Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Deadl0ck schreef: 30 dec 2018 23:53 Bij een eerste bezoekje aan een winkel als Heinrichs hoort natuurlijk ook een aankoop...

3x een asylum schizo medium filler sigaren, in 3 maten, want ik vind de gewone robusto van asylum erg fijn, maar die is niet meer lokaal op voorraad helaas, de laatste heb ik al thuis, en wellicht is dit een net zo fijn, goedkoper alternatief, als Willem er aan kan komen: en een Villiger, want waarom niet, heb er goede dingen over gehoord.

Daarnaast ook een 2010 vauen / Heinrichs jaarpijp en een blik 211, 3 blikjes snuif, en een opvouwbaar nylon tasje.

IMG_20181230_235256.jpg
Hallo Mark,

Je hebt mooie aankopen gedaan.
Ik hoop dat de Vauen/Heinrichs jaarpijp je veel fijne rookmomenten brengt.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Maverick schreef: 31 dec 2018 13:21 Hallo Deadl0ck,
Mooie aankoop , ik zie het zo voor me om 5 voor 12 straks "beide neusgaten vol met snuif, rechter hand een sigaar en links een nieuwe pijp" wat een knaller naar 2019 toe, toch.
Zijn er meer mensen die nog snuif tabak gebruiken ???
GRT Maverick
Gaat alles meevallen! De grote Schizo sigaar, en de pijp gaat mee om in de loop van de avond de eerste keer te roken. De snuif blijft lekker thuis.

Er zijn een aantal mensen hier die snuiven, al dan niet in meer of mindere mate. Er is ook een topic over in het ander tabaksgebruik stukje van het forum. Zelf heb ik een flinke collectie, grotendeels kado gekregen, ondanks dat ik me hoofdzakelijk op indiase snuif focus.
Groet, Mark

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Maverick »

Hey Mark, geniet ze en BEDANKT voor de info

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@Huub : long time ago , ja inderdaad . De wilde jaren :shock:

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

Afbeelding

Allemaal 1 oz. zakjes van SP met veel latakiablends om uit te proberen. Voel me net een kind in de snoepwinkel :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Sidekickelvis »

Arno schreef: 04 jan 2019 13:47 Afbeelding

Allemaal 1 oz. zakjes van SP met veel latakiablends om uit te proberen. Voel me net een kind in de snoepwinkel :D
SP?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

Sidekickelvis schreef: 04 jan 2019 17:15
Arno schreef: 04 jan 2019 13:47 Afbeelding

Allemaal 1 oz. zakjes van SP met veel latakiablends om uit te proberen. Voel me net een kind in de snoepwinkel :D
SP?
SmokingPipes??

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door safetymichel »

junksculp schreef: 04 jan 2019 18:11
Sidekickelvis schreef: 04 jan 2019 17:15
Arno schreef: 04 jan 2019 13:47 Afbeelding

Allemaal 1 oz. zakjes van SP met veel latakiablends om uit te proberen. Voel me net een kind in de snoepwinkel :D
SP?
SmokingPipes??
Candy for the pipe :sherlock:
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door junksculp »

junksculp schreef: 13 dec 2018 20:14 Vandaag de Schneiderwind pijp van Claude binnengekregen samen met een blikje Escudo. Ik ben er super blij mee, het mondstuk was sterk geoxideerd, de pijp ziet er nu uit als nieuw.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb een aantal weken geleden deze pijp gekocht van Claude. Vandaag naar Schneiderwind geweest, het is een pijp van Former, dus een kwaliteitspijp.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Lonny »

Arno schreef: 04 jan 2019 13:47 Afbeelding

Allemaal 1 oz. zakjes van SP met veel latakiablends om uit te proberen. Voel me net een kind in de snoepwinkel :D
Lekker smullen!

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Lonny »

junksculp schreef: 05 jan 2019 18:29
junksculp schreef: 13 dec 2018 20:14 Vandaag de Schneiderwind pijp van Claude binnengekregen samen met een blikje Escudo. Ik ben er super blij mee, het mondstuk was sterk geoxideerd, de pijp ziet er nu uit als nieuw.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb een aantal weken geleden deze pijp gekocht van Claude. Vandaag naar Schneiderwind geweest, het is een pijp van Former, dus een kwaliteitspijp.
Mooie combinatie!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

junksculp schreef: 04 jan 2019 18:11
Sidekickelvis schreef: 04 jan 2019 17:15
Arno schreef: 04 jan 2019 13:47 Afbeelding

Allemaal 1 oz. zakjes van SP met veel latakiablends om uit te proberen. Voel me net een kind in de snoepwinkel :D
SP?
SmokingPipes??
Yesss :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

Deze voor nieuw jaar gekregen. Niet gebruikt en volgens mij om iets anders in te roken. Iemand die er wat meer over weet......
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

High Monique ! Zit er geen gaasje in ? Lijkt een hasj pijp of de opium variant . Leuk stukje materiaal hoor .

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Maverick »

Hallo vrienden pijprokers,
Afgelopen Zaterdag met mijn echtgenote naar Rauch Lounge te Wassenberg geweest. Dit op aanraden van Annie69. Allereerst wat een gezellige winkel met een eigenaar met veel liefde voor tabak en aanverwante artikelen. Wat Flake tabak gekocht en daar een tweetal pijpjes gestopt met probeer tabak.(was ruim voorhanden)
Natuurlijk ook even naar de pijpen gekeken (het PKZ slaat in als een bom als je de mooie modellen allemaal ziet hangen) en een mooie meerschuim Brebbia gekocht. Als klap op de vuurpijl van mijn lieve echtgenote ook nog een mooie Big Ben Churchwarden gekregen.
Wat kan een druilerige zaterdag toch mooi eindigen of niet ??
Afbeelding

Afbeelding
Grt Maverick

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

Mooi zeg!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

roocker schreef: 06 jan 2019 13:30 High Monique ! Zit er geen gaasje in ? Lijkt een hasj pijp of de opium variant . Leuk stukje materiaal hoor .
Nee Geen gaasje. Dat idee had ik ook al, bedankt.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Maverick »

Nog even hallo,
Omdat mijn verzameling pijpen toch al flink gegroeid was en her en der de pijpen en andere materialen rondslingerde in het weekend mijn eerste pijpenrek zelf gemaakt. Bewust gekozen voor oudere gebruikte materialen en na wat tekenen en proberen is het uiteindelijk dit rekje geworden.
Ik heb het aan de zijkant van een kleerkast gehangen zodat het niet teveel plaats innam. Ben blij met het resultaat (ikzelf ben zeker geen timmerman of handige henkie) en wat me nu ook tevreden stelt is je hebt een goed overzicht en alles is netjes opgeruimd.
Er kunnen in totaal 36 pijpen worden opgehangen en ook voor de tabak en andere zaakjes is er wat plaats.
Zo zie je dat een nieuwe hobby van amper een jaar heel snel groeit als je ervan kunt genieten, toch.

VR GR Maverick

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Nou Maverick,
Toch heel goed gelukt voor een niet zo'n handige henkie. Mooi gedaan.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

Maverick schreef: 07 jan 2019 23:14 Nog even hallo,
Omdat mijn verzameling pijpen toch al flink gegroeid was en her en der de pijpen en andere materialen rondslingerde in het weekend mijn eerste pijpenrek zelf gemaakt. Bewust gekozen voor oudere gebruikte materialen en na wat tekenen en proberen is het uiteindelijk dit rekje geworden.
Ik heb het aan de zijkant van een kleerkast gehangen zodat het niet teveel plaats innam. Ben blij met het resultaat (ikzelf ben zeker geen timmerman of handige henkie) en wat me nu ook tevreden stelt is je hebt een goed overzicht en alles is netjes opgeruimd.
Er kunnen in totaal 36 pijpen worden opgehangen en ook voor de tabak en andere zaakjes is er wat plaats.
Zo zie je dat een nieuwe hobby van amper een jaar heel snel groeit als je ervan kunt genieten, toch.

VR GR Maverick
Goed gedaan hoor! Spotje erop... wat ik me wel af vraag, liggen de pijpen er niet heel los op? En al een flinke verzameling voor iemand die pas 1 jaar bezig is :)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

Mooi gedaan Maverick!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Hallo Maverick,

Gefeliciteerd met je mooie aankopen. Ik hoop dat ze je veel rookgenot gaan brengen.

Is de Brebbia pijp uit de bekende serie Mara Bianca van Brebbia of is de pijp helamaal gemaakt van meerschuim?

De M B serie van Brebbia is gemaakt van het hout van een citroen boom en de binnenzijde van de kop heeft een lining van meerschuim.

Brebbia Mara Bianca pipes are made from lime wood, a fairly uncommon choice for tobacco pipes these days. The chamber is lined with Meerschaum to ensure a clean and pleasing smoke. The stem is made of a yellow acrylic. The Mara Bianca is on the larger size, but the lime wood makes it surprisingly light. It’s a particularly interesting piece.
23-Brebbia-Meerschuim.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 08 jan 2019 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Door schaarste in de VS aan tabakken van SG en HG en McConnell bijvoorbeeld zijn er een aantal goede ruil mogelijkheden op diverse Amerikaanse fora. Deze heb ik vandaag mogen ontvangen :
Afbeelding
Niet gek, heeft me iets meer dan een gemiddeld blikje gekost maar niet in de buurt van ebay woekerprijzen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

Tobias Tobit schreef: 08 jan 2019 13:17 Door schaarste in de VS aan tabakken van SG en HG en McConnell bijvoorbeeld zijn er een aantal goede ruil mogelijkheden op diverse Amerikaanse fora. Deze heb ik vandaag mogen ontvangen :
Afbeelding
Niet gek, heeft me iets meer dan een gemiddeld blikje gekost maar niet in de buurt van ebay woekerprijzen.
Zo! Enjoy! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Ze gaan eerst nog even in de kast, blikjes zijn vrij nieuw dus even wachten kan geen kwaad. Bovendien staat er nog te veel open, je kent het wel.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Lonny »

Mooie aanwinsten weer Dame en Heren!

Vandaag mijn pakketje binnen gekregen uit Ierland.
Savinelli Roma 673ks en wat Corn cobs.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Mooie pijp Lonny die Savinelli.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Janno »

Dat model lijkt me heerlijk roken. Een van de modellen op mijn verlanglijstje. Veel plezier ermee Lonny.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Maverick »

Huub schreef: 08 jan 2019 12:33 Hallo Maverick,

Gefeliciteerd met je mooie aankopen. Ik hoop dat ze je veel rookgenot gaan brengen.

Is de Brebbia pijp uit de bekende serie Mara Bianca van Brebbia of is de pijp helamaal gemaakt van meerschuim?

De M B serie van Brebbia is gemaakt van het hout van een citroen boom en de binnenzijde van de kop heeft een lining van meerschuim.

Brebbia Mara Bianca pipes are made from lime wood, a fairly uncommon choice for tobacco pipes these days. The chamber is lined with Meerschaum to ensure a clean and pleasing smoke. The stem is made of a yellow acrylic. The Mara Bianca is on the larger size, but the lime wood makes it surprisingly light. It’s a particularly interesting piece.

23-Brebbia-Meerschuim.png
Bedankt voor de complimentjes van allen.
Huub ik denk dat ze geheel van meerschuim is, maar kan het even niet controleren ze zijn al ingepakt voor de vliegreis naar Portugal.
Ik hou U op de hoogte mocht het anders zijn.
VR GR Maverick

Maverick
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2018 18:50
Locatie: Maasmechelen Belgie
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Maverick »

Chris schreef: 08 jan 2019 00:15
Maverick schreef: 07 jan 2019 23:14 Nog even hallo,
Omdat mijn verzameling pijpen toch al flink gegroeid was en her en der de pijpen en andere materialen rondslingerde in het weekend mijn eerste pijpenrek zelf gemaakt. Bewust gekozen voor oudere gebruikte materialen en na wat tekenen en proberen is het uiteindelijk dit rekje geworden.
Ik heb het aan de zijkant van een kleerkast gehangen zodat het niet teveel plaats innam. Ben blij met het resultaat (ikzelf ben zeker geen timmerman of handige henkie) en wat me nu ook tevreden stelt is je hebt een goed overzicht en alles is netjes opgeruimd.
Er kunnen in totaal 36 pijpen worden opgehangen en ook voor de tabak en andere zaakjes is er wat plaats.
Zo zie je dat een nieuwe hobby van amper een jaar heel snel groeit als je ervan kunt genieten, toch.

VR GR Maverick
Goed gedaan hoor! Spotje erop... wat ik me wel af vraag, liggen de pijpen er niet heel los op? En al een flinke verzameling voor iemand die pas 1 jaar bezig is :)
Neen Chris dat lijkt maar zo, ze rusten op de beneden haak maar zitten boven in een deels gesloten haakje. Ik kan er tegen kloppen en dan zijn er slechts enkele die een klein beetje bewegen, maar dat is nog een kwestie van fijn afstelling, pijptuning zullen we zeggen.
VR GR Maverick

Plaats reactie