Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
robbie

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robbie »

weer mooie exemplaren gepost zie ik..... =D> =D> =D> =D>
De pijp is mijn beste vriend.
Grtzzzz Robbie.

MfOx

Bericht door MfOx »

Wow, zeer fraaie Morta-pijp. Veel plezier ervan.

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Zeer fraai
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

robbie

Bericht door robbie »

Heb de pijp de 2e Oktober al gekocht had het ook al geplaatst bij topic mijn collectie, als nog ook hier geplaatst mijn nieuwe aanwinst.....hij is niet zo fraai maar hij rookt lekker...nu op zoek naar nog meer pijpen :roll:

Nou PKZ heeft toegeslagen in mijn huis, wilde er even uit op deze mooie roostervrije dag...
Dus samen met vrouwtje op de fiets richting het stadje hier, samen hier kijken samen daar kijken....vrouwtje even naar haar winkeltje en ik ....ja en ik toch even naar de plaatselijke tabakswinkel getogen.
wilde toch nog even kijken naar de aanwezige pijpen aldaar....in de etalage stonden enige richting mij te kijken als ware het jonge puppies in de dieren winkel die je zo aankijken en zeggen " neem mij neem mij " pleaseeeeeeee.
Ik naar binnen en in de winkel verder kijken, nu zijn er nieuwe eigenaren in gekomen sinds een paar maanden, dus de voorraad en hele inventaris is nog van de oude eigenaar die met pensioen gegaan is.......Dus ook de pijpen die daar zijn :D :D :D :D :D :D

Ik mocht even mee naar de zijkamer waar een paar schapjes waren met pijpen, in mijn ogen waren het nog steeds de zelfde pijpen van jaren geleden dat vond ik toch wel erg jammer....in die zin dat er dus weinig pijprokers in mijn stadje wonen lijkt mij die daar hun pijp kwamen kopen....maar goed ik zocht tussen de pijpen samen met de verkoper, ik had aangegeven dat ik een pijpje wilde met filter....de meeste pijpen waren Chacom's een paar Peterson's en een paar onbekende merken
Hij zocht en er kwamen twee pijpjes voor filter op tafel...na mijn keuze gemaakt te hebben en deze Chacom Etoile f1 dit staat op de zijkant en onderop nummer 851 aangeschaft....en ook nog na wat tabak gekocht te hebben natuurlijk " wilde een keer een flake proberen nog nooit gehad dus hup een blikje aangeschaft " vertrokken mijn wederhelft en ik weer op onze stalen ros om huiswaarts te keren...

Thuis aangekomen gelijk heerlijk kopje gezet en mijn nieuwe aanwinst even bewonderd, doekje erover even het mondstuk schoongemaakt plus een pijperagger erdoor...hij was nogal vuil door het liggen in de winkel , in het zijkamertje was het redelijk donker dus kon de pijpen niet al te goed bekijken hoe de toestand was van de pijpen....jammer dat het mondstuk toch enigszins dof is met lichte plekken...net of er plakband op heeft gezeten wat je eraf gehaald hebt maar de plak is achtergebleven zo kan je het beschrijven.
Ik heb het zo goed en kwaad schoongemaakt maar de plekken blijven....dus maar een keer kijken of ik het doffe wegkrijg op het mondstuk.....ben natuurlijk nog maar een groentje een beginneling niet qua pijproken maar wel qua schoonmaken ....doe de pijp meestal met een zachte doek opwrijven....tot dat ik het forum ontdekte met alles erop en er aan....ook nog even op het internet gezocht of er iets bekend is over deze pijp maar niets kunnen vinden een twee drie.....of ik moet verkeerd zoeken en kijken :mrgreen: :mrgreen:
Maar goed dat is bijzaak, eerst de pijp even inroken en een leuke bijkomstigheid vond ik dat de naam van de winkel en de plaats op de pijp ook in de pijp geschreven staat....dat maakt het wel een uniek pijpje voor mij...hij is niet super mooi...maar ik ben er blij mee en ook nog leuk geprijst....nu de rest nog qua PKZ...
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grtzzzz Robbie.

rivulus

Bericht door rivulus »

Dat is helemaal geen verkeerd pijpje. Chacom maakt goed spul. Er zijn trouwens plenty mensen op dit forum met spullen om dat roer weer mooi te krijgen. Misschien zit er eentje bij je in de buurt?
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

cipke

Bericht door cipke »

Hier komt weer net rookgerei voorbij, knappe morta Arclaud en heuu Robbyde Chacom ziet er toch ook fraai uit. Voor de lijmsporen, komt er zeker een oplossingen uit de bus. :D
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno »

@Arclaud, gefeliciteerd mer deze mooie morta. Ik ben benieuwd of hij net zo lekker rookt als ie eruitziet.

@Robbie, dat lijkt me een fijn pijpje. Ik mag graag Chacoms roken. De Aged Burley Flake rook ik trouwens ook graag.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Mooi ingekocht .

Godfrey

robbie

Bericht door robbie »

Dank jullie voor het compliment, jaaaa hij rookt lekker :D ik ben nog rustig aan het inroken, de flake die ik voor het eerst rook blijft goed branden en gaat bijna niet uit in deze pijp, dus dat is een leuke bijkomstigheid :mrgreen:
ik rook de tabak dan ook op tot het laatste......ik heb ook de topic gelezen opkalfateren ivm het mondstuk ...dat ga ik van de week proberen toe te passen en anders vraag ik het op het forum mocht het niet lukken toch... :mrgreen: :mrgreen:
Grtzzzz Robbie.

Bommel

Bericht door Bommel »

Wordt de dertiende maand al gesoupeerd?
Wat een fraaiheid strelen mijn ogen.
Afbeelding

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Net geleverd: "camel" kleur imitatieleder, zwarte voering en "terra" kleur suede stof:

Afbeelding Afbeelding

Vanavond eens kijken of ik mijn pipesocks waarin ik mijn pijpen aflever naar een nieuw niveau kan tillen 8)
Misschien wordt het idee dat ik heb helemaal niets, maar voor de prijs van een teststukje stof wil ik het nog wel eens proberen !
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

robbie

Bericht door robbie »

Helaas Bommel wij hebben op het werk geen 13e maand...zoooooo jammer he :D :D :D :D :D
Dus dan maar even verder sparen, heb inderdaad een hoop mooie exemplaren voorbij zien komen bij de leden die ik ook wel zou willen hebben.....niet voor de heb hoorrrrrr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Of toch wel :D :D :D :D :D
Grtzzzz Robbie.

robbie

Bericht door robbie »

Mooi hoor Massis, vooral de lichte kleur lijkt mij dat de pijpen daarin heel mooi uitkomen....suc6 met het uitproberen =D> =D> =D>
Grtzzzz Robbie.

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Robbie,

Gefeliciteerd met de aankoop van de Chacom Etoilef1.
Ik hoop dat ze je veel rookplezier gaat brengen.

De Etoile is een bekende serie van Chacom. Of die serie nog gemaakt wordt weet ik niet.
Als je op Google Chacom Etoile in klikt zonder dat f1 vind je toch heel wat sites.

Wat uniek is aan jouw pijp is dat de naam van de vroegere zaak in de steel is gestanst. Dat zie je niet veel meer en vroeger eigenlijk alleen bij heel goede zaken. Die Franzen moet wel een echte ouderwetse tabakswinkel zijn geweest.
Tabakswinkeliers hier in Nederland vonden het vroeger een hele eer als ze dat bij de fabrikant voor elkaar kregen.

Fijne avond verder,

Huub

robbie

Bericht door robbie »

Hallo Robbie,

Gefeliciteerd met de aankoop van de Chacom Etoilef1.
Ik hoop dat ze je veel rookplezier gaat brengen.

De Etoile is een bekende serie van Chacom. Of die serie nog gemaakt wordt weet ik niet.
Als je op Google Chacom Etoile in klikt zonder dat f1 vind je toch heel wat sites.

Wat uniek is aan jouw pijp is dat de naam van de vroegere zaak in de steel is gestanst. Dat zie je niet veel meer en vroeger eigenlijk alleen bij heel goede zaken. Die Franzen moet wel een echte ouderwetse tabakswinkel zijn geweest.
Tabakswinkeliers hier in Nederland vonden het vroeger een hele eer als ze dat bij de fabrikant voor elkaar kregen.

Fijne avond verder,

Huub
................................................................................................................................................................................................................................._____________________________________________________________________________________________________________________________

Dank je Huub voor het compliment, ik ben de Chacom rustig aan het inroken wil hem een beetje netjes houden....maar hij doet het goed en rookt lekker.
Heb inderdaad op google gezocht naar deze pijp en er komt wel iets maar niet veel...heb ook het nummer 851 erbij gezet om te zoeken maar ook daarmee komt er weinig.
Ik denk ook dat deze serie waarschijnlijk niet meer gemaakt wordt zoals jij al zei, maar dat geeft niet ik heb hem in ieder geval :D
En ben blij met mijn nieuwe aanwinst, ondanks dat hij niet de schoonheidsprijs verdient is hij meer dan welkom in mijn nu nog kleine en prille collectie :mrgreen: :mrgreen:
Wat hem inderdaad uniek maakt is de naam van de tabakszaak die er in gestanst staat, deze had ik in eerste instantie niet eens in de gaten in de winkel omdat het in het zijkamertje waar ik mocht kijken bij de andere pijpen redelijk duister was..
Bij thuiskomst toen ik de pijp schoon ging maken en in het daglicht ging bewonderen toen pas zag ik de naam van de tabakszaak er in gestanst staan, wat mij weer een nog blijer gevoel gaf dat deze pijp redelijke uniek moest zijn in mijn ogen.
Vandaar dat ik hem netjes wil houden je weet nooit of er iemand intresse heeft in deze pijp vanwege de naam, ik zelf denk het niet maar dat zit in mijn hoofd mede ook omdat de zaak de plaatselijke pijprokers gilde sponserde, dit heb ik mij laten vertellen en dus denk ik dat deze pijp met naam een soort van emotionele waarde kan hebben, misschien zit ik slap uit mijn nek te .... maar dat gevoel heb ik.

En inderdaad deze zaak is redelijk ouderwets, de eigenaar is een paar maanden geleden met pensioen gegaan en nu zit er een nieuwe eigenaar in die de winkel in de huidige situatie heeft overgenomen....dus het redelijke ouderwetse is er nog steeds aanwezig...weet niet of dat zo blijft of dat het in de toekomst gaat veranderen, we gaan het zien en meemaken :D
Nogmaals bedankt voor het compliment en ook een fijne avond verder Huub.

Groet Rob
Grtzzzz Robbie.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Hoi robbie,

Redelijk uniek zeker, omdat er niet meer veel pijpen zullen zijn met de naam van de winkel erin. Dus wees er zuinig op.

Het laten bestempelen van een serie pijpen door de fabrikant is echter niet zo speciaal. Vanaf een bestelling van 40 stuks doen ze dat graag voor je. Wij doen dat altijd als er voor een pijprookwedstrijd een plaatsnaam, wedstrijdnaam, datum/jaar in moet komen. Soms wordt de pijp daardoor 2-3 euro duurder, maar eigenlijk merk je dat niet, omdat de prijs voor de pijp inclusief stempelen bepaald wordt.

Dus er zijn genoeg winkeliers geweest die dat hebben laten doen. Maar zoals gezegd liggen de onverkochte pijpen waarschijnlijk niet voor het oprapen, dus wees er zeker zuinig op.

Veel plezier met de pijp.

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

The_Undertaker schreef:Niet mijn soort pijp, maar ik moet zeggen dat ik die swirl in dat mondstuk wel fantastisch mooi vind uitkomen zo! Plezier ermee!
Die swirl viel mij ook op. Prachtig!
Ook de pijpvorm kan mij bekoren, alleen heb ik het dan weer niet zo op korte pijpjes. De afwerking van het hout lijkt wel Morta.

robbie

Bericht door robbie »

Dank je wel winslow collector, toch weer wat info wijzer geworden ik ga er zeker zuinig op zijn, vandaar dat ik hem niet al te veel in rook.
Hij is inderdaad een kleinere pijp, maar ach hij rookt lekker ligt goed in de hand en is niet zwaar in de mond.....
Nu op zoek en sparen om mijn collectie verder uit te breiden :D
Grtzzzz Robbie.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Bart Iron schreef:
The_Undertaker schreef:Niet mijn soort pijp, maar ik moet zeggen dat ik die swirl in dat mondstuk wel fantastisch mooi vind uitkomen zo! Plezier ermee!
Ook de pijpvorm kan mij bekoren, alleen heb ik het dan weer niet zo op korte pijpjes. De afwerking van het hout lijkt wel Morta.
het IS toch morta?
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

robbie

Bericht door robbie »

Ja ja Bart Iron...de afwerking van het hout lijkt inderdaad op morta...yep zo heeft ieder zijn voorkeur voor tabakspijp voormaten en modellen
Mij maakt het niet zoveel uit....ik ga eigenlijk op mijn gevoel en uiterlijk van de pijp af en of hij mij aanspreekt .
Zo zijn er pijpen die ik qua mondstuk heel mooi vind maar de ketel heel lelijk vind....dan zal ik hem ook niet kopen logisch.

Ach wat maakt het uit :mrgreen: dat houd het juist leuk aan onze hobby, blijft er toch altijd gespreks stof anders wordt het zo eentonig.....
:D :D
Grtzzzz Robbie.

Pellie

Bericht door Pellie »

Mooie aanwinsten allemaal zeg! :shock:

Huub

Bericht door Huub »

Winslow Collector schreef:Hoi robbie,

Redelijk uniek zeker, omdat er niet meer veel pijpen zullen zijn met de naam van de winkel erin. Dus wees er zuinig op.

Het laten bestempelen van een serie pijpen door de fabrikant is echter niet zo speciaal. Vanaf een bestelling van 40 stuks doen ze dat graag voor je. Wij doen dat altijd als er voor een pijprookwedstrijd een plaatsnaam, wedstrijdnaam, datum/jaar in moet komen. Soms wordt de pijp daardoor 2-3 euro duurder, maar eigenlijk merk je dat niet, omdat de prijs voor de pijp inclusief stempelen bepaald wordt.

Dus er zijn genoeg winkeliers geweest die dat hebben laten doen. Maar zoals gezegd liggen de onverkochte pijpen waarschijnlijk niet voor het oprapen, dus wees er zeker zuinig op.

Veel plezier met de pijp.
Hallo Robbie,

Hallo Paul,

Ik vind het toch een beetje speciaal, temeer daar ik een zaak in Purmerend niet zo gauw 40 stuks van hetzelfde merk zie afnemen.
Ik heb wel eens gezien dat de Fa.Schild ( grote klasse zaak) , vroeger aan de Vijzelstraat in Amsterdam Peterson-pijpen verkocht waar door Peterson hun naam in was gestanst
Verder heb ik het wel eens gezien bij jaarpijpen van de betreffende winkel, b.v. Schneiderwind in Aken. Daar werd het ook gedaan door de maker van de jaarpijpen.

Fijne dag verder,

Huub

capricorn

Bericht door capricorn »

Bij Vauen kun je een pijp indivisualiseren

http://www.vauen.de/de/pfeifen/mypipe.aspx

robbie

Bericht door robbie »

Dat is waar Huub....ook omdat het zaakje in purmerend niet al te groot is...
Het heeft wel wat... :D :D
Grtzzzz Robbie.

robbie

Bericht door robbie »

Ok capricorn dus daar bij vauen kan je je pijp laten indivisualiseren ik zal later even een blik werpen op je linkje...ben best wel nieuwsgierig :mrgreen:
Grtzzzz Robbie.

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Er werd net een pakket uit Duitsland bezorgd :

Afbeelding

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Wurst!

Freark

Bericht door Freark »

(T)
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Massis schreef:
Bart Iron schreef:
het IS toch morta?
Dat deel van de voorpret had ik niet meegekregen. :oops:
Toch herkend! :sw

Arclaud

Bericht door Arclaud »

Bart Iron schreef: Ook de pijpvorm kan mij bekoren, alleen heb ik het dan weer niet zo op korte pijpjes. De afwerking van het hout lijkt wel Morta.
Het is inderdaad niet de grootste pijp, maar misschien bedriegt de foto wat. De totale lengte is 13 cm, de bowl op zijn breedste punt heeft een diameter van 6 cm.
Asmodeus schreef:Er werd net een pakket uit Duitsland bezorgd :

Afbeelding
Lekker!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Plaats reactie