Katalytische verbranders olie recensies

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Berichten: 890
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Dr. Jefferson »

Een vraag aan de gebruikers, hebben jullie hem aan tijdens of na het roken?
Ik heb gister na mn 1e pijp 40 min, na de 2e 1 uur en later nog een uur de lampe berger aan gehad en alsnog was het toen ik vanochtend thuis kwam goed te ruiken.

Of kan het te maken hebben met dat ik een zolder kamer heb met een puntdak of omdat ik alleen neutrale vloeistof heb?
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door jarnogab »

Vreemd. Normaal gezien brand ik die ongeveer een uurtje (soms iets langer na meerdere pijpen) en is de rookgeur verdwenen.
Ik brand die trouwens zeker niet na elke pijp.
Ik moet wel zeggen dat ik meestal een geurolie neem, aangelengd met wat neutraal. Dus
het zou kunnen dat je daar beter een geurvloeistof aan toevoegt omdat de neutraal te weinig effect heeft.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Berichten: 890
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Dr. Jefferson »

Met geur olie werkt het wel goed. De geur blijft lang hangen ook.

Sinaasappel kaneel geur kan ik aanbevelen :P
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Eliminator »

Eliminator schreef:
St Patrick schreef:....... en neem niet alleen de rooklucht weg maar zuivert ook de lucht in de ruimte.
Betekend dat nou ook dat aanslag op behang en wit plafond door roken afneemt ?
Heb deze vraag al eens eerder gesteld maar nooit echt een duidelijk antwoord op gehad.
In huize Eli is de rooklucht qua stank niet zo zeer het probleem, we roken beide, alleen het elke twee jaar witten werd ik zat en toen hebben we samen besloten niet meer binnen te roken.
Dat helpt overigens perfect want na bijna vijf jaar is alles nog steeds keurig schoon.

Vandaag bovenstaand na jaren eens onder de loep genomen, na ruim zeven jaar is het behang nog schoon, plafond nog wit, doel bereikt (heb een gloeiende hekel aan klussen).
Toch gaat het knagen, vroeger hadden we vaak kaarsen branden (tegenwoordig alleen nog waxine lichtjes, minder rookontwikkeling), stond er een olielamp in de kamer (mede door een topic elders van de week gestart kwam deze weer in mijn gedachte), zaten we nog wel eens aan een gourmette of steengril, al of niet met familie of gewoon saampies.
EN werd er gerookt in huis, ondergetekende toen nog vaak een sigaartje, Mme aan de peuken.

In 'no time' was de boel zwart en kon Eli met de roller witsel en behangplaksel aan de gang.
Geen hobby van me, en als 'die tijd' er weer is, weet ik waarom we het al die jaren vol hebben gehouden.

TOCH knaagt het, leven wij nou voor dat huis, of is dat huis er voor ons,..... we missen een kaarsje, een grillavond en (in de zomer valt het wel mee, dan leven we meer buiten) 's winters mis ik mijn pijpje !
Mme rookt een peuk op balkon of als het koud is in de keuken bij de afzuigkap.

Het werkt, laat ik daar duidelijk in zijn, het werkt echt,.... maar jongens wat zijn we onszelf eigenlijk aan het pesten.

Weet niet hoe het komt, maar ben er van de ene op de andere dag klaar mee, gesprek met Mme gehad en ondanks wat twijfel en de 'angst' er over een jaar of twee, drie 'weer aan te moeten', zijn we het eigenlijk wel eens.

Vroeger werd er hier gewoon gerookt, Mme werkte ook fulltime dus het ging om een paar peuken en een sigaartje per dag, toen Mme thuis kwam te zitten ging het fout, dag in dag uit werd er gerookt, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, we werden het zat.

Nu zijn we de toen gemaakte keuzes zat !

M.a.w. na vele berichten hier en elders online gelezen te hebben, gaan we toch maar eens een Lampe Berger aanschaffen.

F#ck het behang, pijp in het hoofd, kaarsen aan en de steengrill wordt uit de mottenballen gehaald, we leven maar één keer.

LB aan en weg met de geur,.... de verkleuringen blijven, i know, we zien wel.

