Teun72

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Teun72
Contacteer:

Bericht door Teun72 »

Het zou er morgen al kunnen zijn...
We houden jullie op de hoogte! :D

boyenne

Bericht door boyenne »

Welkom Simone, wat doe je zoal in het dagelijks leven? En wat heeft je ertoe gebracht het edele pad dat pijproken heet te gaan bewandelen?

De zoete tabak waar ik ervaring mee heb is Black Luxury. WAY TOO... zoet. Maar voor jou zeker het proberen eens waard. Zwart pakje.
boyenne Afbeelding

Teun72
Contacteer:

Bericht door Teun72 »

Nou, even een eerste impressie:

- Stanwell Vanilla: bijt niet op de tong, mild, weinig tabakssmaak, zoetste van de drie
- Peterson Connoisseur's Choice: meeste tabakssmaak van de drie, ruikt super lekker!
- Solani X Sweet Mystery: bijt wat op de tong

Aangezien de tabakssmaak voor mij niet zo hoeft, gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar de Stanwell. Bij mijn man ook, voor hem omdat het een lekkere vanillesmaak is, zeker als hij het door zijn neus rookt.

Maar goed, aangezien (zeker ik) nogal enthousiast aan het proberen ben, is mijn tong inmiddels een onbruikbaar lapje geworden. Dus ik kom er nog op terug! :D

Teun72
Contacteer:

Bericht door Teun72 »

boyenne schreef:Welkom Simone, wat doe je zoal in het dagelijks leven? En wat heeft je ertoe gebracht het edele pad dat pijproken heet te gaan bewandelen?

De zoete tabak waar ik ervaring mee heb is Black Luxury. WAY TOO... zoet. Maar voor jou zeker het proberen eens waard. Zwart pakje.
Is Black Luxury zoeter dan de Stanwell Vanilla?

Mijn man is gaan pijproken om van de sigaretten af te komen. Dat gaat grandioos. Ik ben ermee begonnen omdat ik het zo ontzettend lekker vond ruiken en nog steeds verlang naar sigaretten (ik ben bijna een jaar geleden gestopt).

metaltommy

Bericht door metaltommy »

is mijn tong inmiddels een onbruikbaar lapje geworden
rustig kalm.. dat enthousiaste is niet gelogen.. tis al vaker gezegt hier op het forum.. pijproker is vooral heel rustig roken. begin is met 2/3 pijpen per dag en bouw het uit zou mijn advies zijn. zijn zelfs mensen hier die er 2 per week roken. hoop niet dat omdat je nu een onbruikbaar lapje hebt je zal stoppen met deze fijne hobby.

Teun72
Contacteer:

Bericht door Teun72 »

Wij stoppen zeker niet. Het is nu gewoon lichtelijk frustrerend, aangezien ik nu geen pijpje kan opsteken...

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

't Is net als met schaatsen, wanneer je eenmaal de juiste slag hebt....

En ieder schaatst op zijn eigen wijze. Op z'n eigen favoriete schaats.

Bommel

Bericht door Bommel »

Een remedie voor een tong-bite die bij mij helpt is het volgende.
Zet een kop thee, geen smaakje maar gewone en zonder suiker.
Laat deze afkoelen tot tegen het lauwe aan.
En nu komt het........ smeer met de achterkant van een theelepel een dun laagje honging op de tong.
Laat dit even intrekken, een tel of 5 en neem dan een slok thee om de honging weg te spoelen.
Doe dit nog enkele malen, telkens verlengen met 5 tellen.
Na ongeveer vier of 5 tongstrelende hongingbehandeling zal je merken dat de tong-bite sterk verminderd is.
Let er wel op dat de bestreken tong ook al die tellen buiten de mond getoken blijft.
Het is geen gezicht maar het helpt wel.
Bij een over tong-bite, het lapje leer in de mond dat niks kan velen, moet deze behandeling een paar keren op de dag herhaald worden.
Afbeelding

Teun72
Contacteer:

Bericht door Teun72 »

Ik ga morgen honing halen!

Bommel

Bericht door Bommel »

Teun72 schreef:Ik ga morgen honing halen!
En niet voor de spiegel gaan staan hoor, ziet er echt niet uit. :lol:
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Teun72 schreef: Maar goed, aangezien (zeker ik) nogal enthousiast aan het proberen ben, is mijn tong inmiddels een onbruikbaar lapje geworden. Dus ik kom er nog op terug! :D
Kalm aan dan :|

Terpentijn

Bericht door Terpentijn »

welkom beiden
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Agarapijp

Bericht door Agarapijp »

Welkom op het forum

groeten

Jan
A good pipe is a joy for ever!

boyenne

Bericht door boyenne »

Hmm Bommel, misschien kun je een paar foto's plaatsen of wellicht een videootje om het een en ander te verduidelijken? :D
boyenne Afbeelding

Exxos

Bericht door Exxos »

Ook van mij een hartelijk welkom.

Bommel

Bericht door Bommel »

boyenne schreef:Hmm Bommel, misschien kun je een paar foto's plaatsen of wellicht een videootje om het een en ander te verduidelijken? :D
Dacht het niet, voor dat ik het zou weten ben ik wereldberoemd en dat gun ik niemand. 8) :lol:
Afbeelding

Sander

Bericht door Sander »

Welkom!!!

Ten eerste vind ik een vrouw die pijp rookt juist sexy ;) maargoed, ieder zijn mening he.... over zoete tabak, ben zelf een zoetekauw en heb mijn heil gevonden in de tabakken van WO Larson, en dan vooral de "Signature". Even wennen aan de aardbeien/karamel smaak maar om de een of andere reden hunker ik er telkens weer naar en smaakt hij echt naar meer. Deze tabak is onder andere online te bestellen bij deoudeleeuw.nl Heb daar net nog een blik besteld, samen met de 1864 perfect mix en de Old fashioned mix. Ik ken de laatste 2 nog niet maar heb gehoord en gelezen dat deze ook heerlijk zoet zijn. Succes met ontdekken!!

Oja, ik raad wel aan om 1 pijp te reserveren voor de zoete tabak, dan wordt het roken met elke bowl beter. Ik hoor graag hoe de ervaringen zijn!
"If it works for you, then you're doing it right."

david

Bericht door david »

hartelijk welkom hier :D

Exxos

Bericht door Exxos »

Ook van mij een hartelijk welkom!

Teun72
Contacteer:

Bericht door Teun72 »

Alweer bedankt!

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Als je een werkelijk mierzoete tabak wilt roken neem dan Thomas Radfords Sunday' s fantasy.
Zoeter heb ik nog niet gerookt.

Plaats reactie