Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door mama fumant une pipe »

gekocht vorige week op e-bay...vond het erg spannend,want ik heb weinig ervaring met e-bay.
een perenhouten pijpekop,met een wilgenhouten roer.
meteen begonnen met inroken,en de eerste indruk is een rustig brandende pijp,met genoeg luchttoevoer,om de "brand erin te houden" ben er blij mee!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Janno »

Dochterlief kwam vanmorgen thuis met deze pijp voor mij:

Afbeelding
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Janno schreef: 03 sep 2018 13:56 Dochterlief kwam vanmorgen thuis met deze pijp voor mij:

Afbeelding
Prachtige acorn!
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

Janno schreef: 03 sep 2018 13:56 Dochterlief kwam vanmorgen thuis met deze pijp voor mij:

Afbeelding
Vetgaaf!de beste die er is!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Eliminator »

Sweet :D
Afbeelding

mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door mama fumant une pipe »

Tobias Tobit schreef: 03 sep 2018 15:12
Janno schreef: 03 sep 2018 13:56 Dochterlief kwam vanmorgen thuis met deze pijp voor mij:

Afbeelding
Prachtige acorn!
haha zo ben ik ooit ook begonnen,het zat er dus al vroeg in :mrgreen:

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

Janno schreef: 03 sep 2018 13:56 Dochterlief kwam vanmorgen thuis met deze pijp voor mij:

Afbeelding
Super schattig!

Zelf vandaag nog een ladingetje van mijn Poolse leverancier ontvangen:D

Afbeelding

De linkse is een morta van het "tafelpootgenre", 9mm filter. Je kan die ook met de typische morta afwerking krijgen, maar ik heb dus liever dit. Voor die spotprijs was ik niet helemaal zeker of het echt morta kon zijn, ondanks mijn goede ervaringen met Mr. Brog. Gelijk gevuld met voortrekker en wat blijkt: rookt ontzettend goed, nul bite (nog nooit een pijp gehad waar je zo veel rook mee kan maken zonder je tong te branden), maar het lijkt een beetje alsof de voortrekker een zware topping van teer heeft meegekregen. Komt dus volledig overeen met alles wat ik over morta kon vinden. Middelste is een olijfhouten pijp, 9mm. De rechtse is de briar versie van een pijp die ik al in perenhout heb. Ik ben dus aan het experimenteren met houtsoorten en hun invloed op de smaak. Had ineens ook een extra stingertje, een goedkope aansteker en een flesje deniclean gekocht. De tamper is een cadeautje van hen en ook de filters krijg je er bij.

mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door mama fumant une pipe »

Zelf vandaag nog een ladingetje van mijn Poolse leverancier ontvangen:D

Afbeelding

mooi hoor,toevallig nog een website die je zou willen delen :lol:

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

mama fumant une pipe schreef: 06 sep 2018 11:30
mooi hoor,toevallig nog een website die je zou willen delen :lol:
Zeker!

https://brogshop.pl/

Geniale site, hilarisch ook dat pools en dan de engelse vertalingen:D. Ze hebben redelijk wat pijpen in elk denkbaar materiaal en veel echt rare dingen ook. Ook veel accesoires en pijpen van andere merken. De prijs is soms niet te geloven. De customer service is ook uitmuntend. Eén keer een pijp kapot gegaan (productiefout) en ze hebben gewoon een nieuwe gegeven. Vooral voor eens iets anders dan briar zeer interessant. Die olijfhouten pijp is zo mooi dat ik ze bijna niet durf roken:D.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@WJ : schoon spullekes man ! Veel plezier met je aanwinsten . Leuk te lezen dat je nog steeds Baai rookt ! =D>

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Willem-Jan schreef: 06 sep 2018 13:16 Die olijfhouten pijp is zo mooi dat ik ze bijna niet durf roken:D.
Dat is L.O.L! (ja met hoofdletters)
Willem-Jan, de man die door zijn vriendin verleidt werd te gaan roken en het pijproken langzaam zou gaan ontdekken?! :lol:
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

George Bertram schreef: 06 sep 2018 20:52
Willem-Jan schreef: 06 sep 2018 13:16 Die olijfhouten pijp is zo mooi dat ik ze bijna niet durf roken:D.
Dat is L.O.L! (ja met hoofdletters)
Willem-Jan, de man die door zijn vriendin verleidt werd te gaan roken en het pijproken langzaam zou gaan ontdekken?! :lol:
Waar heb je dat gelezen, van dat langzaam?:D Ik heb nog lang gewacht om deze drie te kopen, want ik wou die al lang haha. Veel te gefascineerd door al die soorten hout en hun effect op de smaak.

mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door mama fumant une pipe »

Ha willem-Jan,bedankt voor de tip.Ik snap nu waarom 3 in 1x :mrgreen:
Geeft nix hoor,word er zelf ook een beetje veel hebberig van.
Ik heb voor jullie nog een interessante site.

http://pipagyarshop.hu/szabo-bruyer-pip ... ruyer-pipa

Nix design,gewoon mooie werkpaardjes.

