Ik ben de dochter van een zeer excentrieke, luide, liefdevolle en eigenzinnige verzamelaar. Mijn vader was anesthesist, motorrijder, duiker en zendamateur, om maar een paar dingen te noemen. Hij rookte dagelijks pijp en sigaren en de kans is groot dat hij dit forum zelf ook bezocht heeft. In 2016 overleed hij plotseling, niet lang nadat ik 18 werd. Bij het uitruimen van zijn huis zijn er vele collecties door mijn handen gegaan, waaronder zijn verzameling pijpen, tabak en toebehoren. Ik ben nu op een punt waar ik kritisch moet gaan kijken naar wat ik mee kan nemen naar mijn nieuwe, kleinere woning en heb besloten dat het tijd is om afstand te doen van een aantal objecten die me zeer nauw aan het hart gaan. Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, en wil niet zomaar klakkeloos dingen weggooien, zeker als deze mogelijk ook nog waarde kunnen hebben voor iemand anders.
Mijn vraag is: is er hier op dit forum iemand die bereid is om met mij mee te kijken naar de verzameling en eventueel tips kan geven over welke objecten een nieuw huisje verdienen? Ik zou het enorm waarderen. Het gaat om een aantal doosjes vol met verschillende items; sommige tabak heeft zelfs nog verzegeling. Misschien is het niks, misschien zitten er objecten die voor jullie gemeenschap van waarde zijn tussen. Hoe dan ook vind ik het de moeite waard om er aandacht aan te besteden en op deze manier hopelijk ook mijn vader eer aan te doen.
Ik hoor het graag.
Heb een fijne dag en alvast bedankt voor jullie tijd
Eva