Jeffrey willems

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Jeffrey willems
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2020 22:01

Jeffrey willems

Bericht door Jeffrey willems »

Goededag,

Mogelijk heb ik mijzelf een tijd terug ooit voorgesteld, het is een tijdje geleden dat ik lid was van een forum en ik ben niet zo goed in het onthouden van lidmaatschappen/wachtwoorden.

Mijn naam is Jeffrey Willems, geboren (1991) en getogen in een klein Limburgs dorpje genaamd Ysselsteyn. Ik woon echter al een aantal jaar in Renkum dus laat ik mijzelf een Gelderlander noemen. Van beroep ben ik ecoloog, ook in mijn vrije tijd ben ik veelal buiten te vinden.

Ik schaar mijzelf nu zo'n 5 jaar onder de pijprokers. Het begon rond mijn 13e levensjaar met the lord of the rings. Ik moest in eerste instantie niks van fantasy hebben maar na het zien van een bepaalde scene op canal+ was ik verkocht. Ik nam het uitgeholde uiteinde van een bezemsteel, boog een mooi stuk kunstof plantenstok boven het gasfornuis, en maakte mijn eerste pijp. Als tabak gebruikte ik restjes shag van mijn ouders en uiteraard was het een verschrikkelijke ervaring, maar het bleef wel hangen.

Een aantal jaar later kocht ik voor mijn vader een pijp voor sinterklaas omdat hij maar bleef praten over meestrr Wim en zijn heerlijke carameltabak die hij rookte in de klas. Mijn vader is niet echt geduldig dus na een aantal mislukte pogingen belande de pijp in de kast en heb ik hem zelf maar genomen.

Inmiddels zijn we zo'n 10 jaar, en 5 pijpen, verder en mag ik mijzelf een pijproker noemen. De kneepjes heb ik moeten leren van de filmpjes van Jan Kusters (waarvoor dank) en vooral veel experimenteren. Ik rook vooral in de avond tijdens het lezen van een goed boek, vooral fictie zoals de boeken van Jules Verne. Tot enkele weken geleden was ik alleen in bezit van tweedehands pijpen van Andé Gubbels waar ik ontzettend van heb genoten. Uiteindelijk heb ik een week geleden de knoop doorgehakt en toch maar een auenland pijp (hugg) aangeschaft, een van de beste keuzes tot nu toe. Inmiddels is ook de eron onderweg omdat ik gelijk verliefd ben geworden. Toch weer terug naar waar het allemaal begon.

Ik ben voornamelijk van de smaakjes, ik begon ooit met Havezeathe en ging al snel over op Peterson (vooral De Luxe en Sunset Breeze). Momenteel rook ik voornamelijk Winslow n01 en er komt een blik Harlekin aan. Ik heb echter het voornemen om ook weer te gaan genieten van de 'normale' tabakken, dus mocht iemand nog iets aan kunnen raden...

Hartelijke groet,

Jeffrey
Laatst gewijzigd door Eliminator op 10 jan 2020 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Janno »

En nog een keer welkom
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Even voorstellen

Bericht door Lonny »

Welkom!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Even voorstellen

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom.

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Even voorstellen

Bericht door George Bertram »

Welkom Jeffrey.
Ik ben momenteel vooral gericht op Virgina/Perique tabakken, maar de Winslow melange kunnen mij ook wel bekoren. Lekkere tabakken zonder al te nadrukkelijk een smaak van toffee, vruchten oid te hebben.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Jeffrey willems

Bericht door Eliminator »

Hartelijk welkom
Afbeelding

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Jeffrey willems

Bericht door cipke »

Een warm welkom
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Jeffrey willems

Bericht door The_Undertaker »

Hartelijk welkom, mooi verhaal!
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Jeffrey willems

Bericht door junksculp »

Welkom vanuit Limburg.

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 534
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Jeffrey willems

Bericht door Faab »

Welkom hier!

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Jeffrey willems

Bericht door Theo »

Een warm welkom toegewenst.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Jeffrey willems

Bericht door Wowbagger »

Welkom!

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Jeffrey willems

Bericht door Wil van suske »

Welkom

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Jeffrey willems

Bericht door Chris »

Welkom!

Smoking Harley
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2017 16:16
Locatie: Groningen

Re: Jeffrey willems

Bericht door Smoking Harley »

Ik weet niet wat je precies bedoelt met normale tabakken, maar voor iemand, die aromaten waardeert en bereid is om ook eens een uitstapje te maken naar een spannende tabak zou ik Solani 779 aanraden . Een zoete Virginia, met een klein aandeel Latakia en met een vleugje whisky. Voor mij was deze tabak een mooie opstap naar de wat vollere tabakken zoals Perique of Latakia. Uiteraard zijn er meerdere ervaringen, die je verder helpen om het pijprokers avontuur aan te gaan. In ieder geval; hartelijk welkom en geniet ervan!

Plaats reactie