Oud Brugge - Vanille

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Eliminator »

wiele schreef: Misschien aan de moderator vragen om de eerste foto van deze post te vervangen Door de jouwe Jarjar. Want dat zijn dus de nieuwe potten waarschijnlijk waar geen "vanille" meer op vermeld staat.
Toegevoegd aan de eerste post, de oude ook laten staan, om misverstanden te voorkomen.
Afbeelding

meerpijproken

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door meerpijproken »

Hoi,

Die "oud brugge"vanille is verkrijgbaar bij 'Huis Verloo' in Antwerpen,daar heb ik onlangs een pot gekocht.Dus voor de geintresseerden,google effe huis verloo en je bent verstrokken.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door rivulus »

Ik heb net eens een pijpje gerookt van deze "ribbon cut" tabak. Het zit nu in een kartonnen pot met een plastic deksel, inderdaad zonder het woord "vanille" op het label. Als het seal eenmaal verbroken is verwacht ik dat deze toch al droge tabak snel uitdroogt. Ik denk dat ik 'm overgooi in een weckfles.

Hij rookt droog maar vrij heet. van Rossum Troost baai rookt in dezelfde pijp minder heet. Qua geur en smaak meer caramel dan vanille, maar goed te doen. Als je te heet rookt slaat de smaak om naar bitter, maar het bijt niet.

Deze pot gaat wel leeg denk ik. :D
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door smoorder »

ik heb dezelfde ervaringen;
meer caramel dan vanille, -het woord is trouwens van de doos verdwenen-,
rookt gemakkelijk heet, maar blijft toch tamelijk zacht.
Ik vertel er wel bij dat ik hem in een Falcon of Nording rook,
dus dat maskeert het bijten wel een beetje.
Hij is los, wordt ook los gestopt, en koelt dus ook gemakkelijk af.
En hij krijgt voorlopig een vast plaatsje op de bovenste plank.
S.

Gebruikersavatar
Miro
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018 15:49
Locatie: België

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Miro »

Juist terug van mijn tabak shop met een pot Oud-Brugge van 100 gr grove snede. En ja het klopt, na het openen een zeer aromatische zoete vanille cq koekjes geur die je tegemoet komt.
Heb in de winkel ook een paar filter adapters willen kopen en kreeg er twee gratis mee. Na mijn eerste pijp gerookt te hebben ben ik zeer verrast van de fijne aromatische - zachte - smaak. Om eerlijk te zijn vind deze lekkerder dan de Peterson Connoisseur en Luxury Blend.
De twee laatst genoemden zijn heerlijk wat 'room note' betreft maar de smaak blijft wat achterwege.
Last but not least sedert ik nu een twee weken de pijp hanteer heeft geen sigaartje mij nog kunnen bekoren.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Tobias Tobit »

Ik moet toch eens ergens een blik van deze tabak scoren. Ik rook maar weinig zoet maar wil voor de afwisseling soms wel eens iets anders. Nu grijp ik meestal naar de Connoisseurs choice of de Luxury Twist flake. Ik denk dat deze Oud Brugge ook wel in mijn straatje past. Weet iemand of ik deze tabak ook in Nederland ergens kan krijgen?
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Sidekickelvis »

Tobias Tobit schreef: 04 dec 2018 20:41 Ik moet toch eens ergens een blik van deze tabak scoren. Ik rook maar weinig zoet maar wil voor de afwisseling soms wel eens iets anders. Nu grijp ik meestal naar de Connoisseurs choice of de Luxury Twist flake. Ik denk dat deze Oud Brugge ook wel in mijn straatje past. Weet iemand of ik deze tabak ook in Nederland ergens kan krijgen?
Ja weetik
Nee kanniet
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Tobias Tobit »

Sidekickelvis schreef: 05 dec 2018 17:38
Tobias Tobit schreef: 04 dec 2018 20:41 Ik moet toch eens ergens een blik van deze tabak scoren. Ik rook maar weinig zoet maar wil voor de afwisseling soms wel eens iets anders. Nu grijp ik meestal naar de Connoisseurs choice of de Luxury Twist flake. Ik denk dat deze Oud Brugge ook wel in mijn straatje past. Weet iemand of ik deze tabak ook in Nederland ergens kan krijgen?
Ja weetik
Nee kanniet
Hé, bedankt hè👍🏻
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Jekke »

Als je het geduld kan opbrengen, wil ik wel eentje gaan afhalen in de winkel in Antwerpen hoor......ik heb thuis zelf ook een pot staan die doordeweeks geregeld opengaat voor een snel rokertje. Op mijn werk is er een collega die dit vaak buiten gaat roken....en als pijproker moet ik zeggen: zeer aangenaam geurtje.

cookiemonster
Berichten: 247
Lid geworden op: 16 jan 2015 19:13
Locatie: België

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door cookiemonster »

Ik vind deze tabak, heel lekker en gemakkelijk om te roken, spijtig dat de pot zo groot is, daardoor blijft ze bij mij niet vers tot op het einde, ik had op het allerlaatste van de pot de indruk van een kleine huig van ammonia waar te nemen in de smaak, sta ik alleen met die bevinding?

Paul
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 sep 2018 18:26
Locatie: Jemeppe Sur Sambre

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Paul »

Jekke schreef: 05 dec 2018 22:26 Als je het geduld kan opbrengen, wil ik wel eentje gaan afhalen in de winkel in Antwerpen hoor......ik heb thuis zelf ook een pot staan die doordeweeks geregeld opengaat voor een snel rokertje. Op mijn werk is er een collega die dit vaak buiten gaat roken....en als pijproker moet ik zeggen: zeer aangenaam geurtje.
In welke winkel in Antwerpen Jekke?

Mvg Paul

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Jekke »

Verloo op de Leien

Paul
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 sep 2018 18:26
Locatie: Jemeppe Sur Sambre

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Paul »

Dank u Jekke.

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Maverick »

wiele schreef: 20 feb 2016 16:56 Antwoord is: Nope.

Ik heb net dezelfde pot gekocht toen omdatbik dacht:" ach, dan de gewone eens proberen Hoe die al van kwaliteit is. De vanille komt nog wel eens"
Toen ik de pot opende, kwam er een hevige koekjesgeur me tegemoet. Dus je gaat ervan verschieten. Geloof me.

De tabak is ook erg droog dus niet wanhopen dat de tabak uitgedroogd is. Je mag vast stoppen mr rustig puffen!

Misschien aan de moderator vragen om de eerste foto van deze post te vervangen Door de jouwe Jarjar. Want dat zijn dus de nieuwe potten waarschijnlijk waar geen "vanille" meer op vermeld staat.
Hallo blijde rokers, inmiddels zijn de blikken vierkant met dezelfde foto. € 17.10 voor 100 gram tabak.
grts Maverick

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Stoker »

nou heren uit belgie als ene van u ( die naar de WW meet komt ) een blik voor mij zou kunnen regelen zou ik dat ze op prijs stellen .

Alvast bedankt en Pm me maar als u bereid ben om mij te voorzien van een blik.
Lijkt mij een zeer aangename tabak ..

Gr Stoker
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Maverick »

Maverick schreef: 20 dec 2018 22:34
wiele schreef: 20 feb 2016 16:56 Antwoord is: Nope.

Ik heb net dezelfde pot gekocht toen omdatbik dacht:" ach, dan de gewone eens proberen Hoe die al van kwaliteit is. De vanille komt nog wel eens"
Toen ik de pot opende, kwam er een hevige koekjesgeur me tegemoet. Dus je gaat ervan verschieten. Geloof me.

De tabak is ook erg droog dus niet wanhopen dat de tabak uitgedroogd is. Je mag vast stoppen mr rustig puffen!

Misschien aan de moderator vragen om de eerste foto van deze post te vervangen Door de jouwe Jarjar. Want dat zijn dus de nieuwe potten waarschijnlijk waar geen "vanille" meer op vermeld staat.
Hallo blijde rokers, inmiddels zijn de blikken vierkant met dezelfde foto. € 17.10 voor 100 gram tabak.
grts Maverick
Voor diegene die vroeg om een nieuwe foto, bijdeze

Afbeelding

Afbeelding
Grts maverick

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Maverick »

Stoker schreef: 21 dec 2018 16:14 nou heren uit belgie als ene van u ( die naar de WW meet komt ) een blik voor mij zou kunnen regelen zou ik dat ze op prijs stellen .

Alvast bedankt en Pm me maar als u bereid ben om mij te voorzien van een blik.
Lijkt mij een zeer aangename tabak ..

Gr Stoker
Ik zal de week voor WW hier vragen aan de Nederlanders wie er een blik wil, kan wel enkele boxen meenemen.
Maverick.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Stoker »

Maverick schreef: 30 dec 2018 14:55
Stoker schreef: 21 dec 2018 16:14 nou heren uit belgie als ene van u ( die naar de WW meet komt ) een blik voor mij zou kunnen regelen zou ik dat ze op prijs stellen .

Alvast bedankt en Pm me maar als u bereid ben om mij te voorzien van een blik.
Lijkt mij een zeer aangename tabak ..

Gr Stoker
Ik zal de week voor WW hier vragen aan de Nederlanders wie er een blik wil, kan wel enkele boxen meenemen.
Maverick.
helemaal TOP

:lol: :lol:
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Maverick »

Maverick schreef: 30 dec 2018 14:55
Stoker schreef: 21 dec 2018 16:14 nou heren uit belgie als ene van u ( die naar de WW meet komt ) een blik voor mij zou kunnen regelen zou ik dat ze op prijs stellen .

Alvast bedankt en Pm me maar als u bereid ben om mij te voorzien van een blik.
Lijkt mij een zeer aangename tabak ..

Gr Stoker
Ik zal de week voor WW hier vragen aan de Nederlanders wie er een blik wil, kan wel enkele boxen meenemen.
Maverick.
Voor wie moet ik een blik meenemen ??
Graag ASAP een PBtje.
GRT Maverick

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Willem-Jan »

Lap blijkbaar mijn kans gemist om een potje van deze tabak te scoren:D. Vandaag een sample gerookt dat ik gekregen had van Stoker op WW en wat een aangename verassing! Heerlijk zoet maar dan met het gedrag van een baai! Top!

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Jekke »

Windels Mechelen en verloo Antwerpen...bij allebei te verkrijgen.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Stoker »

ook hier bevalt deze halve baai ( als ik het zo mag noemen) erg goed :D bedankt nog voor het meenemen Maverick
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Willem-Jan »

Jekke schreef: 30 mar 2019 12:13 Windels Mechelen en verloo Antwerpen...bij allebei te verkrijgen.
zal mijn Mechelse connectie eens aanspreken dan:)

Gebruikersavatar
Hans1
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 okt 2013 12:29
Locatie: Eibergen

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Hans1 »

Is er een Belgische collega die in juni richting Zutphen vertrekt en een blik/pot voor mij mee zou kunnen nemen?

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door cipke »

Als ik nog in Antwerpen moet zijn, wil ik er wel eentje halen.
Alleen kan ik je niets beloven.
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Hans1
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 okt 2013 12:29
Locatie: Eibergen

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Hans1 »

Top. En ik reken nergens op. :wink:

Bonton
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 mar 2019 12:37
Locatie: Mavikent/Turkije
Contacteer:

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Bonton »

Net even grens over gestoken 1e beste tabakwinkel in Maasmechelen op voorraad
Prijs nu 18.50
Afbeelding

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Liebaart »

Komt deze tabak goed tot zijn recht in een kleinere ketel?
Geeft deze tabak in een neusbrander zijn aroma’s goed af?
Of toch liever een grotere ketel? Plat en breed of smal en lang?

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Sidekickelvis »

Liebaart schreef: 11 nov 2019 12:05 Komt deze tabak goed tot zijn recht in een kleinere ketel?
Geeft deze tabak in een neusbrander zijn aroma’s goed af?
Of toch liever een grotere ketel? Plat en breed of smal en lang?
Het is een baai-achtige tabak. Grote ketel fiks volduwen. Of je dat dan vlak onder de neus wilt hebben is iets wat ieder voor zich bepaalt. Ikke niet iig.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Oud Brugge - Vanille

Bericht door Liebaart »

Een snelbrandende tabak dus.
Het vanille aspect ervan trekt me aan, maar om meteen 100 gram te kopen als ik er misschien toch niets aan vind?
Ik heb nu een pijp met kleinere kop en lange steel, waarin ik mijn normale aromatische tabak niet zo lekker vind. Misschien dat deze Oud-Brugge dan beter tot zijn recht komt in deze pijp. Vandaar mijn vraag.

Wat voor tabak roken de mensen hier uit kleinere koppen?

Plaats reactie