Prijsstijging tabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Bert van Hell

Prijsstijging tabak

Bericht door Bert van Hell »

Vanmiddag was ik bij De Oude Tijd in Utrecht om te informeren naar een pipestreamer die de kop dieper ontkoolt. Heel attent vroeg de dame achter de toonbank: U rookt toch Stad Ootmarsum? jazeker! Antwoord: Ik heb nog 10 pakjes voor de oude prijs. € 5,45 per stuk. Nieuwe prijs
€ 5,75. Mijn voorraad Stad Ootmarsum extra krul is nu 24 pakjes. In zulke barre tijden word je wel gedwongen om een voorraad aan te leggen. Het wordt tijd dat wij korting krijgen op andere belastingen.

Henk de Jong

Bericht door Henk de Jong »

Hadden ze die pipereamer by the way?

superpelic
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Investeren in tabak is een succesvolle investering!
“If you are going through hell, keep going.”

Bert van Hell

De pipestreamer die ik zocht hadden ze helaas niet. Maar, komt tijd, komt raad.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Even voor de goede begripsvorming:

Pipereamer, níet pipestreamer....

superpelic
Contacteer:

Bericht door superpelic »

pipestreamer is een hogedruk reiniger voor pijpen
“If you are going through hell, keep going.”

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

superpelic schreef:pipestreamer is een hogedruk reiniger voor pijpen
:lol: Dat is dan weer een pipe-steamer (zonder "r") :wink:

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Wat zou dan pijpstreamen moeten zijn,.... euhm,... ik steek hier een pijp op, en iemand anders rookt hem 'real time' via 'cyberspace' op,... iets dergelijks ?! :wink:
Afbeelding

metaltommy

Bericht door metaltommy »

slim om je daagse tabak zo aan te vullen.
Groet,
Tom

Bert van Hell

Inderdaad een pipereamer. Pijpruimer in het Nederlands. Bedankt voor de correctie.

multiballs

Bericht door multiballs »

dit gaat gebeuren als tabak steeds duurder word

Afbeelding

afbeelding is wel gewoon te bekijken dmv aanklikken

Bert van Hell

Prachtig. Die stoet zal in de loop van de tijd wel langer worden met de prijsstijgingen.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Ik geloof ik dan maar ga stoppen met (pijp) roken :shock: :?
Afbeelding

multiballs

Bericht door multiballs »

mooiste plekje is vooraan lijkt mij :oops:

Mus

Bericht door Mus »

Even voor de goede orde: de stijgende (verkoop)prijs wordt veroorzaakt door een accijnsverhoging. De regering heeft jarenlang grijpgrage bankiers geld uit laten lenen dat er niet is, met als gevolg een economische crisis die over de rug van de belastingbetaler betaald moet worden, terwijl de bankiers nog steeds bonussen van tonnen, zo niet miljoenen euro's opstrijken.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Mus schreef:De regering heeft jarenlang grijpgrage bankiers geld uit laten lenen dat er niet is
even offtopic:

Klopt. Niets op af te dingen.

Evenzeer hebben consumenten geld geleend om uitgaven te bekostigen voor dingen die ze niet nodig hebben die ze aangepraat zijn door reclame.
Me dunkt dat je ook als consument nog steeds enige financiële verantwoordeiljkheid aan de dag dient te leggen. Daarvoor hoef je zelfs niets van economie te kennen: je kunt geen 2 euro uitgeven als je er maar 1 hebt. Elementary, dear Watson, zou ons aller Sherlock Holmes zeggen.

De schuldbemiddelingsbureau's doen gouden zaken, opnieuw op de kap van de al te goedgelovige consument.
Groeten,
jarnogab

Winslow Collector

jarnogab schreef:
Mus schreef:De regering heeft jarenlang grijpgrage bankiers geld uit laten lenen dat er niet is
even offtopic:

Klopt. Niets op af te dingen.

Evenzeer hebben consumenten geld geleend om uitgaven te bekostigen voor dingen die ze niet nodig hebben die ze aangepraat zijn door reclame.
Me dunkt dat je ook als consument nog steeds enige financiële verantwoordeiljkheid aan de dag dient te leggen. Daarvoor hoef je zelfs niets van economie te kennen: je kunt geen 2 euro uitgeven als je er maar 1 hebt. Elementary, dear Watson, zou ons aller Sherlock Holmes zeggen.

De schuldbemiddelingsbureau's doen gouden zaken, opnieuw op de kap van de al te goedgelovige consument.
Voordat dit tot Zware Kost gaat leiden, toch nog een druppeltje olie op het vuur als verdere nuancering:
Dat consumenten lenen omdat ze geen financiële verantwoordelijkheid hebben, dat is nog vrijwillig. Ieder mens is eigenaar van zijn eigen leven en mag dat naar de gallemiezen helpen als hij/zij dat verkiest.
Maar, dat banken met staatsgaranties en regelgeving, over de rug van ONZE arbeid, van ministers een hoop geld krijgen (afgedwongen belastinggeld), vind ik veel erger.

endevos

Bericht door endevos »

Off topic?

