Cannabiscollega’s

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Cannabiscollega’s

Bericht door Nysius »

Onze Cannabiscollega’s en zij die andere kruiden roken of inhaleren, zijn actief met allerlei verbeteringen in hun veld: technieken, pijpen, parafernalia, filters, opbergdoosjes, gaasjes enz.

Zeker de moeite om eens te onderzoeken.
Of is dit niets voor de
(traditionelere?) rokers van Nicotiana tabacum ... ?

Wie heeft ervaring met dit soort moderne en soms weer heel oude technieken?

Kijk bijvoorbeeld eens op het Nederlandse
www.zamnesia.nl (heb geen belang hierin).

Ik kwam hier ook die henneplont tegen.
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

tomatamot

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door tomatamot »

Ik zou zo zeggen: houdt die wietkezen hiero ver vandaan.

De wiet is reeds lange tijd geen "softe" drugs meer. :wink:

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Ribbon »

Jaren terug was ik zelf (groot)verbruiker van het groene kruid. Maar afgezien van de henneplont ben ik weinig spullen tegen gekomen die evt. van toepassing kunnen zijn bij pijproken. Toch twee totaal verschillende takken van sport dacht ik zo.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Dukdalf »

Ribbon schreef: 31 dec 2018 19:44Jaren terug was ik zelf (groot)verbruiker van het groene kruid. Maar afgezien van de henneplont ben ik weinig spullen tegen gekomen die evt. van toepassing kunnen zijn bij pijproken. Toch twee totaal verschillende takken van sport dacht ik zo.
Ditto, al is het voor mij nu net een jaar geleden sinds ik die shit buiten de deur gesmeten heb. Af en toe hoor ik nog wel wat geklop, als dat roodborstje aan het raam...

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Asmodeus »

Hier ook een ex-grootverbruiker, maar dan vooral van het bruine, plakkerige product van de plant. Ben er een jaar of zes geleden van de ene op de andere dag mee gestopt. Mis het totaal niet, maar kijk er ook niet met moeilijke gevoelens op terug.
Met uitspraken als ‘de huidige cannabis is al lang geen softdrugs meer’ heb ik niet zo veel. Ik vind dat CDA/ Christenunie-retoriek. De aard van het middel is niet te vergelijken met alcohol of andere harddrugs. Ongeacht het gehalte THC.
On topic : zoals Ribbon al zei, het is een andere tak van sport.

Kiske

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Kiske »

Deze roker houdt het liever bij het ontspannen raken van het roken van de pijp gevuld met een smakelijke tabak (inclusief het gehele ritueel van de juiste pijp bij de gekozen tabak, deze zorgvuldig te stoppen, keurig aan te steken en rustig te roken) in plaats van het "ontspannen" raken door voornamelijk hetgeen ik in de pijp stop.

Inderdaad een geheel andere tak van sport, die naar mijn persoonlijke mening niet op zijn plaats is op dit forum. Het gaat hier namelijk over het genieten van tabak in verschillende vormen, niet over wat je nog meer in een pijp kan stoppen en roken.

Dat laatste mag van mij overigens gerust, maar daar zijn mijns inziens andere fora voor die daarvoor veel geschikter zijn. Het is een beetje alsof ik op een auto-oldtimer fora een topic zou gaan starten over elektrische toerscooters. Beide rijdt en zijn misschien erg leuk om je te onderscheidden op de weg en/of hobbymatig mee bezig te zijn. Maar zijn verder bijzonder verschillend.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Robbie-san »

Daar ik dagelijks geconfronteerd wordt met de onprettige bijwerkingen van die meuk, heb ik liever niet dat dit een vast topic op dit oh zo mooie forum gaat worden. Want hoe lekker je misschien op die rook van die plant kunt gaan jonguh...................., is die plant allang zijn onschuld verloren en kan die plant inmiddels concurreren met de beste andere substanties gemaakt uit de papaver, dan wel chemisch.

Dit is een pijprokersforum, waar in veel topics en onderwerpen besproken kunnen worden, zelfs een enkele sigaar komt hier wel eens voor, maar zoals wijzere mannen dan ik al hebben vastgesteld, voor mij hoeven we het hier niet uitgebreid over het roken van dat edele gras te hebben, het is een totaal andere tak van sport. Er zullen vast wel andere fora te vinden zijn waar men naar hartenlust over dit edele gras kan buurten..........
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Hans1
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 okt 2013 12:29
Locatie: Eibergen

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Hans1 »

Ik heb boter op mijn hoofd om hier als deelnemer te verschijnen bij een pijprokersforum als verslavingsverpleegkundige.
Om verheerlijkend over cannabis te discussiëren, terwijl ik dagelijks zie hoe ontwrichtend dit kan zijn voor de verslaafde en de omgeving, wil ik dan ook een streep trekken aan de hoeveelheid boter die ik op mijn hoofd wil hebben.
Het liefst zou ik zien dat dit soort onderwerpen niet op dit forum te vinden zijn, maar als de leden dit een passend gerelateerd onderwerp vinden leg ik me daar uiteraard bij neer.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Lonny »

Nysius schreef: 31 dec 2018 14:17
Of is dit niets voor de
(traditionelere?) rokers van Nicotiana tabacum ... ?

Correct verwoord.

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Nysius »

Misschien heb ik me niet al te duidelijk uitgedrukt in mijn startbericht.
Het ging en gaat mij niet om het roken van cannabis, maar juist om eens te vragen in hoeverre pijprokers en dus pijptabaksgebruikers ervaring hebben met in de hennepwereld gebruikte technieken, apparaatjes e.d.

Bijvoorbeeld:
* werken die humidipacks ook voor pijptabak? Zouden het vochtgehalte op 62% moeten houden.
* Hoogkwalitatieve zipzakjes om je pijptabak in te bewaren.
* Bewaarpotten in allerlei maten.
* Minipijpjes voor de kleine trek.

Andere voorbeelden:
* hoe puur smaakt een ongesauste Virginia (bestaat dat eigenlijk?) uit een waterpijp?
* wat als je je lievelingstabak rookt uit een zgn. bong? Nooit geprobeerd, iemand anders wel?

Aangezien het op dit forum vaak gaat over filteren, koel roken, invloed van pijpconstructie en materiaal van de kop op de smaakbeleving enz. enz., leek me dit een interessante denk- en experimenteerrichting.
‘Onderzoek alles en behoudt het goede’ of zo iets.
Ooit immers is iemand begonnen met bruyère, begonnen met meerschuim. Onderzoekende geesten.

(Veel uit de hennepwereld is op ons natuurlijk niet van toepassing: zo heb ik nooit de behoefte gevoeld mijn pijptabak te verstoppen in een speciale onderbroek of in een namaakboek ...)

Een discussie over nadelen en verslavingsproblematiek bij hennepgebruik lijkt me niets voor dit onderwerp in het forum, of hoogstens voor De Rooksalon (waar ik nog niet ben geweest, is er een beetje goede rookafzuiging aldaar?).

Geenszins was of is het bevorderen van cannabisgebruik mijn doel.

Gelukkig en gezond 2019!
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Nysius »

Enne ... inzake cannabis ben ik maagd ... :oops:
Zelfs zonde inhaleren niet.
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Nysius »

Zonde inhaleren? Zonder inhaleren! :lol:
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Deadl0ck »

Nysius schreef: 01 jan 2019 14:40 * werken die humidipacks ook voor pijptabak? Zouden het vochtgehalte op 62% moeten houden.
Ja, maar 62 lijkt mij laag voor tabak. Zelf zou ik ze kopen als 65% / 69% / 72%. Overigens veel gebruikt om humidors op vochtigheid te houden met sigaren, ik heb er een aantal van 69% in gebruik voor dit doeleinde. Ze zijn ooit voor sigaren ontwikkeld zelfs. Dingen zijn overigens al sinds '97 op de markt. Ondertussen worden ze gebruikt voor O.A. Wiet, sigaren, tabak, houten instrumenten, voedingsmiddelen, en zijn in stappen beschikbaar tussen 32% en 85% als ik het goed heb.
Nysius schreef: 01 jan 2019 14:40 * Hoogkwalitatieve zipzakjes om je pijptabak in te bewaren.
De meeste wietzakjes die ik ken zijn niet bepaald hoog kwalitatief. Dun plastic met dunne sluiting. Over het algemeen zijin dat gewoon goedkope gripzakjes. Hoogkwalitatieve zip zakjes ken ik dan weer wel, verassend, uit de sigaren wereld. Dikker, stug plastic, met goede zip functie, of een dubbele afsluitstrip. Maar voor een sample pijp tabak, of om voor een dag tabak mee te nemen, is dat bijzonder overkill, in mijn mening. Gewone simpele gripzakjes werken, mijns inziens, daar prima voor, zelfs voor een kleine week tabak bewaren. Met meer tabak nodig is het net zo handig om een blik of pot bij je te steken.
Nysius schreef: 01 jan 2019 14:40 * Bewaarpotten in allerlei maten.
Xenos, Ikea, Blokker, Action, om het even waar, zolang er functionele waterdichte weckpotten of andere inmaak potten verkocht worden. Al jaren in gebruik, dé manier om bulk tabakken op te slaan namelijk.
Nysius schreef: 01 jan 2019 14:40 * Minipijpjes voor de kleine trek.
Wiet pijpjes zijn door materiaal keuzes voor het overgrote deel niet geschikt om tabak in te roken. Gelukkig is ook hier een mouw aan te passen, onze eigen Big Ben / Gubbels hier in nederland maken bijvoorbeeld de Tattoo pijpjes, die daar perfect geschikt voor zijn. Ook zijn er diverse soorten vest pijpjes, en andere kleine modellen. En dat gezegd hebbende... je kan natuurlijk ook altijd je ketel niet vol stoppen.
Nysius schreef: 01 jan 2019 14:40 * hoe puur smaakt een ongesauste Virginia (bestaat dat eigenlijk?) uit een waterpijp?
Bestaat zeker wel, kan je bijvoorbeeld kopen om zelf tabak mee te mengen, maar zou het niet doen. Een waterpijp grilt of bakt, door middel van een kooltje, vocht uit de tabak, waterpijp tabak is dan ook stroperig van melasse en glycerine, een kleverige bende om vast te houden. De pijp tabak zou per direct verpieteren, vermoed ik zo, zonder dat je er veel van merkt. Er zit namelijk veel minder vocht in. Eventueel de tabak bevochtigen door in water / glycerine te drenken, en weer uit te knijpen is wellicht een optie, maar zonde van een fijne tabak in mijn ogen.
Nysius schreef: 01 jan 2019 14:40 * wat als je je lievelingstabak rookt uit een zgn. bong? Nooit geprobeerd, iemand anders wel?
Ook dit zou ik vanwege materiaal keuze van een bong (glas / metaal) niet doen, ook vanwege de relatief kleine ketels, en dat je de bong eerst voltrekt met rook, wat een zeer snelle, hete verbranding veroorzaakt van de tabak. Wel is er potentie om zelf iets te fabrieken, een slangetje aan de pijp, al dan niet aan een zelfgemaakte bong fabrieken, en dan daaraan trekken. Ik denk dat je een boel smaak (lees: Alle stoffen die in water oplosbaar zijn) kwijt raak. Wat er wel grotendeels doorheen zal komen zijn de olieën en de niet wateroplosbare stoffen.
Nysius schreef: 01 jan 2019 14:40 ‘Onderzoek alles en behoudt het goede’ of zo iets.
Ooit immers is iemand begonnen met bruyère, begonnen met meerschuim. Onderzoekende geesten.
Correct... zo rond de 16de eeuw is pijproken naar de oude wereld gekomen, en sinds ruim daarvoor zijn er mensen al mee aan het expirimenteren. En toch, na al die jaren, zitten we nog steeds aan bruyere, een handjevol andere houtsoorten, corncobs, meerschaum, en porcelein, en wat kunstmatige dingen, en is er in het principe weinig veranderd. Men zegt ook wel eens 'verandering omwille van verandering betekend niet altijd vooruitgang'. :mrgreen:

Hoop dat dit in ieder geval wat stof tot nadenken geeft, al is het maar één mening.

Dat je 2019 beter moge zijn dan je 2018!
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Nysius »

Bedankt Mark, weer van alles geleerd.

