Big Ben model

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Martijn-Roden
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2024 16:51

Big Ben model

Bericht door Martijn-Roden »

Beste leden,

Zoals ik al zei in het voorsteltopic, wil ik graag een nieuwe pijp kopen (als beginner). Dit gaat een Big Ben worden. Eerst had ik mijn zinnen gezet op een Molina, maar na enkele reviews en reacties op dit forum besloten om voor een Bb te gaan.

De vraag is even welk model. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Moet ik ergens specifiek op letten?
Ik zag bij tabakado een aantal die ik leuk vond:

De Sylvia, Rancher en Mercury. Volgens mij zijn de Sylvia’s wat compact, de Mercury erg fors en de Rancher wat vreemd qua formaat. De Jade zag ik ook nog. Erg mooi model, maar gelijk 140 euro.
Op dit forum las ik ook nog positieve berichten over de Shepherd. Die heeft Tabakado niet, maar die kan ik evt wel ergens anders bestellen.

Wat zouden jullie aanraden cq kiezen?

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2870
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Big Ben model

Bericht door oehoe »

De Ranger is hun kleinste pijpje. Eigenlijp 'n Pipo met 'n licht gebogen stem. Ik heb me 'n week geleden 'n Ranger aangeschaft en vind 'm werkelijk erg leuk.
De Sheperd is bij meerderen hier 'n geheime favoriet. Gewoon te bestellen bij https://www.haddockspipeshop.com/nl/ of bij de fabriek https://www.bigben.nl/ . De service en klantvriendelijkheid van Gubbels is ongekend en ze kunnen je zeker van 'n goed advies voorzien. Even je vragen mailen.

Ikzelf heb meerdere Bora's en nog wat andere modellen maar de Bora is en blijft 'n favoriet waar het Big Ben betreft.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Martijn-Roden
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2024 16:51

Re: Big Ben model

Bericht door Martijn-Roden »

Dank voor je reactie.

Zou je de Shepherd verkiezen boven een Peterson Donegal Rocky 408? Beide rond de 100 euro.

Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2870
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Big Ben model

Bericht door oehoe »

Kies gewoon degene die je 't meest aanspreekt.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Funky Bunky
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 nov 2023 16:08

Re: Big Ben model

Bericht door Funky Bunky »

Martijn-Roden schreef: 23 mei 2024 20:37 Dank voor je reactie.

Zou je de Shepherd verkiezen boven een Peterson Donegal Rocky 408? Beide rond de 100 euro.

Afbeelding
Mijn voorkeur gaat naar de pijp op dit plaatje.

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 597
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Big Ben model

Bericht door Jozef »

dan kies ik voor de Peterson Donegal Rocky 408 :D :D
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2870
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Big Ben model

Bericht door oehoe »

Ik had niet anders van je verwacht Jozef. :mrgreen:

Overigens vind ik deze ook beter ogen dan de Shepherd.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie