Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 4

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gesloten
Arclaud

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 4

Bericht door Arclaud »

Mooi vondst PPMP!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Schoon pijpje PPMP veel rookplezier toegewenst.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Ribbon

Bericht door Ribbon »

PPMP schreef:Dinsdag via internet gevonden bij "Le Pipe Rit" in St.Claude (Frankrijk bij de Zwitserse grens) en vrijdag al in huis. Er kan op z'n "dwergs" gepuft worden... Heb nu al zin in het volgende gildeavond van het " 't Schavot Piepke" te Stadskanaal.
Afbeelding
Mooie vondst PPMP. Veel goedkoper dan daar zal je ze niet snel vinden.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Bommel

Bericht door Bommel »

Ik ken alleen de lange lord of the ring pijpen, maar deze heb ik nog nooit gezien.
Mooi en leuke aanschaf.
Afbeelding

maboc

Bericht door maboc »

Leuk zeg.
Ik sluit me aan bij de vraag van Huub "Is het mondstuk van hout?"
--
Cheers maboc

Calinero

Bericht door Calinero »

Hele mooie pijp, PPMP! Over de vraag van het mondstuk, Ik heb zelf de Auenland Hugg, deze heeft een houten steel met een uiteinde van acryl, de binnenkant is ook belegd met acryl! Aangezien deze pijp ook van Vauen is neem ik aan dat ze dezelfde techniek gebruikt hebben!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik vermoed dat je gelijk hebt Calimero. Zeker dat stukje acryl aan het mondstuk maakt het roken een stuk aangenamer. Een aantal jaren terug heeft Butz Choquin een serie uitgebracht volledig uit bruyere - ik weet de naam helaas niet meer- die 2 grote nadelen had. Ten eerste zoog het hout zich vast aan je lippen en ten tweede als je de pijp zonder filter rookte had hij zeker 2 dagen nodig om te drogen.

Stanwell

Bericht door Stanwell »

Dat zijn mooie vormen, Timmy, en zien er goed uit.
Veel rookplezier, maar daar zien ze er wel naar uit.

Beter, zo'n mini-pijpje PPMP. Cutty-achtig als ik het zo zie ?
Zelf ben ik bijna klaar met het inroken van de Belgique.
Tijdens het inroken worden ze erg snel heet, als een kleipijpje.
En als churchwarden waarschijnlijk nog meer.
En door het laten afkoelen telkens weer moet je ze steeds opnieuw aansteken.
Maar gaandeweg het inroken worden de mini's strakke fijne rokers op hun eigen manier.

PPMP

Bericht door PPMP »

Beste "forumgenoten",

Bedankt voor jullie positieve reacties! En beste Huub en Maboc, het is inderdaad zoals Calinero schrijft; het laatste stukje van de pijp, het mondstuk, is van acryl. En inderdaad, ook Stanwell, het is de minipijp uit de Lord of the Rings collectie (en voor wat dat betreft ook in vergelijking met de Auenland collectie die ik via "Estervals Pipe House" heb aangeschaft), maar ik ben zo blij dat ik een pijp uit deze serie heb kunnen bemachtigen, dat ik dat graag voor lief neem. Mijn interesse, en liefde voor, het pijproken is zo'n 25 jaar geleden toch maar mooi begonnen met de het schrijfwerk van dhr. J.R.R. Tolkien. En ergens, ver weg, diep in mijn hart hoop ik toch ook nog eens de andere drie Lord of the Rings pijpen van Vauen voor een redelijke prijs te kunnen vinden. Trouwens beste Calinero, mijn grote favoriet uit de "Auenland"serie is de "Gilg", waar ik op onze gildeavonden graag een winslow No.1 uit rook. Enthousiaste Groet,

Pascal

P.S. Voor de liefhebbers... Volgens mij is de pijp nog steeds te krijgen via de site van "La Pipe Rit".

