Hoe heet dit soort piipen?
- Lonny
Hoe heet dit soort piipen?
Ben me sinds een tijdje aan het verdiepen in het pijproken om het misschien in de toekomst weer eens op te pakken.
30 jaar geleden voor het laatst een pijpje gerookt. Ik was toen 18.
Nu kwam ik deze foto tegen op het net en ik kan er verder niets over vinden. Wel weet ik dat het een populaire pijp was in de jaren 70 en 80 neem ik aan. Of toen zag je gewoon meer mensen met pijp op straat, dat kan ook......
Er is vast wel iemand op het forum die er meer van weet.
Alvast bedant.
Lonny
30 jaar geleden voor het laatst een pijpje gerookt. Ik was toen 18.
Nu kwam ik deze foto tegen op het net en ik kan er verder niets over vinden. Wel weet ik dat het een populaire pijp was in de jaren 70 en 80 neem ik aan. Of toen zag je gewoon meer mensen met pijp op straat, dat kan ook......
Er is vast wel iemand op het forum die er meer van weet.
Alvast bedant.
Lonny
Laatst gewijzigd door Lonny op 12 sep 2015 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Nekker
- Erelid
Re: Hoe heet dit soort piipen?
Ik weet niet precies welke pijp je bedoeld, want er staan op de pagina meerdere foto's met verschillende soorten pijpen. Ervan uitgaande dat het over die gebogen pijp gaat, die de oude man in de bek heeft. Dat is een Falcon. Zeer goede en vooral droge rokers. Ook wel systeempijpen genoemd.
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- Lonny
Ja, die bedoel ik.
Dat is snel zeg. (Je antwoord)
En bedankt!
Dat is snel zeg. (Je antwoord)
En bedankt!
Laatst gewijzigd door Lonny op 07 feb 2014 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nekker
- Erelid
U vraagt, wij draaien...
Als je graag wat intensiever op dit forum wil verblijven, raad ik je altijd even aan je voor te stellen, in het onderdeeltje "stel je even voor". Het is altijd leuk om kennis te maken en te lezen waarom iemand de pijp ter hand neemt.
Als je graag wat intensiever op dit forum wil verblijven, raad ik je altijd even aan je voor te stellen, in het onderdeeltje "stel je even voor". Het is altijd leuk om kennis te maken en te lezen waarom iemand de pijp ter hand neemt.
Groet, Nekker
- Lonny
Ok, ik zal dat waarschijnlijk wel gaan doen.
Maar of ik nu alweer ga beginnnen is nog maar de vraag.
Mijn vrouw, en ik zelf ook wel, wil dat ik wacht met het rook gebeuren tot mijn dochters het huis uit zijn. (Definitief) En de jongste is pas 9........!!!
Vooralsnog blijf ik langs de zijkant meekijken.
Maar of ik nu alweer ga beginnnen is nog maar de vraag.
Mijn vrouw, en ik zelf ook wel, wil dat ik wacht met het rook gebeuren tot mijn dochters het huis uit zijn. (Definitief) En de jongste is pas 9........!!!
Vooralsnog blijf ik langs de zijkant meekijken.
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Mooi streven.
Begin dan nu alvast met tabak inkopen, want tegen die tijd is het helemaal onbetaalbaar
Begin dan nu alvast met tabak inkopen, want tegen die tijd is het helemaal onbetaalbaar
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
-
robvoorburg
Nou, tot over een jaar of tien dan maar.
-
robvoorburg
Veel van onze leden roken buiten, in de garage of in de schuur hun pijp,
is dat geen idee?
is dat geen idee?
- Lonny
Het kan altijd gekker.
Kwam dit filmpje tegen met de directeur van Gubbels. Hij rookt zelf geen pijp...
Maar inderdaad. Er is ook wel tijd te vinden als de kinderen niet thuis zijn. We zullen zien hoe lang ik het nog kan rekken.
Kwam dit filmpje tegen met de directeur van Gubbels. Hij rookt zelf geen pijp...
Maar inderdaad. Er is ook wel tijd te vinden als de kinderen niet thuis zijn. We zullen zien hoe lang ik het nog kan rekken.
- Eliminator
- Moderator
-
Winslow Collector
Zijn er nog internaten voor kinderen? Kun je morgen beginnen met roken.
Sorry Lonny, maar de humor ligt hier op het forum tegen het "zieke" aan, af en toe. Hopelijk neem je me mijn grapje niet kwalijk. Dus lekker blijven genieten van je gezin, de kinderen zijn waarschijnlijk de deur uit voordat je er erg in hebt en dan zijn kinderen ineens volwassen. Geniet van de tijd die je samen met hen hebt, natuurlijk.
Sorry Lonny, maar de humor ligt hier op het forum tegen het "zieke" aan, af en toe. Hopelijk neem je me mijn grapje niet kwalijk. Dus lekker blijven genieten van je gezin, de kinderen zijn waarschijnlijk de deur uit voordat je er erg in hebt en dan zijn kinderen ineens volwassen. Geniet van de tijd die je samen met hen hebt, natuurlijk.
- janneman
- Contacteer:
Over die Falcon's is wel wat geschreven: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=2548
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Lonny
Allemaal hartelijk dank tot nu toe voor de snelle, vrolijke en leerzame antwoorden.
Zwerf nu ongeveer een maandje over het net en het valt mij op dat de pijprokers gezellige gasten zijn. (Misschien ook dames ertussen?)
Wat betreft de Falcon pijp zal dat hem niet worden in het begin.
Gezien de prijzen leg ik er liever iets bij en koop me een Peterson. Die geven mij op de een of andere manier het echte "ouderwetse" pijp gevoel.
Mocht ik die dan ook nog zelf gaan uitzoeken in Dublin geeft dat nog meer cachet aan het geheel.
Nogmaals dank en ik zal weer wat van me laten horen na mijn eerste aanschaf. (wanneer dat ook mag zijn) Voorlopig ga ik me vermaken en verlekkeren langs de zijlijn.
Oh, wat zie ik.....C'est l'heure de l'apéro!
Fijne avond en goed weekeinde.
Zwerf nu ongeveer een maandje over het net en het valt mij op dat de pijprokers gezellige gasten zijn. (Misschien ook dames ertussen?)
Wat betreft de Falcon pijp zal dat hem niet worden in het begin.
Gezien de prijzen leg ik er liever iets bij en koop me een Peterson. Die geven mij op de een of andere manier het echte "ouderwetse" pijp gevoel.
Mocht ik die dan ook nog zelf gaan uitzoeken in Dublin geeft dat nog meer cachet aan het geheel.
Nogmaals dank en ik zal weer wat van me laten horen na mijn eerste aanschaf. (wanneer dat ook mag zijn) Voorlopig ga ik me vermaken en verlekkeren langs de zijlijn.
Oh, wat zie ik.....C'est l'heure de l'apéro!
Fijne avond en goed weekeinde.
-
Godfrey59
Hoi
In Luxemburg valt het wel mee met de prijzen van de pijptabak
Godfrey
Godfrey
- Eliminator
- Moderator
Zeker wel, door de tijd heen meerdere zelfs, helaas te weinig blijvers,.... er is één die-hard pijprookster en actief forummer onder ons 'Mille Luci', maar da's dan ook wel gelijk de besteLonny schreef:(Misschien ook dames ertussen?)
- Lonny
Heb een vergelijking gevonden. (hier is er niet veel online)Godfrey59 schreef:
http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten& ... 282&abtn=1&&
http://www.liberte56.lu/details.php?*i=l2NxlA==
Zelfde tabak alleen 4,50 eurie goedkoper hier. (en dat zonder vervuilende stikker)
Voor de prijs hoef ik het dus niet te laten.
Mooie site heb je trouwens, misschien kom ik een keer iets uitzoeken.
en Clan kost in NL 8,80 zag ik en hier 4,60
Dat zijn serieuze verschillen zeg.
- Timmy
Zodra ze bij jullie ook Troost,Dunhill, SG, Rattray en Solani hebben, moeten we maar een tref organiseren daar 
-
schoorsteen
Eliminator schreef:Zeker wel, door de tijd heen meerdere zelfs, helaas te weinig blijvers,.... er is één die-hard pijprookster en actief forummer onder ons 'Mille Luci', maar da's dan ook wel gelijk de besteLonny schreef:(Misschien ook dames ertussen?)
hear hear
- Eliminator
- Moderator
Las in een ander topic dat er nog een dame onder ons is,...... nog niet eerder door gehad

- Paasei
Hoi Lonny,
Gezien je hier nieuw bent, herhaal ik mijn tip ivm Petersons en Falcons. Als je geen bezwaar hebt tegen online bestellen, is dit een zeer goede bron voor Falcon : www.smoke.co.uk
Voor Petersons :
www.mysmokingshop.co.uk
Qua prijs en assortiment (toch zeker voor de genoemde merken) kan je niet beter vinden imo, zelfs als je de verzending van en 6 - 8 Euro er nog bijneemt.
Gezien je hier nieuw bent, herhaal ik mijn tip ivm Petersons en Falcons. Als je geen bezwaar hebt tegen online bestellen, is dit een zeer goede bron voor Falcon : www.smoke.co.uk
Voor Petersons :
www.mysmokingshop.co.uk
Qua prijs en assortiment (toch zeker voor de genoemde merken) kan je niet beter vinden imo, zelfs als je de verzending van en 6 - 8 Euro er nog bijneemt.
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Lonny
Bedankt voor de tip Paasei!
Kwam ook deze site tegen.
http://www.alpascia.com/pipes/p/Find
Hier kan je selecteren op merk, prijs, model, gewicht etc.
Het lijkt mij een fijne site om veel vergelijkingen te maken.
International shipping cost
- by mail within Europe euro 12.00
- by courier within Europe euro 10.00
Kwam ook deze site tegen.
http://www.alpascia.com/pipes/p/Find
Hier kan je selecteren op merk, prijs, model, gewicht etc.
Het lijkt mij een fijne site om veel vergelijkingen te maken.
International shipping cost
- by mail within Europe euro 12.00
- by courier within Europe euro 10.00
- Paasei
Heel mooie site inderdaad, alleen gaan die voor de duurdere pijpen.
Koninklijke Eikel Des Forums.