Samuel Gawith Sam's Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Kiske

Samuel Gawith Sam's Flake

Bericht door Kiske »

Samuel Gawith Sam's Flake

Bij het openen van het blik komt een zoetige geur van zwarte thee je tegemoet. De flakes zijn vrij dik en wat te vochtig. Laten drogen maakt dat deze flakes te hard worden om nog fatsoenlijk uit te kunnen wrijven, dus ik heb ze eerst uitgewreven en toen wat laten drogen.

Het aansteken vraagt meer vuur dan gemiddeld, deze tabak brandt zelfs flink uitgewreven moeilijk. Ook het aanhouden van deze tabak is niet gemakkelijk. Het is een tabak die tijdens een rooksessie constant aandacht vraagt en die ik niet onoplettend kan roken.

De smaak is heerlijk. De geur van zoete zwarte thee, vind je terug in de smaak. Er zit een heel licht zuurtje in, maar het zoete overheerst, waarbij er tevens wat kruidigs tegen het gehemelte naar voren komt. Nogmaals meld ik dat de tabak constant aandacht vraagt, niet alleen vanwege het aanhouden, maar zeker ook omdat er snel tonguebite optreedt tijdens het roken. Deze combinatie, slecht branden en snel tonguebite gaat natuurlijk bijzonder slecht samen en het is dus echt constant zoeken naar een tussenweg tussen deze twee tijdens het roken. Een pijp eindigt met gepruttel en een kleine natte prop onder in de ketel. Droog een pijp leegroken lukt mij met Sam's Flake zelfs in een meerschuimer niet.

Ik concludeer dat de geweldige smaak van deze tabak voor mij niet opweegt tegen het constante laveren om de pijp brandend en tegelijk op smaak te houden. Een ontspannende pijp roken is schier onmogelijk met deze tabak.

Wellicht dat deze tabak na langdurig agen minder vraagt van een pijproker, maar ik heb na deze ervaringen niet de neiging hem die kans te geven. Echt heel erg jammer omdat de smaak mij erg bevalt.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Samuel Gawith Sam's Flake

Bericht door oehoe »

Mooie recensie. Vergelijkbare ervaringen met andere tabak van Samual Gawith?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Kiske

Re: Samuel Gawith Sam's Flake

Bericht door Kiske »

Nee, hoewel ik niet zo'n heel groot liefhebber ben van Samuel Gawith, heb ik er redelijk wat van weggerookt en is dit mij vreemd bij deze fabrikant.

De enkele die ik niet vergeten ben heb ik met sterren gerated in mijn persoonlijke tabakslijst in het topic persoonlijke collectie tabak, als je dat interesseert.

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Samuel Gawith Sam's Flake

Bericht door oehoe »

Ga ik later even kijken daar. Overigens zijn je recenties hoogtepuntjes om te lezen.

Gekeken en 'n indrukwekkende lijst daar. Smaken verschillen natuurlijk maar 't is een mooi referentie kader mocht ik stout buiten mijn olifantspaadjes willen treden.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie