PAUZE

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

PAUZE

Bericht door sniper »

Dag forumvrienden, ik wilde achteraf even een pauzesessie met jullie delen. Het is nog steeds best wel moeilijk om stil te zitten, het pijproken is echt een kunst.
Aan de omgeving buiten mijn kantoor kan het niet liggen, prachtige vlinders, vogels en kikkers geobserveerd.

Achteraf besefte ik meer wat ik eigenlijk echt geproefd heb en dat we niet leven om te werken, maar andersom.

Nu weer ZEN lekker aan het werk om onze medemensen te steunen.

Wie inspireert het om ook eens een pauze anders in te vullen?

Afbeelding
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

Bill44
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2020 09:20

Re: PAUZE

Bericht door Bill44 »

Hoi Jerry...

Dat het pijp roken een kunst is,
ben ik helemaal met u eens.

Ik zelf geniet aan het einde van de dag, graag,
van een heerlijke pijp.

Niet tussen de vogels (zou ik ook eens moeten doen), maar in mijn hobbyhokje.

Maar overzie de dag dan, en kom heerlijk tot rust..

Bill

BelgianGourmand
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: PAUZE

Bericht door BelgianGourmand »

Ik borduur even verder op de link tussen pijproken, rust en het feit dat we werken om te leven, met een citaat van Ray Bradbury uit Fahrenheit 451:

No front porches. My uncle says there used to be front porches. And people sat there sometimes at night, talking when they wanted to talk, rocking, and not talking when they didn't want to talk. Sometimes they just sat there and thought about things, turned things over. My uncle says the architects got rid of the front porches because they didn't look well. But my uncle says that was merely rationalizing it; the real reason, hidden underneath, might be they didn't want people sitting like that, doing nothing, rocking, talking; that was the wrong KIND of social life. People talked too much. And they had time to think. So they ran off with the porches.”

En wat doen mensen als ze op in hun portiek - of zoals hier, in hun deur - zaten? Juist ja, een pijp roken ... .

Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

Re: PAUZE

Bericht door sniper »

Vanochtend na een afspraak, lekker een pijpje gerookt aan de IJssel in Kampen. Op een bankje de zwanen, meeuwen en jachtjes bekijken. Ook nog kans gehad om een romantisch stelletje te fotograferen met de mooie Stadsbrug op de achtergrond.

In mijn pijp zat een Kentucky Bird!
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: PAUZE

Bericht door Pieter »

jerryvangoor schreef: 22 mei 2023 20:02Ook nog kans gehad om een romantisch stelletje te fotograferen met de mooie Stadsbrug op de achtergrond.
En dat vind je maar normaal, enge gluurder!

:mrgreen:
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

Re: PAUZE

Bericht door sniper »

Pieter schreef: 22 mei 2023 22:31
jerryvangoor schreef: 22 mei 2023 20:02Ook nog kans gehad om een romantisch stelletje te fotograferen met de mooie Stadsbrug op de achtergrond.
En dat vind je maar normaal, enge gluurder!

:mrgreen:
Haha!
Inderdaad, niet zo goed geformuleerd. Het stel maakte selfies van elkaar. Toen zei ik dat ik het toch beter even voor ze kon doen, dan heb je mooiere foto's.
Pijproken met een telefoon in gebruik, is niet echt mijn ding. ;-)
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

Plaats reactie