HU Tobacco - Scotney

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

HU Tobacco - Scotney

Bericht door Huub »

Hallo,

Op zaterdag 18 oktober vindt de bekende Speyer Pfeifenmesse weer plaats.

Daar is Hans Wiedemann, eigenaar van HU Tobacco ook aanwezig. Zoals altijd brengt hij op deze show weer een nieuwe tabak.
De naam is Scotney. Het is een sterke Virginia/ Perique ready rubbed flake, waaraan een topping is toegevoegd. De topping wordt niet nader omschreven. Hij kwalificeert deze tabak als aromatisch.
Deze tabak wordt gemaakt van drie verschillende Virginia's uit India en 10% Perique.

Verder wordt er op de show door Hans Wiedemann nog een tabak uitgebracht, maar daarover wordt om dit moment het zwijgen toegedaan. Waarschijnlijk moet het een verrassing blijven.
Ik zal er wel over horen van mijn Duitse vriend en er hier t.z.t. over schrijven.

Afbeelding

Afbeelding

Fijne avond verder,

Huub
Laatst gewijzigd door Eliminator op 13 okt 2014 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam naar [merk]-[type] format

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door dewitte »

Een Hu Vaper, dat moet wel goed zijn. Bedankt voor de tip Huub.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Kees Flake »

Dit ziet er al veel belovend uit Huub ben benieuwd naar die andere tabak.
Bedankt voor de tip de volgende flake bestelling komt van HU.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Huub »

dewitte schreef:Een Hu Vaper, dat moet wel goed zijn. Bedankt voor de tip Huub.
Hallo Sven,

Hans Wiedemann heeft wel meer Va/Per's.

Fijne dag verder,

Huub

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door meindert »

We zullen het beleven!!! :) :wink:
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Huub »

Hallo,

Inmiddels heb ik van mijn Duitse vriend, die zaterdag in Speyer was, wat meer informatie over de nieuwe HU Scotney.

Mijn vriend, die een zeer ervaren pijproker is en heel wat tabakken kent en heeft gerookt heeft de tabak zondagavond voor het eerst gerookt.
De tabak is fruitig, maar ook kruidig, tomaatachtigs ( een beetje als McClelland ) en heeft enig zuur in zich.
Hij schreef me dat de tabak natuurlijk nog zeer jong is maar de potentie heeft om een hele grote tabak te worden na verdere rijping.
Hij schrijft dat ik als Hollander niet aan deze blend voorbij kan, vanwege dat tomaatachtige. Grapje natuurlijk.
Fijne avond verder,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 30 okt 2014 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door meindert »

Afbeelding

Bevindingen van de nieuwe Scotney pijptabak van Hans Wiedemann

Bij het openmaken van het blik bemerkte ik een ietwat zurige/neutrale geur
Tabak van een prachtige snede en een perfecte vochtigheidsgraad!
Na mijn nieuwe ( ongerookte ) buldog voor de helft te hebben gestopt , ben ik begonnen
te proeven van deze nieuwe tabak , een fijne smaak , niet zoet en niet te scherp!,
hij deed mij een beetje denken aan Navy Flake .
De tabak brand zeer gemakkelijk ,( ik heb de pijp in 1 keer leeg gerookt zonder bijvlammen!)
Een fijne pijptabak voor de verwende roker , maar zeer zeker ook een aanrader voor de beginnende pijproker!

Meindert Groeneveld
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Huub »

meindert schreef:Afbeelding

Bevindingen van de nieuwe Scotney pijptabak van Hans Wiedemann

Bij het openmaken van het blik bemerkte ik een ietwat zurige/neutrale geur
Tabak van een prachtige snede en een perfecte vochtigheidsgraad!
Na mijn nieuwe ( ongerookte ) buldog voor de helft te hebben gestopt , ben ik begonnen
te proeven van deze nieuwe tabak , een fijne smaak , niet zoet en niet te scherp!,
hij deed mij een beetje denken aan Navy Flake .
De tabak brand zeer gemakkelijk ,( ik heb de pijp in 1 keer leeg gerookt zonder bijvlammen!)
Een fijne pijptabak voor de verwende roker , maar zeer zeker ook een aanrader voor de beginnende pijproker!

Meindert Groeneveld
Hallo Meindert,

Bedankt voor de mooie beschrijving!

Fijne dag verder,

Huub

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door smoking-rob »

Ik heb gisteren ook een blik Scotney ontvangen en er een pijpje uit gerookt, te weinig om er een goed oordeel over te geven. Ondanks de tien procent Perique is hij zeker niet te zwaar.
Inderdaad suggereren diverse bronnen de tomaat topping en uit een andere bron heb ik vernomen dat Hans ook experimenteert met komkommer...! Lijkt me nou niet zo...

Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Arno »

smoking-rob schreef:Ik heb gisteren ook een blik Scotney ontvangen en er een pijpje uit gerookt, te weinig om er een goed oordeel over te geven. Ondanks de tien procent Perique is hij zeker niet te zwaar.
Inderdaad suggereren diverse bronnen de tomaat topping en uit een andere bron heb ik vernomen dat Hans ook experimenteert met komkommer...! Lijkt me nou niet zo...

Afbeelding
Tomaat? Komkommer? Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Huub »

smoking-rob schreef:Ik heb gisteren ook een blik Scotney ontvangen en er een pijpje uit gerookt, te weinig om er een goed oordeel over te geven. Ondanks de tien procent Perique is hij zeker niet te zwaar.
Inderdaad suggereren diverse bronnen de tomaat topping en uit een andere bron heb ik vernomen dat Hans ook experimenteert met komkommer...! Lijkt me nou niet zo...

Afbeelding
Van Rainer?

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door dewitte »

Daar hoort mayo bij.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Huub »

Tomaat? Komkommer? Afbeelding[/quote]

Hallo Arno.

Ik had hierboven al geschreven dat mijn Duitse vriend Rainer de tabak iets tomaatachtigs vond hebben. Zo'n beetje de smaak die sommige McClelland's Va/Per's en Virginias ook hebben, maar niet zo sterk.
Maar over komkommer heeft hij me niets verteld.

Ook op tobaccoreviews wordt in een review gesproken over tomato.

Fijne dag verder.

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 30 okt 2014 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door smoking-rob »

Inderdaad, van Rainer Huub!
Arno, ik zal Hans vragen iets met biefstuksmaak te fabriceren voor jou :D
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Wowbagger »

smoking-rob schreef:Inderdaad, van Rainer Huub!
Arno, ik zal Hans vragen iets met biefstuksmaak te fabriceren voor jou :D
Of kip... :wink:
http://www.tobaccoreviews.com/blend/529 ... in-chicken

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door meindert »

Ik heb liever karbonade smaak of droge worst :D :D
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Eliminator »

Huub heeft mij gevraagd twee berichten, emails, van Hans hier te plaatsen betreffende de Scotney tabak.
Deze mails heeft Huub ontvangen maar ze hier plaatsen was wat lastig, dus met alle gemak en plezier, bij deze !


Hi Huub,

ich habe eben im holländischem Forum gelesen und möchte doch einiges zur Klärung beitragen.

Der Scotney ist ganz dezent mit einem neu entwickelten Tomatenflavor aromatisiert. Wohlgemerkt Tomate und nicht Ketchup. Diese Aromatisierung tritt aber nicht dominant auf, sondern ergänzt imo hervorragend den tollen VA/Per. Das Aroma verleiht dem Blend einen gewisse Säure, aber auch kräuterige Süsse. Der Blend ist mittelkräftig und mit dem Flavor wohl einzigartig. Aber wie gesagt, ich sehe den Scotney nicht als Aromaten an, sondern wie viele Klassiker als Naturtabak mit dezenter Aromaunterstützung. Und ums nochmal deutlich zu sagen. Mc Clelland war hier nicht Vorbild und ich möchte Mc C nicht kopieren.
Mit Gurke hat das nichts zu tun. Ich hatte als Spaß für Speyer zwei Tabake mit Gurkenaroma gemacht. Nur für die Messe, nur zum Spaß.Zudem habe ich auch noch was mit Balsamico gemacht.

Huub, um vorwärts zu kommen muß man auch den Mut haben etwas zu probieren, zu testen und damit auch an die Öffentlichkeit gehen. Alleine die Entwicklung des Flavors hat ca. 1/4 Jahr gedauert. Wer nichts Neues probiert wird auch nichts bewegen. Aber ich bleibe meiner Liebe zu Naturtabaken natürlich treu und mit dem Fayyum Kake habe ich ja Akzente gesetzt und für Lohmar wird es im Naturbereich auch wieder was Neues geben.

Viele Grüße Hans

--------------

Hi Huub,

Ich habe Dich angeschriben da ich den Eindruck hatte das im holländischem Forum etwas Verwirrung mit Tomate/Gurke usw herrscht.Und da Du das erste Post geschrieben hast habe ich halt Dich angeschrieben.
Nur es wäre schön für euch im Forum wenn Du die Sache mit der Gurke usw richtigstellen könntest. Es ist ein dezentes Tomatenaroma und hat nichts von Ketchup und Mc Clelland.
Wie gesagt, das Aroma ist sehr dezent und wenn man nicht von Tomate spricht würden es viele nicht erkennen.
Aber müssen Aromen immer nach Schoko, Mango oder Vanille schmecken? Haben wir davon nicht schon genug?? Warum nicht Tomate in dezenter Form?

Die Gurkentabake in Speyer haben natürlich die unterschiedlichsten Reaktionen hervorgerufen. Von igitt bis toll. Einem haben sie so geschmeckt das ich ihm den restlichen Tabak geschenkt habe. Und genau deswegen habe ich sie gemacht

Viele Grüße Hans
Afbeelding

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door gewoon ik »

Huub, dat is superleuk, maar kan iemand dat vertalen? :oops:

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door dinck »

gewoon ik schreef:Huub, dat is superleuk, maar kan iemand dat vertalen? :oops:
Vanavond!
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Sidekickelvis »

dinck schreef:
gewoon ik schreef:Huub, dat is superleuk, maar kan iemand dat vertalen? :oops:
Vanavond!

Dat is wel een erg beknopte vertaling Dinck. :lol:
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door dinck »

Sidekickelvis schreef:
dinck schreef:
gewoon ik schreef:Huub, dat is superleuk, maar kan iemand dat vertalen? :oops:
Vanavond!

Dat is wel een erg beknopte vertaling Dinck. :lol:
Wise guy! :D
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Paasei »

:lol: :lol: :lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door dinck »

Op verzoek de Nederlandse vertaling van de mails van Hans Wiedemann:
Hi Huub,

ik heb net het hollandse forum bezocht en zou graag wat willen verduidelijken.

De Scotney is erg bescheiden gearomatiseerd met een nieuw ontwikkelde tomatensmaak. Tomaat wel te verstaan, en geen ketchup. Dit aroma is zeker niet dominat, het komplementeert imho de voortreffelijke smaak van VaPer uitstekend. Het aroma verleent de blend een zuurtje maar ook een kruidige zoetheid. De blend is gemiddeld van sterkte en met dit aroma uniek. Maar zoals gezegd beschouw ik de Scotney niet als aromaat, het is veeleer als vele andere klassieke blends een natuurlijke tabak met een bescheiden smaakondersteuning. En om het nog eens duidelijk te zeggen, Mc Clelland was niet het voorbeeld voor deze blend en ik zou Mc C ook niet willen kopiëren.
Met augurken heeft het [deze blend] niets te maken. Voor de grap heb ik voor Speyer twee blends gemaakt met komkommeraroma, uitsluitend voor de beurs en alleen voor de lol. Bovendien heb toen ook og iets met balsamicoazijn gemaakt.

Huub, om vooruit te komen moet men soms de durf hebben om iets uit te proberen, te testen en om daar ook mee naar buiten te treden. Alleen al de ontwikkeling van de smaakstof heeft ongeveer een kwart jaar geduurd. Wie niets nieuws probeert zal ook niets bereiken. Maar ik blijf mijn liefde voor naturel tabak natuurlijk trouw en met Fayyum Kake heb ik dit geaccentueerd, en voor Lomar kan men op het gebied van de natuurlijke tabakken ook weer wat nieuws verwachten.

Viele Grüße Hans

--------------

Hi Huub,

ik schrijf je omdat ik de indruk heb dat er op het Nederlandse forum nogal wat verwarring bestaat over tomaten, komkommers enz. Omdat jij de eerste post hebt geschreven heb ik jou maar geschreven.
Het zou mooi zijn als jij voor het forum de kwestie van de komkommers enz. zou kunnen ophelderen. Het gaat om een bescheiden tomatenaroma dat niet te vergelijken is met de ketchup van Mc Clelland.
Zoals gezegd, het aroma is erg bescheiden en als er geen tomaten genoemd zouden worden zouden velen het niet eens herkennen.
Maar, moeten aroma's altijd smaken naar chocolade, mango of vanille? Hebben we daar al niet genoeg van? Waarom geen bescheiden tomaat?

De komkommertabak [die ik bij me had] in Speyer hebben uiteenlopende reacties veroorzaakt. Van gadver tot tof. Er was één persoon die het zo lekker vond dat ik hem de overgebleven tabakken cadeau heb gedaan. En juist daarom heb ik dergelijke tabak gemaakt.

Viele Grüße Hans
Laatst gewijzigd door dinck op 05 nov 2014 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Sidekickelvis »

Bedankt Dinck!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door dinck »

Met plezier gedaan, typefoutjes overigens verbeterd.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Eliminator »

Leest een stuk makkelijker :wink: thanks !
Afbeelding

Godfrey59

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Godfrey59 »

Een mooie zienswijze van Hans . En dergelijk pionierswerk moet alleen maar aangemoedigt worden =D>


Godfrey

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door Huub »

Hallo Franz,

Bedankt voor de perfecte vertaling.

Fijne dag,

Huub

Afbeelding

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door gewoon ik »

Bedankt voor de vertaling.

Ik moet zeggen dat mijn interesse wel geprikkeld is om die tabak te roken.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: HU Tobacco - Scotney

Bericht door smoking-rob »

Ik heb mijn blik inmiddels bijna opgerookt en ik vind hem lekker maar ook weer niet zo bijzonder, vermoed dat de jongheid er van ook wel een rol meespeelt. In ieder geval is het tomaten aroma totaal niet overheersend en inderdaad, als je het niet wist zou je er zo aan voorbij kunnen gaan. Tevens is de prijs, zeker voor HU begrippen, aan de hoge kant en met dit blik ontving ik tevens de Flanagan en die vind ik écht heerlijk, een flake van Kentucky, Orient, snufje Perique en wat Virginia met een hele aardse, licht kruidige smaak en een vleugje snoepachtige topping.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Plaats reactie