Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
lindbergh-nl

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door lindbergh-nl »

Bij het opruimen van mijn moeders woning(naar verzorgingshuis gegaan) kwam ik het sigarettentonnetje tegen wat bij elke verjaardag in mijn jeugd op tafel stond. Hij was blijkbaar ook nog als kaarsenstandaard gebruikt, maar na het verwijderen van de paraffine leek een tweede leven als ragerhouder mij wel toepasselijk.

Afbeelding

Mikali

Bericht door Mikali »

lindbergh-nl schreef:Bij het opruimen van mijn moeders woning(naar verzorgingshuis gegaan) kwam ik het sigarettentonnetje tegen wat bij elke verjaardag in mijn jeugd op tafel stond. Hij was blijkbaar ook nog als kaarsenstandaard gebruikt, maar na het verwijderen van de paraffine leek een tweede leven als ragerhouder mij wel toepasselijk.

Afbeelding
=D> leuk
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Dat soort bekertjes stonden gevuld met sigaretten vroeger gastvrij
op tafel tijdens feestjes, moet je nu mee komen.

Hoe zo'n gewoonte in een relatief kort tijdsbestek is omgebogen
tot "not done".

Mikali

Bericht door Mikali »

robvoorburg schreef:Dat soort bekertjes stonden gevuld met sigaretten vroeger gastvrij

tot "not done".
Flauw he :lol:
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

fransp

Bericht door fransp »

Hele mooie aanwinsten Timmy.
Dat wordt genieten,,onder de rook van Nijmegen.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

robvoorburg schreef:Dat soort bekertjes stonden gevuld met sigaretten vroeger gastvrij

tot "not done".
Hier had ik tot voor kort nog nooit van gehoord.

Bij een van mijn vorige werkgevers maakte ik deel uit van een heel hecht team. Een groot bedrijf in een klein dorp, veel mensen uit datzelfde dorp die daar werkten, die elkaar vaak al meer dan 30 jaar kenden vanaf kleuter-/basisschool. Zelf kwam ik uit een dorp 25km verderop, maar toch paste ik heel goed in de groep. Inmiddels ben ik daar nadat de toko ging fuseren op de kop af bijna drie jaar uit dienst. Na de fusie was ongeveer de helft van 'ons groepje' de laan uit gestuurd, maar toch komen we nog met enige regelmaat (zo'n 3 á 4 keer per jaar) samen, even een borreltje op de vrijdagmiddag en vaak aansluitend nog even lekker uit eten, en daarna nog de afzakkertjes. Reuze-gezellig, en op een gegeven moment kwam inderdaad het verhaal op tafel. Een van de aanwezigen was kort daarvoor bij een feest geweest.. "En er stonden op de tafel zelfs bekertjes met sigaretten! Nou ja zeg! We leven toch niet meer in de jaren '80, dat DOE je toch niet?!"

Ik zat me hardop af te vragen waarom ze zo verbolgen was, wellicht werd de aandrang om zelf weer te beginnen met roken weer iets te veel aangewakkerd.. Verder had ik nog nooit van het fenomeen gehoord in ieder geval, maarja, ik kom natuurlijk pas net kijken. :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Huub

Bericht door Huub »

lindbergh-nl schreef:Bij het opruimen van mijn moeders woning(naar verzorgingshuis gegaan) kwam ik het sigarettentonnetje tegen wat bij elke verjaardag in mijn jeugd op tafel stond. Hij was blijkbaar ook nog als kaarsenstandaard gebruikt, maar na het verwijderen van de paraffine leek een tweede leven als ragerhouder mij wel toepasselijk.

Afbeelding
Hallo Lindbergh,

Dat is een mooie, nostalgische herinnering. Ik kan mij ook nog wel herinneren dat in de 50-tiger en 60-tiger jaren dat soort tonnetjes op tafel stonden tijdens feestjes. Alleen mijn grootvader, van vaders kant, die een gepassioneerd pijproker was moest er niets van hebben.

Fijne avond verder,

Huub

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Huub schreef:

Afbeelding
Hallo Lindbergh,

Dat is een mooie, nostalgische herinnering. Ik kan mij ook nog wel herinneren dat in de 50-tiger en 60-tiger jaren dat soort tonnetjes op tafel stonden tijdens feestjes. Alleen mijn grootvader, van vaders kant, die een gepassioneerd pijproker was moest er niets van hebben.