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

mama fumant une pipe schreef: 07 sep 2018 16:47 Ha willem-Jan,bedankt voor de tip.Ik snap nu waarom 3 in 1x :mrgreen:
Geeft nix hoor,word er zelf ook een beetje veel hebberig van.
Ik heb voor jullie nog een interessante site.

http://pipagyarshop.hu/szabo-bruyer-pip ... ruyer-pipa

Nix design,gewoon mooie werkpaardjes.
Dat merk verkopen ze ook op de site van mr. Brog! Heb nog op mijn tanden moeten bijten om ze niet te kopen hehe.

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door fransp »

Vandaag op een luikse dag gescoord. De eigenaar had deze in een prachtig vitrinekast liggen en vroeg €30. Waarop zijn vrouw spontaan in een hoestbui geraakte en hem erop wees dat de pijp het niet waard is en voor €10 met mij mee naar huis mocht. Tsja.....wie ben ik dan. De pijp is geheel van steen, geen meerschuim.
Afbeelding

Afbeelding
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door meindert »

rookt fijn!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door mama fumant une pipe »

Zo mijn laatste aankoop van dit jaar is binnen.
Gekocht bij Csilla Szabo,woensdag besteld en vanmorgen
per koerier ontvangen.
Via een foto is het toch altijd lastig,maar deze 2 vallen zeker niet tegen.
Mooi bruyere en zeer licht in gewicht.
Eerst efkes fotoke plaatsen en dan aan het inroken beginnen.


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Madmull »

Mijn favoriete bier was in de aanbieding bij de duitse super dus vandaag een ritje kleve met als afsluiting een bezoekje bij Edler Tabak.
Er was gelukkig nog een verpakking Peterson Special Reserve 2018. Fantastische tabak die heerlijk rookt. Meteen het blik meegenomen.
Ook 2 samples gevraagd die ik al een tijdje wou proberen: de winslow harlekin en de wo larson black diamond. Ben benieuwd hoe deze smaken.

Afbeelding
Groet mull

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

fransp schreef: 09 sep 2018 20:29 Vandaag op een luikse dag gescoord. De eigenaar had deze in een prachtig vitrinekast liggen en vroeg €30. Waarop zijn vrouw spontaan in een hoestbui geraakte en hem erop wees dat de pijp het niet waard is en voor €10 met mij mee naar huis mocht. Tsja.....wie ben ik dan. De pijp is geheel van steen, geen meerschuim.
Afbeelding

Afbeelding
Jij hebt jezelf een heuse Zenith dubbelwandige porseleinpijp aangeschaft, wat een prachtig exemplaar! Meestal zijn ze volledig wit, deze is mooi beschilderd. Ik ken ze niet in deze vorm, wees er zuinig op. Het zijn heerlijke rokers!
Even wat anders: zit er speling tussen metalen ring en roer? Bij de mijne namelijk wel, bij lijkt het er strak op te zitten.

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door fransp »

Rob schreef: 14 sep 2018 20:27
fransp schreef: 09 sep 2018 20:29 Vandaag op een luikse dag gescoord. De eigenaar had deze in een prachtig vitrinekast liggen en vroeg €30. Waarop zijn vrouw spontaan in een hoestbui geraakte en hem erop wees dat de pijp het niet waard is en voor €10 met mij mee naar huis mocht. Tsja.....wie ben ik dan. De pijp is geheel van steen, geen meerschuim.
Afbeelding

Afbeelding
Jij hebt jezelf een heuse Zenith dubbelwandige porseleinpijp aangeschaft, wat een prachtig exemplaar! Meestal zijn ze volledig wit, deze is mooi beschilderd. Ik ken ze niet in deze vorm, wees er zuinig op. Het zijn heerlijke rokers!
Even wat anders: zit er speling tussen metalen ring en roer? Bij de mijne namelijk wel, bij lijkt het er strak op te zitten.
Rob,
De ring zit strak en vertoont geen speling. Echter, het mondstuk met de kurk zit helaas wat los. Ik heb toch maar even de moeite genomen om de ring onder de loep te bekijken. Blijkt de volgende tekst in te staan: made in Holland. En iets wat lijkt op goede wagen. Maar dat hij koel rookt daar ben ik inmiddels achter. Super fijne maar kwetsbaar pijpje..
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Sidekickelvis »

Is dus een oudere Goedewagen porcelijnen pijp. Rob heeft er ooit 1 van mij gekocht, helemaal wit.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

De kurk is inderdaad het zwakke punt, die droogt uit en verkruimeld na verloop van tijd. Toch een prachtige pijp, ik zou 'm zeker proberen te roken als ik jou was! Hij verliest dan wel z'n maagdelijke witheid in de ketel, dat dan weer wel...

