Snuif tabak

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Snuif tabak

Bericht door Robbie-san »

Ik neem aan dat hier de naam van de snuiftabak Celtic Talisman gemaakt door Samuel Gawith........ gevraagd wordt.

Ik kan mij natuurlijk vergissen........ :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

(T) :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Die is heel erg lekker inderdaad !
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Vind ik ook, niet zo pepermuntig als de meeste snuiftabakken....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck »

Van Marielle een doosje apricot mee gekregen uit WW, onder het mom, dan heb ik het liggen en kan ik het toch eens een keer op mijn gemak proberen.

Dat was al wat sneller dan verwacht. Vanavond dus, en het beviel prima! Nog even afwachten hoe de holtes gaan reageren, maar volgens mij moet ik wat meer smaakjes gaan zoeken.

Wel een vraagje, doen jullie dit snuiven op een stevige manier, dus lekker hard zodat het ver in de holtes komt, of gewoon zachtjes, voor het begin van de neusholte? Ik heb namelijk beide dingen voorbij zien komen online, en mij lijkt de tweede versie logischer. Je ademt pijp rook ook niet in normaliter, dus waarom snuif wel tot achter in de keel snuiven?
Groet, Mark

Online
Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Hard snuiven geeft (imho) niet het gewenste resultaat. Snuiftabak in je keel is niet lekker. Rustig aan dus.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Janno »

Zo zachtjes mogelijk snuiven. De tabak moet voor in de neus blijven. Tabak in de keel is vaak geen ramp. Bij veel snuiftabakken is het zelfs lekker. Dat gebeurt ook als je een zogenaamde 'backdrip' hebt. Veel erger is als de tabak op de sinussen komt en dat gebeurt als je te hard snuift. Dat brandt als de hel en duurt even voor het weer over is. Het beste is heel rustig snuiven alsof je aan een bloemetje ruikt. Dan komt het aroma ten volle tot zijn recht.
En vergeet niet na een tijdje je hoofd buiten de deur te steken. De frisse buitenlucht versterkt het aroma nog meer. Een feestje.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Deadl0ck schreef:Van Marielle een doosje apricot mee gekregen uit WW, onder het mom, dan heb ik het liggen en kan ik het toch eens een keer op mijn gemak proberen.

Dat was al wat sneller dan verwacht. Vanavond dus, en het beviel prima! Nog even afwachten hoe de holtes gaan reageren, maar volgens mij moet ik wat meer smaakjes gaan zoeken.

Wel een vraagje, doen jullie dit snuiven op een stevige manier, dus lekker hard zodat het ver in de holtes komt, of gewoon zachtjes, voor het begin van de neusholte? Ik heb namelijk beide dingen voorbij zien komen online, en mij lijkt de tweede versie logischer. Je ademt pijp rook ook niet in normaliter, dus waarom snuif wel tot achter in de keel snuiven?
Fijn dat het kan en dat je het lekker vind !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

De eerste keer dat ik een snuiftabak probeerde 'greep' het me niet,... na de Celtic Talisman ben ik over.
Eerst nog even wat info gewonnen, ik ken mijn verslavingszwakte, risico's (groter dan een pijpje bijvoorbeeld ?? We gaan niet over één nacht ijs), kans op DE ziekte (groter dan een pijpje bijvoorbeeld ??).
Het lijkt allemaal mee te vallen,.... zoals elk tabaksgebruik zijn er risico's, maar (zo blijkt vandaag maar weer) die zijn er ook als je met de metro naar je werk reist.

Dus Eli is aan zijn volgende tabaksreis begonnen, mijn favoriet is (denk ik) al bekend, maar voor ik gelijk de grens over steek voor een bestelling SG-CT, eerst maar eens de plaatselijke tabaksboer (Van Dalen) bezocht.

'Als ik juist geinformeerd ben hebben jullie snuiftabak', 'hoe, wat en waar'.

Het bleken er vijf te zijn, 'kost dat', geen drol zo blijkt,..... dus 'doe er van allen twee' (vriend Hagar heeft zijn reis ook ingezet).

Dus nu in bezit van :

Gawith Apricot Snuff
Poschl's Gletscher Prise
Ozona Presidents Snuff
Lowen Prise Aromatische Frischer Snuff
Ozona Snuff English Menthol

Afbeelding

Gelijk mijn eerste vraag, hoe vaak (dagelijks/wekelijks) maken jullie gebruik van snuiftabak ?
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Vaak maaaaanden niet en nu weer wel ff. Van the Count een blik S.G. Mastiff gekregen waar ik jaaaaren mee vooruit kan. (25gram). De Celtic Talisman wil ik ook hebben, beviel me uiterst goed....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Snuif tabak

Bericht door Robbie-san »

Persoonlijk gebruik ik per dag 5à 6 x snuiftabak. Vooral op het werk. Ideale vervanger voor de pijp, want dat mag niet meer!!!


Geniet
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Snuif tabak

Bericht door Tobias Tobit »

Bij een lichte verkoudheid helpt de menthol snuif je om wat meer lucht te krijgen. De zoetere smaakjes gebruik ik regelmatig als ik niet kan roken zoals op mijn werk of vlak voor het slapen gaan. Gebruik het net niet elke dag maar als ik het gebruik wel meerdere malen per dag. Zeg 15-20 snufjes per week.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

Mooi, dan ben ik niet uitzinnig bezig geweest door ze inmiddels alle vijf, steeds met tussenpozen van ruim een half uur, eenmaal te proberen :mrgreen:

So far, heel veel menthol, menthol en nog eens menthol, ik denk DE reden dat ik niet direct gegrepen werd, wellicht moet de nuance nog komen.