Afbeelding

Afbeelding

Wallace

Bericht door Wallace »

Prachtige aanwinst PPMP.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

maboc

Bericht door maboc »

PPMP schreef:Beste "forumgenoten",

Bedankt voor jullie positieve reacties! En beste Huub en Maboc, het is inderdaad zoals Calinero schrijft; het laatste stukje van de pijp, het mondstuk, is van acryl. En inderdaad, ook Stanwell, het is de minipijp uit de Lord of the Rings collectie (en voor wat dat betreft ook in vergelijking met de Auenland collectie die ik via "Estervals Pipe House" heb aangeschaft), maar ik ben zo blij dat ik een pijp uit deze serie heb kunnen bemachtigen, dat ik dat graag voor lief neem. Mijn interesse, en liefde voor, het pijproken is zo'n 25 jaar geleden toch maar mooi begonnen met de het schrijfwerk van dhr. J.R.R. Tolkien. En ergens, ver weg, diep in mijn hart hoop ik toch ook nog eens de andere drie Lord of the Rings pijpen van Vauen voor een redelijke prijs te kunnen vinden. Trouwens beste Calinero, mijn grote favoriet uit de "Auenland"serie is de "Gilg", waar ik op onze gildeavonden graag een winslow No.1 uit rook. Enthousiaste Groet,

Pascal

P.S. Voor de liefhebbers... Volgens mij is de pijp nog steeds te krijgen via de site van "La Pipe Rit".

Afbeelding

Afbeelding
Ah duidelijk. Een houten mondstuk lijkt mij namelijk niet erg prettig. Maar het is mij nu duidelijk.
Viel Spass damit.
--
Cheers maboc

Struik
Contacteer:

Bericht door Struik »

Hele mooie aanwinsten weer!!

JanSt

Bericht door JanSt »

PPMP schreef:Beste "forumgenoten",

Pascal

Afbeelding

Afbeelding

Mooie pijp Ppmp, ook ik ben 40 jaar geleden aangestoken door het Tolkien virus en dat heeft min of meer mijn interesse in pijproken gewekt. Ik twijfel nog steeds of ik zo' 'n pijp uit deze reeks zal aanschaffen. Uit nostalgie denk ik ja, echter over prijs/kwaliteit twijfel ik nog steeds. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Jan

All that is gold does not glitter

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Mooie pijp PPMP

@JanSt: Als ik je advies mag geven, als je per se een LoTR pijp wilt hebben omdat het een link heeft met de films dan wordt dat diep in de buidel tasten.
Wil je echter een pijp die in dezelfde sfeer zit maar zonder de licentie rechten kijk dan eens naar de Auenland serie van Vauen.
Deze zijn betaalbaarder en de LoTR pijpen werden destijds ook door Vauen gemaakt.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Timmy

Bericht door Timmy »

Bananabox-Ninja schreef:Mooie pijp PPMP

@JanSt: Als ik je advies mag geven, als je per se een LoTR pijp wilt hebben omdat het een link heeft met de films dan wordt dat diep in de buidel tasten.
Wil je echter een pijp die in dezelfde sfeer zit maar zonder de licentie rechten kijk dan eens naar de Auenland serie van Vauen.
Deze zijn betaalbaarder en de LoTR pijpen werden destijds ook door Vauen gemaakt.

+1

De Gilg is inderdaad nog steeds zo'n verleidelijk exemplaar. Haddocks heeft 'm ook nog..
http://www.haddockspipeshop.com/nl/cate ... rettyPhoto

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Heel mooi!

MfOx

Bericht door MfOx »

Mooie aanwinst PPMP, veel plezier ervan!

Hoe is/bevalt de club in Stadskanaal?

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ha, leuk om nog eens wat van die eerste serie hier te zien voorbijkomen, gefeliciteerd PPMP.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Mooi PPMP, de "nummer 4" uit de originele LotR-serie van Vauen.

Het, bij de eerste drie lange pijpen (Bilbo, Gandalf, Aragorn) behorende, rekje was een plank met daarop een stuk landkaart van Midden-Aarde en daarin 3 sneetjes waar je de punt van het mondstuk in kon steken. De serie bestond toen uit 3 pijpen. Even later kwam deze kortere Gimli ten tonele. Helaas was er voor deze pijp geen ruimte in het rekje. Mijn rekje heb ik toen aangepast door er een klemmetje op te schroeven, zodat de gehele serie nu op dat rekje hangt.

De pijpen zijn nu moeilijk te verkrijgen en indien je ze vindt, kosten ze een klein vermogen in vergelijking met hun oorspronkelijke prijzen.

De Auenland serie is gebaseerd op het boek (en film) "De Hobbit". Waarbij Vauen ontzettend zijn best heeft gedaan alle namen uit het boek nét even te veranderen, zodat er geen claims kunnen komen van de licentiehouders/productiemaatschappijen die de rechten van de LotR/Hobbit namen en merchandise hebben.

De pijpen van die Auenland serie zijn absoluut mooi en de moeite waard en zullen zeer waarschijnlijk even voortreffelijke rokers zijn als de originele LotR-serie. Toch zie je, dat de waarde (ofwel: wat de gek ervoor wil geven) van de originele LotR-serie behoorlijk is gestegen. Juist omdat ze niet meer geproduceerd mogen worden. Deze waardestijging zie ik bij de Auenland serie nog niet snel gebeuren.

Voor degenen die nog een klein fortuintje te besteden hebben: ik heb nog een volledige set gekocht toen bekend werd dat de licentie om ze te mogen produceren ging stoppen. Splinternieuw (ongerookt en in originele verpakking), inclusief rekje/plank waar ze op horen. Maar helaas: bieden onder de € 2000,- heeft geen zin, onder dat bedrag gaan ze zeker niet weg. :mrgreen: (Er wordt soms meer dan € 1000,- per stuk voor die pijpen gevraagd).

Daarom zal mijn extra serie eerder zijn weg vinden naar de verzamelaar dan naar een pijproker die gewoon een lange leespijp wil hebben. :wink:

kiske

Bericht door kiske »

Ik meld hier toch nog een keer de macqueen pijpen. Sinds kort hebben ze ook weer een nieuw start met een andere lijn gemaakt. Ook hebben ze voortaan wat voorraad zodat niet op alle modellen een levertijd van 6 maanden zit. De prijzen zijn wat lager dan de bekendere merken.

ikzelf heb de wizzard en ben er tevreden over. Deze wordt minstens iedere 2 weken gerookt met grote tevredenheid.

Dr. Jefferson

Bericht door Dr. Jefferson »

Overgekocht van waarrookisisvuur, mijn nieuwe Peterson Dracula 03 Sandblast:
Afbeelding Afbeelding
Geen super foto's maar mooiere foto's komen wel in het topic met mn collectie.
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Mooie pijp! Vertoont een sterke overeenkomst met mijn eerste pijp
in 1967. De versiering aan die pijp was een metalen band, ik denk
van RVS. Geen idee meer welk merk, maar het kostte d.fl. 15,--

Immler

Bericht door Immler »

Gefeliciteerd met je aanschaf, Jeff.
Afbeelding

Waarrookisisvuur

Bericht door Waarrookisisvuur »

Mooie pijp jefferson.mooi dat je hem al binnnen hebt.
Ik moet de mijne ook nog roken.nog geen tijd voor gehad.en gehaast vind ik niks.

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Veel rookplezier toegewenst Jefferson schoon pijpje.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Jeffrey,

Gefeliciteerd met de aankoop van de Peterson Dracula.

Ik hoop dat ze je veel rookplezier brengt. Nu nog zo'n mooie bijpassende Dracula Tamper erbij.

Fijne avond verder,

Huub
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Huub op 04 feb 2014 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

kiske

Bericht door kiske »

Mooie Jeffrey!

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Zeer mooie Peterson, geniet ervan!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Robert
Contacteer:

Bericht door Robert »

Veel rookplezier Jeff! :B
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »