Ik ben net terug van Heinrichs:

Hier in Vlaanderen ook nog niet echt tegengekomen, maar ik ben dan ook nog niet in een topspeciaalzaak geweest à la Huis Verloo (ik weet overigens niet of ze ze daar hebben).Joey Peters schreef:Ze kosten 7 euro. Koop niet chinese mik maar echte Misouri Meerschaum.
In Holland slecht verkrijgbaar naar mijn idee...
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten! Die tabakken ken ik niet, maar ze zullen ongetwijfeld lekker wegpaffen.
Je kan ze ook rechtstreeks bij missouri zelf bestellen,dan weet je wel dat je de echte heb.jarnogab schreef:Hier in Vlaanderen ook nog niet echt tegengekomen, maar ik ben dan ook nog niet in een topspeciaalzaak geweest à la Huis Verloo (ik weet overigens niet of ze ze daar hebben).
Op de webstek van Heinrichs eigenaardig genoet niets te vinden - blijkbaar alleen in de winkel te kopen - en ik zou toch eerst graag eens rondneuzen in de Benelux of Duitsland vooraleer overzee te bestellen (ivm verzendkosten).
Bij Missouri meerschaum (www.corncobpipe.com). Vorige week op 24/03 besteld, vandaag in huis. Dat vind ik vrij snel. Totaalprijs voor de pijpen: 24.33 dollar. Enige nadeel: de hoge verzendkosten: 16 dollar. Ik heb wat zitten 'spelen' met het bestelformulier en het volgende bleek: als ik minder stuks bestelde bleven de verzendkosten rond de 16 dollar schommelen. Vanaf ik meer bestelde gingen de verzendkosten omhoog, maar minder dan evenredig: 1 pijp van +- 8à9 dollar erbij deed de verzendkosten met +-2 dollar stijgen. Ik wou er echter ook niet al teveel bestellen, eerst eens kijken of het me een beetje bevalt, die corncobs.St Patrick schreef:@jarnogab... Heel mooie exemplaren... Ben benieuwd hoe ze roken??? Waar heb jij deze vandaan, en voor hoeveel als ik vragen mag...???