Nieuwe Tabak gezocht.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Trevor Gale

Nieuwe Tabak gezocht.

Bericht door Trevor Gale »

Hello, Ik heb een moielijk vraag:

Ik ben al tientallen jaren pijproker; in het begin rookt ik Ogdens' St. Bruno, maar dan was ik in England (ik ben ook een Engelsman die hier in Nederland woont voor 44 jaar) dis ik was een stuk jonger(!). Mijn vader rookt in die tijd ook St. Bruno.

Ik gebruik in al die tijd Petersen P-lip "Syaten Standard" gebogen pijpen, die zit voor mij wel goed comfortabel.

Naar verloop van tijd, rond de jaar 1995 ben ik overgestapt naar Gold Block, ook een Engels soort, want het St. Bruno begon ietsje te zwaar voor mij te voelen. Geen probleem dan, want ik kon in die tijd Gold Block makkelijk bestellen en laat het per post naar mij toekomen.

Op een bepaalde ogenblik was dat niet meer te doen hier in Nederland, en kon ik ook geen Gold Block vinden hier in NL, dus ik ben op zoek gegaan en voor de tussentijd heb ik Neptune gerookt. Heb ik met die tabak geen probleem, en het was een aangenaam smaak.

Nu (afgelopen week) ben ik naar de winkel en ze zie dat het niet meer in de pakket van hun leverancier zat maar dat ze zouden probeeren om het ergens anders te krijgen. Weer thuis heb ik een paar andere winkels gebeld, en ik hoor van ze allemaal dat Neptune niet meer in Nederland te koop is - misschien omdat er te weinig vraag voor is.

Dus ik ben nu op zoek naar een alternatief (weer) - zijn er mensen hier op de forum einig idee wat tabak ik zou kunnen probeeren - liefst koop ik altijd twintig 50g pakken, dan hoef ik niet iedere week naar de winkel te gaan, en ook kan ik mijn tabak op vacantie meetbrengen - dus ik wil een tabak dat niet in 6 maanden ofzo weer uit de handel gaat. Iedere antwoord of idee is welkom - mijn e-mail adres is <tgale@freedom.nl> als U die wil gebruiken.

Bedankt in ieder geval.

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Tabak gezocht.

Bericht door Rutger uit Amsterdam »

Ik zou willen aanraden om Troost (slices en/of Special Cavendish) eens te proberen.
https://www.tobaccoreviews.com/blend/13 ... erm=troost

Daarnaast is Coopvaert zeker ook de moeite waard. Een Shag-cut baaitabak.
https://www.tobaccoreviews.com/blend/55 ... =coopvaert

Als laatste te proberen is allemansvriend Mac Baren mixture, Scottish blend.
https://www.tobaccoreviews.com/blend/69 ... sh%20blend

:sherlock: :sherlock: :sherlock:

Graag gedaan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trevor Gale

Bedankt Rutger, I ga wel 2 pakjes van die tabaksoorten bestellen bij de tabakswinkel, hopelijk zijn die wel in de leveranciers pakket... Ik zal vertellen hoe het smaakt voor mij.

GR69

Bericht door GR69 »

Trevor Gale schreef: โ†‘09 jul 2024 11:59 Bedankt Rutger, I ga wel 2 pakjes van die tabaksoorten bestellen bij de tabakswinkel, hopelijk zijn die wel in de leveranciers pakket... Ik zal vertellen hoe het smaakt voor mij.
Troost en koopvaert zul je zeker kunnen krijgen.
โ€œIn times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.โ€
Eric Hoffer

oehoe

Bericht door oehoe »

Troost hier in de omgeving juist weer niet.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

junksculp

Bericht door junksculp »

oehoe schreef: โ†‘09 jul 2024 12:55 Troost hier in de omgeving juist weer niet.
Als je de prijs ziet weet je ook waarom. Op het blokje op de foto stond 41,80 euro zag ik net, schrok me kapot.

oehoe

Bericht door oehoe »

Maar dat is dan wel 'n blik van 100 gram. Anyway, goede inkopen gedaan de laatste tijd en 'n voorraad waar ik jaren mee vooruit kan. Dit sluit 'n ritje Heinsberg later in het jaar echter niet uit. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Trevor Gale

Bedankt allemaal voor het idee's over een andere tabak.

