Via Marktplaats 'n oude koperen tabakspot verworden. Niet dat deze voor tabak gebruikt zal gaan worden want geur van de binnenkant lijkt op die van 'n mausoleum in 'n vochtige kerk met 'n vleugje wierook. Waarschijnlijk Art Nouveau maar gezien de tekst (tabak in plaats van tabac) zou ik 't deze keer willen betitelen als Jugendstil. De bloemen op de fries bovenaan lijken wat gestileerd dus 't zou zo maar de overgangsperiode naar Art Deco of zelfs Art Deco kunnen zijn.
In ieder geval blij met mijn pot.
Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
- oehoe
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Marco Lucien
Nice!oehoe schreef: ↑27 sep 2024 20:26 Via Marktplaats 'n oude koperen tabakspot verworden. Niet dat deze voor tabak gebruikt zal gaan worden want geur van de binnenkant lijkt op die van 'n mausoleum in 'n vochtige kerk met 'n vleugje wierook. Waarschijnlijk Art Nouveau maar gezien de tekst (tabak in plaats van tabac) zou ik 't deze keer willen betitelen als Jugendstil. De bloemen op de fries bovenaan lijken wat gestileerd dus 't zou zo maar de overgangsperiode naar Art Deco of zelfs Art Deco kunnen zijn.
In ieder geval blij met mijn pot.
Is het een Daaldrop?
Heb er ook een stuk of 10 hier.
“ The greatest single cause of atheism in the world today is Christians: who acknowledge Jesus with their lips, walk out the door, and deny Him by their lifestyle. That is what an unbelieving world simply finds unbelievable.”
Brennan Manning
Brennan Manning
- oehoe
Not even the faintiest idea. Geen merkteken en al zeker geen naam kunnen ontdekken. Ik vind 'm gewoon mooi.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Marco Lucien
Hij is ook mooi, zeker door de combie copper/brass!
Ik heb er overigens 0 van Daaldrop, maar ik heb daar gewerkt, theepotten dan, was benieuwd
“ The greatest single cause of atheism in the world today is Christians: who acknowledge Jesus with their lips, walk out the door, and deny Him by their lifestyle. That is what an unbelieving world simply finds unbelievable.”
Brennan Manning
Brennan Manning
- oehoe
Daalderop. Eén van de vele grote Nederlandse bedrijven toen. Nog even gezocht en 't zou qua stijl 'n Daalderop kunnen zijn overigens. Kijkende naar afbeeldingen denk ik zelfs dat het 'n Daalderop is. Niet hetzelfde model maar de stijl komt wel dichtbij gezien de stilering van het bloemenmotief op de fries.
Weten we dit ook weer, met dank voor de hint.
Mark Twain
Mark Twain
- Marco Lucien
Ik heb zelf een stuk of 10, met binnen coating.oehoe schreef: ↑27 sep 2024 21:37 Daalderop. Eén van de vele grote Nederlandse bedrijven toen. Nog even gezocht en 't zou qua stijl 'n Daalderop kunnen zijn overigens. Kijkende naar afbeeldingen denk ik zelfs dat het 'n Daalderop is. Niet hetzelfde model maar de stijl komt wel dichtbij gezien de stilering van het bloemenmotief op de fries.
Tabak mag niet tegen koper en/of messing aanliggen.
Bekend fenomeen, vooral onder shag rokende loodgieters, je neemt voldoende oxide met de handen op.
Vroeger stopte ze koperoxide in de eerste type antirook pillen.
Heb alle tabakspotten op 1 na, voor het schoonmaken van de pijp, gevuld met filters.
Zelf heb ik nog een messing reisstoof voor de pijpragers en dubbele messing sigarettendoos voor op tafel voor de 9mm (filters uiteraard) en windcaps.
Die spoel ik per 10 uit in een jampot met spiritus.
Het probleem met messing gadgets verzamelen is dat wanneer je wil dat het glimt de poets middagen steeds langer worden!
Brennan Manning
Brennan Manning
- oehoe
't Hoeft niet te glimmen hier. 'n Hekel aan poetsen behalve wanneer 't een cadeautje van Jozef betreft. De pot hoeft hier alleen maar te staan met zijn patina en geschiedenis. Met bijna 66 op de teller zie ik er ook niet meer zo stralend uit.
Mark Twain
Mark Twain
- Marco Lucien
Oh, ik durf met 55 jaar nog wel de straat op, maar ik poets mijzelf dan ook dagelijks, dat tegenover de messing bulk eens in de 2 á 3 maanden, is inderdaad best intensief!
Brennan Manning
Brennan Manning
- Jozef
oehoe: we zijn van het zelfde bouwjaar, en ook ik zie er niet stralend uit. Maar voor mijn vrouw, blijf ik nog wel dat schatje...
Non, Je Ne Regrette Rien