Veel kans als ik weer met lijm achter m'n oren en behangresten in m'n naad sta te etteren, en al vloekend de goden van alles en nog wat toe wens, we de boel weer terug draaien.

Maar voorlopig gaan we weer terug in de 'geniet-modus' !
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door The_Undertaker »

Diezelfde dilemma's heb ik nou ook Eli... Ook geen zin in het witten.... toevalligerwijs was ik vanmiddag even aan het zoeken naar hoe anderen dit doen, en het schijnt dat ik eventueel na verloop van tijd gewoon een rol plastic in de woonkamer kan laten ontploffen zodat alles afgedekt is, en vervolgens vrolijk met HG Sierpleisterreiniger aan de slag, dat zou ook nicotine weer van het plafonnetje moeten krijgen... Dus ik denk dat deze jongen binnen afzienbare tijd ook binnen zal roken. Ik zie het wel.... vooralsnog is het nog maagdelijk wit, en als ik dan ook met een twee/drie jaar ineens moet witten, dan kan ik dan altijd nog besluiten om na het witten niet meer binnen te roken. Net wat je zegt, leven we nou voor dat verrekte huis en wat mensen van een iets vergeeld plafonnetje denken, of leven we voor onszelf..
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Paasei »

The_Undertaker schreef:... een iets vergeeld plafonnetje ...
Zelfs dat heeft zijn charme...
Het befaamde café Den Engel naast stadhuis in Antwerpen... plafond was ook ooit wit, maar sinds de rookwetgeving is de kleur vereeuwigd...

Afbeelding
Koninklijke Eikel Des Forums.

Geloof

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Geloof »

En zi hoort er een plafonnetje uit te zien, en als het dan echt zwart is, dan pas gaan we de witkwast opzoeken.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Calinero »

Een wijze beslissing, Eli(en UT)! Lekker genieten, als jullie toch beide roken, en straks als de gure wind om je huis heen blaast, zit jij lekker in je warme huisje met een pijp tussen je lippen! Wat is er nu fijner! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Ribbon »

Mooie post Eli.

De laatste tijd ben ik ook aan het nadenken over waar ik wil gaan roken in mijn nieuwe huis. Ik heb boven ruimte voor een leuk rookkamertje, maar eigenlijk wil ik gewoon kunnen roken in heel het huis, m.u.v. de slaap- en badkamer dan. Uiteindelijk zie ik een huis (net als een pijp) ook als een gebruiksvoorwerp, en niet als iets wat zo lang mogelijk in 'nieuwstaat' gehouden moet worden. En eigenlijk vind ik 1 keer in de 3 á 4 jaar witten niet eens zo erg als ik me aan de aanslag zou storen. Na de verhuizing ga ik met ook maar eens verdiepen in de Lampe Bergers.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door robvoorburg »

Inderdaad leuk verhaal Eli. Niet bij stilgestaan dat dit op termijn gaat
knagen, maar wanneer ik erover nadenk kan ik mij goed voorstellen
dat je/jullie gewoon in huis willen genieten van de tabak.

Ik heb een Lampe Berger gehad en had er veel pech mee. (na aansteken
doofde deze in de regel weer snel)
Wat ook heel goed helpt om tabaksgeur/etensgeur te neutraliseren is een
bakje met een bodem spiritus op een veilige plek in de kamer te zetten.
Azijn schijnt hetzelfde effect te hebben.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Bommel »

Men koopt of huurt een woning om er in te leven, het is er niet om je te beperken in je levensstijl.
Dus een goed besluit Eli om van jullie huis EN leven te genieten.
Op Bommelstein hebben we met ons rook gedrag rekening gehouden en de muren en plafonds offwhite en sommige muren bloed(worst) rood te schilderen.
Scheelt in de beleving. :mrgreen:
Afbeelding

Godfrey59

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Godfrey59 »

Bommel schreef:Men koopt of huurt een woning om er in te leven, het is er niet om je te beperken in je levensstijl.
Dus een goed besluit Eli om van jullie huis EN leven te genieten.
Op Bommelstein hebben we met ons rook gedrag rekening gehouden en de muren en plafonds offwhite en sommige muren bloed(worst) rood te schilderen.
Scheelt in de beleving. :mrgreen:
Ook hier hanteren we de Bommelstein methode :lol: Kan ook niet anders met een houtkachel die in de winterperiode bijna altijd aan is , het huis en inrichting is er voor mijn genoegen niet omgedraait.Mijn vrouw verkoopt Lampe Berger en deze werken uit de kunst .