(Prachtige nieuwjaarswens overigens, simpel en helder)
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Deadl0ck »

Nysius schreef: 01 jan 2019 18:59 Bedankt Mark, weer van alles geleerd.

(Prachtige nieuwjaarswens overigens, simpel en helder)
Dank, en gelukkig kun je er wat mee. Dank voor de denkoefening, ik hou ervan om dingen door te denken.
Groet, Mark

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door robvoorburg »

Nooit heb ik het verder laten komen dan alcohol en tabak.
Wanneer ik jullie, door ervaring, wijze raadgevingen lees
weet ik waarom ik indertijd daar een streep heb getrokken.

Je gevoel belazert je niet weet ik nu.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Dukdalf »

Ik ben er alleen mee gestopt omdat ik mezelf te oud vond om nog met een joint rond te lopen, omdat ik wilde voorkomen dat mijn zoons het normaal zouden vinden en omdat ik in mijn werk open moet staan voor 'random drugs tests'. Wel heb ik er veel aan gehad: vermoeidheid en kleine pijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, stress ditto. Je gaat er van stinken als een bunzing, maar los daarvan zou ik het eerlijk gezegd iedereen aanbevelen die kortdurende verlichting zoekt.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door robvoorburg »

Dukdalf schreef: 12 mei 2019 21:10 Ik ben er alleen mee gestopt omdat ik mezelf te oud vond om nog met een joint rond te lopen, omdat ik wilde voorkomen dat mijn zoons het normaal zouden vinden en omdat ik in mijn werk open moet staan voor 'random drugs tests'. Wel heb ik er veel aan gehad: vermoeidheid en kleine pijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, stress ditto. Je gaat er van stinken als een bunzing, maar los daarvan zou ik het eerlijk gezegd iedereen aanbevelen die kortdurende verlichting zoekt.
Schuilt in het kortdurende juist voor veel mensen
het gevaar ervan?

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door NoneNicer »

Voor de volledigheid, mijn visie en ervaringen:
Het onderwerp cannabis hoort in mijn mening niet thuis op dit forum. Er zijn voldoende (inter)nationale fora daarover te vinden. Uit eigen ervaring is het een grondstof voor plezier, balans en genezing. Het adagium 'met mate' gaat hier op.

Wat ik de nieuwsgierige mens wil meegeven is dat ik het verkennen van de verbranding en de optimalisatie van de koelende factor van rook met behoud van smaak zeker toejuich! Derhalve heb ik enkele maanden geleden de stoute schoenen aangetrokken en in een vaporizer (nieuwerwetse verstokingsoven op draagbaar formaat) wat pijptabak gestopt en ingenomen (niet geïnhaleerd).

Een flinke smaaksensatie! Maar een heel andere ervaring en korter genieten van dezelfde hoeveelheid tabak. Anders omdat je een andere smaak krijgt, in mijn geval een gesausde tabak. Een snoepje, warme lucht en een milde tabaksmaak. Absoluut een aanrader om eens uit te proberen als de kans zich voordoet. Helaas zijn de kosten van een vaporizer (200+ euro voor een keramische kamer met een :stabiele' temperatuur) flink en derhalve niet zomaar even weggelegd voor een ieder.

De voordelen van een vaporizer voor tabak zijn denk ik gelijk aan die van cannabis of vapen. Je kookt de ingrediënten op een vaste of variabele/instelbare temperatuur. Daarbij komen dus enkel bepaalde stoffen vrij, zonder verbranding.

Mijn vader gebruikt zijn PAX vaporizer voor cannabis bij de bestrijding van kanker. Ik ben enthousiast over de rijke smaak die je hiermee krijgt van enig product dat zo verdampt wordt. De rook/damp is koel, smaakvol voor jou en vrijwel geheel geurloos voor je omgeving. Je kunt zonder problemen in eenzelfde ruimte zitten en je merkt er niets van. Dat geldt dus ook voor pijptabak.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door The_Undertaker »

robvoorburg schreef: 12 mei 2019 21:16
Dukdalf schreef: 12 mei 2019 21:10 Ik ben er alleen mee gestopt omdat ik mezelf te oud vond om nog met een joint rond te lopen, omdat ik wilde voorkomen dat mijn zoons het normaal zouden vinden en omdat ik in mijn werk open moet staan voor 'random drugs tests'. Wel heb ik er veel aan gehad: vermoeidheid en kleine pijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, stress ditto. Je gaat er van stinken als een bunzing, maar los daarvan zou ik het eerlijk gezegd iedereen aanbevelen die kortdurende verlichting zoekt.
Schuilt in het kortdurende juist voor veel mensen
het gevaar ervan?
Vermoedelijk.