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

Volgens mij is Goedewaagen en Zenith identiek; moet ik even opzoeken.

tomatamot

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door tomatamot »

[quote=Rob post_id=375836 time=1536961315 user_id=38]
De kurk is inderdaad het zwakke punt, die droogt uit en verkruimeld na verloop van tijd. ..............
[/quote]

Een beetje witte houtlijm verdunnen met water en daar het kurk enkele malen mee insmeren ( kwasten ).
De kurk zuigt zich vol met de verdunde lijm en wordt kei hard.

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door fransp »

tomatamot schreef: 15 sep 2018 00:39
Rob schreef: 14 sep 2018 23:41 De kurk is inderdaad het zwakke punt, die droogt uit en verkruimeld na verloop van tijd. ..............
Een beetje witte houtlijm verdunnen met water en daar het kurk enkele malen mee insmeren ( kwasten ).
De kurk zuigt zich vol met de verdunde lijm en wordt kei hard.
Dat ga ik dan eens proberen. Dank voor de tip.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Janno schreef: 03 sep 2018 13:56 Dochterlief kwam vanmorgen thuis met deze pijp voor mij:

Afbeelding
Wat lief van haar om bij het creatief bezig te zijn te denken aan de hobby van haar vader.
Veelal maken kinderen poppetjes met de gevonden eikels.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

fransp schreef: 15 sep 2018 10:12
tomatamot schreef: 15 sep 2018 00:39
Rob schreef: 14 sep 2018 23:41 De kurk is inderdaad het zwakke punt, die droogt uit en verkruimeld na verloop van tijd. ..............
Een beetje witte houtlijm verdunnen met water en daar het kurk enkele malen mee insmeren ( kwasten ).
De kurk zuigt zich vol met de verdunde lijm en wordt kei hard.
Dat ga ik dan eens proberen. Dank voor de tip.
Ben je, gok ik zo, wel de klemmende, afsluitende en verende werking van het kurk kwijt, en de vochtige rook, of het uitwassen van de kop, kan de lijm weer plakkerig maken, waardoor je mondstuk vast komt te zitten. Ik gebruik vrij veel witte lijm bij knutsel projectjes, en die hebben ook dat probleem met vocht tot ze gelakt zijn. Blijft lijm op water basis, tenzij je hele dure watervaste houtlijm koopt. (Echter is dat in mijn ervaring weer niet lekker te verdunnen met water.)

Zelf zou ik kijken of je een rubbere vervanging kan vinden, of met een stukje kurk snijden / schuren, of kurk tape (verkrijgbaar bij o.a. de betere knutsel winkel) een nieuw ringetje zetten.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Gnomepje
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 sep 2018 07:45
Locatie: Valkenswaard

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Gnomepje »

Nieuwste aanwinst. Over een week of twee is deze Poker uit de Gentleman-lijn van Chacom binnen. Vers uit de fabriek, als ik Paul van Haddocks mag geloven.

Afbeelding

Afbeelding

Fotootjes van de interwebz.
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise."

Gebruikersavatar
Cousteau
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 jun 2014 20:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Cousteau »

Mooie aanwinsten weer dames en heren.

Vandaag op het postkantoor een pakje uit Washington, Missouri opgehaald. Helaas wat extra import kosten maar toch blij met m'n nieuwe rokertjes:

Afbeelding
"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to the earth. But man has only to sink beneath the surface, and he is free." JC

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

Zondagochtend keek ik sinds lange tijd weer eens op marktplaats en ik zag 2 aangeboden pijpen. 2 Dunhills, nieuw (volgens zeggen). De foto’s waren goed en ook de extra foto’s die ik vroeg waren goed. 1 pijp bleek hierop een GBD te zijn. Ook mooi dacht ik. De dame in kwestie heeft het pakketje verstuurd en het is inmiddels ontvangen. Het zijn weliswaar gebruikte pijpen en opgeknapt maar in prima staat. Na enig speurwerk blijkt de Dunhill uit 1968 te zijn (shell briar 4S) en de GBD uit de 70’s... die is moeilijker te dateren.
Binnenkort eens inroken en zien of ze bevallen...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie