Even voorstellen
-
Even voorstellen
Hallo allemaal,
Mijn naam is Gerrie, 65 jaar en woon in Emmen. Ik heb al een tijdje meegekeken op dit mooie forum. Kortgeleden heb ik mij maar eens aangemeld en nu dan ook maar even voorstellen.
Ik wil in plaats van vanille sigaartjes maar weer eens opnieuw beginnen met het roken van een pijp. Ja, ik rookte al pijp op mijn 20st denk ik, dan weer wat meer, dan weer minder. Die pijp heb ik overigens al jaren niet meer en was volgens mij een mandjespijp zoals dat genoemd wordt geloof ik.
Ik ben nog op zoek naar een pijp om het roken nu wat serieuzer op te pakken maar ik heb er geen kapitalen voor over. Een mooie starterset zou mij prima passen, maar een goed onderhouden gebruikte pijp, een Peterson bijvoorbeeld, zou ook kunnen.
Voor de tabak had ik gedacht om vanwege mijn vanille voorkeur te beginnen met de Mac Baren classic loose cut. Maar ik wil graag vernemen of ik eenzelfde smaakbeleving ook met andere merken / soorten kan ervaren, ik ben benieuwd.
Ik begrijp dat het een voorkeur heeft om nieuwe pijp in te roken, kan ik daarvoor die MB classic gebruiken of juist beter iets anders?
Wij komen regelmatig in de Achterhoek en ik ben van plan om nu vrijdag / zaterdag naar Tabak Fink in Bocholt te gaan, misschien kom ik dan weer thuis met een pijp en wat tabak. We gaan het beleven.
Ik hoop nog veel van jullie kennis en ervaring gebruik te mogen maken via dit mooie forum!
Groeten,
Gerrie
Mijn naam is Gerrie, 65 jaar en woon in Emmen. Ik heb al een tijdje meegekeken op dit mooie forum. Kortgeleden heb ik mij maar eens aangemeld en nu dan ook maar even voorstellen.
Ik wil in plaats van vanille sigaartjes maar weer eens opnieuw beginnen met het roken van een pijp. Ja, ik rookte al pijp op mijn 20st denk ik, dan weer wat meer, dan weer minder. Die pijp heb ik overigens al jaren niet meer en was volgens mij een mandjespijp zoals dat genoemd wordt geloof ik.
Ik ben nog op zoek naar een pijp om het roken nu wat serieuzer op te pakken maar ik heb er geen kapitalen voor over. Een mooie starterset zou mij prima passen, maar een goed onderhouden gebruikte pijp, een Peterson bijvoorbeeld, zou ook kunnen.
Voor de tabak had ik gedacht om vanwege mijn vanille voorkeur te beginnen met de Mac Baren classic loose cut. Maar ik wil graag vernemen of ik eenzelfde smaakbeleving ook met andere merken / soorten kan ervaren, ik ben benieuwd.
Ik begrijp dat het een voorkeur heeft om nieuwe pijp in te roken, kan ik daarvoor die MB classic gebruiken of juist beter iets anders?
Wij komen regelmatig in de Achterhoek en ik ben van plan om nu vrijdag / zaterdag naar Tabak Fink in Bocholt te gaan, misschien kom ik dan weer thuis met een pijp en wat tabak. We gaan het beleven.
Ik hoop nog veel van jullie kennis en ervaring gebruik te mogen maken via dit mooie forum!
Groeten,
Gerrie
- Harkos
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
In Nordhorn zitten 3 tabakszaak.iets dichterbij vanuit Emmen!
- junksculp
- Eliminator
- Moderator
Een Peterson pijp zou ik niet willen aanraden als beginnerspijp, ikzelf, maar meerdere hier, hebben over het algemeen wat meer moeite/tijd nodig met het inroken van een Peterson pijp dan een willekeurige andere pijp.
Begin met een Big Ben pijp, kun je geen buil aan vallen en gewoon een goede pijp voor betaalbaar geld en nog eens van eigen bodem ook.
Bevalt het kun je altijd nog wat verder over de grens heen kijken en wellicht iets meer uitgeven.
Begin met een Big Ben pijp, kun je geen buil aan vallen en gewoon een goede pijp voor betaalbaar geld en nog eens van eigen bodem ook.
Bevalt het kun je altijd nog wat verder over de grens heen kijken en wellicht iets meer uitgeven.
-
- oehoe
Van harte welkom hier.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
-
Welkom en succes met het uitzoeken van een geschikte pijp welke bij je past.
- GR69
Welkom
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer
Eric Hoffer
-
Bedankt voor je advies, Ik zal er rekening mee houden maar ik heb voorkeur voor een gebruikte Peterson. Maar ik zag hier net een foto van een gebruikte Chacom voorbij komen, die was ook heel mooi. Dus maar zien waar ik tegenaan loop.Eliminator schreef: ↑29 okt 2024 08:57 Een Peterson pijp zou ik niet willen aanraden als beginnerspijp, ikzelf, maar meerdere hier, hebben over het algemeen wat meer moeite/tijd nodig met het inroken van een Peterson pijp dan een willekeurige andere pijp.
- oehoe
Ik heb hier nog 'n door mij ongebruikte Peterson Kapett liggen. Tot nieuwstaat gerestaureerd door Liebaart. Hoeft niet ingerookt te worden. Die mag je voor niets hebben indien je interesse hebt.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
-
Hallo Oehoe, wat een aanbod zeg, dat is super. Daar maak ik heel graag gebruik van, uiteraard vergoed ik jou de gemaakte kosten. Hoe verder? Ik ben nog niet zo bekend hier met maken van privé bericht.
Groeten,
Gerrie
- oehoe
Gewoon even op mij klikken, contact en PB. Laat daar je adres even achter en ik doe 'm dan wel ergens op de post. Momenteel nog aan het griepen.
Mark Twain
Mark Twain
- George Bertram
Van harte welkom Gerrie.
En ja, elkaar helpen is blijkbaar heel dicht bij.
En ja, elkaar helpen is blijkbaar heel dicht bij.
Fumo et Emergo
- Faab
Welkom!
- Luys
- Moderator
- Jozef
-
Van harte welkom op dit mooie forum.
Leuk om even te kijken bij Fink in Bocholt, ga daar elk jaar wel even langs om de voorraad wat op te krikken.
Veel plezier met u mooie Peterson
Leuk om even te kijken bij Fink in Bocholt, ga daar elk jaar wel even langs om de voorraad wat op te krikken.
Veel plezier met u mooie Peterson
- Wowbagger
En nog een warm welkom Gerrie. Houdt ons op de hoogte van je vondst bij Fink, kom er zelf ook heel af en toe.
-
- Contacteer:
Welkom Gerrie!
- Liebaart
Welkom Gerrie.
Leuk dat Oehoe je die pijp cadeau wil doen.
@Oehoe, waarom heb je hem nooit zelf gerookt?
- oehoe
Omdat ik al -tig prachtige pijpen heb Liebaart. Qua stijl neig ik trouwens ook steeds meer naar Big Ben en de klassieke Franse pijpen. Met die laatste Chacom knoepert van jou ben ik erg in mijn nopjes overigens.
Je gaat me in de toekomst vast wel weer 'ns verleiden vrees ik.
Je gaat me in de toekomst vast wel weer 'ns verleiden vrees ik.
Mark Twain
Mark Twain
- NoneNicer
Hartelijk welkom!
Ongevraagd enkele tips
De Mac Baren tabak is over het algemeen een heel prima product; er is een reden waarom dit merk het al zo lang volgehouden heeft.
Dat gezegd en geweten te hebben, de met vanille gesausde tabak is wellicht zodanig, o.a. vochtig maar ook qua consistentie mogelijk heet rokend.
Om een oververhitte tong te voorkomen: rook zo langzaam mogelijk, langzamer dan bij sigaren. Vermijd flinke teugen, opnieuw aansteken is geen probleem. Gebruik een 'zachte vlam' en geen sigaren jet-flame; daarmee beschadig je mogelijk de ketel rand of de binnenzijde.
Idealiter binnen of in elk geval beschut buiten beginnen, aangezien buiten roken nog wel variatie kan geven door invallende wind.
Bekijk ook graag even wat videomateriaal van Janneman, dit forum lid heeft veel van deze tips al schitterend in beeld gebracht.
Geniet er van!
Ongevraagd enkele tips
De Mac Baren tabak is over het algemeen een heel prima product; er is een reden waarom dit merk het al zo lang volgehouden heeft.
Dat gezegd en geweten te hebben, de met vanille gesausde tabak is wellicht zodanig, o.a. vochtig maar ook qua consistentie mogelijk heet rokend.
Om een oververhitte tong te voorkomen: rook zo langzaam mogelijk, langzamer dan bij sigaren. Vermijd flinke teugen, opnieuw aansteken is geen probleem. Gebruik een 'zachte vlam' en geen sigaren jet-flame; daarmee beschadig je mogelijk de ketel rand of de binnenzijde.
Idealiter binnen of in elk geval beschut buiten beginnen, aangezien buiten roken nog wel variatie kan geven door invallende wind.
Bekijk ook graag even wat videomateriaal van Janneman, dit forum lid heeft veel van deze tips al schitterend in beeld gebracht.
Geniet er van!
- Chris
En nog een welkom, geniet ervan
-
Ik had al aangegeven dat ik van plan was om naar Tabak Fink in Bocholt. Vandaag geweest en zeer prettig geholpen door de eigenaar Bierman. Ik wilde met een ‘einsteigerset’ beginnen maar die had hij niet op voorraad. Desondanks heeft hij een mooi pakket voor mij samengesteld. Een mooie gebogen Jean Claude uit een mandje waar ik jaren plezier van kan hebben.
MB virginia 1 om in te roken en MB classic loose cut voor daarna. Pijpfilters, pijpreinigers en een stampertje maken het pakket compleet.
Bij thuiskomst de Peterson Kapet, welke ik van Oehoe heb gekregen, maar mee gestart met de mb classic. Van hem heb ik ook nog een Stanwell gekregen. Ik ben nog onder de indruk van deze geweldige geste, top.
En vanavond ook maar de Jean Glaude voor het eerst gerookt. Ik heb van de dag genoten. Er zullen vast nog meer volgen.
Wat ook mooi is …mijn vrouw vindt het lekker ruiken
MB virginia 1 om in te roken en MB classic loose cut voor daarna. Pijpfilters, pijpreinigers en een stampertje maken het pakket compleet.
Bij thuiskomst de Peterson Kapet, welke ik van Oehoe heb gekregen, maar mee gestart met de mb classic. Van hem heb ik ook nog een Stanwell gekregen. Ik ben nog onder de indruk van deze geweldige geste, top.
En vanavond ook maar de Jean Glaude voor het eerst gerookt. Ik heb van de dag genoten. Er zullen vast nog meer volgen.
Wat ook mooi is …mijn vrouw vindt het lekker ruiken
- Faab
Mooi om dit genot mee te mogen lezen Gerrie!
- Bommel
En weer een welkom, en wat voor een.
Gelijk kennis gemaakt met de gulheid die hier op het forum welig tiert.
Gelijk kennis gemaakt met de gulheid die hier op het forum welig tiert.