http://www.smokingpipes.com/pipes/estat ... t_ID=16384

cookiemonster schreef:Vandaag kon ik deze pijpekop op de kop tikken.
leuke woordspeling![]()
Het is een pijpekop van Karl Erik
Handmade in Denmark en met de grade 2SM
Ik hoopte in mijn schoenedoos met losse en oude pijpestelen iets te vinden wat past.
Maar ik had beter moeten weten helaas enkel onbruikbare oude rommel.
Loont het zich om iemand te zoeken en te vragen voor een nieuwe pijpesteel te maken?
Of kan men ergens een dergelijk degelijk mondstuk kopen?
En van welk model zou deze dan moeten zijn ik heb geen idee hoe het origineel er heeft uitgezien.
Bedankt en nog een prettige dag
Dat hangt van de diameter van de boring in de tige af. Als de kop maar geboord is met een gat van 10mm of minder, kan je er natuurlijk nooit een mondstuk in kwijt met daarin een 9mm filter.cookiemonster schreef:Bedankt Massis voor de goede raad.
Ik denk er eens goed over na.
En is zo een freehand mondstuk mogelijk voor zowel met als zonder filter?
Geweldig mooi ! Dat groen is zo eens wat ander.Huub schreef:Hallo,
Voor mijn David Walker metal banded Corn Cob ( Apple Diplomat ) heeft Meindert een nieuw acryl mondstuk gemaakt.
Het is weer met grootvakmanschap gedaan.
Het is nu een echte nosewarmer. Eerder deed hij dat ook al voor een metal banded Fifth Avenue.
Stop wel eerst een rager in de stem voor je met de lijm begintBananabox-Ninja schreef:Zwarte secondelijm
Een kartonnetje met vaseline werkt beterMeester W schreef:Stop wel eerst een rager in de stem voor je met de lijm begintBananabox-Ninja schreef:Zwarte secondelijm
Hallo Claude,Claude schreef:Huub,
Ik vind het moeilijk om te zeggen, maar ik vind deze vernieuwing een beetje afdoen aan je prachtige Becker. Hij is helemaal uit balans zo. Of is dit wat jijzelf wilde?
Claude
Geen straf, toch?Tobias Tobit schreef:Zo ik heb ook weer wat in te roken[emoji2]