PIPE SOCKS MET “PRF LOGO”.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Holmes

PIPE SOCKS MET “PRF LOGO”.

Bericht door Holmes »

In de rubriek “NABESPREKING WUUSTWEZEL 15-03-2014” heb ik volgende foto opgemerkt:
Afbeelding
Ik heb indertijd via de site: http://www.smokinholsters.com/Pipe%20So ... bouts.html
twee lederen pipe socks besteld. Deze zijn van zeer goede kwaliteit. Nu is mijn vraag of er iemand zich geroepen voelt om gelijkaardige socks te ontwerpen met het logo van PRF erop, om te verkopen uiteraard via het forum.
Als we dan ergens een pijproker ontmoeten en deze haalt zijn sock uit, zien we dadelijk dat deze roker lid is van het PRF . Altijd fijn om leden te herkennen en contacten te leggen.
Groeten Holmes
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Re: PIPE SOCKS MET “PRF LOGO”.

Bericht door Eliminator »

Qua formaat zou het logo zoals het op de baseball caps staat prima passen en borduren kunnen deze zaken zo'n beetje alles, dus ook een lapje namaak-leer (want de zakjes zoals op de foto waren van een bepaals soort linnen zo ertelde Dwayne zelf).
Alleen moet het borduren gebeuren voor er een zakje van genaait wordt.
Het zakje maken an sich kan bij elke 'gouden schaar'-achtige tent, ik heb er zelf ook eens een aantal laten maken (weliswaar van gewoon stof en zonder logo).

Het grote nadeel zijn altijd de aantallen, wil zo'n borduuropdracht een beetje rendabel worden heb je echt een aantal tientallen exemplaren nodig, anders drukken de opstartkosten een te grote stempel op de prijs.

p.s. verder kom ik IRL weinig pijprokers tegen en als ik ze al tegen kom is 'ken je het PRF' voldoende om te weten of ie,... euhm, het PRF kent :wink:
Afbeelding

Massis
Administrator

Bericht door Massis »

Vinyl om precies te zijn, en met een sticker geloof ik.

Zo'n vinyl zakjes zou overigens een van de forum leden vast zelf kunnen maken. Ik weet hoe het moet, en ik weet van Dwayne dat hij ze ook zelf maakt.
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

En zo niet: Visite kaartje in de hand drukken!
Groet, Mark

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Dan is er nog de vraag hoeveel leden daadwerkelijk met een pijpesok lopen te zwaaien... Een pijp kan behalve in een zakje/sok ook in een etui of los in de jaszak oid meegenomen worden. En als 'ie al in zo'n pijpesok zit is de kans groot dat die sok niet lang in beeld is... Sok pakken, pijp eruit, en sok weer terug in de tas/jaszak...
Pijproker des forums

VikingRedBeard

Bericht door VikingRedBeard »

Om eerlijk te zijn, gebruik ik die sokken nooit, er zat een hele mooie bij de forumpijp, en die zit vanaf het begin gewoon in het doosje waarin de pijp geleverd werd. Ik heb een tasje waar 4 pijpen inpassen, die gaat overal mee naartoe.
Beware of the Viking

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

VikingRedBeard schreef:Om eerlijk te zijn, gebruik ik die sokken nooit, er zat een hele mooie bij de forumpijp, en die zit vanaf het begin gewoon in het doosje waarin de pijp geleverd werd. Ik heb een tasje waar 4 pijpen inpassen, die gaat overal mee naartoe.
Ja, maar dat heeft voor veel mensen een andere reden: die sok stinkt, en je pijp gaat ernaar ruiken!
Pijproker des forums

Holmes

Bericht door Holmes »

Ik gebruik altijd een sock. Is licht, gemakkelijk voor in de jas of broekzak en de pijp is beschermd. Als ik een terrasje doe leg ik na het roken mijn pijp op de sock op tafel om af te koelen en zo is ze nog beschermd.
Het is zeker een kwestie van gewoontes. De etui welke met PRF-pijp is geleverd, had inderdaad een reukje.
Groeten
Afbeelding

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

ik vond de NB sok erg fijn ruiken eigenlijk.

maar gebruik ze alleen als ze op mijn buro liggen, als ik onderweg ben gaan de pijpen gewoon in een pijpen tasje.
Groet, Mark

Plaats reactie