag, maar bij de olijfhoutenpijp kan ik me voorstellen dat je deze zo hebt laten maken, zeker met de briar inzet, die vindt je niet in de winkels.
Just curious !

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Eliminator
- Moderator
- Martin Romijn
- Contacteer:
Ik vind de pijpen schitterend ! Wat betreft het advies van David; Ik heb diverse olijfhouten pijpen, sommige ervan rook ik al meer dan 7 jaar zonder problemen, de anderen wat korter, maar ook die roken heerlijk en probleemloos. Maar het kan zijn dat er in olijfhout ook verschil zit. Ik weet dat Mario Grandi al een hele tijd niet aan olijfhout kan komen dat voldoet aan zijn eisen. Mischien dat dat de reden is.St Patrick schreef:Ik heb voor een bruyere inleg gekozen omdat olijf wel goede rookeigenschappen heeft, maar zeer gevoelig is voor hoge temperaturen en gevoeliger is voor scheurtjes en bartsjes. Met een bruyere inleg heb ik langer plezier van de pijp. (advies van David Wagner)Martin Romijn schreef:MOOI!!!
vraagje...waarom bruyere aan de binnenkant van de olijfhoten pijp? Olijfhout heeft prima rookeigenschappen.
Dan is dit natuurlijk een zeer fraaie oplossing! Ik ben benieuwd naar hoe ze roken en hoop ze bij een volgend treffen "live" te mogen aanschouwen.
- Vandaahl
- Contacteer:
Hele mooie pijpen! Super! Veel plezier er mee!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
- St Patrick
-
- St Patrick
- multiballs
de perfekte lengte voor een bulldog,
de winslow B van mij is de enige die net zo kort is,
maar jou ketel is breder,
dus moet echt een imposante pijp zijn!!
nog even wachten dus tot hij er is....
de winslow B van mij is de enige die net zo kort is,
maar jou ketel is breder,
dus moet echt een imposante pijp zijn!!
nog even wachten dus tot hij er is....
St Patrick schreef:Eli, ik heb deze Bulldog speciaal laten maken met een grote kop. De ketel is 40mm hoog/diep, en de breedte van de ketel is 58mm. Een normale Bulldog heeft kleinere afmetinge betreft de ketel. Deze pijp is maar 13cm lang/kort, terwijl de normale Bulldog 15,5cm lang is. Ook heb ik het rare witte logootje (? in een rondje) op de stem, laten vervangen voor de initialen van David onderin de pijp ipv in de stem.
- jarnogab
- Bommel
- St Patrick
- multiballs
- St Patrick
- Arno
- Contacteer:
-
- Martin Romijn
- Contacteer:
- Nekker
- Erelid
Wow St.Patrick, ziet er erg fraai uit! Eens ik vast werk droom ik er ook van een gepersonaliseerde pijp te laten maken. Leuk dat je jezelf dit soort dingen gunt. Dit is net wat het leven aangenaam maakt! 

Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- janneman
- Contacteer:
Yay! fraaie aanwinsten zijn aangekomen! Gefeliciteerd St Patrick
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822