Dunhill - Nightcap

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
junksculp

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Lonny schreef:
junksculp schreef:
Lonny schreef:Davidoff Royalty kan ik je ten zeerste aanbevelen.
Wat is het verschil met de english mixture? Haal me deze wel in Duitsland, stuk goedkoper.
English mixture ken ik niet dus het verschil kan ik je niet uitleggen.
Mijn eerste ervaring met latakia was Royalty en dat is tot nu toe de favoriet gebleven. Vandaar mijn aanbeveling. Eerlijke, zachte, iets romige smaak. Bijt nooit en rookt mooi grijs op.
Geen bittere smaak achteraf. Dat is natuurlijk zeer persoonlijk maar zoek maar op het forum. Er is nog meer over geschreven.

http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2480
Je had gelijk!! Ik heb net een pijp gerookt van de Davidoff royalty. Ik heb echt genoten. Zo een lekkere smaak nooit eerder geproefd. Hij was heerlijk romig, beetje zoet en kruidig en rokerig tegelijk. Deze is de 17,70 euro dubbel en dik waard. Ik rook al meer dan 10 jaar longfillers maar ook nooit Zo wen lekkere smaak tegen gekomen als bij deze tabak.

Lonny

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door Lonny »

Heel plezierig om te horen!
Veel succes op de tabaks ontdekkingsreis!

junksculp

Bericht door junksculp »

Lonny schreef:Heel plezierig om te horen!
Veel succes op de tabaks ontdekkingsreis!
Ik vraag me af of er nog een lekkerdere tabak, kan het me haast niet voorstellen :D . Enige probleem wat ik nu heb dat ik de nightcap, black mallory en de London pine niet meer lekker vind, en er zijn maar enkele pijpjes uit :shock: . Misschien maar te koop Zetten?

dave22

Bericht door dave22 »

Ondanks de hoger wordende temperaturen is dit toch wel een tabak waar ik twee keer per week hevig naar verlang. Ik heb drie soorten, van heel oud tot jong, en allemaal zijn ze geweldig goed.

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Rutger uit Amsterdam »

Mijn omgeving klaagt, als ik Latakia rook, maar als ik dan Latakia rook, dan rook ik liefst deze!

Heerlijk!

Ik snap dat Robert Mac Connel's een alternatief biedt, maar echt oprecht jammer
dat we tegenwoordig de grens over moeten om van deze klassieker te kunnen genieten.

Met dank van mijn omgeving aan de prutsers van Pronk.

:sherlock:

dave22

Bericht door dave22 »

Rutger uit Amsterdam schreef: 02 jun 2024 06:41 Mijn omgeving klaagt, als ik Latakia rook, maar als ik dan Latakia rook, dan rook ik liefst deze!

Heerlijk!

Ik snap dat Robert Mac Connel's een alternatief biedt, maar echt oprecht jammer
dat we tegenwoordig de grens over moeten om van deze klassieker te kunnen genieten.

Met dank van mijn omgeving aan de prutsers van Pronk.

:sherlock:
Is een geweldige Latakia tabak. Probeer ook eens Ashton Artisan, die is ook heel goed en lijkt erop. En mildere variant vind ik dus 965 heel lekker, iets romiger.

Mikivis

Bericht door Mikivis »

Voor mij persoonlijk een van de favorieten. Zeker niet voor altijd maar zeer lekkere en complexe tabak.
Echter vind ik nightcap het lekkerst als deze minstens 1jaar gekelderd heeft. ( ik heb nog geen dat ouder is)
Dan is alles zachter en harmonieuzer naar mijn bescheiden mening natuurlijk.
Volgens mij zeker een tabak dat je ooit eens kunt/moet proberen.
Groetjes

Faab

Bericht door Faab »

Ik heb de afgelopen week een aantal pijpen gerookt van de Peterson variant. Ik had een verse sample verkregen.

Er zit lekker veel smaak aan deze tabak. Ik kan 2 iets oudere blikjes over kopen en ga dat ook doen. Ze zijn wel post-Dunhill, dus van Peterson.

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Heb in het verleden de Dunhill Nightcap gerookt, en in mijn beleving is de Peterson versie toch wat anders... Zeker niet slecht (en qua roomnote zijn beiden omgevingsvriendelijk voor een Latakia, soms handig/noodzakelijk om rekening mee te houden ;)).

Ik ervoer de Dunhill variant als romiger qua mondgevoel, en genuanceerder qua smaak. De Peterson mist in mijn ogen wat subtiliteit. Maar misschien is dat allemaal een waanbeeld veroorzaakt door een schimmig geheugen...
Pijproker des forums

Pieter

Bericht door Pieter »

Als het goed is is er geen verandering in de receptuur sinds de overgang naar Peterson. De tabakken worden daarvoor en daarna in de fabriek van STG gemaakt.

Tot 2016 was alle productie nog in handen van Orlik en toen was de kwaliteit wel echt anders. Wellicht dat dat het verschil is dat je proeft.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Pieter schreef: 03 sep 2024 11:51 Tot 2016 was alle productie nog in handen van Orlik en toen was de kwaliteit wel echt anders. Wellicht dat dat het verschil is dat je proeft.
Hmm, qua hoe lang het geleden is zou dat zou kunnen; zeker wanneer de door Orlik geproduceerde Nightcap wel als Dunhill verkocht werd.
Pijproker des forums

Plaats reactie