In de tussentijd heb ik gekocht een paar van die tabaksoorten en geprobeerd... met een Peterson goed schoongehouden.

Ik vond het "Troost" een wat saai tabak die wat heet rookt, maar wel beter dan b.v. de Borkum Riffs... wat ik ook hebben gerookt is de "Nightcap" can Peterson en die heeft een goede smaak voor mij. Uiteindelijk heb ik een 50/50 mengsel van Troost en Nightcap gemaakt en geprobeerd; dit vond ik wel een aangename smaak, echt plezierige om te roken - of dat tijdens een beetje werken is of tijdens een avondsrust - dus deze combinatie ga ik wel bestellen, zo'n 20 pakjes van elk, dan kan ik ze mengen en houden in mijn tabakszak van olieleer, 25 gram van elk soort voor 50 gram in de zak.

Nogmaals bedankt, nu kan ik tenminste op vakantie gaan met een goed tabak!

GR69

Bericht door GR69 »

Nice one Trevor๐Ÿ˜.
Fijne vakantie! Uit nieuwschierigheid...waar ga die tabak roken?
:-?
โ€œIn times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.โ€
Eric Hoffer

PietGeniet

Bericht door PietGeniet »

Trevor Gale schreef: โ†‘07 jul 2024 21:32 Hello, Ik heb een moielijk vraag:

Ik ben al tientallen jaren pijproker; in het begin rookt ik Ogdens' St. Bruno, maar dan was ik in England (ik ben ook een Engelsman die hier in Nederland woont voor 44 jaar) dis ik was een stuk jonger(!). Mijn vader rookt in die tijd ook St. Bruno.

Ik gebruik in al die tijd Petersen P-lip "Syaten Standard" gebogen pijpen, die zit voor mij wel goed comfortabel.

Naar verloop van tijd, rond de jaar 1995 ben ik overgestapt naar Gold Block, ook een Engels soort, want het St. Bruno begon ietsje te zwaar voor mij te voelen. Geen probleem dan, want ik kon in die tijd Gold Block makkelijk bestellen en laat het per post naar mij toekomen.

Op een bepaalde ogenblik was dat niet meer te doen hier in Nederland, en kon ik ook geen Gold Block vinden hier in NL, dus ik ben op zoek gegaan en voor de tussentijd heb ik Neptune gerookt. Heb ik met die tabak geen probleem, en het was een aangenaam smaak.

Nu (afgelopen week) ben ik naar de winkel en ze zie dat het niet meer in de pakket van hun leverancier zat maar dat ze zouden probeeren om het ergens anders te krijgen. Weer thuis heb ik een paar andere winkels gebeld, en ik hoor van ze allemaal dat Neptune niet meer in Nederland te koop is - misschien omdat er te weinig vraag voor is.

Dus ik ben nu op zoek naar een alternatief (weer) - zijn er mensen hier op de forum einig idee wat tabak ik zou kunnen probeeren - liefst koop ik altijd twintig 50g pakken, dan hoef ik niet iedere week naar de winkel te gaan, en ook kan ik mijn tabak op vacantie meetbrengen - dus ik wil een tabak dat niet in 6 maanden ofzo weer uit de handel gaat. Iedere antwoord of idee is welkom - mijn e-mail adres is <tgale@freedom.nl> als U die wil gebruiken.

Bedankt in ieder geval.
Ik zou eens bij Haddocks in Maastricht (tel. 0433 636734) naar Neptune informeren. Misschien is ie daar nog te koop.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Trevor Gale

GR69 schreef: โ†‘11 aug 2024 08:34 Nice one Trevor๐Ÿ˜.
Fijne vakantie! Uit nieuwschierigheid...waar ga die tabak roken?
:-?
Ik ga naar Zwitserland, na ons plek in Wengen, kanton Bern, omhoog met de smalspoor van Lauterbrunnen. Daar gaan wij elke jaar een keer of twee. En danwel voor een maand of 3 - dus ik wil wel mijn tabak bij mij hebben!

GR69

Bericht door GR69 »

๐Ÿ˜Šenjoy
Eric Hoffer

Rutger uit Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Rutger uit Amsterdam »

Nice! Enjoy!
:sherlock:

Plaats reactie