Godfrey

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Eliminator »

Heeft één van de Lampe Berger eigenaren hier wel eens imitatieproducten gebruikt ipv de originele vloeistof van LB ?
Bijvoorbeeld deze http://www.pure-lampe.com/webshop/
scheelt aanzienlijk geld !
Volgens de omschrijving moet je alleen de LB producten gebruiken, maar dat is natuurlijk een schot voor open doel.
Kan iemand voor-/nadelen noemen, behalve de knaken ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Sidekickelvis »

Lijkt me niet. Volgens mij maakt dat geen reet uit. Volgens hun trouwens ook niet.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

PJ
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:39

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door PJ »

ik maak het zelf, gewoon een paar druppels geurolie als je een geurtje wilt, in isopropanol. Kun je per jerrycan kopen. Zonder die olie maak ik daarmee ook mijn pijpen schoon.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Immler »

Ik heb ook flessen van een ander en goedkoper merk.
De parfums van Berger zijn wat subtieler maar de werking is identiek.
Afbeelding

Godfrey59

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Godfrey59 »

Al verschillende keren andere vloeistoffen geprobeert , echter de Lampe Berger geuren vindt ik nog steeds het lekkerste ruiken.
Veel andere vloeistoffen hebben een beetje een hoog toilet lucht gehalte :lol: de Lampe Berger vloeistof zijn idd subtieler en more parfume like .

Godfrey

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Smokomang »

Godfrey59 schreef:Al verschillende keren andere vloeistoffen geprobeert , echter de Lampe Berger geuren vindt ik nog steeds het lekkerste ruiken.
Veel andere vloeistoffen hebben een beetje een hoog toilet lucht gehalte :lol: de Lampe Berger vloeistof zijn idd subtieler en more parfume like .

Godfrey
Mee eens ook hier doet lampe berger goed werk
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Eliminator »

Duidelijk, waarvoor dank.

De geuren zal ik van LB blijven kopen, overheersend is juist niet waar ik naar op zoek ben en een wc-eend-achtige lucht al helemaal niet.
Maar de neutrale vloeistof, waar toch al het meest van aangeschaft wordt, gaat dus een andere worden, scheelt de helft !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Wowbagger »

Moet zeggen dat ik best lang met een fles doe. Nou ja, 2 flessen eigenlijk. Doe fiftyfifty met neutrale vloeistof.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Arno »

Ik gebruik nooit neutrale vloeistof.. Altijd een geurtje van Lampe Berger zelf die NIET naar iets van bloemetjes of WC reiniger of steek-in-het-stopcontact-luchtverfrisser ruikt. Meestal iets zo subtiel mogelijk met mint. Ze hadden ooit Finnish Sauna, die vonden Ellen en ik geweldig. Maar die is uit het assortiment.. Nu hebben we iets wat erop lijkt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Mikali »

Arno schreef:Ik gebruik nooit neutrale vloeistof.. Altijd een geurtje van Lampe Berger zelf die NIET naar iets van bloemetjes of WC reiniger of steek-in-het-stopcontact-luchtverfrisser ruikt. Meestal iets zo subtiel mogelijk met mint. Ze hadden ooit Finnish Sauna, die vonden Ellen en ik geweldig. Maar die is uit het assortiment.. Nu hebben we iets wat erop lijkt.
En dewelke is dat nu dan Arno? moet namelijk binnekort weer een bus gaan halen en dan heb ik nog wat inspiratie :mrgreen:
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Arno »