Ik ga deze zo af en toe eens gebruiken, maar denk niet dat het lang op zich laat wachten toch de Talisman maar eens te bestellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Snuif tabak

Bericht door Wowbagger »

Eliminator schreef:Mooi, dan ben ik niet uitzinnig bezig geweest door ze inmiddels alle vijf, steeds met tussenpozen van ruim een half uur, eenmaal te proberen :mrgreen:

So far, heel veel menthol, menthol en nog eens menthol, ik denk DE reden dat ik niet direct gegrepen werd, wellicht moet de nuance nog komen.

Ik ga deze zo af en toe eens gebruiken, maar denk niet dat het lang op zich laat wachten toch de Talisman maar eens te bestellen.
Vergeet vooral ook niet eens langs de Kralingse snuifmolens te gaan Eli. Jaap Bes maakt ook echt lekkere snuif.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

I know, achteraf een beetje spijt niet de midi-meet bij te wonen destijds.
Maar 'de molens' zijn gelegen aan het eind van de straat waar ik woon,.... okay, een lange straat die gedurende de reis enkele keren van naam veranderd, dus echt 'naast de deur' is het niet, maar ik kom er zeker wel eens.
De volgende keer ipv 'langs te lopen' ook maar eens te stoppen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Snuif tabak

Bericht door Janno »

Die Poschls hebben inderdaad allemaal menthol maar die geur verdwijnt vrij snel en dan komt de rest die ik bij elk van hen echt lekker vindt. En allemaal zijn ze net iets anders.
De basistabak die ze hebben is heerlijk zoet, chocoladeachtig en daar bovenop komt dan het geurtje dat ze allemaal anders maakt.
Mijn advies: snuif zo zacht mogelijk en zorg daarmee dat de snuif voor in de neus blijft. Dan komen de geuren het beste tot zijn recht. En met een snuif als de apricot, steek na vijf minuten je hoofd eens buten de deur of gooi je autoraampje even open.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Ook ik heb de smaak te pakken van de snuiftabak :D

Ook maar een bestelling gedaan bij de molen:

Prins Regent
St. Omer nr. 1
Bon Bon
Mississippi tabak

en bij Mr.snuff.com :oops:

S.G. Celtic Talisman
S.G. Christmas Pinch
Toque Rose

ben heel benieuwd !!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

Is de bestelling al gedaan ?
Zo te lezen wel,... mocht ik nog op tijd zijn mag je voor mij twee blikjes Talisman mee bestellen, anders bestel ik binnenkort zelf wel hoor, maar wie weet ben ik nog op tijd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Eliminator schreef:Is de bestelling al gedaan ?
Zo te lezen wel,... mocht ik nog op tijd zijn mag je voor mij twee blikjes Talisman mee bestellen, anders bestel ik binnenkort zelf wel hoor, maar wie weet ben ik nog op tijd.

Sorry Eli,

Ik heb nog even gekeken maar de bestelling is gisteren ook al verzonden.
Helemaal niet aan gedacht om even te laten weten dat ik iets ging bestellen. :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

Foei [-X

:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Snuif tabak

Bericht door Robbie-san »

I created a monster :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Robbie-san schreef:I created a monster :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nou nou nou zo kan ie wel weer heren :wink: .
Lesje geleerd ! volgende keer zal ik een seintje geven alhoewel ik voorlopig wel voorzien ben schat ik :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Arno »

Voor degenen die nog wat van snuif af willen weten: https://dutchpipesmoker.wordpress.com/2 ... hat-snuff/
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Arno schreef:Voor degenen die nog wat van snuif af willen weten: https://dutchpipesmoker.wordpress.com/2 ... hat-snuff/
Super link !
hartelijk dank !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Janno »

Merci Arno, die had ik al eens gelezen. Mooi werk.

Ik kan deze site van harte aanbevelen: http://modernsnuff.com/index.html

Ik geloof dat ik hem al eens eerder heb geplaatst, maar ik kon het niet meer vinden.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Online
Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Eliminator schreef:Is de bestelling al gedaan ?
Zo te lezen wel,... mocht ik nog op tijd zijn mag je voor mij twee blikjes Talisman mee bestellen, anders bestel ik binnenkort zelf wel hoor, maar wie weet ben ik nog op tijd.
4 blikkies!


Ik kijk wel ff bij een snuffstore waar ik al eerder bestelde Eli....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Even een vraagje. Hoeveel snuif gebruikt een echte tabaksnuiver eigenlijk want het lijkt alsof je een eeuwigheid kan doen met 10 gram.
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Sidekickelvis »

Je doet er inderdaad erg lang mee. Beetje afhankelijk van hoeveel je snuift. Maar 10 gram gaat lang mee, 25gram nog langer. Net wat besteld in Duitsland. Net iets goedkoper dan via Mr Snuff.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Sidekickelvis schreef:Je doet er inderdaad erg lang mee. Beetje afhankelijk van hoeveel je snuift. Maar 10 gram gaat lang mee, 25gram nog langer. Net wat besteld in Duitsland. Net iets goedkoper dan via Mr Snuff.
En minder risico, waar heb je het besteld ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Snuif tabak

Bericht door Eliminator »

Sidekickelvis schreef: 4 blikkies!

Ik kijk wel ff bij een snuffstore waar ik al eerder bestelde Eli....
(T) (T)
Afbeelding

Plaats reactie