Pijproken in gezelschap of op straat

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
PPMP

Re: Pijproken in gezelschap of op straat

Bericht door PPMP »

Vorige week vrijdag stak ik, bij hoge uitzondering, na een intensieve bijeenkomst te Drachten buiten een pijpje op. Na een tijdje ging aan de andere kant van de straat de vitrage voor het raam opzij en werd met een geïrriteerde blik op mij het bovenraampje gesloten... En het was toch echt slechts "Vauen Auenland" en geen Latakia dat in de pijp smeulde.

Tja...

Pascal

sim

Bericht door sim »

Ik werp ook wel eens een geïrriteerde blik op iemand die voor het raam staat geparkeerd maar met de autoruiten open naar luide muziek aan het luisteren is. Alleen kan ik mijn eigen raam niet demonstratief dichtdoen, het is al dicht.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

teunis

Bericht door teunis »

Er zijn veel onderzoeken gedaan over de invloed van (mee)roken op het lichaam.
Veel van die onderzoeken zijn gesponsord door anti-rook organisaties, en is de uitkomst op z'n minst discutabel. Zelfs onderzoeken in opdracht van rokers komen alleen op onderdelen positief uit, en dan bedoel ik vooral op de geestelijke gezondheid. Inhaleren is de grootste boosdoener, en onvrijwillige meerokers doen nu juist onze rook inademen. Daarvan is de niet rokende medemens door allerlei acties en campagnes goed doordrongen. En wij weten dit ook!
Roken is niet gezond, ook niet in beperkte mate.
Dit in tegenstelling tot andere genotsmiddelen die in beperkte mate niet ongezond zijn of zelfs een positieve uitwerking hebben. Harddrugs even daarbuiten gelaten.
Een niet rokende medemens die in zijn of haar omgeving de gevolgen van roken heeft meegemaakt of er voor kiest om niet mee te roken en daarom last heeft van mijn rookgedrag, staat naar mijn mening in het volste recht daar op een redelijke manier iets van te zeggen, en dan komen we er samen wel uit. In het ergste geval rook ik niet. Dat kan ik, want hoewel ik veelvuldig een pijpje opsteek op een dag, kan ik ook zomaar hele uren zonder pijp, en ik krijg geen onrust of concentratieverlies. Toen ik nog shag rookte kon ik dat niet. De verslaving is behoorlijk minder geworden! :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Berend72

Bericht door Berend72 »

Interessante topic :) Herkenbaar allemaal, ook idd in voetbalstadion... en dat je zelf minder kan genieten als er om je heen commentaar is...
Gelukkig deze week 's avonds ongestoord veel pijpen gerookt in de tuin en er van genoten :)
Nulla Tenaci Invia Est Via

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Het is ook allemaal maar schijnpropaganda wat de overheid de anti rook lobby voor houdt. Ze moeten wat om deze gasten tevreden te houden maar ook niet teveel meegaan want dat kost de overheid teveel inkomstenderving aan accijns en dat is niet de bedoeling :lol:

Godfrey

teunis

Bericht door teunis »

kan best kloppen Godfrey, maar neemt niet weg dat wij pijprokers een minderheidsgroepering zijn binnen een minderheid die rookt.
In een democratie kan een minderheid niet de wil opleggen op een meerderheid. Ook kan die minderheid niet de vrijheid van anderen aantasten. Andersom kan echter ook niet zonder overleg. Helaas is dit wel gebeurd met de rookverboden door de overheid. :evil:
Ik kan daar niet alle niet-rokers om haten of onheus bejegenen.
Ik heb echter nog steeds het gevoel dat in alle redelijkheid rokers en niet-rokers er wel samen uitkomen als het het grijze gebied betreft. Binnen mijn eigen kasteel (a man's home is his castle), bepaal ik de regels, daarbuiten is het heel logisch dat er spelregels zijn die beide partijen afspreken. Als dat inhoud dat ik buiten moet roken, of in een aparte hoek moet roken, of even niet moet roken: so be it.
Sowieso wil ik buiten mijn kasteel anderen zo min mogelijk tot last zijn, en niet alleen met mijn rookgedrag. :D
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Ach minderheid is wel waar maar een exclusieve groep binnen de minderheid klinkt wat mooier [emoji16] voor de rest mee eens Teunis
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

teunis schreef:kan best kloppen Godfrey, maar neemt niet weg dat wij pijprokers een minderheidsgroepering zijn binnen een minderheid die rookt.
In een democratie kan een minderheid niet de wil opleggen op een meerderheid. Ook kan die minderheid niet de vrijheid van anderen aantasten. Andersom kan echter ook niet zonder overleg. Helaas is dit wel gebeurd met de rookverboden door de overheid. :evil:
Ik kan daar niet alle niet-rokers om haten of onheus bejegenen.
Ik heb echter nog steeds het gevoel dat in alle redelijkheid rokers en niet-rokers er wel samen uitkomen als het het grijze gebied betreft. Binnen mijn eigen kasteel (a man's home is his castle), bepaal ik de regels, daarbuiten is het heel logisch dat er spelregels zijn die beide partijen afspreken. Als dat inhoud dat ik buiten moet roken, of in een aparte hoek moet roken, of even niet moet roken: so be it.
Sowieso wil ik buiten mijn kasteel anderen zo min mogelijk tot last zijn, en niet alleen met mijn rookgedrag. :D
Klopt Teunis . Maar wat ik ermee wilde zeggen is dat de overheid niet altijd meegaat in de wensen van de anti rook lobby , puur om de centjes :wink:

Godfrey

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

klopt als een bus Teunis ;)

en ben ook bereid om me overal aan te passen , maar dat er dan nog echt jacht wordt gemaakt op rokers dat vind ik storend .
een bijna open terras met asbakken op de tafels en dan nog op een onbeleefde manier een mens benaderen om een boete te schrijven .
dit noem ik jagen ( en het seizoen is nog niet open ) :p

maar vandaag rustig in mijn tuin een paar pijpjes gerookt ;) daar stoor ik niemand ;)
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Wat raar Berend, juist op festivals krijg ik de meest positieve reactie's :?

In eerste instantie zou ik zeggen 'laat hem de #@*#$ krijgen' maar na verder lezen heb je de juiste keuze gemaakt, zeker met vrouw en kind kun je een confrontatie met een groepje beschonken bikers beter uit de weg gaan.
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Een paar maal per jaar ga ik een broodje o.i.d. eten met een oud collega,
directielid van mij.
Ruim 36 jaar hebben we samengewerkt en ik heb bijzonder veel van hem
geleerd. Dat Huib de moeite neemt dat te doen is iets dat ik bijzonder
vind en zeer waardeer, het is een soort geschenk, althans zo ervaar ik dat.

Huib is inmiddels 73 en weduwnaar, zijn jongste zoon is jong overleden
(spierziekte) toch heeft de zin in het leven hem nooit verlaten, ik trek
me een beetje op aan zo'n mens, het geeft mij ook weer enige moed
verder te gaan.

Terwijl we na het eten op dat terrasje zitten steekt Huib een sigaar op,
hij vraagt rook je geen pijp meer?
Jawel zeg ik, maar ik vind het nu echt te warm, wellicht vanavond.

Terwijl hij de eerste rookwolken laat opstijgen van zijn sigaar zegt hij:
ik denk dat zoiets binnen 5 jaar zelfs op een terrasje niet meer kan.

Ik ben bang dat hij gelijk heeft en wij binnenkort met de Bommels de
heide op moeten om er nog eens van te genieten.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

robvoorburg schreef: Ik ben bang dat hij gelijk heeft en wij binnenkort met de Bommels de
Zou je denken? Wat te denken van het brandgevaar op de (droge) heide? ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Oh, niet aan gedacht, aanvankelijk was ik nog laaiend enthousiast.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

:lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Geoff

Bericht door Geoff »

Roken op de heide? Dat gaat rond als een lopend vuurtje.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

dinck

Bericht door dinck »

Ha! Een robvoorburgje!

Bommel

Bericht door Bommel »

The_Undertaker schreef:
robvoorburg schreef: Ik ben bang dat hij gelijk heeft en wij binnenkort met de Bommels de
Zou je denken? Wat te denken van het brandgevaar op de (droge) heide? ;)

Afbeelding

We zijn toch bevoorrecht gezien de laatste strofe. :lol:

( weer dwars :evil: )
Afbeelding

Plaats reactie