Ik denk persoonlijk dat je wiet e.d. kunt vergelijken met alcohol, met het verschil dat alcohol van zichzelf schadelijker is. Drink je iedere avond enkele biertjes, dan knap je daar op de langere termijn niet van op. Rook je iedere avond een of een paar blowtjes, dan knap je daar ook op de langere termijn niet van op. Verscheidene mensen heb ik (vermoedelijk) door beide middelen bijzonder zien achteruitgaan, voornamelijk wanneer het gaat om daadkracht. Dat verdween in beide gevallen in de loop der tijd volledig...
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Deadl0ck »

The_Undertaker schreef: 13 mei 2019 23:20
robvoorburg schreef: 12 mei 2019 21:16
Dukdalf schreef: 12 mei 2019 21:10 Ik ben er alleen mee gestopt omdat ik mezelf te oud vond om nog met een joint rond te lopen, omdat ik wilde voorkomen dat mijn zoons het normaal zouden vinden en omdat ik in mijn werk open moet staan voor 'random drugs tests'. Wel heb ik er veel aan gehad: vermoeidheid en kleine pijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, stress ditto. Je gaat er van stinken als een bunzing, maar los daarvan zou ik het eerlijk gezegd iedereen aanbevelen die kortdurende verlichting zoekt.
Schuilt in het kortdurende juist voor veel mensen
het gevaar ervan?
Vermoedelijk.

Ik denk persoonlijk dat je wiet e.d. kunt vergelijken met alcohol, met het verschil dat alcohol van zichzelf schadelijker is. Drink je iedere avond enkele biertjes, dan knap je daar op de langere termijn niet van op. Rook je iedere avond een of een paar blowtjes, dan knap je daar ook op de langere termijn niet van op. Verscheidene mensen heb ik (vermoedelijk) door beide middelen bijzonder zien achteruitgaan, voornamelijk wanneer het gaat om daadkracht. Dat verdween in beide gevallen in de loop der tijd volledig...
Zoals ook met alcohol, overdaad schaad. Er zitten wel degelijk gezondheid voordelen aan, zowel alcohol als wiet. Er bestaat niet voor niks medicinale wiet. persoonlijk heb ik o.a. mijn angst problematiek veel meer onder controle sinds ik af en toe wat wiet tot me neem. Maar! Ik rook (vape) het max 2x per maand, liever minder, en dan dusdanig dat ik maar max een half uur effect voel. Het "high/stoned" zijn staat mij niet aan. Ik kan niks met dat lome gevoel. Voor de rest ondersteun ik het met zo'n beetje elke week (en wanneer nodig door extra stress) 5mg CBD olie. (de niet psycho actieve cannaboide uit wiet.)

Echter word het in recreatief gebruik veel meer gebruikt dan de hoeveelheden die ik tot me neem, en afhankelijkheid ervan is inderdaad een domper. Zoals een vriend van mij het na het stoppen zei: "Het is alsof ik uit een 15 jaar lange roes wakker werd, en zag dat de wereld was door gegaan terwijl ik ernaar heb staan kijken en stilstond in mijn leven."
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Deadl0ck »

NoneNicer schreef: 13 mei 2019 10:58 Een flinke smaaksensatie! Maar een heel andere ervaring en korter genieten van dezelfde hoeveelheid tabak. Anders omdat je een andere smaak krijgt, in mijn geval een gesausde tabak. Een snoepje, warme lucht en een milde tabaksmaak. Absoluut een aanrader om eens uit te proberen als de kans zich voordoet. Helaas zijn de kosten van een vaporizer (200+ euro voor een keramische kamer met een :stabiele' temperatuur) flink en derhalve niet zomaar even weggelegd voor een ieder.

De voordelen van een vaporizer voor tabak zijn denk ik gelijk aan die van cannabis of vapen. Je kookt de ingrediënten op een vaste of variabele/instelbare temperatuur. Daarbij komen dus enkel bepaalde stoffen vrij, zonder verbranding.
Er zijn adressen om een kleine draagbare keramieken vape pen te krijgen voor 20 euro ofzo. b-stock (of neppers?) van een 200 euro pen. Verder zou ik eerder gaan voor de vergelijking met bakken, je bakt de olie en vocht eruit als damp. Koken doe je tenslotte met water. Ik heb het al wel met diverse kruiden en dergelijke geprobeerd. Dat geeft ook bijzonder fijne effecten, afhankelijk van wat je erin stopt. Nog bedankt voor de herinnering, pijp tabak wil ik al tijden wil proberen met mijn vape pen, maar denk er nooit aan als ik dat ding weer eens uit zijn blik haal. Een kijken of ik ergens nog een vochtige gesausde tabak open heb later vandaag.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door The_Undertaker »

Deadl0ck schreef: 14 mei 2019 13:06 Zoals ook met alcohol, overdaad schaad.
Geldt dat niet voor alles? ;-)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door NoneNicer »

Deadl0ck schreef: 14 mei 2019 13:12
NoneNicer schreef: 13 mei 2019 10:58 ... Helaas zijn de kosten van een vaporizer (200+ euro voor een keramische kamer met een :stabiele' temperatuur) flink en derhalve niet zomaar even weggelegd voor een ieder.
...
Er zijn adressen om een kleine draagbare keramieken vape pen te krijgen voor 20 euro ofzo. b-stock (of neppers?) van een 200 euro pen.
Oei, kijk uit met deze klonen. Herkenbaar aan niet goed sluitend materiaal (het luistert nauw, vaak CNC gedraaid spul met kleine toleranties) en een te goed om waar te zijn prijs. Ik heb diverse personen gehoord die een kloon/afkeur/uitval hebben gekocht en verbrande huid (casting wordt te warm), verbrande hittekamers en inhoud (werd veel te heet want niet de dure regulerende componenten) of spontaan in brand vliegende Lithium Ion batterijen hebben gekend. Goedkoop is vaak duurkoop in dit geval. Bij de meeste merken is er een Bluetooth verbinding mogelijk. Als dit niet werkt... Vaak een kloon.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Cannabiscollega’s

Bericht door Deadl0ck »

NoneNicer schreef: 14 mei 2019 19:07
Oei, kijk uit met deze klonen. Herkenbaar aan niet goed sluitend materiaal (het luistert nauw, vaak CNC gedraaid spul met kleine toleranties) en een te goed om waar te zijn prijs. Ik heb diverse personen gehoord die een kloon/afkeur/uitval hebben gekocht en verbrande huid (casting wordt te warm), verbrande hittekamers en inhoud (werd veel te heet want niet de dure regulerende componenten) of spontaan in brand vliegende Lithium Ion batterijen hebben gekend. Goedkoop is vaak duurkoop in dit geval. Bij de meeste merken is er een Bluetooth verbinding mogelijk. Als dit niet werkt... Vaak een kloon.
Bluetooth? Dan ken / gebruik jij luxere / nieuwere modellen dan wat ik heb. Ding van mij komt niet verder dan een accu met spanning en temperatuur bescherming, IC met de software om alles na de batterij te regelen, keramisch cupje van amper halve cm inhoud met eromheen verhitting element en temperatuursensor, dun beetje isolatie, en de casing met lcd, functie knop en temperatuur knoppen. Je moet het ding inderdaad niet bij het gedeelte met oventje vast willen houden als ie op temperatuur is. Maar laten we wel zijn, je pakt een hete oven ook niet vast. De enige verschillen die ik gemerkt heb bij een aantal van de eenheden die ik voor mensen geregeld heb was het kwaliteit van mondstuk, het ledje achter het logo dat niet werkte, logo dat niet goed gevormd was, display wat donker was, of dat de casing was scherpe randjes had.

-edit- Zie net dat de officiele versie ondertussen nog maar 100 euro is van mijn pen. Ding is ondertussen ook alweer een aantal jaar oud.
Groet, Mark

Plaats reactie