Latakia pijp

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Martijn-Roden

Latakia pijp

Bericht door Martijn-Roden »

Leden,

Voor m’n latakia tabak wil ik toch een aparte pijp hebben. Ik heb de topics gelezen op het forum en ik weet dat dit niet perse hoeft. Het is ook een mooie aanleiding om een nieuwe pijp te kopen 😇. Ik las dat de voorkeur een brede ondiepe kop zou moeten zijn. Ook dit was niet noodzakelijk, maar aangegeven door 1 van de leden van dit forum.

Nu heb ik de volgende uitgezocht. Even los van het merk. Ja dit wat of zouden jullie iets anders aanbevelen?

Dank!

Afbeelding

Afbeelding

Faab

Re: Latakia pijp

Bericht door Faab »

Tabakken met Latakia rook ik inderdaad het liefst in een pijp met een wat grotere keteldiameter. Vanaf zo'n 20 mm is wel breed genoeg.

Ondiep, hoeft niet per sé, maar als je geen rooksessies van 1,5 tot 2 uur wilt, beter niet te diep. 🙂

Beginneling

Bericht door Beginneling »

Ik ben zelf geen regelmatige Latakia roker/liefhebber, maar als ik het rook dan liefst in een niet te grote pijp met wat ondiepe ketel. Maar eh, als je nu Latakia rookt waar rook je dat dan het liefst in? Dan kan je vanaf daar een beetje inschatten welke kant je op moet....
Kan redelijk lezen, tellen en schrijven. Maar heb eigenlijk nergens verstand van. Beter zo dan andersom..

Martijn-Roden

Ik heb 1x Latakia gerookt in m’n leven, dus deze vraag sla ik nog even over 😬😅

Ik heb een blikje Peterson 965 en deze geur week aardig af van de rest van mijn tabakken. Zodoende het idee van een andere pijp.

Qua model enz heb ik werkelijk geen idee. Ik vind mijn beide Petersons lekker roken, zodoende kwam ik bij deze uit.

Ametist

Bericht door Ametist »

Latakia in een aparte pijp? Absoluut doen als je Latakia vaker rookt. Latakia plakt lekker gaat goed in de kop zitten en om de pijp na langdurige Latakia gebruik ergens anders voor te gebruiken gaat moeilijk zijn. Om nu meteen een dure pijp aan te schaffen zonder de overtuiging dat Latakia in de voorraad blijft zou ik dat niet doen. Koop eerst bij de genoemde winkel een goedkope pijp en experimenteer daar mee. Is het wat kan je altijd upgraden. Is het niets.... dan valt de schade mee.
Als ik toen al wist wat ik nu weet was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.

Martijn-Roden

Daar heb je een goed punt.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

De geshowde pijp is zeker geschikt. Ik rook bijna uitsluitend Latakia maar prop dat dus ook in eender welke pijp. Hoge smalle ketels zijn wel iets minder geschikt maar veel maakt het niet uit.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Pieter

Bericht door Pieter »

Misschien goed is het om het ook zo uit te drukken:

Als je niet van Latakia geniet in een smalle pijp, ga je er ook niet van genieten in een brede pijp. Probeer het dus gerust uit in een pijp die je hebt.

Naarmate je vaker en meer Latakia gaat roken is het waarschijnlijk wel een goed idee om een paar pijpen te reserveren voor alleen Latakiagebruik, en andere daarvoor juist niet te gebruiken. Zo doe ik het. Je krijgt dan minder snel vermenging in de verschillende smaken (die van Latakia blijft vaak vrij hardnekkig hangen). Maar als je het er nog in een vroeg stadium mee bent zou ik eerst gewoon de tijd nemen om erachter te komen of je het uberhaupt lekker vindt voordat je er speciaal een pijp voor aanschaft.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Martijn-Roden

Goede adviezen. Dank iedereen.

Ik ga een pijp reserveren voor Latakia en dan maar eens kijken of ik het lekker vind.

Early morning, old Dublin en Peterson 965 heb ik inmiddels en een test hoeveelheid nightcab.

Faab

Bericht door Faab »

De meeste pijpen die ik heb, gebruik ik om Latakia bevattende tabak mee te roken. Dat komt goed uit, want die tabakken rook ik het meest en het liefst. 🙂

Vanaf de eerste keer dat ik Latakia rookte, was ik meteen verkocht. Het was een mixture die slechts een bescheiden hoeveelheid Latakia bevat, namelijk Davidoff - English Mixture.

Toch was daarmee mijn interesse in het zwartgeblakerde oriëntaalse blad gewekt en ben ik vele Balkan, English, Scottish en Orientals gaan ontdekken.

Ik heb inmiddels wel enkele pijpen, waarin ik juist geen Latakia rook.

Een smaakvolle en aangename ontdekkingstocht met Latakia tabakken toegewenst in ieder geval Martijn!

Martijn-Roden

Dank! 😊💪🏻

Ametist

Bericht door Ametist »

Martijn-Roden schreef: 17 jul 2024 19:55 Goede adviezen. Dank iedereen.

Ik ga een pijp reserveren voor Latakia en dan maar eens kijken of ik het lekker vind.

Early morning, old Dublin en Peterson 965 heb ik inmiddels en een test hoeveelheid nightcab.
Ik mis er nog eentje in het rijtje... https://www.tobaccoreviews.com/blend/97 ... e-latakia/
Zit je vlak bij de Duitse grens dan is hij voor jou voor € 10.90

Martijn-Roden

Staat genoteerd!

Pieter

Bericht door Pieter »

Pure Latakia roken zou ik niet zomaar aan beginnen hoor...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Martijn-Roden

Nee mee eens. Na het lezen van wat informatie over deze tabak, heb ik hem alsnog overgeslagen. Mij wat te gortig. Ik hou het even bij mijn Peterson 965, Old Dublin en Nightcap.

Ametist

Bericht door Ametist »

Pieter schreef: 23 jul 2024 17:48 Pure Latakia roken zou ik niet zomaar aan beginnen hoor...
Pure Latakia is wat betreft smaak wel aan de sterke kant maar wat betreft nicotine erg ligt.

oehoe

Bericht door oehoe »

Terug naar de Weduwe voor de nicotine zou ik zeggen. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

multiballs

Bericht door multiballs »

Via het forum gelukkig wat latakia overgenomen.
Hier in de buurt een ellende om te kopen.
Deze gaan in mn ouwe vertrouwde BigBen Magnum
Forse ketel, full bent.
Lekker voor een dik uurtje roken.
Deze pijp is voor mij de fijnste.
Ook heb ik wel "echte" latakia pijpjes,maar pak toch de BB.
WINSLOW Waarom niet ?

Plaats reactie