Godfrey
Zonder iets af te doen aan de kwaliteit van SG, maar heb je wel eens blends van HU tobacco gerookt, of bijv. Rich Dark Flake van Germains? Of Motzek Curly Strang?Butz schreef: Voor mij het beste merk te verkrijgen op de Europese markt.
Hallo Ribbon,Ribbon schreef:
Zonder iets af te doen aan de kwaliteit van SG, maar heb je wel eens blends van HU tobacco gerookt, of bijv. Rich Dark Flake van Germains? Of Motzek Curly Strang?
Uiteraard heeft het veel met smaak te maken, maar m.i. zijn er onder de oppervlakte best wel wat Europese blends te vinden die het niveau van SG halen, of daar bovenuit komen.
Maar altijd leuk om die oude persen etc. te zien. De hele fotoreportage is trouwens hier te zien: http://rinconpipa.foroactivo.com/t3239- ... no-piquero
Zelfs de betere tabakszaak heeft niet het aanbod wat men via het wereldwijde web kan vergarenButz schreef: Van al de tabakken die u opsomt, heb ik er geen enkele gerookt maar ik heb van die merken ook nooit een blik of pouch tegen gekomen in de betere tabakszaak.
Vind ik persoonlijk ook Jan. Het uitermate clean werken, of de verplichting daartoe vanuit lokale overheden en Europa, vind ik nefast voor het karakter en charisma van zulke ondernemingen. Al die argumenten voor 'gezondheidsrisico's' en 'risico op ziekten' vind ik persoonlijk fors overdreven.janneman schreef:Prachtig om te zien! In mijn ogen geen zwijnenstal, maar een echte werkplaats, in tegenstelling tot de 'industriële' werkplekken waar zaken vaak tot vlekkeloze perfectie zijn doorontwikkeld. Bij dat laatste wil nog wel eens wat karakter verloren gaan... Laten we hopen dat dit ook na samengaan nog een tijdje niet te geperfectioneerd wordt...
Ook ik deel volledig deze visie Janneman, het gaat hier om karakter in allerlei opzichten...janneman schreef:Prachtig om te zien! In mijn ogen geen zwijnenstal, maar een echte werkplaats, in tegenstelling tot de 'industriële' werkplekken waar zaken vaak tot vlekkeloze perfectie zijn doorontwikkeld. Bij dat laatste wil nog wel eens wat karakter verloren gaan... Laten we hopen dat dit ook na samengaan nog een tijdje niet te geperfectioneerd wordt...
Inderdaad.smoorder schreef:Nog heerlijk primitief vakmanschap !
zò in de lijn van de Semois-mannen die met niet veel meer dan een snijmachine, een lijmborstel en een blauwe stylo hun bedrijf gaande houden !
Dat lijkt me een aardig correcte inschatting van een expert met een scherp ontwikkelde perceptie Huub!
Ze maken ook snuiftabak en wat ik daarvan gezien heb is dat er nogal veel stof bij vrijkomt.
Willem Schimmel heeft mij dit in een mail bevestigd. Zij gaan deze tabak ken dan ook in hun assortiment opnemen. Ik heb wel gevraagd welke ze op voorraad gaan nemen, maar dat heb ik nog geen antwoord op.robvoorburg schreef:Begrijp ik het goed SG vanaf februari/maart aanstaande
weer verkrijgbaar zou zijn in Nl.?
Inderdaad huub.Huub schreef:Hallo,
Ik hoop van ganser harte dat de Cabbie's Mixture ook hier geïmporteerd wordt en dus verkrijgbaar is.
Het is een fantastische smakende Curly Tabak, waarvoor ik heel graag verwijs naar de mooie bespreking van Philip IV verwijs, die hier enige weken geleden geplaatst werd.
Tijdens het herlezen van dit topic werd ikjanneman schreef:Prachtig om te zien! In mijn ogen geen zwijnenstal, maar een echte werkplaats, in tegenstelling tot de 'industriële' werkplekken waar zaken vaak tot vlekkeloze perfectie zijn doorontwikkeld. Bij dat laatste wil nog wel eens wat karakter verloren gaan... Laten we hopen dat dit ook na samengaan nog een tijdje niet te geperfectioneerd wordt...