Mikali schreef:
Arno schreef:Ik gebruik nooit neutrale vloeistof.. Altijd een geurtje van Lampe Berger zelf die NIET naar iets van bloemetjes of WC reiniger of steek-in-het-stopcontact-luchtverfrisser ruikt. Meestal iets zo subtiel mogelijk met mint. Ze hadden ooit Finnish Sauna, die vonden Ellen en ik geweldig. Maar die is uit het assortiment.. Nu hebben we iets wat erop lijkt.
En dewelke is dat nu dan Arno? moet namelijk binnekort weer een bus gaan halen en dan heb ik nog wat inspiratie :mrgreen:
Weet ik zo niet.. Ik ben niet thuis tot zondag, dan zal ik het laten weten :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Mikali »

Arno schreef:
Mikali schreef:
Arno schreef:Ik gebruik nooit neutrale vloeistof.. Altijd een geurtje van Lampe Berger zelf die NIET naar iets van bloemetjes of WC reiniger of steek-in-het-stopcontact-luchtverfrisser ruikt. Meestal iets zo subtiel mogelijk met mint. Ze hadden ooit Finnish Sauna, die vonden Ellen en ik geweldig. Maar die is uit het assortiment.. Nu hebben we iets wat erop lijkt.
En dewelke is dat nu dan Arno? moet namelijk binnekort weer een bus gaan halen en dan heb ik nog wat inspiratie :mrgreen:
Weet ik zo niet.. Ik ben niet thuis tot zondag, dan zal ik het laten weten :)
Peeeeeerfect, thanks :D
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Arno »

Mikali schreef:
Arno schreef:
Mikali schreef:
Arno schreef:Ik gebruik nooit neutrale vloeistof.. Altijd een geurtje van Lampe Berger zelf die NIET naar iets van bloemetjes of WC reiniger of steek-in-het-stopcontact-luchtverfrisser ruikt. Meestal iets zo subtiel mogelijk met mint. Ze hadden ooit Finnish Sauna, die vonden Ellen en ik geweldig. Maar die is uit het assortiment.. Nu hebben we iets wat erop lijkt.
En dewelke is dat nu dan Arno? moet namelijk binnekort weer een bus gaan halen en dan heb ik nog wat inspiratie :mrgreen:
Weet ik zo niet.. Ik ben niet thuis tot zondag, dan zal ik het laten weten :)
Peeeeeerfect, thanks :D
Fresh mint at the riad :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door oldgreenfield »

Toch geweldig dit Forum. Dit topic heeft mij geïnspireerd voor het kerstcadeau. Madam krijgt een Lampe Berger in cadeauverpakking onder de kerstboom. Geen walmende vanillekaarsen, droog kokende oliebrandertjes etc maar iets degelijks en decoratiefs. :)
Het model is: Lampe Berger Essentielle Ronde. Gekocht bij: Online pakhuis in Breda.
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Ribbon »

Leuk oldgreenfield. Is dat ook de voordeligste online aanbieder? Ik wil er ook graag 1 aanschaffen voor in m'n nieuwe huisje. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Arno »

Volgens beslist.nl is dit de goedkoopste: http://www.kookpunt.nl/lampe-berger-set ... t=default1 En voor die prijs heb je ook nog een brander, trechtertje, afsluitdop, lont en een flacon met neutrale geurvloeistof. De gewone geurvloeistof moet je dan nog kopen. Overigens is een transparante Lampe Berger erg fijn, dan zie je wanneer het op is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door oldgreenfield »

Ribbon schreef:Leuk oldgreenfield. Is dat ook de voordeligste online aanbieder? Ik wil er ook graag 1 aanschaffen voor in m'n nieuwe huisje. :)
een van de goedkoopste. maar er is een bedrijf die ze als kerstpakket levert. Mogelijk ben je dan nog voordeliger, je krijgt er dan geuren bij.
http://www.inhuisinterieur.nl/webshop/h ... pakketten/
Zie dat Arno ook al iets gevonden heeft. Even vergelijken dus. Na de kerst kan ik laten weten hoe het bevalt. :lol:
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Katalytische verbranders olie recensies

Bericht door Ribbon »

Ik ben uiteindelijk voor de starterset gegaan die Arno aanraadde. Eerst maar even experimenteren. :)

Sowieso bedankt.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie