The Brair Cigar (pijp)

Alles over de pijp zelf...
Deadl0ck

Re: The Briar Cigar

Bericht door Deadl0ck »

Ah kijk... er is dus wel een tweede kamer, maar die staat gewoon niet op de tekening!
Afbeelding
Dat is dus weer helder!
Groet, Mark

Laafke

Bericht door Laafke »

Dankzij Immler kan ik nu ook een tekening laten zien van het binnenwerk van de Zeppelin

Afbeelding

Het principe is volgens mij hetzelfde. Alleen moet je bij de Zeppelin het metalen/zilveren? kapje op de pijp zetten en hem via een opening al draaiend aansteken. En natuurlijk is er ruimte gemaakt voor het filter. Zoals Chris Morgan ook al tegen mij zei: Mijn concept is éénvoudiger dan de Zeppelin. En als ik de tekeningen zo naast elkaar leg geloof ik dat hij gelijk heeft.
Enfin, mijn sigaar is vanmiddag aan z'n reis naar Vlissingen begonnen. Over enkele dagen kan ik of zeer vrolijk zijn omdat het werkelijk een goed idee is of juist treurig omdat ik in een verkooptruc getrapt ben en dus de sigaar.

Immler

Bericht door Immler »

Ik benieuwd naar je bevindingen.
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Ja ik ook..... :)

Laafke

Bericht door Laafke »

Over dit onderwerp beestaat al een topic. Sorry dat had ik niet gezien.

http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... w=previous

Eliminator
Moderator

Re: The Brair Cigar (pijp)

Bericht door Eliminator »

Samengevoegd
Afbeelding

BambooAmbassador

Re: The Brair Cigar (pijp)

Bericht door BambooAmbassador »

De pijp is nu een kleine week in huis en hij bevalt prima, ziet er uit als een sigaar maar rookt als een pijp. Voeg daarbij het calabash systeem, dat werkelijk een koelere rook garandeert. Gezegd wordt 15-20 minuten rookgenot. Als je er flakes instopt dan rook je met gemak 30-45 minuten. En dan vind ik het prijsverschil tussen een Morgan en Vauen van dusdanige orde dat ik kies voor de sigaar.

Plaats reactie