Hallo Robbie,
Gefeliciteerd met de aankoop van de Chacom Etoilef1.
Ik hoop dat ze je veel rookplezier gaat brengen.
De Etoile is een bekende serie van Chacom. Of die serie nog gemaakt wordt weet ik niet.
Als je op Google Chacom Etoile in klikt zonder dat f1 vind je toch heel wat sites.
Wat uniek is aan jouw pijp is dat de naam van de vroegere zaak in de steel is gestanst. Dat zie je niet veel meer en vroeger eigenlijk alleen bij heel goede zaken. Die Franzen moet wel een echte ouderwetse tabakswinkel zijn geweest.
Tabakswinkeliers hier in Nederland vonden het vroeger een hele eer als ze dat bij de fabrikant voor elkaar kregen.
Fijne avond verder,
Huub
................................................................................................................................................................................................................................._____________________________________________________________________________________________________________________________
Dank je Huub voor het compliment, ik ben de Chacom rustig aan het inroken wil hem een beetje netjes houden....maar hij doet het goed en rookt lekker.
Heb inderdaad op google gezocht naar deze pijp en er komt wel iets maar niet veel...heb ook het nummer 851 erbij gezet om te zoeken maar ook daarmee komt er weinig.
Ik denk ook dat deze serie waarschijnlijk niet meer gemaakt wordt zoals jij al zei, maar dat geeft niet ik heb hem in ieder geval
En ben blij met mijn nieuwe aanwinst, ondanks dat hij niet de schoonheidsprijs verdient is hij meer dan welkom in mijn nu nog kleine en prille collectie
Wat hem inderdaad uniek maakt is de naam van de tabakszaak die er in gestanst staat, deze had ik in eerste instantie niet eens in de gaten in de winkel omdat het in het zijkamertje waar ik mocht kijken bij de andere pijpen redelijk duister was..
Bij thuiskomst toen ik de pijp schoon ging maken en in het daglicht ging bewonderen toen pas zag ik de naam van de tabakszaak er in gestanst staan, wat mij weer een nog blijer gevoel gaf dat deze pijp redelijke uniek moest zijn in mijn ogen.
Vandaar dat ik hem netjes wil houden je weet nooit of er iemand intresse heeft in deze pijp vanwege de naam, ik zelf denk het niet maar dat zit in mijn hoofd mede ook omdat de zaak de plaatselijke pijprokers gilde sponserde, dit heb ik mij laten vertellen en dus denk ik dat deze pijp met naam een soort van emotionele waarde kan hebben, misschien zit ik slap uit mijn nek te .... maar dat gevoel heb ik.
En inderdaad deze zaak is redelijk ouderwets, de eigenaar is een paar maanden geleden met pensioen gegaan en nu zit er een nieuwe eigenaar in die de winkel in de huidige situatie heeft overgenomen....dus het redelijke ouderwetse is er nog steeds aanwezig...weet niet of dat zo blijft of dat het in de toekomst gaat veranderen, we gaan het zien en meemaken
Nogmaals bedankt voor het compliment en ook een fijne avond verder Huub.
Groet Rob
De pijp is mijn beste vriend.
Grtzzzz Robbie.