Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3
-
Laafke
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3
Alt toets vasthouden en 155 intypen met cijfers aan de rechterkant van je toetsenbord
- Pitoe [*RIP*]
Dank! Nu nog proberen onthouden voor de keren dat ik dit gebruik.
- magicmarcello
-
robvoorburg
Deze kan ook: alt + l = ø.
- Huub
By een Apple ga je naar Wijzig dan Speciale Tekens en daarna Latijn met accenten. Daar zijn al die letters die in andere talen gebruikt worden te vinden.
- Timmy
Hallo Huub
"De Richmond Navy Cut rookte ik vroeger vaak. Een fijne tabak."
Ik had vorige week je topicje gelezen over de medium en light weglatingen. Daarom kwam ik ook op deze tabak, alsmede de Elizabethan Mixture. Fijne ontdekkingen voor mij, waarvoor dank.
Hallo JoskeB
Frappant, je bent ook onlangs naar Kleve geweest, en wel voor een Vauen!!! Die neem ik de volgende keer mee, ik heb een mooie gezien, die nog steeds in m'n kop zit... En je woont redelijk in de buurt, met Wallace!!! Wie weet kleine minimeet middenoost Nederland..
"De Richmond Navy Cut rookte ik vroeger vaak. Een fijne tabak."
Ik had vorige week je topicje gelezen over de medium en light weglatingen. Daarom kwam ik ook op deze tabak, alsmede de Elizabethan Mixture. Fijne ontdekkingen voor mij, waarvoor dank.
Hallo JoskeB
Frappant, je bent ook onlangs naar Kleve geweest, en wel voor een Vauen!!! Die neem ik de volgende keer mee, ik heb een mooie gezien, die nog steeds in m'n kop zit... En je woont redelijk in de buurt, met Wallace!!! Wie weet kleine minimeet middenoost Nederland..
- dinck
Nog makkelijker is Alt (of in Mac-termen: Option) o = øHuub schreef:By een Apple ga je naar Wijzig dan Speciale Tekens en daarna Latijn met accenten. Daar zijn al die letters die in andere talen gebruikt worden te vinden.
- janneman
- Contacteer:
Ha, gefeliciteerd Pitoe, een verzameling maismeerschuim, altijd lekker! Tijd voor versleten tuinbroek, rafelige strooien hoed, Jim of Jack en 'let the good times roll...'
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- magicmarcello
VETTE + 1janneman schreef:Ha, gefeliciteerd Pitoe, een verzameling maismeerschuim, altijd lekker! Tijd voor versleten tuinbroek, rafelige strooien hoed, Jim of Jack en 'let the good times roll...'
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Nice, mooie vangst.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- jarjarbinks
- Contacteer:
Vandaag naar de winkel van Hans - Dieter Jurewicz geweest.
Dit zoals velen hadden aangeraden en ook wegen de extra pijpen vandaag en morgen en proeven van whisky.
Jullie hadden helemaal gelijk een heerlijke winkel en wat een leuke kerel die Hans - Dieter, trouwens al zijn personeel.
Zeker 1,5 uur met vrouw en dochter rond gehangen en natuurlijk wat gekocht.
De jaarpijp die zeer mooi was dit jaar even overgeslagen, was toch boven mijn budget.
Naast heerlijke tabak deze 2 pijpen. Het zijn er twee rond het jaar 2000 maar beide toch wel zeer mooie
Deze Handmade Erik Nording 141 met zilveren ring (staat op 9255 Nording)

En deze een Stanwall, wel type weet ik even zo niet maar dat kunnen jullie mij vast en zeker vertellen.

Uiteindelijk ook nog de Whisky die ze zelf gebotteld hebben eind dit jaar een speciale wegens 10 jaar whisky.
18 jaar oud. Geweldige whisky heb al veel merken en soorten gehad maar deze is een topper
Dit zoals velen hadden aangeraden en ook wegen de extra pijpen vandaag en morgen en proeven van whisky.
Jullie hadden helemaal gelijk een heerlijke winkel en wat een leuke kerel die Hans - Dieter, trouwens al zijn personeel.
Zeker 1,5 uur met vrouw en dochter rond gehangen en natuurlijk wat gekocht.
De jaarpijp die zeer mooi was dit jaar even overgeslagen, was toch boven mijn budget.
Naast heerlijke tabak deze 2 pijpen. Het zijn er twee rond het jaar 2000 maar beide toch wel zeer mooie
Deze Handmade Erik Nording 141 met zilveren ring (staat op 9255 Nording)

En deze een Stanwall, wel type weet ik even zo niet maar dat kunnen jullie mij vast en zeker vertellen.

Uiteindelijk ook nog de Whisky die ze zelf gebotteld hebben eind dit jaar een speciale wegens 10 jaar whisky.
18 jaar oud. Geweldige whisky heb al veel merken en soorten gehad maar deze is een topper
-
robvoorburg
Vooral de Stanwell spreekt mij aan, een goeie voor het zwarte blad.
- Kees Flake
Schone pijpjes Jarjarbinks veel rookplezier ervan.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
-
kiske
Pitoe en Jarjar, proficiat met jullie aanwinsten. Beiden niet mijn ding maar daardoor niet mnder fraai!
- magicmarcello
Twee prachtige Deense schoonheden Jarjarbinks, gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten en veel rookplezier! 
- Calinero
Pitoe en Jarjar, gefeliciteerd met jullie aanwinsten!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- Pitoe [*RIP*]
Hell yeah!janneman schreef:Ha, gefeliciteerd Pitoe, een verzameling maismeerschuim, altijd lekker! Tijd voor versleten tuinbroek, rafelige strooien hoed, Jim of Jack en 'let the good times roll...'
Mooie aanwinsten Jarjar!
Vooral die Stanwell vind ik een schoonheid.
- dewitte
Mooie Stanwell Jarjar. Bulldog en sandblast, what´s not to like.
Zien er beiden erg geschikt voor latakia uit.
Zien er beiden erg geschikt voor latakia uit.
- dinck
Een gouden gekroonde S op het mondstuk, dat is toch de mooiste kwaliteit bij Stanwell? Bij mijn weten heb jeeen gewone witte S, daarna nog een witte gekroonde S en een zilveren gekroonde S.
Mooie aanwinsten.
Mooie aanwinsten.
Mooie aanwinsten Jarjar.
- Huub
Hallo Jarjarbinks,
Allereerst gefeliciteerd met deze aankopen. De Stanwell vind ik heel mooi.
Ik hoop dat ze je veel rookgenot brengen.
De familie Jurewicz zijn inderdaad aardige mensen en Hans-Dieter staat bekend als zeer deskundig.
In het begin van de 90-tiger jaren, toen mijn ouders nog leefden in Limburg, kwam ik er vaak. Ik ging ook altijd naar de bijeenkomsten waar de jaarpijp gepresenteerd werd. Die werden vaak gehouden in een zaaltje bij een horecagelegenheid in de buurt.
Dat waren altijd gezellige bijeenkomsten met hapjes en drankjes. De maker van de jaarpijp was dan vaak aanwezig en gaf dan altijd demonstraties van zijn kunnen.
Hans-Dieter spreekt behoorlijk goed Nederlands en zijn dochter, die in Maastricht heeft gestudeerd, spreekt heel goed Nederlands.
Weliswaar is de winkel niet zo mooi als die van Schneiderwind, maar de sfeer is er altijd heel gezellig en bovenal vriendelijk.
Nu je naam Jurewicz noemde kwamen leuke herinneringen naar boven. Ik moet er gauw weer eens heen.
Goed weekend en succes met het inroken van de beauties.
Huub
De familie Jurewicz zijn inderdaad aardige mensen en Hans-Dieter staat bekend als zeer deskundig.
In het begin van de 90-tiger jaren, toen mijn ouders nog leefden in Limburg, kwam ik er vaak. Ik ging ook altijd naar de bijeenkomsten waar de jaarpijp gepresenteerd werd. Die werden vaak gehouden in een zaaltje bij een horecagelegenheid in de buurt.
Dat waren altijd gezellige bijeenkomsten met hapjes en drankjes. De maker van de jaarpijp was dan vaak aanwezig en gaf dan altijd demonstraties van zijn kunnen.
Hans-Dieter spreekt behoorlijk goed Nederlands en zijn dochter, die in Maastricht heeft gestudeerd, spreekt heel goed Nederlands.
Weliswaar is de winkel niet zo mooi als die van Schneiderwind, maar de sfeer is er altijd heel gezellig en bovenal vriendelijk.
Nu je naam Jurewicz noemde kwamen leuke herinneringen naar boven. Ik moet er gauw weer eens heen.
Huub
- jarjarbinks
- Contacteer:
He Huub, leuk om te lezen. Bedankt (en de anderen ook bedankt).Huub schreef:Hallo Jarjarbinks,
Huub
Weet jij (over anderen) welk type de Stanwell is? De S is er ingelegd (dus geen stempel) en van brons zegt men.
- magicmarcello
As far as I know staat de goudkleurige gekroonde S voor de toplijn van Stanwell, behoudens bepaalde zeer specifieke (limited editions) uitgaven...
- jarjarbinks
- Contacteer:
Aha dus deze is niet van de onderste lijn zeg maar.magicmarcello schreef:As far as I know staat de goudkleurige gekroonde S voor de toplijn van Stanwell, behoudens bepaalde zeer specifieke (limited editions) uitgaven...
- magicmarcello
Nee m'n beste, dat idee mag je gerust structureel en permanent uit je hoofd zetten!!!jarjarbinks schreef:Aha dus deze is niet van de onderste lijn zeg maar.magicmarcello schreef:As far as I know staat de goudkleurige gekroonde S voor de toplijn van Stanwell, behoudens bepaalde zeer specifieke (limited editions) uitgaven...
Heb zelf 2 ordinaire handmade's, witte letter met kroon, hele goede productie uit de jaren 80, geweldig rookhout, maar deze van jou doet me toch ook wel lichtelijk kwijlen...
Heb ook een Erik Nording handmade grade 19 (20 is zijn hoogste grade), eveneens sublieme knol en met een perfecte straightgrain...
Je hebt hier twee excellente stukjes vakwerk mee in huis gehaald Jarjar, ik vind ze prachtig, chapeau!

- jarjarbinks
- Contacteer:
Oke magimarcello, over vorm etc valt te twisten dat weet ik maar de onervarenheid van mij over wat nu wel goed is en wat niet daar ben ik op naar zoek. Hebben de mede puffers bij Hans Dieter mij in ieder geval prima voorgelicht. En dat allemaal voor ruim onder de 100 euri.magicmarcello schreef: Nee m'n beste, dat idee mag je gerust structureel en permanent uit je hoofd zetten!!!![]()
Heb zelf 2 ordinaire handmade's, witte letter met kroon, hele goede productie uit de jaren 80, geweldig rookhout, maar deze van jou doet me toch ook wel lichtelijk kwijlen...![]()
Heb ook een Erik Nording handmade grade 19 (20 is zijn hoogste grade), eveneens sublieme knol en met een perfecte straightgrain...
Je hebt hier twee excellente stukjes vakwerk mee in huis gehaald Jarjar, ik vind ze prachtig, chapeau!![]()
Vraagje blijft dan over; de S ingelegd heeft die wel verschillende kleuren en zo ja weet iemand waar ik dit misschien kan vinden.
Daarnaast zeg je iets over de grade van de Nording is daar ook iets meer over te vinden?
- Huub
Hallo Jarjarbinks,
Ik heb even gemaild ( met foto ) naar vriend TAO in Svendborg en hem gevraagd over jouw Stanwell pijp.
Dit was zijn antwoord:
Hi Huub. You are right the pipe is not from the Stanwell Brass Band Serie. They look different and have two small brass bands/rings.
I guess it is a rather new pipe, not produced in Denmark but in Italy.......look under it an see if it is marked with * Danish design *.
Then it is from Italy.
Stanwell which were made in Denmark have always the inscription MADE IN DENMARK.
Unterneath must also stand a number.......??
Venlig Hilsen,also for Jacq.
Ik heb even gemaild ( met foto ) naar vriend TAO in Svendborg en hem gevraagd over jouw Stanwell pijp.
Dit was zijn antwoord:
Hi Huub. You are right the pipe is not from the Stanwell Brass Band Serie. They look different and have two small brass bands/rings.
I guess it is a rather new pipe, not produced in Denmark but in Italy.......look under it an see if it is marked with * Danish design *.
Then it is from Italy.
Stanwell which were made in Denmark have always the inscription MADE IN DENMARK.
Laatst gewijzigd door Huub op 24 nov 2013 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- jarjarbinks
- Contacteer:
Huub,Huub schreef:Hallo Jarjarbinks,
Dit was zijn antwoord:
Then it is from Italy.
Stanwell which were made in Denmark have always the inscription Made in Denmark.
Bedankt voor je moeite, ben nu zeker verder. Kijk onder de pijp en zie meer staan.
Hoe stom kan ik ook zijn om daar niet eerder te kijken, ja ik geef dat direct toe.
Bij de andere staat altijd extra info onder de pijp en hier kijk ik niet.
Maar goed er staat:
Stanwell
Made in Denmark
Rhodesian
Er staat heel wat van op internet.
Is de opmerking 'Made in Denmark' dan nog van de oude serie van Stanwall?
Dat vind ik nog niet helemaal terug.