Niets te off topic: iedereen heeft er tabak van,
dat lijkt me nogal on topic toch... :wink:

antonius

Bericht door antonius »

Oja ook ik ben aan het hamsteren,de orlick golde slice wordt ook vlink duurder van nu iets onder de 7 euro naar ver boven de 8 euro.
Dus alles wat mijn tabaks boerinnetje nog kan krijgen voor de oude prijs sla ik in.
Ook al omdat deze dame aan het einde van dit jaar de zaak sluit,ze is nl al pensioen(66jaar jong nu).
Dus mijn tabaks voorraad groeit met de week.
Zal wel eens een foto plaatsen bij het topic voor de tabakken.
Het wordt al een voorraad van enkele kilo`s hahahaha.
HAMSTEREEEEEEE!!!!!!

Gr ton

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Waar hebben jullie het toch over? Ik geef per keer nooit meer uit dan € 15,-- nooit last gehad van prijsverhogingen!

Winslow Collector

robvoorburg schreef:Waar hebben jullie het toch over? Ik geef per keer nooit meer uit dan € 15,-- nooit last gehad van prijsverhogingen!
:lol: Jij tankt dan ook altijd voor € 25 en hebt nooit last van prijsverhogingen van brandstof? :wink:

Mus

Bericht door Mus »

Met de accijnzen die de pan uitrijzen wordt het alleen maar aantrekkelijker om even naar België of Luxemburg te rijden om tabak in te slaan. Je mag binnen de EU maximaal 1 kilo pijptabak per persoon mee over de grens nemen, maar aan de grenzen wordt hier niet of nauwelijks op gecontroleerd.

Misschien moeten we na Zutphen de volgende PRF-meeting maar in Luxemburg houden :lol:

Bert van Hell

Afgelopen september waren we met vakantie in Limburg. Dat werd dus ook een dagje Luxemburg. Een paar pakjes Schippers baai 50 gram voor € 3,60 oude prijs. De nieuwe prijs was € 4,10. Kijk, dat is nog eens leuk shoppen. Jaren geleden gingen we nog wel eens een dag naar Luxemburg om zo'n 100 pakjes in te slaan. 325 km enkele reis. In Luxemburg was het ook goedkoop tanken. Met een volle tank dus weer naar huis. Alles bij elkaar had ik zo'n € 250,00 voordeel exclusief autokosten. En ik kon weer een dik jaar vooruit met m'n tabak. Ik heb nog nooit controle gezien. Eigenlijk zouden forumleden die niet ver van elkaar wonen samen een dagje naar Luxemburg moeten gaan om te gaan shoppen. Dan lach je de Nederlandse overheid met z'n accijnzen hard uit.

mawi

Bericht door mawi »

Nou ik weet niet of dat de laatste tijd wat uithaalt. België heeft nu ook haar tabaksartikelen in prijs op gelijk niveau met Nederland gebracht, en diesel is momenteel goedkoper in Nederland dan in België, scheelt je 12 cent per liter, tenminste als je dan bij de Shell Express tankt. Benzine scheelt ook niet zoveel meer als vroeger, maar een paar cent meende ik.

Ik denk dat de enige plaats waar je nog een voordeel zou kunnen slaan is Luxemburg en dan moet je heel veel in 1 keer aankopen wil je dat enigszins iets van een voordeel uit willen halen. Hoe je het ook bekijkt, we zijn de klos!

Bert van Hell

Misschien is emigreren de oplossing.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Ik heb last van heimwee, denk eerder aan tabakstoerisme.

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Edit: op de één of andere manier is het verkeerde antwoord bij het verkeerde topic terecht gekomen...
Laatst gewijzigd door Gypscoprotheres op 20 mar 2011 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk de Jong

Bericht door Henk de Jong »

Bert van Hell schreef:De pipestreamer die ik zocht hadden ze helaas niet. Maar, komt tijd, komt raad.
Bert, de mijne heb ik hier gekocht: http://www.hetpijpenhuis.nl/index.php?i ... 09&lang=NL

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Mus schreef: ..... Misschien moeten we na Zutphen de volgende PRF-meeting maar in Luxemburg houden :lol:
Hier de 1e aanmelding... Wanneer gaan we... :lol: :P :lol:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Bert van Hell

Bedankt, Henk. Is dat die krabber met 4 opzetstukken? En komt die ook onderin de kop? Ik heb zelf de pipe reamer van € 26,95. Daarmee kom ik niet helemaal onderin de kop.

Plaats reactie