Sidekickelvis schreef:Die maat van jou kan maar beter lid worden. Veel simpeler.
Exact mijn insteek in deze, heb ik hem ook zo verteld.
Sidekickelvis schreef:
Aan de andere kant is het natuurlijk gewoon aan de leden wat ze met hun blikken doen. Ik zou dat alleen wel pas na de distributie doen. Als ik een blik Flatlander wil ruilen tegen wat anders is dat mijn goed recht. Zo ben ik aan meerdere blikken Brullende Leeuw gekomen. Na de distributie en als iedereen het eerste blik leeg heeft zal er vast onderling wat geruild danwel verkocht worden.
Mee eens. Als de blikken eenmaal aangekocht en geleverd zijn is mijn hele punt niet meer van toepassing. Dank voor deze realisatie, daardoor kan ik mijn standpunt beter nuanceren. Nu alle 300 blikken opgedeeld zijn, nog niet betaald zijn, en er door schaarste forumleden teleurgesteld zijn; om dan tabak uit de pijp van forumleden proberen te halen om deze aan niet forum leden te geven vind ik PERSOONLIJK dus wrang. Dat is wat mij prikkelde in deze.
Er stonden mensen op de wachtlijst die niet de aanvulling kregen waarop ze hoopten, teneinde mensen zonder bestelling ook een kans te geven tabak te bemachtigen. Meer dan sociaal en reëel, geheel in het spirit van het forum. Geef ik graag mijn vierde blikje voor op, en als er meer nieuwe bestellingen waren dan blikjes beschikbaar had ik zelfs een extra blikje afgestaan. Maar dat systeem word nu teniet gedaan omdat mensen, nog voordat we daadwerkelijk eigenaar zijn van de blikjes, al proberen te handelen. Mijn complimenten dan ook aan Arno dat hij gewoon netjes de lijst volgt zoals deze was.
Uiteindelijk, zoals SKE al zegt, het is maar tabak, als dit is waar we ons écht druk over moeten maken, dan hebben we een heerlijk rustig leven. Maar om een discussie uit de weg te gaan? Nee, zolang het een vriendelijke wisseling van beargumenteren en standpunten is, is een discussie voor mij een prachtig iets.
Door discussie worden we blootgesteld aan andermans ideeën en ideologen, waardoor we die van onszelf onder de loep nemen en wellicht aanpassen. (Mits men open staat voor andere ideeën.) Het helpt ons groeien als mens, helpt ons om inlevingsgevoel te krijgen in een ander, zelfs als we het niet eens zijn met diens beleving. En dan discussieer ik persoonlijk liever met mensen die ik graag zie, zoals de leden hier, over bijvoorbeeld tabak, of over de mogelijkheid dat we een petrischaal experiment zijn voor wezens uit de 4de dimensie (om maar eens iets raars te kiezen waar ik soms over nadenk), dan dat ik me druk moet maken over dat er misschien een volledig onervaren kwezelaar met een dode zee egel op zijn hoofd president word van een van de grootste nucleaire machten op aarde.
Het is niet zo dat ik ruzie zoek of onenigheid probeer te zaaien, ik wil juist dichter bij mekaar komen, graag de beweegredenen van mensen weten, ik leer meer over de mensen met wie ik praat, over de wereld om me heen, en ook over mezelf, door te analyseren waarom iets me prikkelt, en dat te beargumenteren, en de mening van een ander in me op te nemen en te overwegen.
Mocht iemand daar aanstoot aan hebben genomen, mijn excuus. Kwaad bloed zaaien is zelden mijn bedoeling.