Jaarpijpen 2013
Jaarpijpen 2013
Veel pijpenmakers brengen ieder jaar een speciaal model uit. Het leek me leuk om al die pijpen in een topic onder te brengen want er zitten vaak schitterende modellen, die het aanzien meer dan waard zijn, tussen. Ik wil de voorzet geven met jaarpijp van Mastro de Paja. Prijzen en datum van verkrijgbaarheid volgen nog.

- Berend72
Re: Jaarpijpen 2013
Jaarpijpen zijn idd altijd erg fraai, helaas de prijzen ook....
Bijzonder blijft t wel! Hier de jaarpijp van Vauen 2013, persoonlijk vindt ik de jaarpijp van 2012 veeeeeeel mooier en staat nog wel op mijn verlanglijstje. De bovenste is jaarpijp 2012, de onderste met 'standaard' 2013

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nulla Tenaci Invia Est Via
De jaarpijp 2014 van Stanwell zal ontworpen worden door Manduela. Deze pijp zal in de herfst van dit jaar beschikbaar zijn.
http://www.pipedia.org/wiki/Manduela
http://www.pipedia.org/wiki/Manduela
- Arno
- Contacteer:
- Sidekickelvis
Ikke ook! (hoewel niet besteld.....) Maar vraag me wel af of en waar de filter dan zit want jij rookt toch enkel filterpijpen?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
Hoi WC en SKE,
Volgens MdP (heet hij werkelijk zo of is het de naam van de pijpen die hij maakt??) is de pijp al leverbaar. Ik had hem ook al op Ebay gezien (inmiddels verkocht)
Heb nog wel een foto waar je kunt zien hoe dat zit met het pinnetje en het plateaux maar over een filter wordt op de site niet gesproken volgens mij. Maar ik geef toe mijn italiaans is bar slecht

De pijp is in verschillende uitvoeringen leverbaar.
Volgens MdP (heet hij werkelijk zo of is het de naam van de pijpen die hij maakt??) is de pijp al leverbaar. Ik had hem ook al op Ebay gezien (inmiddels verkocht)
Heb nog wel een foto waar je kunt zien hoe dat zit met het pinnetje en het plateaux maar over een filter wordt op de site niet gesproken volgens mij. Maar ik geef toe mijn italiaans is bar slecht

De pijp is in verschillende uitvoeringen leverbaar.
Precies de reden waarom het waarschijnlijk lang gaat duren, want ik heb gezegd dat ik hem alleen met 9 mm filter wil.Sidekickelvis schreef: Ikke ook! (hoewel niet besteld.....) Maar vraag me wel af of en waar de filter dan zit want jij rookt toch enkel filterpijpen?
Het is een vrij forse pijp hoor, dus de vernauwing waar het mondstuk de steel in gaat is niet superdun.
@Laafke:
Info is niet moeilijk te vinden hoor. Mastro de Paja is de naam van de producten en ze hebben meerdere werknemers/pijpmakers.
Eigenaars zijn de charmante Anna Manetta en haar compagnon Alberto Montini.
- Calinero
Ik vind het ook een bijzonder mooie pijp en qua prijs vast ook bijzonder onbereikbaar!Sidekickelvis schreef:Ikke ook! (hoewel niet besteld.....) Maar vraag me wel af of en waar de filter dan zit want jij rookt toch enkel filterpijpen?

Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- lestat
Prachtig. Gelukkig is de portemonnee al leeg
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
Op Ebay deed hij iets meer dan 600 euro Calinero. Verder ben ik hem nog niet tegengekomen.
- Eliminator
- Moderator
Heb me al eerder (ander topic waarschijnlijk) uitgelaten over deze pijp,..... de pijp zelf, prachtig, het voetstuk, ook prachtig,... alleen de verbinding met de 'ongepopte popnagel',.... horrible !
Echt jammer, goed dat smaken verschillen, maar had DAT anders gemaakt en het was een absolute pracht set !
My 2 ct. dan toch
Echt jammer, goed dat smaken verschillen, maar had DAT anders gemaakt en het was een absolute pracht set !
My 2 ct. dan toch

- Sidekickelvis
Eliminator schreef:Heb me al eerder (ander topic waarschijnlijk) uitgelaten over deze pijp,..... de pijp zelf, prachtig, het voetstuk, ook prachtig,... alleen de verbinding met de 'ongepopte popnagel',.... horrible !
My 2 ct. dan toch
Gewoon het voetstuk in de hand houden Eli, dan zie je die popnagel niet!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Bommel
Of de Dremel hanteren.Sidekickelvis schreef:Eliminator schreef:Heb me al eerder (ander topic waarschijnlijk) uitgelaten over deze pijp,..... de pijp zelf, prachtig, het voetstuk, ook prachtig,... alleen de verbinding met de 'ongepopte popnagel',.... horrible !
My 2 ct. dan toch
Gewoon het voetstuk in de hand houden Eli, dan zie je die popnagel niet!

- Calinero
Dat bedoel ik maar, ver boven mijn budget!Laafke schreef:Op Ebay deed hij iets meer dan 600 euro Calinero. Verder ben ik hem nog niet tegengekomen.

Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- Marc Den Haag
Die jaarpijp van 2012 is niet alleen prachtig (ik heb de gladde versie), maar rookt ook nog eens geweldig, dus ik zou zeggen: als je haar kunt vinden, laat haar dan maar direct de overstap naar je pijpenharem maken!Berend72 schreef:Jaarpijpen zijn idd altijd erg fraai, helaas de prijzen ook....Bijzonder blijft t wel! Hier de jaarpijp van Vauen 2013, persoonlijk vindt ik de jaarpijp van 2012 veeeeeeel mooier en staat nog wel op mijn verlanglijstje. De bovenste is jaarpijp 2012, de onderste met 'standaard' 2013

- Robert
- Contacteer:
Gewoon een dot watten in je mond proppen.Sidekickelvis schreef:Ikke ook! (hoewel niet besteld.....) Maar vraag me wel af of en waar de filter dan zit want jij rookt toch enkel filterpijpen?

- Immler
-
Ziet er heel aantrekkelijk uit.
-
OnlineWowbagger
De pijp is prachtig, maar waarom nou dat lelijke naamplaatje?
- Arno
- Contacteer:
Omdat het kan!Wowbagger schreef:De pijp is prachtig, maar waarom nou dat lelijke naamplaatje?
-
- Eliminator
- Moderator
Prachtige pijp, mooie vorm, mooie kleur, mooie nervatuur,.... en het naamplaatje,.... mooi !
- magicmarcello
Inderdaad een prachtige Deense schoonheid! 

- Bommel