ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Dick

ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Na 40 jaar genoten te hebben van het pijp roken er in januari 2023
mee gestopt.

Ik heb een grote collectie pijpen waarvan de meeste gekocht zijn in
de mooiste speciaalzaak en wel Van De Pigge in Haarlem.
De pijpen doe ik graag over aan de gewaardeerde pijprokers.
De merken die ik heb: Peterson, Vauen, Rattray's, Standwell,
Falcon, Chacom, Masta (Dunhill), Ropp en Capitello.

Voorts nog de nodige pakjes Alsbo Gold; 50 gram en geseald.

Alles gaat voor vriendenprijsjes, dus zeer aantrekkelijk, weg.

Heeft u belangstelling voor het een of ander; stuur mij een
mail en u krijgt dezelfde dag onze reactie.

dckschipper@gmail.com

Met vriendelijke groet,
Dick

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Deadl0ck »

Jammer dat je gestopt bent, maar dappere keuze!

Mailtje is verstuurd
Groet, Mark

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Mark: jouw mail hebben wij rechtstreeks beantwoord.

Online
Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1635
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door GR69 »

Helaas,
Aan alles komt een einde.
Ook ik heb je mail gestuurd.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Ook U zeer bedankt en u rechtstreeks een bericht gestuurd.

PietGeniet
Berichten: 715
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door PietGeniet »

Jammer dat je stopt. Stuur je PB.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Piet, Dank U wel en zie uw mail tegemoet.
Prettige zondag, Dick

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Rob »

Van der Pigge: prachtige zaak; nostalgisch mooi.
Ik wens je mooi herinneringen aan de pijp toe zoals ik nostalgie ervaar bij Van der Pigge.

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Op zich absoluut aardig dat forumleden een reactie aan mij sturen. Dan verstrek ik de gevraagde informatie
en gemiddeld laat men niets meer weten. Niet echt beschaaft.

PietGeniet
Berichten: 715
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door PietGeniet »

Dick schreef: 19 mar 2023 23:10 Op zich absoluut aardig dat forumleden een reactie aan mij sturen. Dan verstrek ik de gevraagde informatie
en gemiddeld laat men niets meer weten. Niet echt beschaaft.
Dit is een vreemd verhaal wat je nu verteld en ik heb dan ook een andere ervaring.
Ik zond je een pb met de vraag of de Peterson en Stanwell nog te koop waren en om verdere info. Je verzocht me vervolgens verder alles per mail af te handelen.
Ik zond je dus een mailtje. Als eerste antwoord (mail) kreeg ik dat je me vanmiddag zou berichten. Dat deed je, maar je deelde me mee dat je alles op Marktplaats gezet had met een verwijzing. Ik bekeek dit en inderdaad stonden alle pijpen en je tabak op Marktplaats met de mededeling dat je er op kon bieden.
Ik heb je toen een hele nette korte mail gestuurd met de mededeling dat ik niet meer geïnteresseerd was.
Deze gang van zaken is volgens mij ook tegen de spelregels van het forum, maar los daarvan waren de pijpen niet interessant.
Ik hoor dus niet bij diegenen die je niets meer hebben laten horen, maar ik kan dat wel heel goed begrijpen. Zij hebben ongetwijfeld het idee dat je snel nog even lid geworden bent om wat zaken te doen en dat is niet des Forums.
Voor mij was de zaak dus al afgedaan, maar nu ik je bericht zie voel ik me toch geroepen om mijn ervaring even op papier te zetten.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Ik waardeer uw reactie en U bent een positieve uitzondering waar het het netjes reageren betreft.
Daarvoor dus nogmaals Dank!

Online
Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1635
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door GR69 »

Ik heb volgens mij een markplaats link gehad.
Ik heb verzocht om een prijs voor de falcon..
Nog niet in mijn mail gekeken.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Goede morgen; ik heb u een reactie mogen sturen. Er zijn dus 2 Falcon-pijpen die ik graag over doe aan een liefhebber. 20 euro per stuk +verzendkosten. Met vriendelijke groet, Dick PS: ik zie uw reactie graag per mail tegemoet. DANK daarvoor.

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

vToch even de behoefte om een aanvulling te geven op mijn erhaal en ervaringen
met diverse reacties.

Het was voor mij een bizarre ervaring; december 2022 werd ik geconfronteerd
met een licht hart-infarct. In Medisch Specrum Twente (Enschede) direct
en voorteffelijk geholpen. Stent geplaatst en na 40 jaar De Pijp Aan Maarten.

Dan kom je thuis en ziet met weemoed alles wat je hebt aan pijpen-issues.
Om niet meer in de verleiding te komen; dan is er maar een oplossing
en dat is: alles de deur uit. En dat doe ik dus.
Ik bewaar 2 pijpen en hang die in een lijst...ter herinnering en bewijs
dat ik er toch mee ben gestopt.

Dan de items die ik weg doe: het zijn met name pijpen en, ook via
dit foum, er 9 kunnen overdoen aan de liefhebbers. Hiervoor DANK!

Qua pijpen heb ik nog: Big Ben, Chacom, Stanwell, Oldenkott,
Capitello, ROPP, Rattray's en Vauen. De meeste ooit gekocht bij
Van De Pigge in Haarlem en Harry Sacksioni in de Rijnstraat (Amsterdam).

Voorts heb ik nog wat Alsbo Gold en pijpenrekjes.

Zoals reeds aangegeven: via mail kunnen we contact hebben;
dckschipper@gmail.com

Tot slot: veel dank voor de diverse zeer positieve reacties die ik
van Forum-leden heb mogen ontvangen.

Met groet,
Dick

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Deadl0ck »

Dick schreef: 19 mar 2023 23:10 Op zich absoluut aardig dat forumleden een reactie aan mij sturen. Dan verstrek ik de gevraagde informatie
en gemiddeld laat men niets meer weten. Niet echt beschaaft.
Als iemand die (nog) niet gereageerd had (en dat nu ook niet meer privé via mail van plan is, na deze opmerking) hier mijn beleving:

Ik zit niet dagelijks op mijn mail (want mijn telefoon geeft niet aan wanneer ik nieuwe mail heb door een bug) en zit niet dagelijks op dit forum. Sterker nog, ik sprong pas naar mijn mail toen ik dit draadje weer zag. Wat schetst mijn verbazing: Ik had na 3! uur al een tweede mailtje om me aan te manen te reageren. Waarom was me niet heel duidelijk, gezien het om een marktplaats link ging die nog nagestuurd zou worden, maar ik nooit gehad heb. Een link voor Marktplaats, waar ik ook zonder link gewoon op pijpen kan zoeken, en eigenlijk alleen maar slechte ervaringen mee heb met betrekking tot pijpen. Dus ik zie nog steeds het nut niet van reageren.

Verder: mensen hebben ook gewoon andere dingen te doen, dus na 3 uur al zo ongeduldig zijn dat je er al achteraan gaat mailen dat je nog een reactie wil... relax ofzo.

Zoals Pietgeniet al aangaf:
Je klaagt over beleefdheid terwijl jij ONZE gemeenschap binnen komt, om schijnbaar zonder de regels in de sub fora te lezen (we hebben namelijk gewoon een marktplein voor tabak en pijpen hier, met heldere regels) in een "stel je voor" topic alles te willen verkopen. Uit coulance zegt niemand daar wat over, omdat een stoppende pijproker ons aan het hart gaat, dus mailen er verschillende leden.

Om dan vervolgens alles buiten het forum om te willen doen via marktplaats, waar meer dan genoeg oplichting en geld graaierij plaatsvind met pijpen, en in mijn geval ik in al 3 uur later achter mijn broek aan gezeten word dat ik nog maar even moet reageren. Om misschien dit keer in een reactie terug WEL de link te krijgen die prima in het eerste mailtje had gekund? Een link die ik niet nodig heb, en niet boeiend vind? Een link die zelfs prima hier in je eerste berichtje gezet had kunnen worden.

En dan zou ik, en eventuele anderen die nog niet aan reageren toe waren gekomen, onbeleefd zijn? Omdat ik het weiger door onnodige hoepeltjes te springen voor wat mijn tijd waarschijnlijk toch zou verdoen? Ik ben een boel dingen, direct, lomp, onbezonnen, vergeetachtig, autist, onwillig mijn tijd te spenderen aan dingen die ik niet nuttig acht, dingen niet los kunnen laten en te ver door gaan... dat allemaal. Maar in deze situatie onbeleefd? Neuh.

Ik ben namelijk niet degene die iemand's gemeenschap komt binnenwandelen, de zeer beperkte hoeveelheid regeltjes negeert, verkoop in een "stel je voor" topic probeert te houden via marktplaats, en vervolgens ongeduldig gaat lopen doen, om als laatste ook nog te gaan klagen.

Die acties zijn voor mij, allemaal, stuk voor stuk, rode vlaggetjes voor oplichting. Waarmee ik niet wil zeggen dat het dat is hoor, zeker niet. Maar het heeft voor mij zeker genoeg die smaak, want met name de oudgedienden kennen dit soort praktijken nog wel via het forum en marktplaats. Het is de exacte werkwijze waar we in het verleden ook (bewezen) oplichters hadden hier. Ongeduldig, buiten het forum om dingen willen doen, de regels niet willen volgen, maar wel de juiste woorden gebruiken en klagen.

Dus ALS ik je mails al had gezien voordat ik je opmerking hier zag, had ik alsnog waarschijnlijk niet gereageerd. Een simpele afweging van Caveat emptor, en geen nut zien van meer van ons ieder tijd te verspillen mijner zijde.
Groet, Mark

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Ik kan uw gevoel goed begrijpen en de rode draad is, als ik tussen uw regels door lees:
als er op dit forum belangstellenden zijn; wikkel het dan hier af.

Hier was ik niet op gekomen en was / ben in alle oprechtheid de mening toegedaan
om het via mijn persoonlijke mail-adres een vervolg te geven.
Dan kan ik vanzelfsprekend ook mijn telefoonnummer verstrekken.

Oplichting.....daar kan ik mij absoluut niet in vinden en betreur in zeer hoge mate
deze suggestie.

Maar uw voorstel ga ik opvolgen: indien hier seriueze vragen over de door mij
aangeboden pijpen komen: ik zal ze hier en dan zo volledig als mogelijk beantwoorden.

Hier kunt U mee leven???????

Vriendelijke groet en maak er een fijne dag van,
Dick

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Ik ben vergeten het volgende in de bovenstaande posting ook nog te vermelden.

Ruim 30 pijpen van diverse bekende merken had ik dus.
Dus daarom op MarktPlaats de, nu nog circa 17,
pijpen met foto en de relevante informatie geplaatst.

Door MarktPlaats zijn mijn Telefoonnummer en Bankrekeningnummer
gecontroleerd. Via de betreffende Rabo-rekening hebben diverse
verkooptransacties van pijpen etc. reeds plaatsgevonden.
Kopers heb ik in persoonlijke mails onze gegevens en op
verzoek mijn telefoonnummer verstrekt.
Vaak wordt een persoonlijk contact op prijs gesteld!

Ik geef derhalve in overweging dat aspirant-kopers eerst op
MarktPlaats het aanbod van mijn pijpen bekijken.

Bij de beoogde aanschaf: dan kan dat op de door de koper
gewenste wijze worden afgewikkeld. Hoe makkelijk kan ik het
maken.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door oehoe »

Bij "ons" op het www.tacomaguitarforum.com is er de regel dat eventuele te verkopen artikelen pas geplaatst mogen worden na minimaal vijf serieuze posts op het forum als lid.

Ik twijfel niet aan de integriteit van Dick (tenzij ik mijn reeds betaalde Alsbo Gold niet ontvang). Piet en Deadl0ck (die ik vanaf nu Mark ga noemen) hebben echter 'n punt. 'n Groot punt. 't Is Dick zondermeer te verwijten dat hij zich niet verdiept heeft in de verkoopmogelijkheden hier op het forum en 'n te snelle verkoop op Marktplaats (waar Liszt & Bedroch hoogtij vieren) in het vizier heeft gehad.
Piet is 'n gewaardeerd en aimabel lid van dit forum. Om hem 'n beetje boos danwel geërgerd te zien reageren is Piet niet en het heeft dan waarschijnlijk ook zijn gegronde reden. Mark is gevoelig en ook vaak kritisch maar slaat de spijkers meestal op de kop. Ook al zijn we soms niet met elkaar ééns. Ik heb zijn bijdrage in dit draadje dan ook met genoegen en instemming ter kennisgeving tot me genomen.

Misschien voor de "directie" om ook 'n regel in te voeren dat men als gloedjenieuw lid je spullen niet kan verkopen of kunt linken naar Marktplaats te plaatsen via 'n persoonlijke email. Contact per PB waarbij tussen beiden anders afgesproken wordt is aan ieder vrij natuurlijk. Verkoop dus in eerste instantie hier na als lid bewezen te hebben door 'n minimum aan posts zodat 't hier geen webwinkel wordt van personen die niets met pijproken of pijpen van doen hebben.

Ook ik trap (misschien met dit bericht ook wellicht) onbedoeld op lange tenen. 't Mooie van dit forum is echter dat men ongezouten kritiek op elkaar kunt hebben maar dat dit niet blijft doorzeuren tot in den treure bij mijn weten. Men blijft behulpzaam, geïnteresseerd en begaan met elkaar.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Complot-theorieën daar doe ik niet aan.
Ik ben open en eerlijk geweest en het staat een ieder
hier vrij om mij een mail te sturen en dan geef ik mijn
telefoonnummer door voor een nader contact.

Ik stop er mee om nog verder te reageren op
verwijtende postings. Daar heb ik als 70-+-er
totaal geen trek in. AMEN!

