Sauron

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sauron
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2021 14:09

Sauron

Bericht door Sauron »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tjalling (nickname : Sauron) en ik ben een beginnend pijproker van 'ernstig' middelbare leeftijd (veertiger). Ik ben woonachtig in Friesland, getrouwd met kinderen en werk in de bouw.
Noem het een "mid-life crisis", maar nadat ik bij het opruimen van mijn zolder de oude pijpen van mijn opa en vader tegenkwam dacht ik, "hé, laat mij dat eigenlijk ook eens proberen"....
Overigens is mijn wederhelft het er nog niet helemaal mee eens, dus ik ben veroordeeld tot 'buiten roker' en tanden poetsen voor ik weer in de buurt mag komen.... :lol:

Nou waren die oude pijpen wel erg oud en afgekauwd :wink: en trok het me dus niet om die te gaan gebruiken.
Dus ik ben naar de lokale tabakswinkel in Sneek (Sipma) gegaan, en heb de goedkoopste pijp gekocht die ik kon vinden met een pakje tabak die de winkelier me aanraadde (Kentucky Bird).

Nou ben ik een ongelooflijke zoetekauw en daarom ga ik ook op zoek naar de zoetste tabaksoorten. Deze lijken me het lekkerst en de geur van zoete tabak herinnert me ook het meeste aan vroeger. Het rook heerlijk als Pa z'n pijp opstak...
Helaas bleek de Kentucky Bird niet zo zoet te zijn als de verkoopster deed voorspiegelen...maar goed. Hij is niet vies, en ben er nu mijn pijp van €39,- mee aan het inroken...

Uiteraard heb ik al veel gelezen op het forum, en in het bijzonder "Het grote 'zoet/aromatic' topic". Daar heb ik veel tabaksoorten voorbij horen komen die ik in de komende tijd uit zou willen gaan proberen. Denk aan "Bibo" en "Memories of Tuscany"...
Nou alleen nog uitvogelen waar ik die kan kopen zonder helemaal naar Duitsland te hoeven afreizen... Waar kopen jullie dit soort tabak momenteel?

Verder tot ziens op het forum en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Mvg,
Sauron

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sauron

Bericht door oehoe »

'n Warm welkom. Mooi verhaal ook. Er zijn gelukkig nog enkele online shops hier in Nederland waar je ongetwijfeld 'n zoete tabak zult kunnen verwerven. Helaas staat de huidige wetgeving niet meer toe de tabak te beschrijven of 'n afbeelding toe te voegen. 'n Mailtje naar de desbetreffende zaken met vragen die je hebt kan veelal uitkomst bieden edoch.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1633
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Sauron

Bericht door GR69 »

Welkom hier.
Zoete tabakken.. ik zou bij de mac Barrens kijken. Daar zitten aardig wat zoetjes tussen.
Ik bestel soms bij de oude leeuw. Netjes misschien wat aan de prijs soms maar alas.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Sauron

Bericht door Theo »

Een warm welkom toegewenst.

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Sauron

Bericht door Johan86 »

Van harte welkom

Gebruikersavatar
Sauron
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2021 14:09

Re: Sauron

Bericht door Sauron »

Bedankt allemaal voor de warme welkomst :-?
GR69 schreef: 17 nov 2021 17:12 ik zou bij de mac Barrens kijken. Daar zitten aardig wat zoetjes tussen.
Ja, ik had de Mac Baren Classic (Vanilla) en Amber (Vanilla toffee) al op mijn netvlies en ga ik zeker proberen! Ook merken als Winslow no1 heb ik wel gevonden.
Maar er lijken nog véél meer soorten te zijn die ik (online) nog niet kan vinden. Bijvoorbeeld de genoemde BiBo, Memories of Tuscany, Firedance flake etc.
Mijn vraag ging er dus meer over waar jullie bijv. de duitse DTM tabaksoorten kopen...?

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sauron

Bericht door oehoe »

In Germany of course! Maak 'n uitje van 'n dagje Aken. Bezoek de Dom en wip even langs bij de lokale tabakswinkel daar. Als er al 'n pijprokerswalhalla bestaat ga je die daar vinden. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Sauron
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2021 14:09

Re: Sauron

Bericht door Sauron »

Ah, ja....dat had ik kunnen weten... :oops:

Maar geen (online) retailers in Nederland die deze hebben?

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Sauron

Bericht door Beginneling »

De keuze is niet zo reuze meer in NL. Veel is niet meer verkrijgbaar. Wat de oude leeuw op zn website heeft staan dat is het wel zoon beetje. Andere zaken hebben een vergelijkbaar aanbod of minder. Online bestellen doe ik wel graag bij van Renssen trouwens.

Gebruikersavatar
Sauron
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2021 14:09

Re: Sauron

Bericht door Sauron »

Beginneling schreef: 17 nov 2021 21:40 De keuze is niet zo reuze meer in NL. Veel is niet meer verkrijgbaar.
Tsja.. kaalslag door de anti rook lobby...
Jammerrr.
Maar dan moet er idd maar eens een tripje naar Duitsland komen :D

Weet iemand een goede tabakszaak in de Duitse grensregio bij Winschoten?

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Sauron

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit mooie forum!!

Op ongeveer 2,5 uur rijden zit Dan tobacco in Lauenburg. Die heeft een grote keuze aan pijp tabak, ook heeeeeeeeuuuule zoete!!!
Anders, Linzbach of Heinrichs. Zeer de moeite waard om deze twee eens te bezoeken!!

Hoeft niet gelijk morgen, natuurlijk, maar mocht je echt verder gaan in je queeste naar tabak, dan zou ik de drie hierboven genoemde zaken, zeker op je te doen lijstje zetten.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sauron

Bericht door Wowbagger »

Een warm welkom in ons midden. Zoals anderen al aangeven is het mekka voor zoete tabak wel aan onze oostgrens gelegen. Kijk eens in het forumdeel met detailisten in benelux en buurlanden om te zien of er iets redelijk in de buurt te vinden is. Wel even tevoren checken of de zaak nog bestaat, niet alles is nog actueel.

Dat van dat tanden poetsen snap ik overigens wel:

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sauron

Bericht door Sidekickelvis »

Sauron schreef: 17 nov 2021 19:32 Ah, ja....dat had ik kunnen weten... :oops:

Maar geen (online) retailers in Nederland die deze hebben?
Tobaccoshop.nl van Rudi kan je misschien wel helpen aan die zoete rommel.... Brrrrrr.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Sauron

Bericht door George Bertram »

Van harte welkom op het forum en veel plezier en genot naar jouw zoete ontdekkingstocht.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sauron

Bericht door Eliminator »

Wowbagger schreef: 18 nov 2021 09:41 Kijk eens in het forumdeel met detailisten in benelux en buurlanden om te zien of er iets redelijk in de buurt te vinden is. Wel even tevoren checken of de zaak nog bestaat, niet alles is nog actueel.
Dat probeer ik overigens wel, dus komt iemand iets tegen wat niet meer actueel is, please let me know !

Welkom overigens Sauron.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 831
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Sauron

Bericht door bertus »

Wolkom Sauron!
Afbeelding

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Sauron

Bericht door SakasakaHeyhey »

Welkom Tjalling!
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sauron

Bericht door Ribbon »

Wowbagger schreef: 18 nov 2021 09:41 Dat van dat tanden poetsen snap ik overigens wel:
:lol:

Volgens mij zie ik deze scene nu voor het eerst. Toch de extended version maar eens kijken. Fraai staaltje grimmage.

Welkom Sauron.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Sauron

Bericht door The_Undertaker »

Welkom Sauron!
Ribbon schreef: 18 nov 2021 20:56
Wowbagger schreef: 18 nov 2021 09:41 Dat van dat tanden poetsen snap ik overigens wel:
:lol:

Volgens mij zie ik deze scene nu voor het eerst. Toch de extended version maar eens kijken. Fraai staaltje grimmage.

Welkom Sauron.
Nog nooit andere versies dan de extendeds gekeken, nu ben ik dan toch benieuwd naar de verhaallijn in de kortere versies :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Sauron

Bericht door The_Undertaker »

Je noemt DTM's Memories of Tuscany. Heel verleidelijk, echt een goede snoeptabak. Ik herinner me 'm als iets friszurigs en weet dat ik er plezier aan gehad heb. Hij is een tijd uit productie geweest geloof ik, maar ik zie nu dat ik wel weer eens een ritje Duitsland kan wagen. Mocht ik dat doen, en het niet vergeten, dan PB ik je voor je adres en dan ontvang je een sample.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sauron

Bericht door oehoe »

Sidekickelvis schreef: 18 nov 2021 11:56
Sauron schreef: 17 nov 2021 19:32 Ah, ja....dat had ik kunnen weten... :oops:

Maar geen (online) retailers in Nederland die deze hebben?
Tobaccoshop.nl van Rudi kan je misschien wel helpen aan die zoete rommel.... Brrrrrr.
Bedankt voor de tip Sidekickelvis. Ik heb zojuist 'n bestelling geplaatst.
Blikje Erinmore Flake (sweet memories) en wat pouches Neptune.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sauron

Bericht door Sidekickelvis »

oehoe schreef: 19 nov 2021 01:05
Sidekickelvis schreef: 18 nov 2021 11:56
Sauron schreef: 17 nov 2021 19:32 Ah, ja....dat had ik kunnen weten... :oops:

Maar geen (online) retailers in Nederland die deze hebben?
Tobaccoshop.nl van Rudi kan je misschien wel helpen aan die zoete rommel.... Brrrrrr.
Bedankt voor de tip Sidekickelvis. Ik heb zojuist 'n bestelling geplaatst.
Blikje Erinmore Flake (sweet memories) en wat pouches Neptune.
Rudi heegt altijd veel verschlilende tabakken en mooie pijpen voor fijne prijzen. Is meestal ook bij meetings alwaar hij de tafel vol met pijpen en tabakken legt. En hij is een vat vol pijpgerelateerde wijsheid.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Sauron
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2021 14:09

Re: Sauron

Bericht door Sauron »

We hadden een druk weekend, en heb dus een paar dagen even niet op het forum gekeken. Maar ik zie ineens allemaal warme welkomst groeten.
Dank daarvoor allemaal!
Robbie-san schreef: 18 nov 2021 00:09 Op ongeveer 2,5 uur rijden zit Dan tobacco in Lauenburg. Die heeft een grote keuze aan pijp tabak, ook heeeeeeeeuuuule zoete!!!
Anders, Linzbach of Heinrichs. Zeer de moeite waard om deze twee eens te bezoeken!!

Dank voor de tip! Ik ga ze in mijn adressen bestand opslaan :D
Wowbagger schreef: 18 nov 2021 09:41 Dat van dat tanden poetsen snap ik overigens wel:

Blijft een gave trilogie! En inderdaad, zijn tanden lijken wel op de mijne... :lol: ;p
Alsof ie na een "vochtige rooksessie" het vocht uit de pijp heeft opgedronken.... :mrgreen:
Sidekickelvis schreef: 18 nov 2021 11:56 Tobaccoshop.nl van Rudi kan je misschien wel helpen aan die zoete rommel.... Brrrrrr.

Dank. Ik ga meteen op de site kijken!
Ik had al begrepen uit eerdere posten dat jij niet zo'n liefhebber bent van zoet. Ik moet er gewoon nog achter komen. Ik DENK dat ik dat het lekkerst vind omdat ik van nature een zoetekauw ben...
The_Undertaker schreef: 19 nov 2021 00:52 Je noemt DTM's Memories of Tuscany. Heel verleidelijk, echt een goede snoeptabak. Ik herinner me 'm als iets friszurigs en weet dat ik er plezier aan gehad heb. Hij is een tijd uit productie geweest geloof ik, maar ik zie nu dat ik wel weer eens een ritje Duitsland kan wagen. Mocht ik dat doen, en het niet vergeten, dan PB ik je voor je adres en dan ontvang je een sample.

Dat zou geweldig zijn! Bij voorbaat hartelijk dank!
Sidekickelvis schreef: 19 nov 2021 11:59 Rudi heegt altijd veel verschlilende tabakken en mooie pijpen voor fijne prijzen. Is meestal ook bij meetings alwaar hij de tafel vol met pijpen en tabakken legt. En hij is een vat vol pijpgerelateerde wijsheid.
Gaaf! Die meetings staan vast ook ergens aangekondigd op het forum? Zal even gaan zoeken.


Nogmaals hartelijk dank iedereen voor de warme welkomst!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Sauron

Bericht door Chris »

Welkom hier!

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Sauron

Bericht door Meester W »

Welkom!
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sauron

Bericht door oehoe »

oehoe schreef: 19 nov 2021 01:05
Sidekickelvis schreef: 18 nov 2021 11:56
Sauron schreef: 17 nov 2021 19:32 Ah, ja....dat had ik kunnen weten... :oops:

Maar geen (online) retailers in Nederland die deze hebben?
Tobaccoshop.nl van Rudi kan je misschien wel helpen aan die zoete rommel.... Brrrrrr.
Bedankt voor de tip Sidekickelvis. Ik heb zojuist 'n bestelling geplaatst.
Blikje Erinmore Flake (sweet memories) en wat pouches Neptune.
De Erinmore Flake bleek helaas niet voorradig. Verder 'n meer dan prettige uitwisseling van emails en 'n geweldige service. Aanrader! :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Sauron

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom

Plaats reactie