Semois tabak
-
Semois tabak
Hallo,
Weet iemand op dit forum of er een tabakszaak in Nederland bestaat die Semois tabak verkoopt. En dan in het bijzonder van Vincent Manil.
Weet iemand op dit forum of er een tabakszaak in Nederland bestaat die Semois tabak verkoopt. En dan in het bijzonder van Vincent Manil.
- cipke
Re: Semois tabak
Vrees van niet. Zelfs hier in Belgisch Vlaanderen is het bijna onmogelijk.
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin
-
Ah dat is zonde. Met de draconische tabak regels, is het ook onmogelijk om online te bestellen.
- Paasei
Ik weet niet waar je woont, maar een tripje naar de Ardennen is geen straf...
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Arno
- Contacteer:
Precies! Vooral de combi van een verblijf in de Ardennen met daar Semois roken = priceless.
- Paasei
en dan hier ook gaan eten, waar de frietjes gebakken worden in ossewit...
https://www.tripadvisor.be/Restaurant_R ... lonia.html
-
Zoals hierboven aangegeven!!!
Dit de meest effectieve, leuke en ontspannen manier om aan Semois te komen. Houd wel rekening met sluitingstijden van deze of gene tabaksverkoper. Hoe dichter bij Frankrijk, hoe belangrijker de lunchpauze!!!
Dit de meest effectieve, leuke en ontspannen manier om aan Semois te komen. Houd wel rekening met sluitingstijden van deze of gene tabaksverkoper. Hoe dichter bij Frankrijk, hoe belangrijker de lunchpauze!!!
Ad impossibile nemo tenetur
- Harkos
- Contacteer:
Tja, nu heb ik weer een uitdaging!
Op weg naar Frankrijk, begin mei met de caravan, moet ik nu een paar dagen in de vallei van de Semois bivacceren om uit te zoeken of ik dit lekker vind
Op weg naar Frankrijk, begin mei met de caravan, moet ik nu een paar dagen in de vallei van de Semois bivacceren om uit te zoeken of ik dit lekker vind
- George Bertram
-
Dit is een vraag die ik gister nog per mail bij tabakado in eindhoven gesteld heb en waar bij ik nog op antwoord wacht.
De grootste vraag die ik nog heb over dit onderwerp is, word dit uberhaubt nog wel geteelt of is dit net als een miljoen andere producten bijna niet meer rendabel te telen en fabriceren?
De grootste vraag die ik nog heb over dit onderwerp is, word dit uberhaubt nog wel geteelt of is dit net als een miljoen andere producten bijna niet meer rendabel te telen en fabriceren?
The bitterness of pour quality remains long after the sweetness of low price is forgotten
- Jozef
-
Er wordt wel degelijk nog geteeld en er zijn 3 onvervalste pijptabakproducenten /Jos mellies schreef: ↑20 jan 2024 10:51 Dit is een vraag die ik gister nog per mail bij tabakado in eindhoven gesteld heb en waar bij ik nog op antwoord wacht.
Manil , Couvert en Martin . Couvert heeft mijn voorkeur en is gelegen op een boogscheut van de winkel van Manil
Life is a time trial .
Smoke more , worry less
Smoke more , worry less
- Arno
- Contacteer:
-
Inderdaad 3jaar geleden 21 , vorig jaar 26 en nu 31
Vadertje Staat vangt sinds Begin 2024 4 Euro per 100 gr supplémentaire accijnzen
Life is a time trial .
Smoke more , worry less
Smoke more , worry less
-
Onlineoehoe
Kun je nagaan hoeveel meer de Nederlandse staat vangt hier.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Wowbagger
Komende zomer staat een trip naar Treignes op de planning, ik zal het gezin deze week zeker een keer meenemen voor frieten met boulettes in Rochehaut.Paasei schreef: ↑19 jan 2024 11:34 en dan hier ook gaan eten, waar de frietjes gebakken worden in ossewit...
- Paasei
best wel een eindje rijden van Treignes...Wowbagger schreef: ↑21 jan 2024 21:06Komende zomer staat een trip naar Treignes op de planning, ik zal het gezin deze week zeker een keer meenemen voor frieten met boulettes in Rochehaut.Paasei schreef: ↑19 jan 2024 11:34 en dan hier ook gaan eten, waar de frietjes gebakken worden in ossewit...
en schrik niet, de zaak is voor Corona overgenomen door dochter en schoonzoon en is wat 'opgeleukt'
maar boulettes ardennaises staat uiteraar nog wel op menu
- Wowbagger
Uurtje rijden ongeveer, en wel leuk om op een dagje te combineren met het kasteel in Bouillon. Hopelijk mooi terrasweer dus, hoeven we de binnenkant niet te zienPaasei schreef: ↑22 jan 2024 08:24best wel een eindje rijden van Treignes...Wowbagger schreef: ↑21 jan 2024 21:06Komende zomer staat een trip naar Treignes op de planning, ik zal het gezin deze week zeker een keer meenemen voor frieten met boulettes in Rochehaut.Paasei schreef: ↑19 jan 2024 11:34 en dan hier ook gaan eten, waar de frietjes gebakken worden in ossewit...
en schrik niet, de zaak is voor Corona overgenomen door dochter en schoonzoon en is wat 'opgeleukt'
maar boulettes ardennaises staat uiteraar nog wel op menu
De serveerster die ik in 2017 zag zal er ook wel niet meer werken...
- Arno
- Contacteer:
Auwtsch... Ik weet niet meer precies hoe duur 100 gram was toen ik voor het eerst Semois rookte in 2013. In ieder geval minder dan de helft van wat het nu kost. Ik wist wel dat tabak in België rap duurder is geworden, maar €31 voor 100 gram Semois..
- smoorder
- Dichter des Forum
En als je daar dan toch in de buurt bent :
in Vresse sur Semois , in het Maison du Tourisme, vind je op de eerste verdieping een klein (maar grondig) museumpje over de tabaksteelt rond de Semois.
Als je bepakt en bezakt - ja, ze verkopen er wel wat tabak en streekbieren - buitenkomt, laad je koffer vol, doe je wandelschoenen aan , sla rechtsaf, en na vijftig meter hoor je de Semois in je linkeroor kabbelen.
Trek er even tijd voor uit, de uitgestippelde wandeling is de moeite.
in Vresse sur Semois , in het Maison du Tourisme, vind je op de eerste verdieping een klein (maar grondig) museumpje over de tabaksteelt rond de Semois.
Als je bepakt en bezakt - ja, ze verkopen er wel wat tabak en streekbieren - buitenkomt, laad je koffer vol, doe je wandelschoenen aan , sla rechtsaf, en na vijftig meter hoor je de Semois in je linkeroor kabbelen.
- Jekke
Van Tabakado ga je geen reply ivm de semois tabak ontvangen omdat Mariska dit sowieso niet verkoopt. Ze heeft enkele merken liggen en wat pijpjes maar het is zeker niet zo uitgebreid als het sigarenassortiment.
Voor semois tabak moet je maar eens een ritje naar de ardennen maken....ik ga er minimum 3x per jaar met vakantie en koop me ineens ook wat sigaartjes en tabak...voornamelijk Martin....de smaak van Manil kan me niet bekoren, maar smaken verschillen nu eenmaal.
Voor semois tabak moet je maar eens een ritje naar de ardennen maken....ik ga er minimum 3x per jaar met vakantie en koop me ineens ook wat sigaartjes en tabak...voornamelijk Martin....de smaak van Manil kan me niet bekoren, maar smaken verschillen nu eenmaal.
- gewoon ik
Spijtig e. Al dat geld dat we nu mislopen door het grenskopen.
Onze wegen zouden er deftig bij kunnen liggen.
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal
-
Simplistische gedachtenganggewoon ik schreef: ↑25 jan 2024 11:03Spijtig e. Al dat geld dat we nu mislopen door het grenskopen.
Onze wegen zouden er deftig bij kunnen liggen.
Life is a time trial .
Smoke more , worry less
Smoke more , worry less
- gewoon ik
Als dat al niet meer mag.
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal
- Liebaart
Ken je iemand in België die je af en toe ziet?
Mijn ervaring met Couvert is dat hij zijn tabak zonder probleem opstuurt naar Belgische adressen. Dus je kan een Belgische kennis vragen voor jou te bestellen en dan afspreken voor de overdracht.
Mijn ervaring met Couvert is dat hij zijn tabak zonder probleem opstuurt naar Belgische adressen. Dus je kan een Belgische kennis vragen voor jou te bestellen en dan afspreken voor de overdracht.
-
Op de terugweg van Duitsland even een ommetje gemaakt via Corbion
Mijn Semois voorraad bijgevuld bij Couvert .
Wat vorig jaar nog 26 euro kostte voor 100 gr kost nu 38 euro .
De pakken van 250 gr zoals op de foto hierbij kosten 85 euro .
Eventjes met Mr Couvert wat gesproken over zijn toekomst …
Alle nieuwe EU maatregelen , verhoging accijnzen enz . zijn niet positief
en doen hem filosoferen of hij al dan niet verder gaat …
De Couvert Semois « is the best « Misschien nog wat stockeren
Mijn Semois voorraad bijgevuld bij Couvert .
Wat vorig jaar nog 26 euro kostte voor 100 gr kost nu 38 euro .
De pakken van 250 gr zoals op de foto hierbij kosten 85 euro .
Eventjes met Mr Couvert wat gesproken over zijn toekomst …
Alle nieuwe EU maatregelen , verhoging accijnzen enz . zijn niet positief
en doen hem filosoferen of hij al dan niet verder gaat …
De Couvert Semois « is the best « Misschien nog wat stockeren
Life is a time trial .
Smoke more , worry less
Smoke more , worry less
-
Misschien leest men er gemakkelijk overheen, maar dit stukje is toch wel heel erg mooismoorder schreef: ↑22 jan 2024 17:35 En als je daar dan toch in de buurt bent :