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

De heer T.W. (Oehoe) heeft mij geadviseerd om de pijpen en Alsbo Gold
aan te bieden in het alhier daarvoor bestemde sub-platform.

Goede suggestie. Ik heb dit direct opgevolgd en dus treft u
daar de informatie aan.

De heer T.W. al een persoonlijk dankmailtje gestuurd.
Dick

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Deadl0ck »

Dick schreef: 20 mar 2023 13:56
Hier kunt U mee leven???????
Zeg maar je hoor, protocol wordt ik alleen maar kriebelig van, en niet op een fijne manier. :mrgreen:

En of ik ermee kan leven is ook al niet van belang. Ik ben enkel een lid, dus ik heb niet meer of minder in de melk te brokkelen dan ieder ander. Heb enkel een grote bek, een hart voor de leden, en de opmerking van onbeleefd zijn schoot me in het verkeerde keelgat, dus besloot ik in detail uit te leggen hoe de situatie op, in ieder geval mij, overkwam.

Leven en laten leven, maar dingen die ik als onrecht of onterecht zie, zit ik vaak vrij bovenop. Excuus als ik fel was. De balans tussen actie en gevolg kan nog wel een zoek raken bij mij. 😅
Groet, Mark

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Dag Mark, goede middag; dank voor de eerlijke reactie en ja....een beetje wennen
voor ons op zo'n specifiek forum waarvan wij onbekend zijn met de mores alhier.
Prettige dag,
Jos & Dick

Online
Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1635
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door GR69 »

[/quote]
Heb enkel een grote bek, een hart voor de leden, ....
[/quote]

En een groot hart! Mag ook wel eens genoemd. 😁
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door oehoe »

Inderdaad. Met ook nog 'n grote kennis en (eigen)wijsheid die ik weet te waarderen. Soms boos maar nooit haatdragend. 'n Groot hart inderdaad.

't Blijft leuk en ook relativerend soms je bijdragen hier te lezen waarvoor dank Mark.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Deadl0ck »

oehoe schreef: 21 mar 2023 19:12 Inderdaad. Met ook nog 'n grote kennis en (eigen)wijsheid die ik weet te waarderen. Soms boos maar nooit haatdragend. 'n Groot hart inderdaad.

't Blijft leuk en ook relativerend soms je bijdragen hier te lezen waarvoor dank Mark.
Ik denk dat het zeker... 15 jaar geleden is dat iemand mij daadwerkelijk echt boos gezien heeft... Maar nogal grote emoties, dat wel ja, haha.

Snel aangevlamd maar (vaak) ook weer snel afgekoeld. Haat dragen is zo vermoeiend. Jarenlang gedaan, maar weet nu beter. Er zijn belangrijkere dingen in de wereld om me druk om te maken, dan de enkele mensen die het daadwerkelijk verdienen om mijn haat aangedragen te krijgen, in mijn hoofd te laten leven. Er is mij ooit eens verteld, ik geloof op een meet door een ontvallen lid... "Vergeven doe je niet voor de ander, maar voor je eigen gemoedsrust." een les die pas na een aantal jaren zijn volle uitwerking had.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door oehoe »

Mooie woorden Mark.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Een bedankje aan de diverse personen die belangstelling voor onze aanbiedingen
m.b.t. veel zeer fraaie pijpen en de Alsbo Gold hebben getoond.

Er zijn veel items verkocht en we zijn er zo goed als doorheen geraakt.

Met name Alsbo Gold en 2 Falcon-Pijpen hebben wij nog.

Op Marktplaats gaan wij spoedig onze advertenties aanpassen
i.v.m. de verkochte pijpen.

Prettige avond.

PietGeniet
Berichten: 715
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door PietGeniet »

(T)
oehoe schreef: 21 mar 2023 19:12 Inderdaad. Met ook nog 'n grote kennis en (eigen)wijsheid die ik weet te waarderen. Soms boos maar nooit haatdragend. 'n Groot hart inderdaad.

't Blijft leuk en ook relativerend soms je bijdragen hier te lezen waarvoor dank Mark.
(T) (T)
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

Hierbij de foto's van de 2 Falcon-Pijpen die wij bij Van De Pigge in Haarlem hebben gekocht.
Dit zijn nog se enige pijpen die wij hebben. Gisteren de overige zeer fraaie pijpen over mogen
doen aan een echte liefhebber.

De Falcon-pijpen: 20 euro per stuk en de laatste pakjes Alsbo Gold, 50 gram en geseald: 7 euro
per pakje.
Afbeelding

Afbeelding

Dick

Re: ALSBO GOLD en Heel veel pijpen

Bericht door Dick »

En nog enkele aanvullende foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie