FALCON

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: FALCON

Bericht door gewoon ik »

Geoff schreef: 29 dec 2018 19:27 Heb voor Kerstmis twee Falcon stelen en 6 koppen gekocht om compact mee op reis te kunnen gaan; zelfs met de rugzak.

Maar omdat beelden meer zeggen dan woorden:


Afbeelding

Afbeelding

En er is nog wat plaats over om wat meer tabak mee te nemen of i.d.
Mooie puzzel

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: FALCON

Bericht door cipke »

Wel dat is een aardig setje =D>
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: FALCON

Bericht door Afficionado »

Leuk gedaan. Ik rook mijn falcon bijna dagelijks. Prima no nonsence pijpjes.
Happy smoking

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: FALCON

Bericht door oldgreenfield »

dat mag je gerust een leuk reissetje noemen.
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
BennieBang
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: FALCON

Bericht door BennieBang »

Ik heb al jaaaren een Falcon met een enkele kop (model apple). Nu ik daarover wat nader nadenk besef ik dat ik 'm in 1984 al had. Af en toe rookte ik eruit, maar ook vele maanden achter elkaar niet. Nu ik me weer bijna voltijds tot de pijp heb bekeerd heb ik de Falcon opnieuw ontdekt en volgens mij rookt die beter dan ooit tevoren. De stoute schoenen dus aangetrokken en bij GQ Tobaccos wat koppen bijgekocht: 1x meerschuim, 1x een reguliere kleine bruyerekop en 1x een 'chimney'. Ook kocht ik een tweede roer, omdat ik er dan op elk van mijn twee adressen (in Vilnius en in Leidschendam) altijd eentje heb liggen. Vooralsnog ben ik enthousiast. Na een paar ietwat metalige rookbeurten uit het nieuwe roer proef ik geen verschil meer en de meerschuimen kop bevalt me prima. Van oudsher rook ik de Falcon zonder filters, kapotte pijpenragers of andere spullen in de humidome en dat gaat prima, zolang ik achteraf de zaak maar goed uitveeg. Bij de chimney wordt dat uitvegen echt dweilen, want daarmee rook ik zonder daarvoor mijn best te doen zomaar drie uurtjes weg en dat levert natuurlijk een behoorlijke sloot op.
De Falcon blijft natuurlijk een 'love-it-or-hate-it'-pijp, maar ik ben er heel tevreden mee.

Davevanhertals
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2019 12:57

Re: FALCON

Bericht door Davevanhertals »

Persoonlijk vind ik de falcon één van de betere pijpen. Ze roken goed, zijn betaalbaar en kunnen tegen een stootje. Ik slijt redelijk wat uren in mijn vrachtwagen en dat ben ik altijd tevreden dat ik mijn falcon bij heb in plaats van mijn duurdere pijpen. Falcon zal altijd in mijn vaste rotatie zitten. Grtz

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: FALCON

Bericht door Jekke »

Mijn eerste Falcon gekocht in een kleine tabakswinkel in Tenerife, mijn tweede overgenomen van een forumlid met enkele koppen erbij.....nadien bij haddock's nog een meerschuim kop bijgekocht....maar nadien een beetje in de vergeethoek geraakt door het overaanbod van mijn collectie. Een paar maanden geleden terug boven water gekomen en heb me er bij GQ een nieuwe bijgekocht, een zwarte met een donkere Dublin kop. Bij aankomst bleek dat de kop veel lichter was dan op de foto (nadeel van internet kopen), en retour zenden voor omruil zou een dure zaak worden....dus bij de Danish pipe shop een andere kop besteld die van kleur wel in de smaak valt. Jammer dat de prijzen daar zeer hoog liggen. In ieder geval nu genoeg koppen om geregeld te roken, hetgeen ook gebeurt deze dagen.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: FALCON

Bericht door robvoorburg »

Het waren de jaren zestig, met uitlopers naar de jaren
zeventig dat de systeempijp een zegetocht beleefde.
Hoeveel merken kwamen er niet op de markt.
Als enige wist de Falcon te overleven. Tot op de dag
van vandaag te verkrijgen.

Naar mijn idee voor pijpmakers een voordelige kop
te maken. Meer koppen halen uit een stronk bruyère
geen steel immers en dat scheelt veel hout.

Ik vind het een prima pijp, zowel de rechte als de kromme
variant en heb deze pijp destijds steeds met genoegen
gerookt.

Falcon heeft twee zaken naar mijn idee niet opgepakt.
Dat vervelende nylon mondstuk is tot op de dag van
vandaag niet vervangen door het zo veel aangenamer
acryl.
Ten tweede hebben zij een kans laten schieten niet in
te springen meerschuim koppen te leveren, waar vraag
naar was.
Dat deden derden wel.

Al met al een aanvaardbare, plezierige pijp.

Lancer
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2019 17:24

Re: FALCON

Bericht door Lancer »

Jekke schreef: 15 okt 2019 18:47 Mijn eerste Falcon gekocht in een kleine tabakswinkel in Tenerife, ...
Jekke, weet je nog waar die tabakswinkel was in Tenerife? Ik ben er eind december en ben wel benieuwd om het aanbod daar te bekijken. Ik vermoed dat de prijzen daar iets lager zijn dan hier?
Instagram: @1ancer0

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: FALCON

Bericht door Jekke »

Osor2: Av. de Suecia, 22, 38650 Cristianos (los), Santa Cruz de Tenerife, Spanje
Osor1: Av. Los Playeros, 28, 38650 Los Cristianos, Santa Cruz de Tenerife, Spanje
Deze liggen op wandelafstand van elkaar.
Er zijn nog verschillende tabakszaken in Tenerife, maar let op bij die Pakistanen, enz....: ik vermoed dat de kwaliteit van de tabak discutabel is.
De pijpen die ik in dat soort winkels zag liggen was ook niet goedkoop, enkele Big Ben's die duurder waren dan hier.
De prijzen voor de tabak zijn er lager, maar hou er rekening mee dat er een beperking is qua hoeveelheid tabak die je maar mag uitvoeren.....ik dacht 200 of 250 gram per persoon.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: FALCON

Bericht door Sidekickelvis »

Jekke schreef: 21 okt 2019 20:08
De prijzen voor de tabak zijn er lager, maar hou er rekening mee dat er een beperking is qua hoeveelheid tabak die je maar mag uitvoeren.....ik dacht 200 of 250 gram per persoon.
Binnen Schgengen een kilo.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

arnhem
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:09

Re: FALCON

Bericht door arnhem »

Ik heb nog geen falcon pijp maar ik vind het een mooie pijp om te zien. Ik denk dat mijn volgende aanschaf zeker zo’n pijp kan zijn.

Sinds kort rook ik ook pijp in het openbaar. Moest me daar wel een beetje overheen zetten. Ik ken geen andere pijprokers in mijn omgeving en je ziet het zelden in het openbaar. Mijn man vindt het wel prettig ruiken als ik een pijp rook

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: FALCON

Bericht door cipke »

Sidekickelvis schreef: 21 okt 2019 20:37
Jekke schreef: 21 okt 2019 20:08
De prijzen voor de tabak zijn er lager, maar hou er rekening mee dat er een beperking is qua hoeveelheid tabak die je maar mag uitvoeren.....ik dacht 200 of 250 gram per persoon.
Binnen Schgengen een kilo.
Met uitzondering van Tenerife, met een beperking van 250gr
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: FALCON

Bericht door Jekke »

U bent me voor Heer Cipke...;)

Lancer
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2019 17:24

Re: FALCON

Bericht door Lancer »

Dank voor de adressen en info over importeren, heren. Ik ga er zeker eens langs. :D
Instagram: @1ancer0

Lancer
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2019 17:24

Re: FALCON

Bericht door Lancer »

Jekke schreef: 21 okt 2019 20:08 Osor2: Av. de Suecia, 22, 38650 Cristianos (los), Santa Cruz de Tenerife, Spanje
Osor1: Av. Los Playeros, 28, 38650 Los Cristianos, Santa Cruz de Tenerife, Spanje
Deze liggen op wandelafstand van elkaar.
Bedankt voor deze tips! Ik ben er gisteren geweest en zeker Osor2 is een erg mooie tabakswinkel. De 2 heeft ook een grote inloop humidor met uitgebreid assortiment, vooral Cubaanse, sigaren. Ik heb een selectie Kanarische sigaren gekocht en de el sitio die ik gisteren probeerde is me goed bevallen.

Maar in eerste instantie ging ik natuurlijk voor de pijptabak. Ik vond er een vrij ruime selectie aan Mac Baren en submerken. Zelf viel ik voor de Capstan blauw, een tabak die ik in België niet kan vinden. En voor €5.70 per stuk moet je niet twijfelen. Ik kocht 5 blikjes :D

Daarnaast kocht ik ook een H&B corn cob (€5). Ik kende dit merk niet, maar ik vond dat ze de grootste concurrent waren en uiteindelijk ook overgenomen werden door Missouri Meerschaum.
Instagram: @1ancer0

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: FALCON

Bericht door Jekke »

Hou er wel rekening mee dat je maar een beperkte voorraad rookwaren mag meebrengen uit Tenerife hè.....niet hetzelfde als Spanje.
Als je er nog iets lekker zoekt om te eten kan ik je restaurant Tapati aanraden in Pal Mar...klein, gezellig en zeer lekker. Wel reserveren dacht ik. Eigenaars zijn Belgen.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: FALCON

Bericht door Bommel »

Twee Falcons zijn mij bekomen en morgen gaat Bommel aan de poets.
Weet iemand hoe ik de mondstukken weer richting zwart kan krijgen?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: FALCON

Bericht door Asmodeus »

Kijk eens in ‘opkalefateren’, het meest gangbaar is toch wel het aanbrengen van zwarte schoenpoets of zwart kleuren met een Edding 3000.


Nee joh, opschuren met fijn schuurpapier is het meest effectief. (Korrel 1200). Daarna polijsten en tot slot desgewenst carbaubawas aanbrengen.

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: FALCON

Bericht door MaartenS »

Bommel schreef: 17 apr 2021 21:01 Twee Falcons zijn mij bekomen en morgen gaat Bommel aan de poets.
Weet iemand hoe ik de mondstukken weer richting zwart kan krijgen?
Afbeelding
Vroeghar, had je gewoon zwartenpiettenzwart, maar die is helaas uit de handel ....
wegens overweldigend succes..

Mond stuk is uitgebleekt plastic door zonlicht en uv stralen , dus gewoon polijsten...
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

Re: FALCON

Bericht door jimmy75 »

gewoon ik schreef: 30 dec 2018 13:59
Geoff schreef: 29 dec 2018 19:27 Heb voor Kerstmis twee Falcon stelen en 6 koppen gekocht om compact mee op reis te kunnen gaan; zelfs met de rugzak.

Maar omdat beelden meer zeggen dan woorden:


Afbeelding
Wat een benijdenswaardige set , voor mij een droom om te mogen bezitten, heb deze week toch alvast de basis daarvoor gelegd door een faclcon Twisted black met Algiers kop aan te kopen bij Haddocks pipeshop . Ik popel om deze Falcon te stoppen alleen weet ik niet of de tabakken die ik heb daarvoor geschikt zijn
Ik heb Kentucky bird, Havezaethe edelman en Neptune mellow mix . Wie wil en kan mij adviseren over de tabak voor het inroken van de Falcon Twisted?
Afbeelding

En er is nog wat plaats over om wat meer tabak mee te nemen of i.d.
Mooie puzzel

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: FALCON

Bericht door Bommel »

Bommel schreef: 17 apr 2021 21:01 Twee Falcons zijn mij bekomen en morgen gaat Bommel aan de poets.
Weet iemand hoe ik de mondstukken weer richting zwart kan krijgen?
Afbeelding
De Falcon koppen zijn niet meer voorzien van de sluitringen en dat geeft een klein probleempje met het roken.
Dit mankementje was mij bekent bij aanschaf.
Echter weet iemand of er sluitringen van Falcon te koop zijn, kan nl nergens iets over vinden.
Of weet iemand een andere optie, los van een nieuwe kop kopen want dat staat al op de agenda.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: FALCON

Bericht door Lonny »

Bommel schreef: 10 aug 2021 21:52
Bommel schreef: 17 apr 2021 21:01 Twee Falcons zijn mij bekomen en morgen gaat Bommel aan de poets.
Weet iemand hoe ik de mondstukken weer richting zwart kan krijgen?
Afbeelding
De Falcon koppen zijn niet meer voorzien van de sluitringen en dat geeft een klein probleempje met het roken.
Dit mankementje was mij bekent bij aanschaf.
Echter weet iemand of er sluitringen van Falcon te koop zijn, kan nl nergens iets over vinden.
Of weet iemand een andere optie, los van een nieuwe kop kopen want dat staat al op de agenda.
https://www.danishpipeshop.com/d/Falcon ... i7314.html

