In ieder geval blij met mijn pot.

Nice!oehoe schreef: ↑27 sep 2024 20:26 Via Marktplaats 'n oude koperen tabakspot verworden. Niet dat deze voor tabak gebruikt zal gaan worden want geur van de binnenkant lijkt op die van 'n mausoleum in 'n vochtige kerk met 'n vleugje wierook. Waarschijnlijk Art Nouveau maar gezien de tekst (tabak in plaats van tabac) zou ik 't deze keer willen betitelen als Jugendstil. De bloemen op de fries bovenaan lijken wat gestileerd dus 't zou zo maar de overgangsperiode naar Art Deco of zelfs Art Deco kunnen zijn.
In ieder geval blij met mijn pot.
![]()
Hij is ook mooi, zeker door de combie copper/brass!
Ik heb zelf een stuk of 10, met binnen coating.oehoe schreef: ↑27 sep 2024 21:37 Daalderop. Eén van de vele grote Nederlandse bedrijven toen. Nog even gezocht en 't zou qua stijl 'n Daalderop kunnen zijn overigens. Kijkende naar afbeeldingen denk ik zelfs dat het 'n Daalderop is. Niet hetzelfde model maar de stijl komt wel dichtbij gezien de stilering van het bloemenmotief op de fries.
Weten we dit ook weer, met dank voor de hint.![]()
Oh, ik durf met 55 jaar nog wel de straat op, maar ik poets mijzelf dan ook dagelijks, dat tegenover de messing bulk eens in de 2 á 3 maanden, is inderdaad best intensief!
Mooie versie van de 320. Benieuwd naar de pijpen die je in de verkoop zult doen.
Dank je is de Nicholas editie 2020. Ik probeer de pijpen en tabak er zo snel mogelijk op te gooien. Zijn een stuk of 25 pijpen: Vauen, Chacom, Butz, Maestro Beraldi, DB, Jeantet, Big Ben. Zo goed als nieuw allemaal.George Bertram schreef: ↑18 okt 2024 17:30Mooie versie van de 320. Benieuwd naar de pijpen die je in de verkoop zult doen.
Mooie kleurstelling icm de zandstraling Jelle.
Dank jeGeorge Bertram schreef: ↑08 nov 2024 16:29Mooie kleurstelling icm de zandstraling Jelle.
Inderdaad fijne rokers die 320-series van Savinelli.
Toppie! Ik ben blij voor je. Geniet ervan.Beginneling schreef: ↑10 nov 2024 15:34 Door Liebaart gerestaureerde BC is binnen. Uitstekende roker is het.