Fijne avond verder,

Huub
Tot begin jaren '80 hebben die dingen nog bij ons op tafel gestaan. Toen bleek "opeens" dat roken slecht was en de meesten van de familie kapten ermee..
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Ik denk dat het ons zal verbazen hoe snel zo'n curiosa gevuld met sigaretten leeg is of een feestje.
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Grappig, ik ken dat niet uit mijn jeugd. Mijn ouders rookten om principiële redenen niet, alleen grootvader van moederskant rookte sigaren maar mocht dat niet bij ons binnen doen. Toen ik met pijproken begon rookte ik heel vaak in de leeszaal van de bibliotheek, ook iets dat niemand zich nu nog kan voorstellen.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Leuk (of eigenlijk niet) als je tegenwoordig met 'jeugd' over roken praat, 'de kroeg' is nog redelijk bekend, maar roken in de trein, gewoon op kantoor,.... ze staan je aan te kijken of dat eeuwen geleden moet zijn.

Hoop veranderd in 15 jaar,........ vraag me af waar we over 15 jaar vanaf nu zijn :?
Afbeelding

Freark

Bericht door Freark »

Als ik het mag beleven (dan ben ik ouder dan mijn vijf directe voorvaderen geworden zijn) zitten we waarschijnlijk ondergronds onze tabaksvoorraad op te roken. :(
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Bommel

Bericht door Bommel »

Ik vermoed dat we dan, waar het ooit begonnen is, in rookhuizen onze hobby moeten uitoefenen.
Afbeelding

oldgreenfield

Bericht door oldgreenfield »

Eliminator schreef:Leuk (of eigenlijk niet) als je tegenwoordig met 'jeugd' over roken praat, 'de kroeg' is nog redelijk bekend, maar roken in de trein, gewoon op kantoor,.... ze staan je aan te kijken of dat eeuwen geleden moet zijn.

Hoop veranderd in 15 jaar,........ vraag me af waar we over 15 jaar vanaf nu zijn :?
Inderdaad heel jammer, maar meestal komen zaken weer terug dus wie weet. In mijn tijd stond de docent natuurkunde met een pijp in de mond voor de klas en we kregen samples van onze docent oude testament. :lol: Nu staat de juf van Samuel opeens met de vraag bij je:"u rookt toch niet in de buurt van Samuel?". :shock: Nee, maar hij ruikt graag even aan de aromatische tabakjes en heeft een plastic pijpje. :D
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

gewoon ik

Bericht door gewoon ik »

Eliminator schreef:Leuk (of eigenlijk niet) als je tegenwoordig met 'jeugd' over roken praat, 'de kroeg' is nog redelijk bekend, maar roken in de trein, gewoon op kantoor,.... ze staan je aan te kijken of dat eeuwen geleden moet zijn.

het grappigste verhaal dat ik daar ooit over gehoord heb is op een kantoor dat ze voor 12u niet binnen mochten roken, iedereen moest dan naar buiten.
Resultaat was om 12u (stipt), dat de aanstekers knetterden, (volle) asbakken uit bureaulades gehaald werden en er goed binnen werd gepaft.

Lijkt mij nogal vreemd om dat mee te maken als buitenstaander.
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal

Freark

Bericht door Freark »

Bommel schreef:Ik vermoed dat we dan, waar het ooit begonnen is, in rookhuizen onze hobby moeten uitoefenen.
Daar zou ik direct voor tekenen, want dat zou een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van de huidige situatie betekenen.
Maar je bedoelt misschien dat roken dan overal (thuis, openbare ruimte) verboden wordt en je om te roken naar het rookhuis moet?
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

oldgreenfield

Bericht door oldgreenfield »

Freark schreef:Daar zou ik direct voor tekenen, want dat zou een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van de huidige situatie betekenen.
Maar je bedoelt misschien dat roken dan overal (thuis, openbare ruimte) verboden wordt en je om te roken naar het rookhuis moet?
overal dus ook thuis een rookverbod [-X [-X [-X dat bepalen we toch zelf :shock:
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Arclaud

Bericht door Arclaud »

oldgreenfield schreef:overal dus ook thuis een rookverbod [-X [-X [-X dat bepalen we toch zelf :shock:
De door de wet verboden drugs zijn thuis toch ook verboden? De controle op naleving van de wet is echter een ander paar mouwen, dat is in woningen namelijk niet vanzelfsprekend.

Voor de duidelijkheid: ik ben absoluut geen voorstander van een rookverbod in woningen.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Bommel

Bericht door Bommel »

Freark schreef:
Bommel schreef:Ik vermoed dat we dan, waar het ooit begonnen is, in rookhuizen onze hobby moeten uitoefenen.
Daar zou ik direct voor tekenen, want dat zou een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van de huidige situatie betekenen.
Ik bedoel een buitenshuis rookgelegenheid zoals in den beginnen, waar men vrienden kan ontmoeten maar helaas zonder een passend drankje en bediening, want dat mag dan ook niet.
Een verlengde van je eigen huiskamer.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Een soort zuipkeet, maar dan anders dus.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Bommel

Bericht door Bommel »

The_Undertaker schreef:Een soort zuipkeet, maar dan anders dus.
Puffkeet.
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Arclaud schreef:
oldgreenfield schreef:overal dus ook thuis een rookverbod [-X [-X [-X dat bepalen we toch zelf :shock:
De door de wet verboden drugs zijn thuis toch ook verboden? De controle op naleving van de wet is echter een ander paar mouwen, dat is in woningen namelijk niet vanzelfsprekend.

Voor de duidelijkheid: ik ben absoluut geen voorstander van een rookverbod in woningen.
In de VS zijn al gemeenten waar je zelfs in de eigen woning of auto niet mag roken..... En omdat de VS in alles nadoen het summum is van wat onze politici willen bereiken zal het best gebeuren in de toekomst. ...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

kiske

Bericht door kiske »

Uw huis is omsingeld! Kom naar buiten met uw pijp boven uw hoofd!

rivulus

Bericht door rivulus »

Gewoon claimen dat het onderdeel van je geloof is
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

The_Undertaker
Administrator

Bommel schreef:
The_Undertaker schreef:Een soort zuipkeet, maar dan anders dus.
Puffkeet.
Dat is toch een lokaal waar ze bevallingstraining geven?

Arclaud

Bericht door Arclaud »

Sidekickelvis schreef: In de VS zijn al gemeenten waar je zelfs in de eigen woning of auto niet mag roken..... En omdat de VS in alles nadoen het summum is van wat onze politici willen bereiken zal het best gebeuren in de toekomst. ...
Dat kan best zijn, maar zoals ik al zei is controle op de naleving ervan geen vanzelfsprekendheid. Het plegen van woonstschennis is, althans in België toch, een strafbaar feit. De voorwaarden waarop de arm der wet, of eventueel een ander controleorgaan, een woning mag betreden zijn erg beperkt en strikt geregeld. Als die regels niet worden gerespecteerd, dan worden alle vaststellingen die zijn kunnen gebeuren door het plegen van de woonstschennis nietig verklaard.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

MaartenS

Bericht door MaartenS »

Arclaud schreef:
Sidekickelvis schreef: In de VS zijn al gemeenten waar je zelfs in de eigen woning of auto niet mag roken..... En omdat de VS in alles nadoen het summum is van wat onze politici willen bereiken zal het best gebeuren in de toekomst. ...
Dat kan best zijn, maar zoals ik al zei is controle op de naleving ervan geen vanzelfsprekendheid. Het plegen van woonstschennis is, althans in België toch, een strafbaar feit. De voorwaarden waarop de arm der wet, of eventueel een ander controleorgaan, een woning mag betreden zijn erg beperkt en strikt geregeld. Als die regels niet worden gerespecteerd, dan worden alle vaststellingen die zijn kunnen gebeuren door het plegen van de woonstschennis nietig verklaard.

Ach het gaat straks net als in : "Farenheit 451" :-T

Een T.V. of Tablet , of Telefoon met continue spieddende camera heeft bijna iedereen tegenwoordig...........
Oja en remote overnames zijn eenvoudiger als dat je zou verwachten !!

Samsung systeem toestellen zijn al eens gehackt..
.vooral als je zelf alles aanzet in de software,
Want ja je moet natuurlijk alles delen met de wereld om je heen.
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Sidekickelvis

Arclaud schreef:
De wet werkt in de VS iets anders dan hier (nog wel).... Er wonen alleen niet rokende, veganistische macrobioten in dergelijke dorpjes. Controle zal niet nodig zijn lijkt me.

gewoon ik

Bericht door gewoon ik »

Je vergeet de bejaarden ala hyacint boucket toch niet. Het soort dat alles gezien heeft en over alles een mening heeft.
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal

Sidekickelvis

gewoon ik schreef:Je vergeet de bejaarden ala hyacint boucket toch niet. Het soort dat alles gezien heeft en over alles een mening heeft.
Je gaat als roker toch niet in een rookvrij dorp wonen?

Plaats reactie