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: FALCON

Bericht door Bommel »

Lonny schreef: 11 aug 2021 08:41
Bommel schreef: 10 aug 2021 21:52
Bommel schreef: 17 apr 2021 21:01 Twee Falcons zijn mij bekomen en morgen gaat Bommel aan de poets.
Weet iemand hoe ik de mondstukken weer richting zwart kan krijgen?
Afbeelding
De Falcon koppen zijn niet meer voorzien van de sluitringen en dat geeft een klein probleempje met het roken.
Dit mankementje was mij bekent bij aanschaf.
Echter weet iemand of er sluitringen van Falcon te koop zijn, kan nl nergens iets over vinden.
Of weet iemand een andere optie, los van een nieuwe kop kopen want dat staat al op de agenda.
https://www.danishpipeshop.com/d/Falcon ... i7314.html
Dank voor de tip.
En ik weet nu ook gelijk hoe de ringen genoemd worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: FALCON

Bericht door Lonny »

Bommel schreef: 11 aug 2021 22:19 Dank voor de tip.
En ik weet nu ook gelijk hoe de ringen genoemd worden.
Inderdaad, je verzint het niet.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: FALCON

Bericht door Geoff »

Even een update over mijn Falcon-setje:

Zoals je hierboven kan lezen, had ik 6 koppen aangeschaft. Bij oorspronkelijke aankomst in 2018 was er één kopje dat niet paste. Lees: de 'schroefdraad' pakte niet in de steel. Ik kon hem er zo in- en uithalen. Roken was bijgevolg ook niet mogelijk.
Rond 2020 was er nog een kop die plots dezelfde verschijnselen kreeg. Ik rook ze niet regelmatig, want het is -zoals geschreven- mijn reissetje. Dit bleef dus liggen en met 5 koppen kom ik op reis al wel een heel eind. Echter eind 2021, bij het nakijken van de pijpenkast, kwam dit euvel terug naar boven. Ik nam contact op met de verkoper met de vraag of er een 'quick fix' was voor het probleem. Verrast kreeg ik het antwoord dat ik de kop gewoon mocht opsturen en hij het wel verder zou regelen met Falcon. NA VIER JAAR!!! Als dat geen service is.

Het enige dat roet in het eten gooide was de Brexit. Op drie januari kreeg ik een brief in mijn bus van BPost met de melding dat mijn pakketje in België was. Of ik a.u.b. een invoice wou vragen aan de leverancier. Hierna moest ik nog het origineel aankoopbewijs, bewijs van opsturen van de vorige pijpkop, etc. (pfffff!!!) aanleveren. Ettelijke mails en vijf telefoontjes later (een maand later dus :roll: ) heb ik dan toch een vervanging van deze kop. Nogmaals: na 4 jaar! Wat een service!!!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: FALCON

Bericht door George Bertram »

Dat is inderdaad heel netjes Geoff! Chapeau voor Falcon.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: FALCON

Bericht door Geoff »

George Bertram schreef: 31 jan 2022 17:44 Dat is inderdaad heel netjes Geoff! Chapeau voor Falcon.
Ere wie ere toekomt: chapeau voor GQ Tobaccos! =D>
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: FALCON

Bericht door Deadl0ck »

Geoff schreef: 01 feb 2022 14:59
George Bertram schreef: 31 jan 2022 17:44 Dat is inderdaad heel netjes Geoff! Chapeau voor Falcon.
Ere wie ere toekomt: chapeau voor GQ Tobaccos! =D>
GQ tobacco's is een geweldig bedrijf, ik zou nergens anders iets voor mijn falcons kopen, zelf na brexit.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1633
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: FALCON

Bericht door GR69 »

Ergens in een doos.. zou nog een oud model (jaren 70) falcon moeten zitten van mijn vader. Geen idee welke van de 40... dus ik ben in de markt voor een falcon.
Overigens...mocht iemand een leuk neuswarmertje hebben...ik heb interesse.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Plaats reactie